LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kinderboeken max media

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
josimar

Re: kinderboeken max media

Ongelezen bericht door josimar »

Dat moet je zelf weten. Dat ligt eraan hoe scherp je bent op je giroafschriften, maar het kan in ieder geval nooit kwaad. Ze hebben je naam en rekeningnummer, de bank controleert absoluut niets bij automatische incasso's. Wat let hen om aan het begin van bijvoorbeeld de zomervakantie, als je een paar weken weg bent, niet op je telebankieren of rekeningafschriften kijkt, nog eens lekker "per ongeluk" een incasso te doen bij hun hele klantenbestand, er zijn er altijd een paar die niet opletten en de buit is weer binnen...

goegloe

Ongelezen bericht door goegloe »

als je eenmaal je bankrekening nummer hebben blijven ze gewoon paketten sturen en geld incasseren.het is nu zo bij max media als je je bankrekening nummer niet geeft mag je niet eens mee doen.en let op ze zeggen dat je rekening nummer wordt voorgedrukt op een antwoord strook en dat je eerst je hand tekening moet zetten en dat ze dan pas af kunnen schrijven ,dat is niet waar op het moment dat ze je nummer hebben schrijven schrijven ze toch gewoon geld van je rekening af.ook over de boeken ze zeggen dat het de nieuwste boeken zijn dat is ook niet waar die boeken zijn al jaren oud. je kan ze soms bij de winkel kopen voor 1.50 euro dus ga niet met hun in zee.ik ken hun persoonlijk en weet hoe ze te werk gaan .koop liever een boek in de winkel of de bieb, ben je altijd veilig.ze bedonderen niet alleen consumenten maar ook hun personeel!!!!!!!

kim72813

Ongelezen bericht door kim72813 »

Ik ben 2 maanden geleden ook benaderd door een mevrouw die bij Max Media werkte met de vraag of ik een boekenpakketje wilde ontvangen, voor een lage prijs. Ik heb dit pakketje ook ontvangen en betaald. Nou krijg ik vandaag een herinneringsbrief, met de vraag of ik per direct 20,95 wil overmaken anders gaat het naar de deurwaarder. Ik heb maar 1 pakketje ontvangen en deze ook netjes betaald, heb nooit een tweede pakketje gekregen, dus ga daar ook niet voor betalen. Heeft iemand anders ditzelfde ook meegmaakt en hoe is het toen afgelopen? Ga morgen als eerste even naar dit vage bedrijf bellen (want ze zijn om de een of andere vage reden alleen dinsdag, woensdag en donderdag te bereiken).
Vind mezelf zoooo stom dat ik hierin ben getrapt :?
Groetjes Kim

JuRo

Ongelezen bericht door JuRo »

Hier nog een slachtoffer van Max Media uit Breda! Ook gebeld door een medewerkster die me zelfs kon verzekeren dat het hierbij niet zou gaan om een abonnementsdienst, maar om een eenmalige actie. Ook kon ze me verzekeren dat er geen gebruik werd gemaakt van een automatische incasso, maar dat ik netjes een accept giro kaart thuis gestuurd zou krijgen, deze kon ik dan invullen op het moment dat de boeken me bevielen. Helaas, ook opgelicht, wél een abonnementsdienst en wél een automatische incasso. Ik heb een aangetekende brief gestuurd naar Max Media met het verzoek te stoppen met het toezenden van de boekenpakketten en het stoppen van de automatische incasso. Ook mijn bank benadert en de incasso laten blokkeren.

Daarnaast heb ik een klacht gestuurd naar de Consumenten Autoriteit:
Consu Wijzer
Postbus 1031
2260 BA Leidschendam
"Voelt u zich niet goed behandeld door een bedrijf of denkt u dat een bedrijf zich niet aan de regels houdt? Dan ontvangt ConsuWijzer graag uw klacht"

Misschien als alle gedupeerden een klacht insturen dat deze autoriteit stappen kan ondernemen tegen deze malafide praktijken

Groet Judith

josimar

Ongelezen bericht door josimar »

Op de site van consuwijzer kun je een klacht indienen, bijvoorbeeld als je ondanks je inschrijving in het bel me niet register wordt benaderd door dit soort partijen, of als ze tegen de regels in je niet vragen of je nog ooit benaderd wilt worden. De opta deelt op basis van deze klachten waarschuwingen uti aan telemarkeingbedrijven die zich niet aan de regels houden. Mogelijk helpt het om deze overlast een beetje in te dammen:
http://forms.consuwijzer.nl/content.jsp?objectid=11256

MarleenenBo

Ongelezen bericht door MarleenenBo »

Ik ben er ook ingestonken... en gelijk toen ik ophing vertrouwde ik het niet en toch maar even gegoogeled en nu lees ik dit allemaal! Daar wordt je dus niet vrolijk van. Heb al geprobeerd om de klantenservice van max media te bellen, maar die zijn wegens "technisch onderhoud" pas volgende week weer bereikbaar.

