Hallo,
Even kort de situatie uitleggen.
Mijn ouders hebben een 2e huis, welke al enkele jaren te koop staat, en de laatste 2 jaar bewoont is door mijn zus. Nu is mijn zus per 18 augustus 2010 verhuist, en heeft zich bij Essent over laten schrijven naar haar nieuwe woonadres. Nu ben ik het huis vanaf 1 september 2010 gaan bewonen, en heb mij op 22 augustus 2010 aangemeld bij Essent om bij hun stroom af te gaan nemen. Hier heb ik dan ook netjes een aanmeldingsemail van gekregen, met het bericht dat ik binnen enkele dagen een contract zou ontvangen.
Door alle drukte van mijn eigen verhuizing, nieuwe baan & dit de 1e keer is dat ik zelfstandig ga wonen ben ik vergeten te controleren ofdat mijn contract van Essent wel binnen is gekomen. Met dit als resultaat dat ik op 26 september 2010 een brief heb ontvangen van Enexis (de netwerkbeheerder) dat ik geen leverancier heb, en ik dus binnen 20 dagen afgesloten zou worden van stroom/gas.
Hierop ben ik natuurlijk gelijk gaan bellen met eerst Enexis om door te geven dat ik mij op 22 augustus heb aangemeld bij Essent, en hiervan ook een bevestigingsemail heb ontvangen. Helaas konden ze me hier niet verder helpen, en hebben ze me verzocht contact op te nemen te nemen met Essent. Zo gezegd, zo gedaan...bellen met Essent.
Hier weer het hele verhaal uitgelegd, en kreeg ik als reactie dat ik mezelf op 18 augustus heb overgeschreven naar een ander adres. Nu komt dus de aap uit de mouw, want ik en me zus hebben dezelfde achternaam, en niemand bij Essent die verder kijkt naar andere gegeven zoals initialen of geboortedatum. De medewerker bij Essent verontschuldigde zich voor het misverstand, en zou mijn aanmelding gaan verwerken bij een spoedafdeling in Zwolle. Ik zou hiervoor niets hoeven doen, en alles zou geregeld worden.
Nu stond vandaag dus ineens Enexis aan de deur om mijn contract met een leverancier op te vragen, anders zou ik binnen 5 werkdagen afgesloten worden. Hier ook het hele verhaal uitgelegd, en weer direct met Essent aan de telefoon...met dezelfde uitkomst, dat mijn aanvraag als spoed zou worden behandeld. Verder kon de man van Enexis mij niet zeggen of ik dat afgesloten zou worden als de aanmelding van Essent niet binnen zou zijn gekomen.
Nu begin ik dus wel langzaam aan zenuwachtig te worden, en heb ik absoluut geen zin om afgesloten te worden. Ik ben zelf misschien wat afwachtend geweest, maar ik was in de veronderstelling dat Essent na mijn 1e telefoontje alles wel zou gaan regelen. Ik was immers ook na de 20 werkdagen niet afgesloten, dus was ervan uit gegaan dat het ook in orde was.
Door mijn werk heb ik ook geen tijd om 2,5 per dag aan de telefoon te hangen om stroom te regelen, ik ga er namelijk vanuit dat een bedrijf als Essent gewoon zorgt dat ik aangesloten wordt.
Nu mijn vraag, wat kan ik nu nog doen om te zorgen dat ik niet wordt afgesloten, en dat alles ook daadwerkelijk geregeld wordt? Want mijn vertrouwen in Essent is eigenlijk al wel tot het vriespunt gedaald (een temperatuur die ik niet graag in mijn woonkamer wil hebben).
Gr.
Een starter op de huizenmarkt.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Essent verwerkt aanmelding niet
-
forumessent
Re: Essent verwerkt aanmelding niet
Beste 276159,
In uw bericht van 10 november op dit forum geeft u aan dat er problemen zijn mt uw aanmelding.
Graag wil ik telefonisch contact met u opnemen zodat ik het voor u kan uitzoeken.
Indien u hier geen bezwaar tegen heeft, kunt u uw klantnummer en forumnaam mailen naar [email protected]. Hiermee kan ik uw contactgegevens opzoeken in onze administratie. Ik of een collega neem(t) dan zo spoedig mogelijk contact met u op.
Alvast bedankt voor de moeite.
Met vriendelijk groet,
Angelique
Essent medewerker
In uw bericht van 10 november op dit forum geeft u aan dat er problemen zijn mt uw aanmelding.
Graag wil ik telefonisch contact met u opnemen zodat ik het voor u kan uitzoeken.
Indien u hier geen bezwaar tegen heeft, kunt u uw klantnummer en forumnaam mailen naar [email protected]. Hiermee kan ik uw contactgegevens opzoeken in onze administratie. Ik of een collega neem(t) dan zo spoedig mogelijk contact met u op.
Alvast bedankt voor de moeite.
Met vriendelijk groet,
Angelique
Essent medewerker
Re: Essent verwerkt aanmelding niet
update: Gisteren weer een lange tijd aan de telefoon gezeten, en eindelijk had ik een medewerker aan de telefoon die snapte hoe de vork in de steel steekt.
Alles blijkt fout te zijn gegaan op de achternamen van mijn zus en ik, die natuurlijk hetzelfde zijn. Hij heeft direct in het systeem mijn aanmelding doorgevoerd, en over 2 dagen zou ik een request ID kunnen opvragen bij Essent mocht Enexis aan de deur staan.
Hopelijk gaat nu wel alles goed.
Alles blijkt fout te zijn gegaan op de achternamen van mijn zus en ik, die natuurlijk hetzelfde zijn. Hij heeft direct in het systeem mijn aanmelding doorgevoerd, en over 2 dagen zou ik een request ID kunnen opvragen bij Essent mocht Enexis aan de deur staan.
Hopelijk gaat nu wel alles goed.