LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Waarom zullen we dexia nog blijven betalen?

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Waarom zullen we dexia nog blijven betalen?

Ongelezen bericht door Piet »

Waarom zullen we dexia nog blijven betalen?

Veel gedupeerden twijfelen nog of hopen dat het vanzelf goed komt.
De incasso bureaus en dagvaardingen laten de realiteit zien.
Er zijn m.i. 2 mogelijkheden, of je betaalt al je maandtermijnen en de restschuld aan dexia en accepteert je verlies of je gaat procederen tegen dexia en probeer je geld terug te krijgen.

Als je lid bent van de Stichtingen Leaseverlies en Eegalease, je kunt alle maandtermijnen en de restschuld betalen en je hebt geduld is het een kwestie van afwachten.
Als, na jaren, de vonnissen gunstig uitvallen moet toch iedereen persoonlijk een vordering indienen bij dexia om zijn/haar geld terug te krijgen. Als dexia die vordering afwijst moet je alsnog een advocaat in de arm nemen en een rechtszaak tegen dexia aanspannen. Ook al win je deze zaak, dan zal dexia in hoger beroep gaan.Hoe lang zal dan zo’n rechtszaak duren?
Tel daar de jaren die de rechtszaken van de stichtingen tegen dexia duren bij op........

Ik heb mijn besluit allang genomen, stoppen met alle betalingen aan dexia, een advocaat nemen, de contracten vernietigen en dexia de dagvaarding laten uitbrengen. De rechter mag vervolgens beslissen wie gelijk heeft.

Dexia blijft dreigbrieven schrijven, dreigt met de deurwaarder en BKR notering als wanbetaler, dexia heeft al 3 grote incasso bureaus aan het werk gezet om de druk te vergroten, EDR dreigt, in opdracht van dexia, met informatie te verzamelen bij je buren en familie. In het overleg met de CGA heeft dexia niet aangegeven dat ze bereidt zijn tot het doen van concessies, behalve het “aanbod”.

De tijd van wachten is voorbij, maak je keuze, dexia betalen en je verlies nemen of gaan procederen om je geld terug te krijgen.
Elke euro die je nu nog aan dexia betaalt is verloren geld. Probeer het maar eens terug te krijgen!

Mijn persoonlijke mening is duidelijk: ga naar een advocaat en STOP MET BETALEN !!

Er wordt druk gewerkt aan een landelijk netwerk van advocatenkantoren (met en zonder toevoeging) die dexia zaken behandelen.
Ook het onderling uitwisselen van informatie en kennis tussen advocatenkantoren speelt een steeds grotere rol.
De vereniging PAYBACK neemt initiatief, coördineert, adviseert en beantwoord vragen.

2004 wordt het jaar van erop of eronder.
Er is jou onrecht aangedaan, doe er wat aan en vecht voor je recht en je verloren geld!
We moeten elkaar steunen en dexia onderuit halen, zij zijn de veroorzakers, zij zijn de schuldigen, zij moeten hun verantwoordelijkheid nemen en zij moeten ons terugbetalen.

De vereniging PAYBACK vervult een voortrekkersrol.
Er is dagelijks contact met advocatenkantoren, in het vervolggesprek met de CGA zullen wij duidelijkheid vragen of de aanbieders wel concessies willen doen , de media zal steeds vaker betrokken worden bij onze strijd, wij zullen de politiek op de hoogte houden van de ontwikkelingen en de manier waarop dexia zijn klanten behandelt.

Dit geldt niet alleen voor dexia maar ook voor aegon, fortis en de rest.
Kijk op www.pay-back.nl voor meer informatie

Samen staan we sterk

Groeten,
Piet

thoompy
Berichten: 279
Lid geworden op: 13 nov 2003 22:06

Re: Waarom zullen we dexia nog blijven betalen?

