LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hi hoge telefoonrekening, geld niet terug.

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
karn319
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 dec 2009 18:16

Hi hoge telefoonrekening, geld niet terug.

Ongelezen bericht door karn319 »

Ik schrok van mijn telefoon rekeing, €229,51. Ik wist zeker dat dit niet klopte, na gaan kijken en mijn vermoeden was juist. Bellen met de Hi klantenservice en ik zou 164 euro binnen 2 weken terug krijgen. Ik ben gaan rekenen.. door dat ze vergeten zijn de sms bundel in te schakelen. Heb ik inderdaad betaald voor smsjes die eigenlijk binnen de bundel zouden vallen (657st) Terwijl de bundel 1000 smsjes voor 9,95 is. Door dat de smsjes van mijn bel minuten zijn afgegaan heb ik dus door hun fout ook veel buiten mijn bundel gebeld. Na veel contact met de hi klantenservice, telefonisch & via de mail hebben ze dit berekend en ik zou €242 terug krijgen (november&december). Hehe, eindelijk iets verder, dacht ik.

Hoe ga ik het bedrag terug krijgen was mijn vraag.. Maar weer bellen, dat kunnen we u op dit moment helaas niet zeggen, bel volgende week terug. Vandaag heb ik terug gebeld. Het gaat verrekend worden met aankomende nota's, als er dan nog geld over blijft storten ze het ooit een keer terug.

Het gaat hier om een groot bedrag, ik geloof nooit dat het mag. Het is tenslotte mijn geld dat nu in hun bezit is. Ik ben student, school moet betaald worden & waar is het geld, Ja bij Hi!

Zijn er soms meer mensen die dit mee hebben gemaakt of hier op dit moment last van hebben ?

& heeft iemand enig idee of dit zomaar mag ?

Hatelijk hi! :o :o

jopiooo
Berichten: 15
Lid geworden op: 14 nov 2009 08:45

Re: Hi hoge telefoonrekening, geld niet terug.

Ongelezen bericht door jopiooo »

Heb dit ook meegemaakt. Heb alles uitstekend vergoed gekregen. heeft wel een poosje geduurd.Maar wel opgelost.

karn319
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 dec 2009 18:16

Re: Hi hoge telefoonrekening, geld niet terug.

Ongelezen bericht door karn319 »

Ik heb er tot nu toe echt alleen maar gezeur mee, heb je alles wel in een keer terug gekregen of pas na dat het een aantal maanden is verrekend ?

jopiooo
Berichten: 15
Lid geworden op: 14 nov 2009 08:45

Re: Hi hoge telefoonrekening, geld niet terug.

Ongelezen bericht door jopiooo »

Heb alles ineens vergoed gekregen. duurde wel 4 maanden ofzo. Maar kreeg het overgemaakt en werd niet verrekend. Maar was ong. dezelfde situatie. sms had ik een bundel voor 9.95. en werd niet goed vererekend. Rekening van 215 euro. normaal 35 euro. groet.

karn319
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 dec 2009 18:16

Re: Hi hoge telefoonrekening, geld niet terug.

Ongelezen bericht door karn319 »

Whoo, ook al zo veel!
Ik moet 242 euro terug krijgen, ik snap niet waarom ze zo moeilijk doen. Ik moet m´n studie betalen en hun houden gewoon geld achter waar ze geen recht op hebben. Ik hoop dat ik het ook in een keer terug krijg, alleen wel sneller dan 4 maanden ;) Afschrijven duurt tenslotte ook geen 4maanden. Heb je dit trouwens wel gewoon via de klantenservice kunnen regelen ? Er wordt mij steeds verteld dat ze niets kunnen doen :S

jopiooo
Berichten: 15
Lid geworden op: 14 nov 2009 08:45

Re: Hi hoge telefoonrekening, geld niet terug.

Ongelezen bericht door jopiooo »

Had natuurlijk ook via klantenservice gebeld. Maar werd terug gebeld door iemand van Hi, zeg al, wel lang geduurd, maar prima opgelost. Hoop voor jou dat het een beetje sneller gaat gezien de situatie.

karn319
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 dec 2009 18:16

Re: Hi hoge telefoonrekening, geld niet terug.

Ongelezen bericht door karn319 »

Wel fijn om te horen dat het bij jou is opgelost!
ik snap ook wel dat ze er bij de klantenserice zelf niet heel veel aan kunnen doen maar laat met dan met iemand spreken die er wel wat aan kan doen. Ik heb een brief naar het hoofdkantoor op de post gedaan dus ik hoop op een reactie, alvast bedankt iig!

Sunshine80
Berichten: 35
Lid geworden op: 11 jan 2010 13:02

Re: Hi hoge telefoonrekening, geld niet terug.

Ongelezen bericht door Sunshine80 »

Hallo,

Ik heb hier ergens een tip gelezen dat je op marketing manager van Hi op de site Linkeldn (als ik het goed typ) moet zoeken. Dan vind je vast en zeker wat namen.
En probeer dan even contact met hen te zoeken!

Gr. Sunshine80
Laatst gewijzigd door Sunshine80 op 09 feb 2010 12:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Anju
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jan 2010 18:48

Re: Hi hoge telefoonrekening, geld niet terug.

Ongelezen bericht door Anju »

Ik heb op dit moment precies hetzelfde probleem en helaas niet voor de eerste keer. Ik weet niet hoe het kan, maar Hi presteert het keer op keer om mijn sms-bundel niet in te schakelen, waarna ik een torenhoge rekening ontvang. Mijn vorige provider (Telfort) kon dit altijd netjes verrekenen, maar HI eist zowat (ze bieden geen enkele andere optie) om het berdrag voor te schieten, waarna zij het terugstorten. Dit vind ik al absurd, je kunt niet verwachten dat mensen dit soort hoge rekeningen zomaar kunnen voorschieten. Ik ben student, ik heb het geld nodig.