Ik lees hier van verschillende mensen dat er via automatische incasso geld is afgeschreven door max media. Kan iemand mij ht rekening nummer vertellen waarmee dit gebeurd? Dan kan ik die laten blokkeren...

gr. Marleen

Vinnieenmarissie

Ongelezen bericht door Vinnieenmarissie »

Ik kan het niet geloven dat ik er ook ingestonken ben.
Inderdaad krijg je helemaal niet de beloofde boeken, ze vertellen je dat je de 'nieuwste' boeken zullen toesturen.
Ook dat er samenwerking bestaat met Dick Bruna etc.Dat is helemaal niet waar!
Er zit niets bij van Nijntje! Ik sta op het punt om contact op te nemen met Mercis B.V. om dit op te vragen zodat ik zeker weet dat ze onwaarheden verkopen.
Dit doe ik nooit meer, van dit soort praktijken hoop ik dat iedereen hoort!

bianca90

Ongelezen bericht door bianca90 »

Ik doe nooit mee aan zulke dingen over de telefoon omdat ik het nooit vertrouw, maar ja hoor ik zat bij een vriendin, we krijgen allebei een telefoontje van maxmedia over de leuke kinderboekenclub..
Voor deze keer dan maar dacht ik, het klonk allemaal zo leuk en ik zou nergens aanvast zitten.. Maar ja hoor, ik ben er ingeluisd, zit vast aan een abonnement wat dus lijkt aan de telefoon van niet. Ik zou een welkomstbrief krijgen, die heb ik niet eens gehad.. krijg ik de pakketten gewoon op gestuurd! heb het meteen terug gestuurd en het bedrag van €15,95 teruggeboekt wat ze af hadden geboekt! Heb ze opgebeld en gezegd dat ik uit het systeem wil worden gehaald, daar word voor gezorgd zeiden ze. Nou brievenbus en rekening maar in de gaten houden.. Wat een onzin, ik snap niet dat er bedrijven zijn die dit mensen kunnen aandoen! Wees duidelijk en eerlijk vind ik dan.. Nou dit is me 1x overkomen, NOOIT MEER!!
Trap er niet meer in..

Sophietje13

Ongelezen bericht door Sophietje13 »

Ook ik doe nooit mee met dit soort aanbiedingen, vandaag helaas toch erin getrapt. Uurtje later gebeld met de klantenservice van Max Media om het verzenden van het pakket tegen te houden. Man aan de telefoon gaf aan notitie te maken. Ik vroeg om een bevestiging per mail. Ondertussen op google zitten zoeken en vanalles verontrustends gelezen. Bevestiging niet ontvangen, nogmaals gebeld zelfde man en gevraagd mij de bevestiging van cancellen te mailen. Ontvangen! Gelukkig dacht ik. Nog gevraagd of hij kon bevestigen dat wij op geen enkele manier geld verschuldigd waren en geen boeken ed zouden ontvangen. Daarop ontvang ik mail dat de gegevens van het callcenter binnen zijn en dat mijn adresgegevens niet daarop staan. Hij oppert dat ik wellicht door een ander bedrijf gebeld ben. Nogmaals gemaild dat ik wel degelijk door het callcenter van hen gebeld ben en verwijderd wens te worden uit het bestand en niets wens te ontvangen. Nu wil ik de rekening die ik opgegeven heb laten blokkeren, maar dan heb ik het reknr nodig van waaruit ze incasseren. Kan iemand mij daaraan helpen? bvd. Sophie

susan808

Ongelezen bericht door susan808 »