Ongelezen bericht door thoompy »

Dat is mooi als je contact nog niet afgelopen is ,maar wat als het wel is afgelopen en je heb schuld van +/_ 25000 .
En de dreigen menten worden erger ,dan word er gezegt dat je toch moet betalen tot er een uitspraak enz .
Het is makelijk om te zeggen betaal niet maar iedereen advocaat zegt betaal onder protest maar waar haal je even 25000 euro vandaan.
Ale betalings regelingen zijn bekend maar dat geeft ook geen oplossing
Want met zo een termijn van 275 euro per maand heb je de eerste jaren ook geen brood meer op de plank.
Wat is wijsheid voorlopig ben ik al 4000 euro advocaat kosten lichter.
Over mijn inleg nog niet gesproken en nu maar wachten.
Maar dexia zoekt bijna iederen dag contact met betalen of verlengen en zo voort .
Maar we maken toch kerst hier met gedachten aan jullie allemaal

Fijne kers allemaal en mag er volgend jaar maar meer duidelijkheid komen voor ons allemaal

witte
Berichten: 44
Lid geworden op: 13 nov 2003 09:43

Re: Waarom zullen we dexia nog blijven betalen?

Ongelezen bericht door witte »

Even een algemene opmerking.

Er zijn veel mensen die een probleem hebben met DEXIA. Ik ook (voor de duidelijkheid).

Ik begrijp echter niet dat iemand uit zichzelf een topic opent en een heel verhaal vertelt hoe het allemaal zit en wat allemaal wel en niet te doen.

Het is net of ik naar een reclamespotje ben aan het kijken of dat er een soort brainwash-tactiek wordt toegepast.

Nogmaals: als mensen vragen hebben, kan hierop gereageerd worden, maar dat diverse mensen uit eigen initiatief een visie (vrij extreem) verkondigen, vind ik een beetje overkill en vreemd en geeft volgens mij een behoorlijke (extra) druk en onrust.
Mijn instinct zegt: niet goed.

Dit is een even gevoel dat ik heb bij deze nieuwe topic!

NB: niet te snel en te emotioneel reageren, eerst even laten inwerken.

Witte

Pieter
Berichten: 1874
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:06
Contacteer:

Re: Waarom zullen we dexia nog blijven betalen?

Ongelezen bericht door Pieter »

Hallo witte,

Bovenstaande kan inderdaad koud op je dak vallen. Zeer zeker als je pas net in de gaten hebt gekregen dat je ook gedupeerd bent.
en je aan het orienteren bent wat je moet doen en vooral niet moet doen. De twijfel en ongeloof speelt dan nog mee.

Het is een proces waar je als gedupeerde doorheen gaat en moet gaan om dit punt te bereiken.

Mvg Pieter

Hollander
Berichten: 1290
Lid geworden op: 20 okt 2003 22:01

Re: Waarom zullen we dexia nog blijven betalen?

Ongelezen bericht door Hollander »

Beste Witte,

Je schrijft:
Het is net of ik naar een reclamespotje ben aan het kijken
.

Dat is ook zo. Het bericht is vooral een reclamespot voor de vereniging Pay-back.

witte
Berichten: 44
Lid geworden op: 13 nov 2003 09:43

Re: Waarom zullen we dexia nog blijven betalen?

Ongelezen bericht door witte »

Nog een opmerking: ik heb geen behoefte aan een nutteloze discussie.
Gebeurt nl al teveel op dit forum.

Maar, ik vraag me wel een beetje af of het verstandig is over mensen te oordelen die je niet kent en waar je geen achtergrondkennis van hebt.

Man, blijf eens nuchter en lees eens even na wat je zelf typt.
De feestdagen volgen en er is er maar één die ***** kan zijn.

Patrick
Berichten: 87
Lid geworden op: 31 jul 2003 21:47

Re: Waarom zullen we dexia nog blijven betalen?

Ongelezen bericht door Patrick »

Piet schrijft:
Als dexia die vordering afwijst moet je alsnog een advocaat in de arm nemen en een rechtszaak tegen dexia aanspannen. Ook al win je deze zaak, dan zal dexia in hoger beroep gaan.Hoe lang zal dan zo’n rechtszaak duren?
en
Elke euro die je nu nog aan dexia betaalt is verloren geld. Probeer het maar eens terug te krijgen!
Ik trek uit dezelfde overwegingen gecombineerd met mijn situatie (niet-eega, geen tussenpersoon, WV3D 22.000, kan het geld lenen, geen toevoeging) hele andere conclusies.

1) Procederen is onvermijdelijk, of je nu wel of niet betaalt.
2) Mijn en Dexia's posities zijn dermate onverenigbaar dat we tot op het hoogste niveau zullen doorgaan met procederen, wie er ook verliest.
3) Dat gaat dus lang duren en veel kosten.

