LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] netmedia consultants

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
robsreality
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 sep 2010 16:52

Re: netmedia consultants

Ongelezen bericht door robsreality »

Ook ik ben gebeld, volgens de standaardprocedure: gebeld worden en daarna teruggebeld worden om gegevens te checken. Ik ben tamelijk naief geweest en dus ingestemd. Maar nu heb ik een factuur ontvangen waarop een verkeerde naam staat. Is dat voldoende reden om niet te betalen? Wat zijn de consequenties? Ik heb dus wel ingestemd...

rvossen
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 okt 2010 15:26

Re: netmedia consultants

Ongelezen bericht door rvossen »

Beste mensen,

ook ons bedrijf is benaderd zojuist door 'de bedrijvengids'. Na doorvragen bleek het de bedrijvengidsonline.nl te zijn. Deze man wilde ook de gegevens checken en wist zich blijkbaar te herinneren dat wij al reeds eerder aangegeven hadden dat wij geen interesse hadden (met zelfs het verzoek ons te verwijderen van hun site).
Toch begon deze man met een fax die wij zouden moeten ondertekenen om het te beëindigen.

Mijn advies is heel simpel; heb je nooit getekend voor een vermelding op een website, hoef je je dus ook niet af te melden.
De meeste 'verzamelgidsen' op internet halen hun gegevens van o.a. de Kamer van koophandel of andere vrijgegeven databases. Je hebt hier zelf dus niet eens toestemming voor gegeven.
Ook onze gegevens waren al ruim 13 jaar oud (oude telefoonnummers) en ik waarschuw dan ook iedereen om niets toe te zeggen, te ondertekenen als je nooit zelf een contract bent aangegaan.

Deze meneer werkte trouwens 'in opdracht' vanuit een callcenter en gaf zelf al toe dat hij deze klacht al te veel had gehoord (waarom afmelden als je niet bekend met bedrijvengidsonline.nl ). Ik wens hem een 'echte' baan toe ipv deze manier van mensen oplichten.

Wanneer stopt deze wijze van verkopen/checken van vermeldingen nou eens?
Er mag wel eens een soort van 'gedragscode' komen of een verbod op 'telefonisch' verkopen.

Spots
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 okt 2010 12:40

Re: netmedia consultants

Ongelezen bericht door Spots »

Bij mij hetzelfde verhaal, alleen ben ik nooit gebeld en kreeg vervolgens toch een factuur op de mat en ondertussen een aanmaning. Volgens de faktuur zou ik de opdracht half augustus bevestigd hebben, maar daar weet ik niets van. Binnen mijn bedrijf (eenmanszaak) kan ook verder niemand iets toegezegd hebben.
Telefonisch inderdaad niet te bereiken, dus gaat er nu een aangetekende brief (die ik overigens niet onderteken. Anders hebben ze namelijk mijn handtekening waar ze weer iets mee kunnen uithalen!!) met "handtekening retour" naar deze firma die volgens de factuur gevestigd is op Zuidplein 36, 1077 XV Amsterdam.
Ben benieuwd of deze onbestelbaar retour komt.

Schandalig dat deze firma's gewoon door kunnen gaan met hun malafide praktijken.

Mvg. Spots

stessie900
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 okt 2010 18:19

Re: netmedia consultants

Ongelezen bericht door stessie900 »

ook ons bedrijf is benaderd. ik heb binnen de afgesproken termijn van 7 werkdagen geannuleerd maar kreeg vandaag een factuur.

na zoeken op internet heb ik voor de zekerheid nog maar een keer per aangetekende brief (met handtekening retour) de opdracht geannuleerd! nog steeds binnen de 7 werkdagen die in de voorwaarden vermeldt staan.

mocht ik nog een factuur ontvangen dan doe ik direct aangifte van oplichting bij de politie!

ik ben benieuwd hoe dit afloopt. fijn dat dit alles op het forum staat, goed initiatief!