Afgelopen december voor ongeveer de vierde keer een veel te hoge rekening ontvangen (rond de 250 euro, zo'n 210 euro teveel) en ben nu nog steeds bezig om het terug te krijgen. Mijn belminuten gaan op aan het bellen van de klantenservice, elke keer krijg ik een ander verhaal te horen met de verzekering dat het toch echt allemaal in orde gaat komen. Nu weer het zoveelste gesprek gehad en ze zeggen dat het bedrag na het verschijnen van mijn volgende rekening gestort wordt.

Het gaat hier niet om kleine bedragen. Ik vind het belachelijk dat HI zo met zijn klanten om gaat! Sowieso vind ik het vrij brutaal om andermans geld na nadrukkelijk vragen om terugstorting maar gewoon weer met de volgende rekening crediteert. Heeft HI wel het recht dit te doen? Ik wil zelf bepalen wat er met het door mij teveel betaalde bedrag gebeurd.

Ik voel me nogal machteloos over de situatie, heeft iemand een idee wat ik het beste kan doen?

Bedankt!

Sunshine80
Berichten: 35
Lid geworden op: 11 jan 2010 13:02

Re: Hi hoge telefoonrekening, geld niet terug.

Ongelezen bericht door Sunshine80 »

Hoi Anju,

Ik heb al tig keer een e-mail terug mogen ontvangen dat mijn klacht(en) naar de betreffende afdeling is gestuurd.
Vandaag een e-mail ontvangen, nadat ik ze gister wéér een boze e-mail heb gestuurd, dat door drukte mijn klacht van 8 januari jl. gister d.d. 25 januari in behandeling is genomen!!! En dat ik binnen 10 werkdagen iets van de betreffende afdeling zal vernemen.

Ik heb hen terug gemaild dat ik niet nog 10 werkdagen ga zitten wachten omdat het om MIJN geld gaat. Ik wil het geld deze week terug gestort hebben op mijn rekening. Zo niet, ga ik contact opnemen met de Geschillencommissie Telecommunicatie. Ik ben er zo klaar mee. Het gaat om hartstikke veel geld.
Zelfs het tarief, na het verlengen van mijn Hi €35 abbo naar een Hi Sim Only 175, hebben ze niet aangepast. Ik betaal dus nog steeds € 0,25 ct per min i.p.v. € 0,08 ct !!!

Je wordt er wel moedeloos van. Je betaald zelf altijd je rekeningen op tijd, maar de service is bij Hi wel heel ver te zoeken.

Gr. Sunshine80

Hi-Webcare
Berichten: 141
Lid geworden op: 25 feb 2010 11:45

Re: Hi hoge telefoonrekening, geld niet terug.

Ongelezen bericht door Hi-Webcare »

Wanneer je recht hebt op een creditering zal deze op je eerstvolgende telefoonrekening in mindering worden gebracht. Het is adminstratief niet mogelijk een creditering in mindering te brengen op een telefoonrekening die reeds is aangemaakt. Het is ook niet mogelijk een gerectificeerde telefoonrekening aan te maken. Hierdoor wordt de creditering in mindering gebracht op je eerstvolgende telefoonrekening.

Wanneer er dan nog een restant is van de creditering zal dit restant op je daaropvolgende telefoonrekening in mindering worden gebracht. Indien er daarna nog een restant is zal dit worden teruggestort op je bankrekening.

Met vriendelijke groet,

Lotte
Hi Webcare

marijkemcm
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 jul 2010 20:48

Re: Hi hoge telefoonrekening, geld niet terug.

Ongelezen bericht door marijkemcm »

Wat is dat nou voor onzin, dat ze dat bedrag niet kunnen crediteren. Dan moet toch diezelfde dag de automatische incasso worden ingetrokken. Door fouten van KPN/Hi kom je zo in de finaciele problemen en zij trekken de rente ervan en hebben niet het fatsoen om het bedrag meteen terug te betalen.

Sunlove
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 nov 2010 11:18

Re: Hi hoge telefoonrekening, geld niet terug.

Ongelezen bericht door Sunlove »

Hoi,

Ik heb in februari een blackberry abonnement afgesloten met allerlei kortingen, op internet etc. Ik zei er echter bij dat ik vanaf juli voor 8 maanden naar het buitenland zou gaan en dat ik eigenlijk niet wilde verlengen. Toen kwamen ze met de mogelijkheid om je abonnement op pauze te laten zetten aangezien ik een studentenab. heb. Alles leuk en aardig, op het moment dat ik een pauze wilde indienen kreeg ik daarbij vermeld dat alle aanbiedingen zouden vervallen. Terwijl ik hier pas 4 maanden gebruik van had kunnen maken, en dit niet gezegd was bij het afsluiten van het abonnement. Na lang discussiëren en bellen met verschillende medewerkers kreeg ik verzekerd dat ik de kortingen toch terug zou krijgen. In het buitenland bleek dat mijn blackberry wifi niet werkte door deze pauze. In september was ik dit zat en besloot te bellen met hi. Ze begrepen er niets van en omdat ik het zo zat was besloot ik de pauze eraf te laten halen. Ik heb maar liefst 39 minuten gebeld vanuit het buitenland met hi om dit te regelen, en nu krijg ik mijn telefoonrekening waar de kortingen dus niet op verrekend zijn!!! Ik heb geen zin om weer te bellen met hi, hoe ga ik dit nu weer oplossen?

Gesloten