Verder heb ik - als leek! - de overtuiging dat het recht onveranderbaar is. Daarmee bedoel ik dat of ik nu niet-betaal (en daar nu Dexia mee schaad), of wel betaal (en Dexia mij daarmee schaadt), ik verwacht dat de uiteindelijke uitspraak van de rechter ten opzichte van de beginsituatie van het conflict berekend zal worden.

Dus ja, ik ben door te betalen nu mijn geld kwijt. Daar word ik over 10 jaar voor gecompenseerd. Iemand die nu niet betaalt, zal Dexia daar over 10 jaar voor moeten compenseren (even uitgaande van een uitspraak die halverwege eindigt). In beide gevallen zijn we over 10 jaar op hetzelfde punt beland.

Oh, ik ga er wel vanuit dat Dexia Bank er over 10 jaar nog is, en zo niet , dat De Nederlandsche Bank er garant voor staat zoals ze gezegd hebben.

Wat me de laatste tijd beangstigt, is de hoeveelheid advocaten die zeggen "niet betalen". Wat voor vertrouwen in de rechtstaat is dat?!

Daar snap ik echt niks van. Hoe kun je als advocaat aan de ene kant zeggen "betaal niet, want de rechtspraak is niet te vertrouwen" en tegelijkertijd je hand ophouden om binnen diezelfde rechtspraak jouw gelijk te gaan halen? Dan vraagt hij je toch alsnog vertrouwen in de rechtspraak te hebben?

Die paradox houdt me al een tijdje bezig en het antwoord ben ik op dit forum nog niet tegengekomen.

Groeten,

Patrick

Captain-America
Berichten: 861
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:10

Re: Waarom zullen we dexia nog blijven betalen?

Ongelezen bericht door Captain-America »

In reactie op Patrick

Patrick,

Het advies van de advocaten komt, denk ik, voort 't 't feit dat bepaalde contracten, wettelijk et cetera, nimmer en niet tot stand hadden mogen komen. Door wel te betalen creeer je dan mogelijk een rechtsgrond.

Los uberhaupt van het feit dat het merendeel niet kan betalen. Wegens zaken als er zijn, te laag/geen inkomen et cetera. Door de clientvriendelijke houding van Dexia kunnen deze, en ook andere, gedupeerden nergens terecht voor bijvoorbeeld een lening. Dus tel uit je winst...

Persoonlijk, als niet jurist, ben ik dan ook de mening toegedaan dat je niet moet betalen. Dit laatste het liefst in overleg met een ter zake kundig advocaat/jurist.

Hoe de situatie er over 10 jaar uit zal zien, dat weet niemand, maar dat er recht gedaan/gesproken zal worden daarvan ben ik ook overtuigd. Ik deel overigens jou mening niet dat we uit zullen komen in het midden, de helft van de ellende voor de gedupeerden en de andere helft voor Dexia. Dit alles gezien de behandeling van Dexia cs alsmede de veelvoud van juridische fouten richting de gedupeerden.

Anyway time will tell.

Je vanuit hier wijsheid en sterkte toewensend alsmede goede dagen.

Mazzeltov;

Ralph

Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: Waarom zullen we dexia nog blijven betalen?

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

Ik wil even reageren op Patrick die stelt dat het niets uitmaakt of je nu betaald of niet.
Je zegt dat als we winnen dat je dan over 10 jaar wel gecompenseerd wordt.
Ik vind dat je dan toch beter de komende 10 jaar zelf van dat geld kunt genieten, dan dat je dat zomaar aan Dexia afgeeft. Misschien ben je er over 10 jaar niet meer en dan had je toch beter een paar keer op vakantie kunnen gaan van dat geld. Lijkt een doem scenario maar het kan toch?
Als ik iets geleerd heb van Legio Lease, dan is het wel dat je niets kunt voorspellen en dat je NU leeft en een eenmaal genoten vakantie kan niemand je meer afpakken. Of je die over tien jaar nog kunt genieten dat is maar de vraag.
Daarom ga ik niets meer betalen, hoeven ze mij over tien jaar ook niet te compenseren :lol: .

Hollander
Berichten: 1290
Lid geworden op: 20 okt 2003 22:01

Re: Waarom zullen we dexia nog blijven betalen?

