LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Metaal in het vlees van Turbo oven - gevaarlijk

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Sjaakvandevelde
Berichten: 21
Lid geworden op: 21 apr 2010 14:23

Metaal in het vlees van Turbo oven - gevaarlijk

Ongelezen bericht door Sjaakvandevelde »

Ik heb 17 maanden geleden een dure flavor turbo oven gekocht bij Best of Shopping en een maand geleden vonden wij stukjes metaal in het vlees ??

Teruggeweest naar supermarkt maar die begreep het niet. De volgende dag weer stukjes metaal in het vlees maar nu van een andere supermarkt. De oven gecontroleer en het bleek dat het gaas bovenin de oven was opgelost en verpulverd. Bij het aanraken er van valt alles uit elkaar.

Best of Shopping geinformeerd omdat dit schade kan hebben voor de volksgezondheid (metaal in eten mag nooit) en die zouden er met de hoogste spoed naar kijken, zelfs de Europese manager uit Zwiterland zou worden gebeld.
Na diverse telefoontjes van een mevrouw Inge Swart moet ik mijn oven opsturen ter beoordeling. Dit gedaan !!! En hij is afgeleverd en er is voor getekend maar Best of Shopping is hem kwijt, heel raar ................. of wellicht opzet ?? Gelukkig heb ik er goede foto's van gemaakt !

Nu een maand later en 10 telefoontjes heen en weer gaan ze de oven opsporen en wordt ik nog steeds aan het lijntje gehouden en er gebeurd NIETS terwijl wellicht andere consumenten ook metaal of metaal gruis in hun vlees hebben / krijgen zonder dat ze het weten.

Wellicht dat u een terugroep aktie kan regelen want dit is gevaarlijk voor de consument.
Afbeelding

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Metaal in het vlees van Turbo oven - gevaarlijk

Ongelezen bericht door seconds-out »

Sjaakvandevelde schreef:Ik heb 17 maanden geleden een dure flavor turbo oven gekocht bij Best of Shopping en een maand geleden vonden wij stukjes metaal in het vlees ??

Teruggeweest naar supermarkt maar die begreep het niet. De volgende dag weer stukjes metaal in het vlees maar nu van een andere supermarkt. De oven gecontroleer en het bleek dat het gaas bovenin de oven was opgelost en verpulverd. Bij het aanraken er van valt alles uit elkaar.

Best of Shopping geinformeerd omdat dit schade kan hebben voor de volksgezondheid (metaal in eten mag nooit) en die zouden er met de hoogste spoed naar kijken, zelfs de Europese manager uit Zwiterland zou worden gebeld.
Na diverse telefoontjes van een mevrouw Inge Swart moet ik mijn oven opsturen ter beoordeling. Dit gedaan !!! En hij is afgeleverd en er is voor getekend maar Best of Shopping is hem kwijt, heel raar ................. of wellicht opzet ?? Gelukkig heb ik er goede foto's van gemaakt !

Nu een maand later en 10 telefoontjes heen en weer gaan ze de oven opsporen en wordt ik nog steeds aan het lijntje gehouden en er gebeurd NIETS terwijl wellicht andere consumenten ook metaal of metaal gruis in hun vlees hebben / krijgen zonder dat ze het weten.

Wellicht dat u een terugroep aktie kan regelen want dit is gevaarlijk voor de consument.
Afbeelding
Best of shopping verkoopt alleen maar rotzooi die geen winkelier in zijn assortiment wilt hebben.
Te duur, slechte kwaliteit...je oven is niet kwijt maar vernietigd,... als er echt metaal in je eten kan komen en het bekend wordt, is dat een ramp voor Best of shopping want die turbo-oventjes worden wereldwijd verkocht.

Helaas ben jij tot nu toe de enige met klachten over verpulverd metaalgaas en zal het bedrijf er alles aan doen om je klachten te bagataliseren/ontkennen.
Zelf denk ik het laatste...je oventje is letterlijk in de doofpot verdwenen. :D
Weg bewijs, ware het niet dat je zelf foto s hebt gemaakt. 8)

Ben benieuwd hoe dat afloopt.
Krijg je een nieuwe oven (met of zonder hetzelfde gaas) of je geld terug?

Sjaakvandevelde
Berichten: 21
Lid geworden op: 21 apr 2010 14:23

Re: Metaal in het vlees van Turbo oven - gevaarlijk

Ongelezen bericht door Sjaakvandevelde »

Zojuist door Best of Shopping gebeld en de oven is alsnog gevonden. Hij gaat volgens hun bestudeerd worden ...... ??

Lijkt me dat ik in 1 minuut kan zien wat de problemen zijn en je hoeft het gaas maar aan te raken en het verpulverd onder je handen tot fijn gruis.