Jane Klein
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 okt 2010 10:32

Re: netmedia consultants

Ongelezen bericht door Jane Klein »

Tja, ook ik ben gebeld door de 'bedrijvengids' en er in getuind. Denkend van doen te hebben met KPN/de telefoongids is een niet bestaande advertentie 'verlengd'. Grr, stelletje boeven. Voor ik het door had was het gesprek beindigd. Ik heb de een paar dagen later ontvangen 'opdrachtbevestiging' per post geretourneerd. Niet aangetekend; ik weiger meer dan 44 cent te betalen aan deze oplichtingspraktijken, maar in een effen witte envelop, met begeleidend schrijven. Ook heb ik dezelfde brief per mail verstuurd naar het emailadres wat vermeld stond op de 'order'. Zodat ik nog een extra stok achter de deur heb. Bellen heeft inderdaad geen enkele zin; niemand neemt op.
Ik heb een vergelijkbaar iets meegemaakt een paar jaar geleden met OXXIO, die me op een onbewaakt moment telefonisch mijn gironummer ontfutselde. Ondanks dat ik telefonisch heb gezegd dat ik niet op hun aanbieding in wilde gaan, werd daarna met regelmatige tussenpozen geld van mijn rekening gehaald, omdat ze zogenaamd een contract met me hadden. Na veel terugstortingen en blokkering van de automatische incasso (ongelofelijk dat een bedrijf dat zonder handtekening of niets kan in Nederland), aanmaningen en dreigen met de deurwaarder heb ik uiteindelijk besloten ze met eigen middelen te bestrijden en een factuur gestuurd naar OXXIO wegens gemaakte kosten, en een aanmaning vanwege het niet betalen van mijn factuur. Dat hielp, ik heb nooit meer iets van ze gehoord.
Ben benieuwd hoe het met Netmedia afloopt… ze kunnen facturen sturen en aanmaningen en dreigingen met deurwaarders (die toch niet komen wat ze hebben geen poot om op te staan) wat ze willen, daar maak ik me niet zo'n zorgen om.
Maar wanneer houden deze praktijken nu eens op, daar moet toch meer tegen te doen zijn????

stessie900
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 okt 2010 18:19

Re: netmedia consultants

Ongelezen bericht door stessie900 »

stessie900 schreef:ook ons bedrijf is benaderd. ik heb binnen de afgesproken termijn van 7 werkdagen geannuleerd maar kreeg vandaag een factuur.

na zoeken op internet heb ik voor de zekerheid nog maar een keer per aangetekende brief (met handtekening retour) de opdracht geannuleerd! nog steeds binnen de 7 werkdagen die in de voorwaarden vermeldt staan.

mocht ik nog een factuur ontvangen dan doe ik direct aangifte van oplichting bij de politie!

ik ben benieuwd hoe dit afloopt. fijn dat dit alles op het forum staat, goed initiatief!
update 16-10-2010 inmiddels heb ik een credit nota ontvangen. ik ga ervan uit dat ik er nu van af ben.

Spots
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 okt 2010 12:40

Re: netmedia consultants

Ongelezen bericht door Spots »

Spots schreef:Bij mij hetzelfde verhaal, alleen ben ik nooit gebeld en kreeg vervolgens toch een factuur op de mat en ondertussen een aanmaning. Volgens de faktuur zou ik de opdracht half augustus bevestigd hebben, maar daar weet ik niets van. Binnen mijn bedrijf (eenmanszaak) kan ook verder niemand iets toegezegd hebben.
Telefonisch inderdaad niet te bereiken, dus gaat er nu een aangetekende brief (die ik overigens niet onderteken. Anders hebben ze namelijk mijn handtekening waar ze weer iets mee kunnen uithalen!!) met "handtekening retour" naar deze firma die volgens de factuur gevestigd is op Zuidplein 36, 1077 XV Amsterdam.
Ben benieuwd of deze onbestelbaar retour komt.

Schandalig dat deze firma's gewoon door kunnen gaan met hun malafide praktijken.

Mvg. Spots
Ondertussen is mijn aangetekende brief blijkbaar door iemand die op het bovenstaande adres aanwezig was geaccepteerd en heb ik een handtekening retour gekregen. Een dag later kreeg ik een ingebrekestelling in de bus, die mij sommeerde binnen 48 uur te betalen. Deze week ga ik mijn rechtsbijstand inschakelen en hierover inlichten, zij mogen het verder oplossen.

