LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Claim van Hypodomus

Ben je benadeeld of juist goed geholpen door een makelaar? Geef hier jouw mening.
pumagirl
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 nov 2010 22:37

Claim van Hypodomus

Ongelezen bericht door pumagirl »

Vorig jaar had ik een huis gezien wat mijn intresse had, deze werd verkocht via Hypodomus, na contact opgenomen te hebben en een bezichtiging gehad te hebben en besloot het huis te willen ben ik gestart met bieden. We waren aardig opweg en ik besloot het huis te nemen. Belde Hypodomus op en kreeg te horen dat er een 2de partij in het spel was en ik het huis alleen nog kon krijgen als ik de vraagprijs zou geven... Wat in zou houden dat ik uiteindelijk nog de 5000 extra zou betalen. Ik was zo boos en heb het huis niet genomen.
vond het zo raar dat ik in the final bod dit bericht kreeg.

Nu heb ik een ander huis gekocht en heb ik alleen een advies gesprek via Hypodomus gehad voor de hypotheek. Deze sprak mij gewoon niet aan en heb toen besloten de hypotheek niet via hen te doen.
Nu had ik een voicemail met de volgende woorden:

Helaas heeft u de hypotheek niet via ons afgesloten en zult u van ons een rekening hierover ontvangen...
Hopelijk heeft u alles goed kunnen regelen voor uw huis. Zou u contact met ons willen opnemen over de factuur....

maar er is mij ten gezegd dat het gesprek geheel vrijblijvend was en dat men op een no cure no pay voorwaarden werken..
En ik alle recht had om het evt via een ander te laten verlopen.

Zijn er meer mensen die dit hebben gehad en hoe hebben jullie dit aangepakt??
Mogen ze dit zomaar doen ?

Graag jullie reactie.

juster
Berichten: 81
Lid geworden op: 21 aug 2010 17:24

Re: Claim van Hypodomus

Ongelezen bericht door juster »

Je had al eerder contact gehad met ze en daarna heb je nog een beroep op ze gedaan....volgens mij is het 2e advies dan niet meer gratis.

FiscaalJurist
Berichten: 579
Lid geworden op: 05 dec 2008 09:39

Re: Claim van Hypodomus

Ongelezen bericht door FiscaalJurist »

Het heb je een dienstverrichtingsdocument getekend? Zo nee, geen verplichting, zo ja wel. Een gesprek alleen kan niet leiden tot betalingsplicht. Er moet een geschreven overeenkomst zijn.

Hypodomus
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 okt 2010 14:12

Re: Claim van Hypodomus

Ongelezen bericht door Hypodomus »

Beste heer/mevrouw,

Als Hypodomus willen we graag op uw bericht reageren.
We vinden het uiteraard vervelend dat de koop van het huis waarin u geïnteresseerd was niet door is gegaan.
Wat betreft uw hypotheekadvies vinden wij het vreemd dat u een telefoontje heeft gekregen over een factuur voor een hypotheekadvies. Als hypotheekverstrekker werken wij op basis van een vaste fee en dus zonder provisie.
Wij rekenen geen kosten als we de hypotheek niet kunnen sluiten en er geen offerte is getekend. Voor een advies hoeft u dus niet te betalen.

We zouden graag willen weten met welke adviseur u heeft gesproken en van wie u een telefoontje over een factuur hebt gekregen.
Wanneer u uw gegevens (naam, adres, woonplaats) mailt naar [email protected] zullen we z.s.m. contact met u opnemen.

Met vriendelijke groet,

Hypodomus Centrale organisatie

KWiggers
Berichten: 28
Lid geworden op: 30 okt 2010 18:25

Re: Claim van Hypodomus

Ongelezen bericht door KWiggers »

Ik begrijp dat je een hypotheekadvies hebt gekregen van hetzelfde bedrijf dat het huis verkocht waar jij interesse in had? Zoja, dan lijkt mij dat niet zo handig, dan weten ze gelijk wat je kunt lenen, maakt je onderhandelingspositie niet echt sterker.

Xpert
Berichten: 463
Lid geworden op: 27 aug 2005 15:54

Re: Claim van Hypodomus

Ongelezen bericht door Xpert »

@Hypodomus.

Top reactie. Zo hoort het.

Gesloten