Ben benieuwd en zal iedereen op de hoogte houden hoe dit gaat aflopen en een nieuwe oven is niet genoeg. Er moet een verklaring komen hoe het mogelijk is dat wij metaalsplinters in ons vlees hadden en wat daar de oorzaak van is. Ondeugdelijk materiaal, produktiefout, anders .............. Is dit ook bij anderen voorgekomen ?? Kan het weer voorkomen ??

Toolboy

Re: Metaal in het vlees van Turbo oven - gevaarlijk

Ongelezen bericht door Toolboy »

seconds-out27 okt 2010 16:56

Sjaakvandevelde
27 okt 2010 17:04

Das toevallig na de posting van sco dat er ineens contact is.
Als uw verhaal op waarheid berust is dit een zeer ernstige zaak.

Edoch ik denk er het mijne van.

T

Sjaakvandevelde
Berichten: 21
Lid geworden op: 21 apr 2010 14:23

Re: Metaal in het vlees van Turbo oven - gevaarlijk

Ongelezen bericht door Sjaakvandevelde »

Uiteraard berust mijn verhaal op waarheid en door mijn oven op te sturen aan Best of Shopping kunnen ze nagaan dat het daadwerkelijk ook zo is. En ja ben heel ongerust over wat we al binnen hebben gekregen.

Sjaakvandevelde
Berichten: 21
Lid geworden op: 21 apr 2010 14:23

Re: Metaal in het vlees van Turbo oven - gevaarlijk

Ongelezen bericht door Sjaakvandevelde »

Bericht van Best of Shopping

Geachte heer van de Velde,

Bedankt voor uw e-mail.

Zoals met u besproken is op 27 oktober is de flavor wave aangeboden op het hoofdkantoor.

Zodra er uitsluitsel is gegeven door het hoofdkantoor, van dit probleem neem ik telefonisch contact met u op.

Mevr. Inge Swart.

Sjaakvandevelde
Berichten: 21
Lid geworden op: 21 apr 2010 14:23

Re: Metaal in het vlees van Turbo oven - gevaarlijk

Ongelezen bericht door Sjaakvandevelde »

Gisteren gestuurd naar Best of Shopping, wat een puin garantie en geweldige service zeg pfff


We zijn 40 dagen na de melding van de klacht bij Best of Shopping verder en de oven is inmiddels al 12 dagen geleden bij jullie afgeleverd, hoe lang gaat deze klucht nu nog duren

Vriendelijke groet

Sjaak van de Velde

Toolboy

Re: Metaal in het vlees van Turbo oven - gevaarlijk

Ongelezen bericht door Toolboy »

Sjaakvandevelde

Mooi dat je de forum bezoekers op de hoogte houd.
Dure les om nooit wat bij die importeurs te kopen.
Ze zijn zelfs niet slim genoeg om uw geval af te handelen.

T


Sjaakvandevelde
Berichten: 21
Lid geworden op: 21 apr 2010 14:23

Re: Metaal in het vlees van Turbo oven - gevaarlijk

Ongelezen bericht door Sjaakvandevelde »

Krijg zojuist een mail van Best of Shopping 7 weken na het aanbrengen van de klacht.

Geachte heer van de Velde,
Bedankt voor uw e-mail.
Helaas kunnen wij de Flavorwave niet vergoeden voor u het is heel spijtig maar helaas kunnen wij niets voor u betekenen.
U kunt onze klantenservice telefonisch bereiken op 0900 0127 (35cpm). Wij staan tot uw dienst van maandag t/m vrijdag tussen 8.30 en 17.30 uur en op zaterdag van 09.00 tot 16.00 uur.
Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Klantenservice, Best of shopping.


Is toch niet te geloven, geen verklaring, NIETS ???? :shock: Ik heb gelijk gebeld en kreeg een receptioniste aan de lijn en mijn verhaal verteld en wilde MIJN oven retour maar dat kon niet volgens haar want er was geen turbo oven van mij binnen gekomen :shock:

Uitgelegd dat ik ongeveer 30 mails heb van Best of Shopping en ze ging even overleggen. Na 1 minuut kreeg ik te horen dat ze verkeert had gekeken en dat ik teruggebeld zou worden door haar leidinggevende !!!!!!

Wat een ballentent daar zeg pfff

Ik heb ze het volgende gestuurd :

Beste Best of Shopping en dat is alles wat ik te horen krijg, ik wacht 7 weken, stuur mijn oven op en ik krijg te horen :

Helaas kunnen wij de Flavorwave niet vergoeden voor u het is heel spijtig maar helaas kunnen wij niets voor u betekenen.

Ik verlang een verklaring waarom en wil per direkt mijn oven retour ontvangen.

Al gaat me dit heel veel geld kosten de onderste steen zal bovenkomen en ik ga dit aanvechten op alle fronten. U zult niet blij zijn met het gevolgd van uw respectloze en klant onvriendelijk beleid. Dit ga ik bekend maken waar ik maar kan en ga de publiciteit zoeken.