Hanneke1981
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 okt 2010 13:35

Re: netmedia consultants

Ongelezen bericht door Hanneke1981 »

Ik zie hier een aantal bekende scenario's voorbij komen.
Ook ik ben gisteren benaderd door netmedia met de vraag of ik een advertentie in de bedrijvengids wilde.

De gegevens die ze van mij hebben komen waarschijnlijk gewoon uit de telefoongids aan de naamsvermelding te zien.
Ik zei dat ik alleen een gratis vermelding wilde maar geen betaalde.In verband met de economische crisis was het tarief verlaagd van € 185,- naar €150,-. Ik zei dat ik geen advertentie van €150,- wenste en daarna werd mij verteld dat er iemand zou bellen om de bedrijfsgegevens te controleren.

Ik reageerde dat dit niet nodig was omdat er niets aan de gegevens was veranderd in het afgelopen jaar.

10 minuten later werd ik gebeld door deze mevrouw en ik dacht nog, jeetje dat is snel. en ja hoor alle gegevens klopte.
Vandaag werd ik weer gebeld door een meneer die nu ging over de internet vermeldig van deze gids en dat ik er wel geen bezwaar tegen zou hebben dat de advertentie voor (en jawel door de economische crisis een gereduceerd tarief ) € 75,- in plaat van € 100,- natuurlijk.
Er werd snel over dit bedrag heen gepraat en ik vroeg de man zijn aanbod te herhalen.
Ik zei dat ik een gratis vermelding wilde en die bestonden niet bij deze gids.
Ik vroeg hem mijn naam te verwijderen uit het bestand en geen prijs te stellen op betaalde vermeldingen.
Daarna had ik wel een mooi aanbod voor hem want alles wat ik verkoop mocht deze man aanschaffen tegen 10% korting. Helaas woonde hij niet in de buurt zei hij waarop ik reageerde dat mijn klanten uit heel nederland kwamen en hij tenslotte mijn gegevens had. Hierna gooide de man de hoorn erop.

Toen de post een half uur later kwam zat er al meteen een opdrachtbevestiging in van gisteren voor € 150,- met automatische verlenging van 1 jaar.
Ik heb een mail gestuurd want ook hier waren ze niet telefonisch bereikbaar afgezien van de mevrouw op het bandje.

Ik ga niet betalen want ik heb niets toegezegd.
Ik heb een mail gestuurd, met de kvk gebeld en die zeiden dat ik het kon melden bij fraudemeldpunt.nl maar die ligger er even uit dus dat ga ik zsm doen.
Ik ga ook aangifte doen bij de politie.

isjeta
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 okt 2010 14:19

Re: netmedia consultants

Ongelezen bericht door isjeta »

Ook ik ben gedupeerde van Netmedia Consultants. Ik kreeg een factuur van 297,50 euro en heb deze op 29 9 2010 al betaald. Is het mogelijk dit geld nog terug te krijgen? En wat ik verder doen om geen fakturen of erger te krijgen.
Ik ben maar een eenmansbedrijfje wat ingeschreven staat bij de KVK door een uit de hand gelopen hobby en niet echt inkomsten krijg hiervoor.Dus al dit soort rekeningen zijn alleen maar onkosten die ik echt niet kan gebruiken.

gevelexpert
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 okt 2010 11:16

Re: netmedia consultants

Ongelezen bericht door gevelexpert »

