LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] tussentijdsopzeggen fitness abbo van 2 jaar

Vervelende ervaringen op de sportschool of met een sportclub? Bespreek het hier.
said1983
Berichten: 35
Lid geworden op: 22 okt 2009 16:44

tussentijdsopzeggen fitness abbo van 2 jaar

Ongelezen bericht door said1983 »

Vanaf 1 mei 2009 ben ik lid van de sportschool. Helaas heb ik getekend voor 2 jaar sportschool. Ik ben het eerste jaar er gemotiveerd heen gegaan maar heb nu helemaal geen motivatie meer en de groepslessen die ik deed zitten op de ochtenden dan werk ik.
Mijn vraag is kan ik tussentijdsopzeggen ? ik weet wel dat er 2 of 3 maanden opzegtermijn is.
gr said1983

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: tussentijdsopzeggen fitness abbo van 2 jaar

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 08 jan 2012 13:52, 1 keer totaal gewijzigd.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: tussentijdsopzeggen fitness abbo van 2 jaar

Ongelezen bericht door ronald g »

Hoi Said, ook met de nieuwe wetgeving kom je niet onder het contract uit. Lees onderstaand citaat:
Vanaf 1 januari 2011 wordt het mogelijk om abonnementen per maand op te zeggen. De wetgever mikt hiermee vooral op sportscholen, want voor tijdschriften, kranten en verzekeraars gelden uitzonderingen.

Gisteren (5 oktober 2010) heeft de Eerste Kamer voor consumenten een belangrijke wet aangenomen. Hierdoor zit u niet langer meer een jaar aan een abonnement vast wanneer u per ongeluk een dag te laat uw abonnement opzegt. De wet die de stilzwijgende verlenging van abonnementen verbiedt gaat per 1 januari 2011 in, vanaf die datum kunt u per maand uw abonnement opzeggen.
Het laatste jaar moet je dus uit dienen.

Gizmo©
Berichten: 473
Lid geworden op: 28 apr 2004 23:20

Re: tussentijdsopzeggen fitness abbo van 2 jaar

Ongelezen bericht door Gizmo© »

ronald g schreef:Hoi Said, ook met de nieuwe wetgeving kom je niet onder het contract uit. Lees onderstaand citaat:
Vanaf 1 januari 2011 wordt het mogelijk om abonnementen per maand op te zeggen. De wetgever mikt hiermee vooral op sportscholen, want voor tijdschriften, kranten en verzekeraars gelden uitzonderingen.

Gisteren (5 oktober 2010) heeft de Eerste Kamer voor consumenten een belangrijke wet aangenomen. Hierdoor zit u niet langer meer een jaar aan een abonnement vast wanneer u per ongeluk een dag te laat uw abonnement opzegt. De wet die de stilzwijgende verlenging van abonnementen verbiedt gaat per 1 januari 2011 in, vanaf die datum kunt u per maand uw abonnement opzeggen.
Het laatste jaar moet je dus uit dienen.
Dus niet. Vanaf 1 januari 2011 kan hij er per maand vanaf.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: tussentijdsopzeggen fitness abbo van 2 jaar

Ongelezen bericht door ronald g »

Was dat maar waar, de wet geldt voor verlenging van abonnementen. Zo ook bij kabelaars na 1 jaar per maand opzegbaar. de sportschool heeft dat al aangevoeld en heeft een twee jarig contract laten tekenen, aan het eind van die periode kun je dus per maand opzeggen.
Voorbeeld: ik heb een jaarcontract die stilzwijgend verlengt wordt met nog een jaar, dat mag dus niet meer en kan ik opzeggen. Said heeft dat recht pas na twee jaar.

Handige jongens bij die sportscholen.

Gizmo©
Berichten: 473
Lid geworden op: 28 apr 2004 23:20

Re: tussentijdsopzeggen fitness abbo van 2 jaar

Ongelezen bericht door Gizmo© »

Fit for Free heeft mijn aangetekende brief al een tijdje binnen, maar ze zijn nogal traag kwa afhandeling. Maandag is het ruim 2 weken later en hang ik weer in de telefoon.

Gesloten