Wat kan ik me eigen wel voor m'n hoofd slaan....
Nou dames, hier nog een gevalletje van goedgelovigheid.
Ook ik ben gebeld, heb telefonisch nog aangegeven éérst het pakket te willen zien, alvorens ik zou gaan betalen. "Uiteraard mevrouw, geen probleem. Bevalt het pakket niet dat kunt u het zonder verdere kosten terugsturen. Maar mag ik wel uw rekening nummer noteren?" Na deze vraag kreeg ik al argwaan, maar 8 wk na de geboorte van mijn zoontje, was ik duidelijk nog niet standvastig genoeg om op dit punt het gesprek af te kappen en je gevoel te vertrouwen. Maar dat rekening nummer werd alleen vooraf gedrukt op de acceptgiro.
Heel netjes kregen wij het pakketje opgestuurd en maakte het direct open. Helaas, dit viel erg tegen. Het zou samengesteld zijn voor de leeftijd van je kindje, maar bij 8wk oud is hij nog niet in staat om tekeningen in te kleuren. Dus de brief erbij gedaan en terug gestuurd naar het antw. nr.
Totdat ik enkele weken geleden zag dat het toch afgeschreven was, ondanks dat ik het allemaal via acceptgiro heb laten verlopen. Die niet opgestuurd is!
Vooruit dan maar, het zal volgende week wel terug gestort worden....
Tuurlijk gebeurt dat niet.. Ik heb dus op internet gekeken voor een telefoonnummer en zag toen als eerste naar boven komen "Tros radar uitzending 28-1-2008.." Ja dan weet iedereen ook gelijk dat dit foute boel is.
Ik heb dan ook gelijk mijn bank gebeld en het bedrag terug laten halen.... en een mail klaargemaakt voor Tros radar of er nog een keertje extra aandacht aan besteed kan worden, want ze lijken weer actiever te worden.

Groetjes Susan

melanieh

Ongelezen bericht door melanieh »

hallo allemaal
helaas ben ik er ook ingestonken..
een vrouw van maxmedia belde mij op en vroeg zeer aardig naar mijn dochtertje en of ik belangstelling had bij boeken voor haar..ze is gek op lezen dus helaas zei ik ja..!
en heb hoe dom als het klinkt ook mijn rek.nummer gegeven..het zou allemaal vrijblijvend zijn en zou nergens aan vastzitten..
nou als ik al die berichtjes lees is dat dus wel zo!
ik heb meteen de bank gebeld en ik moest eerst wachten totdat ze geld hebben afgeschreven zodat ik het kan laten storneren.
het telefoonnummer is niet bereikbaar.heb teruggebeld op nummer waar ik mee gebeld was.
nu 2 weken later een brief ontvangen met bevestiging met ene ander tel nummer, ik wou ze meteen bellen maar kreeg de brief donderdag en ze zijn vrijdag en maandag gesloten en alleen open van 1-5 dus handig!
ga dinsdag meteen bellen en als er geld afgehaald word meteen terugstorten en als het pakketje binnenkomt meteen terugsturen en hopelijk ben ik er dan vanaf!! belachelijk dat zulke mensen gewoon legaal mogen werven!

maryampje

Ongelezen bericht door maryampje »

hallo

hier nog een die ingeluisterd is.
Wat nu...

Ik heb vadaag geld terug gestoord naar mij eigen rekening.
ik ben achtergekomen dat ze maandelijk wilde afschrijven maar ik heb tegen de bank gezegd dat ze dat moet blokeren en dat hebbe ze ook gedaan..
ik ga max media een brief sturen met erin dat ik gee boeken meer wilt ontvange en dat ze maadelijks bedrag moet stoppen. ik heb hier geen toestemmig vioor gegeven ook niet voor ondertekend..

wie van jullie weet of hu og meer rekening nummers hebben, want de bank zij als hun zien dat ze iet meer kunnen afschrijven dat ze het met een andere bank rekening kunnen proberen..

helppp

WIe van jullie is vann hun afgekomen e n hoe..
hoe moet ik het aapakke om van hun af te komen

haya1300

Ongelezen bericht door haya1300 »

Hallo
Vorige maand had mijn vrouw een telefoon gekregen van max media ze hadden de gegevens van de roze doos(wij wonen in belgie) en mijn vrouw had gezegd dat we gaan interrese hadden.Maar nu we vorige week een boekenpakket ontvangen we hebben al geprobeerd om naar max media te bellen maar krijgen geen gehoor,En nu hebben we vandaag een acceptgiro ontvangen.Heeft er iemand een e-mail adres waar we kunnen naar mailen?Want we zijn niet bereid om te betalen wil zelfs het pakket terug sturen

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Staan er helemaal geen (email)adres gegevens op de acceptgirokaart of andere brief die je bij het pakketje hebt ontvangen?
Je kunt sowieso toch het pakketje retour afzender sturen? Met begeleidende brief erbij.
Bellen, ook al nemen ze op, zou ik niet doen, dan heb je niks zwart op wit.

amanda070

Ongelezen bericht door amanda070 »