Hallo allemaal,

Ook wij worden niet met rust gelaten door bedrijvengidsonline.
Eerst vragen ze of je volgend jaar nog vermeld wilt worden, als je dat niet wilt moet je echt even een fax ondertekenen en terugfaxen, waarop je natuurlijk gewoon een nieuw contract ondertekend voor 2.000 euro per jaar, 3 jaar lang.
NIET DOEN DUS!!
Als je die fax weigert terug te sturen, wordt je bestookt met telefoontjes over het hoe en waarom?! Liegen kunnen ze ook als de beste, krijgen ze mij aan de lijn, zeggen ze dat mijn man al getekend heeft, dan weer telefonisch toestemming heeft gegeven, waarvan ze natuurlijk opnames hebben, die ze me ooit zullen toemailen ( nooit ontvangen ). En als ze hem aan de lijn krijgen, draaien ze het hele verhaaltje gewoon om, dan ben ik degene die ermee ingestemd heeft. Nadat mijn man hen helemaal stijf gescholden heeft omdat ze inmiddels soms wel 3 x per dag belden, iedere keer weer een ander, dachten we er wel vanaf te zijn. Maar ze beginnen na een periode van rust, gewoon weer van voren af aan.
Vandaag weer telefoon gehad van een mevrouw van de bedrijvengidsonline, met de vraag of ze het mobiele nummer van mijn man mocht omdat hij waarschijnlijk ( volgens haar dan ) wel geinteresseerd zou zijn.
Toen ik weigerde om dat aan haar te geven werdt ze opeens een stuk minder vriendelijk, ze werdt zelfs BOOS, waarop ik de verbinding verbrak.
Ze was zo brutaal om gewoon nog 2 keer over hetzelfde terug te bellen, de laatste keer gooide ze zelf boos de telefoon erop.
Het zal toch niet WEER opnieuw beginnen? Ik heb wel wat beters te doen, dan hun iedere dag te woord te staan.

Met Vriendelijke Groet,
Mieke

Gerbengerbense
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 aug 2010 11:00

Re: netmedia consultants

Ongelezen bericht door Gerbengerbense »

Hallo allen,

Ik krijg inmiddels ook al aanmaningen en incasso dreigingen binnen, maar die ga ik zeker niet betalen. Ik heb niks getekend, zij hebben mij voorgelogen en misleid en ben daarom tot niets verplicht.

Deze fraudeurs spelen in op de angst van mensen om incasso bureaus en deurwaarders aan de deur te krijgen, door kort op elkaar betalingsherineringen, aanmaningen en incasso-dreigingen te sturen. Ik wil iedereen verzoeken niet te betalen, aangifte te doen bij politie en het juridisch loket en dit aan zoveel mogelijk mensen te vertellen. Hoe meer tegenstand zij krijgen en hoe meer meldingen van fraude hoe beter. De politie gaat pas iets doen als ze genoeg meldingen/aangiften hebben gekregen.

Succes
Groet

sinarmelati
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 nov 2010 16:55

Re: netmedia consultants

Ongelezen bericht door sinarmelati »

Ja hoor, ook wij zijn benaderd door dit malafide bedrijf.
Ondertussen hebben wij al 2 herhalingen en een aanmaning mogen ontvangen welke wij geenszins van plan zijn te betalen.
Telefonisch contact maken is onmogelijk, tenzij een bandje dat zich tot in den treure herhaalt als zodanig aangemerkt kan worden.
Wij wachten nu op de aanmaning van de deurwaarder waarna wij aangifte zullen doen van deze praktijken.
Klaarblijkelijk hebben ze niets geleerd van de uitspraak in 2006.

http://www.jongbloedonline.nl/zoeken/pu ... ljn=AZ6055

Ik weet niet of er na deze datum (20-12-2006) andere uitspraken zijn geweest tegen netmedia consultants (of welke naam ze gebruiken).

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: netmedia consultants

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Waarom wachten met aangifte doen?

Als er een deurwaarder komt - en het komt voor de rechter - zal de rechter ook zeggen dat u niet (snel genoeg) zelf in actie bent gekomen.

Gewoon direct aangifte doen, en desnoods een jurist een leuke brief laten opstellen.

velvision
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 nov 2010 13:57

Re: netmedia consultants

Ongelezen bericht door velvision »

Sjonge, ik schrik hiervan. Vandaag kreeg ik een eerste aanmaning van Netmedia Consultants. Waarom ik nog niet betaald had? Ik denk dat ik al twijfelde.

Ook ik ben gebeld ter controle van gegevens. Ook ik ging er vanuit dat het om KPN ging omdat dit de enige organisatie is waar mijn gegevens betaald staan geregistreerd.

Inmiddels heb ik een mail gestuurd naar de bedrijvengids dat op het zelfde adres geregistreerd staat. Ik ben zeker niet van plan te betalen!

Mijn bedrijf je is een eenmansbedrijfje dat het vooral van mond tot mond reclame moet hebben. Ik heb deze vermelding helemaal niet nodig. En zeker niet voor € 297,50!!