Getekend

Sjaak van de Velde

Toolboy

Re: Metaal in het vlees van Turbo oven - gevaarlijk

Ongelezen bericht door Toolboy »

Als de commercieele tros het aan durft ??


T

Sjaakvandevelde
Berichten: 21
Lid geworden op: 21 apr 2010 14:23

Re: Metaal in het vlees van Turbo oven - gevaarlijk

Ongelezen bericht door Sjaakvandevelde »

Zojuist Best of Shopping aan de lijn gehad en ze blijven bij hun mail en voor de rest geen enkele uitleg, thats it en voor hun is de zaak gesloten, echt ongelofelijk.

Deze klacht direkt telefonisch gemeld bij de Consumentenbond en advies ingewonnen.

Best of Shopping aangeschreven en hun een laatste kans gegeven om deze klacht serieus te nemen en om met een gedegen verklaring te komen hoe het kan dat er metaalsplinters en metaalgruis in het eten kan komen. Ze hebben de tijd tot maandag 15 nov 17.00 uur

Heb ik dan geen antwoord en mijn oven retour (of bericht daarover) dan zal ik het advies van de consumentenbond opvolgen en een klacht deponeren bij de Voedsel en Warenautoriteit omdat het een gevaarlijk en ondeugdelijk produkt is gezien de klachten. Er mag natuurlijk nooit metaal in het eten komen.

Ook werd mij geadviseerd om een klacht te deponeren bij de geschillencommissie waarbij ze zijn aangesloten.

Uiteraard zal ik het advies opvolgen van de Consumentenbond, ik hou u op de hoogte.

Sjaak van de Velde

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Metaal in het vlees van Turbo oven - gevaarlijk

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 08 jan 2012 13:52, 1 keer totaal gewijzigd.

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: Metaal in het vlees van Turbo oven - gevaarlijk

Ongelezen bericht door plumber »

Iets begrijp ik niet. Je hebt contakt opgenomen met de Consumentenbond
voor advies, dus ik neem aan dat je lid bent.
Waarom nemen hun het dan niet van je over want daar zijn ze
toch voor? Maar ja die ervaring heb ik ook gehad je moet niet
lastig worden maar gewoon je contributie betalen.

Sjaakvandevelde
Berichten: 21
Lid geworden op: 21 apr 2010 14:23

Re: Metaal in het vlees van Turbo oven - gevaarlijk

Ongelezen bericht door Sjaakvandevelde »

Goeie vraag, ik zou het niet weten, had er eigenlijk wel op gehoopt en vraag me eigenlijk af wanneer de Consumentenbond wel iets voor je doet behalve adviezen, hoewel ik dat wel op prijs stel. Als de comsumentenbond ze aanschrijft moeten ze wel antwoord geven lijkt mij.

Sjaakvandevelde
Berichten: 21
Lid geworden op: 21 apr 2010 14:23

Re: Metaal in het vlees van Turbo oven - gevaarlijk

Ongelezen bericht door Sjaakvandevelde »

Pindakaaspotje schreef:De VWA zal niet zomaar actie ondernemen, er is nu geen bewijs en pas bij meerdere klachten kunnen hun het gaan onderzoeken. Overigens is het waarschijnlijk niet slecht voor de gezondheid/onveilig, en dus voor hun ook geen directe reden om in te grijpen
Hoe bedoel je dat ?

Je kan mij niet vertellen dat verpulverd metaal wat je binnen krijgt via het voedsel niet slecht is voor de gezondheid/onveilig. Laat ze het maar onderzoeken maar ondanks dat ik een leek ben kan ik zeggen dat dit NIET gezond is.

Toolboy

Re: Metaal in het vlees van Turbo oven - gevaarlijk

Ongelezen bericht door Toolboy »

Sjaak.
Het /jou geval is commercieel niet interesant genoeg voor al deze gasten.
Helaas is het niet anders.

T

Sjaakvandevelde
Berichten: 21
Lid geworden op: 21 apr 2010 14:23

Re: Metaal in het vlees van Turbo oven - gevaarlijk

Ongelezen bericht door Sjaakvandevelde »

Nou daar ben ik dan mooi klaar mee :( Tja soms is makkelijker scoren veel eenvoudiger ..... jammer. Bedankt voor je reactie

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Metaal in het vlees van Turbo oven - gevaarlijk

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 08 jan 2012 13:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Sjaakvandevelde
Berichten: 21
Lid geworden op: 21 apr 2010 14:23

Re: Metaal in het vlees van Turbo oven - gevaarlijk

Ongelezen bericht door Sjaakvandevelde »

Heb geen kennis van zaken of het gevaarlijk is of niet maar mijn gevoel en gezond verstand zegt mij dat dit nooit gezond en de bedoeling kan zijn.

Groetjes Sjaak

Gesloten