Ik ben vandaag ook gebeld door max media. De vrouw vroeg of m'n naam klopte en of m'n kinderen onder de 12 jaar waren. Dus ik zei dat klopt. Vroeg ze of ze de namen en geboortedatums mocht weten zodat ze een mooi eenmalig aanbod kon doen voor boeken voor hun leeftijd. Ik neem normaal niet eens op bij vreemde nummers.. spreek m'n voicemail maar in. Ik heb gewoon gelijk gezegd geen interesse! En ze zei is goed en hing zo op.. Heb geen namen of geboorte gegevens door gegeven.. ook geen bankrekeningnummer o.i.d. Ben daar te wantrouwend voor.. hou helemaal niet van die telefonische aanbiedingen! En geef zeker geen persoonlijke gegevens aan vreemde (instanties) dus denk dat ze mij niks toe zenden.. dat hoop ik dan maar als ik de berichten hier zo lees. Gelijk weer een les voor de volgende keer.. niet opnemen, spreek de voicemail maar in als het dringend is!

Kimsyyy

Ongelezen bericht door Kimsyyy »

ook ik werd onlangs opgelicht door deze fake boekenclub max media. DEZE BOEKENCLUB BELDE ME OP MET DE VRAAG OF ZE INFORMATIE MOGTEN OPSTUREN. kort erna kreeg ik betalingsformulier voor een boekenpakket dat ik nooit ontvangen heb.

Mama Kelly

Ongelezen bericht door Mama Kelly »

Het eerste waar ik aan dacht toen ik hier begon te lezen? SH***T!!!
Ik woon in België (blijkbaar hebben ze hun "werkterrein" uitgebreid!) en kreeg enkele weken geleden ook telefoon van een vriendelijke dame van Max Media die me vroeg of ik kinderen onder de 12 jaar had, de namen, de geboortedata... En vroeg me of ze éénmalig een pakketje mochten opsturen, zonder abonnement,.... De hele rimram die hier al zoveel maal verteld werd...

NOrmaal doe ik ook niet mee aan zo'n dingen maar kom, het was eenmalig, kost maar 17 euro per pakket (voor 4 boeken niet duur dacht ik zo) en ik zou nergens aan vast hangen.

Gisteren het eerste pakketje gekregen voor de 2 jongsten (leuk pakket trouwens moet ik wel toegeven. Het eerste boek werd al verslonden), vandaag een pakket voor de oudste zoon. Daar zit jammer genoeg een boek bij dat net hetzelfde is als het boek in het vorige pakket!
Om deze reden wou ik Max Media een mail sturen maar blijkbaar is er nergens een emailadres van te vinden!! Bellen kan vandaag ook niet meer ... Door Max Media te googlen ben ik op deze site terechtgekomen en de schrik sloeg me meteen om het hart!!
Ik ben van plan het pakket dat ik vandaag ontvangen heb onmiddellijk terug te sturen (wegens het dubbele boek) en zeker hiervoor het "abonnement" op te zeggen.
Nu pas weet ik ook dat je élke maand zo'n pakket ontvangt! Dat vind ik wel wat veel!
Volgende week bel ik sowieso naar de dienst!

Zijn er toevallig nog mensen die kortelings ervaring hebben met dit bedrijf? Eventueel mensen uit Belgie?

Jolijn

Als je belt heb je niks zwart op wit.
Stuur dan ook een brief met daarin een samenvatting vh gesprek.
Als je in die brief meteen officieel opzegt, verstuur 'm dan aangetekend.

Jolijn

sub1 schreef: In hun laatste brief dreigen ze met beslag op (on)roerende goederen en bankrekening! Toen toch maar eens de rechtsbijstand gebeld. Blijkt dat ze zaak dan eerst bij een rechtbank voor moeten laten komen, voor ze beslag kunnen leggen. Niet dat een rechtbank een zaak inbehandeling neemt die over 28,- euro gaat. Maar ondertussen dreigt deze club samen met hun inc. buro wel langs te komen met politie en justitie, en toegangsdeuren te forceren!!!

IK VIND DEZE BANG MAKERIJ ECHT VEEL EN VEEL TE VER GAAN! ZEER ONBESCHOFT!
Meldt hen, dat indien men zonder bewijs volhard in hun vordering, en dus blijft dreigen met 'betalen want anders' je aangifte zal doen wegens oplichting.

sub1

Ongelezen bericht door sub1 »

Ben daar bijna wel aan toe moet ik zeggen! Dat zulke bedrijven als zoveel jaren met deze oplichterij door kunnen gaan. Je schrikt toch van zo'n brief.
en denkt al gauw: hier heb ik geen zin in, ik betaal wel! en dat is dan net wat ze willen bereiken natuurlijk.!

Gesloten