Ik hoop dat het snel afgelopen is met deze doortrapte organisatie!

randal
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 feb 2008 16:29

Re: netmedia consultants

Ongelezen bericht door randal »

Ik ben net gebeld door de bedrijvengids online. Ze vroegen of we weer een standaard vermelding wilde of een uitgebreide vermelding. Gelukkig ben ik vrij alert en al sprekende door de telefoon was ik aan het Googlen...
Ik heb de persoon in kwestie gelijk verteld wat het resultaat van mijn zoekopdracht was en dat ik niet van plan ben om met oplichters in zee te gaan. De persoon zei zich hier niet in te herkennen. Ik heb gezegd dat hij dan of heel erg naïef is of je bent geen haar beter dan je collega's. Daarna hebben we het gesprek beëindigd.

uitdebrand
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 nov 2010 17:18

Re: netmedia consultants

Ongelezen bericht door uitdebrand »

ohnee! ik ben gisteren ook gebeld. Met de vraag ' wilt u net als vorig jaar de standaard vermelding' ? Men gaat er dus vanuit dat er een bestaande relatie is. Dat is al misleiding. Aangezien ik bij de telefoongids en gouden gids altijd standaardvermelding heb, heb ik ' ja' gezegd. Vandaag opdrachtbevestiging gekregen. Die ga ik dus niet tekenen en ook geen factuur betalen.
ze schijnen opnames te maken van de telefoongesprekken, maar die zijn juridisch niet geldig. Hebben ze niks aan.
en nu?....

nvbit
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 nov 2010 16:41

Re: netmedia consultants

Ongelezen bericht door nvbit »

Ook ik ben net gebeld door de "bedrijvengidsonline".
Mevrouw vroeg eerst naar PR verantwoordelijke, omdat ik zelfstandig ben, ben ik dit zelf natuurlijk. Toen zei ze heel vriendelijk dat ze had begrepen dat de uitbreiden naar € 1000,- per niet wenselijk was en dat ik daarom kon verder gaan met die van € 175,- per jaar met als leuke bijkomstigheid dat dit nu was verlaagd naar € 150,-

Ik rook oplichting, dus tijdens het gesprek meteen googled naar bedrijvengidsonline eerst melding was kpn, maar tweede van andere firma.

Nog een keer extra gevraagd van welke website/url zij dan was, van www.bedrijvengidsonline.nl zegt ze.

Maar meteen mede gedeeld dat ik geen interesse heb en opgehangen.

PAS OP

MAXIEM

Re: netmedia consultants

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@@@

Lijst van ********bedrijven waar je naar mijn mening een vraagteken bij kunt zetten:

Zie ook:

http://www.fraudemeldpunt.nl/index.php?p=70&news=178

Maxiem.
Laatst gewijzigd door MAXIEM op 27 apr 2011 20:49, 1 keer totaal gewijzigd.

marjonsjollema
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 nov 2010 21:25

Re: netmedia consultants

Ongelezen bericht door marjonsjollema »

in september is een medewerkster benaderd door Netmedia Consultants. Zij vertelde dat we niet geinteresseerd waren. Ik ontving echter toch een factuur van 297,50 euro. mijn gevoel zei dat het niet goed was en ik heb gebeld. Ik eiste dat het terug werd gedraaid omdat de desbetreffende medewerker geen enkele bevoegdheid heeft. Dat zou gebeuren. Deze week ontving ik een dreigbrief waarin ik gesommeerd word binnen 48 uur te betalen. Ik heb geprobeerd te bellen maar krijg niemand aan de etlefoon. Deze brief heb ik door de papier versnipperaar gehaald voordat ik op dit forum kwam. Mijn gevoel was dus correct. Dit is weer zo'n agressief oplichters bedrijf.

Trabbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 nov 2010 15:03

Re: netmedia consultants

Ongelezen bericht door Trabbie »

Ze zijn lekker actief; ben in de laatste 2/3 maanden wel 10 keer gebeld 'om de gegevens even te verifiëren'....

Als ik meld dat ik niet weer gebeld wens te worden krijg je een "dat is goed meneer" te horen en ze hangen op. Geen 'bel-me-niet' o.i.d. er achteraan.

Ze hebben een site, maar contact is niet mogelijk zag ik.

Iemand met suggesties om uit dat bestand te komen? Wordt niet goed van dit soort bedrijven...

Gesloten