Ongelezen bericht door Hollander »

@Patrick,

Gezien het eigen vermogen van de Dexia groep zullen ze niet failliet gaan door de legiozaak. Dus zullen ze over 10 jaar waarschijnlijk nog wel bestaan, maar zeker weten doe je het niet.

Je maakt denk ik wel een fout als je zegt dan DNB garant staat. DNB staat wel garant voor spaarrekeningen en zo, maar volgens mij niet voor (andere) vorderingen op een bank.

STRATEGO
Berichten: 16
Lid geworden op: 14 nov 2003 21:21

Re: Waarom zullen we dexia nog blijven betalen?

Ongelezen bericht door STRATEGO »

Niet betalen betekent misschien een rechtzaak. Bij een rechtszaak en inschakeling van advocaten gaat bij beide partijen de kostenmeter lopen met de reeele hoop op een gunstiger resultaat voor de gedupeerde.
Wel betalen betekent m.i. inderdaad weg geld! Zeker op langere termijn i.v.m. hoger beroep e.d. en ook extra kosten om je geld terug te krijgen.
Conclusie DEXIA dwingen tot veel rechtszaken is onze enige hoop om op korte termijn tot reeele bemiddelingsvoorstellen te komen. Uiteindelijk zijn de advocaten de grote winnaars!!

Groet STRATEGO

[email protected]

Re: Waarom zullen we dexia nog blijven betalen?

Ongelezen bericht door [email protected] »

BESTE PIET , GROTE VRIEND VAN ME,IK BEN OOK BESTOLEN EN MIJN VRIENDIN AL HAAR SPAARGELD.......T``IS TE TRIEST VOOR WOORDEN,MAAR IK GA NIET BETALEN ,MAAR EEN ADVOCAAT HOEFT TOCH NIET??
IK KAN TOCH ZELF WEL(UIT FRUSTRATIE)MIJN BEKLAG DOEN TEGEN DE RECHTER OVER DIE PURE!!!!DIEFSTAL PRAKTIJKEN?????.
(IK LAAT ALLES OVER ME HEEN KOMEN , EN ALS DAN DE RECHTER ZEGT DAT IK(..) MOET BETALEN,VERKOOP IK GEWOON MIJN HUIS EN GA IK MET MIJN GEZIN WEL OP EEN BUNGALOWPARKJE WONEN!).

Gast

Re: Waarom zullen we dexia nog blijven betalen?

Ongelezen bericht door Gast »

Daar mag je ook niet meer permanent wonen. Misschien is een verpleeghuis wat voor je gezien je nonsensverhalen.


cje.kramer

Re: Waarom zullen we dexia nog blijven betalen?

Ongelezen bericht door cje.kramer »

Lijkt het U geen goed idee dat ik ook een vereniging opricht om daarmee Dexia te laten bloeden? Voor 50 euro per maand kunt U lid worrden. Na slechts 1000 leden te hebben ingeschreven ben ik na 1 maand in staat om mijn schuld aan Dexia terug te betalen.
Ik ben dan gered- en zeg nu zelf, wat is nu 50 euro-.
Paul

Gast

Re: Waarom zullen we dexia nog blijven betalen?

Ongelezen bericht door Gast »

Inderdaad dat is zo wat voor niets. Wat is uw rekening-nummer.

Agatha Christie

[email protected]

Re: Waarom zullen we dexia nog blijven betalen?

Ongelezen bericht door [email protected] »

WAT NONSENS VERHAAL,HET IS TOCH ZEKER ZO.
DIE DEXIA IS NONSENS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gast

Re: Waarom zullen we dexia nog blijven betalen?

Ongelezen bericht door Gast »

je kan het ook met een kettingbrief proberen

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: Waarom zullen we dexia nog blijven betalen?

Ongelezen bericht door croosjes »

allemaal,dat zou stom zijn een kettingbrief.Gedupeerde die mekaar leeg plunderen vrgr.andre de croos

Gast

Re: Waarom zullen we dexia nog blijven betalen?

Ongelezen bericht door Gast »

was maar een grapje hoor croosjes

iedereen moet gewoon een beetje geduld hebben een over maand zal het nog duidelijker worden Dexia kan geen kant meer op
zij zullen zeker met een nieuw aanbod komen als elke volgende zaak verloren gaat worden.
en dat is zeker voor de zaak van eegaleasers

Gesloten