LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Youp van't Hek verklaart oorlog aan T-Mobile klantenservice

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: Youp van't Hek verklaart oorlog aan T-Mobile klantenservice

Ongelezen bericht door mich24 »

Let op! Dit is niet het geval bij de T-Mobile Relax online abbo's en de voordeelsims

Ik zeg T-Mobile op
Berichten: 145
Lid geworden op: 17 aug 2010 23:32

Re: Youp van't Hek verklaart oorlog aan T-Mobile klantenservice

Ongelezen bericht door Ik zeg T-Mobile op »

dank, Mich24, we hebben behoefte aan correcte info, niet aan marketing praatjes.

femrich
Berichten: 28
Lid geworden op: 11 nov 2010 15:11

Re: Youp van't Hek verklaart oorlog aan T-Mobile klantenservice

Ongelezen bericht door femrich »

nee maar volgens mij betaal je voor de relax online minder per maand als wanneer je het in de winkel haalt. Dus of de korting van een paar euro per maand of het gewone bedrag en per seconde betalen. En dan nog is het je eigen keuze wat je doet. Dus de mogelijkheid is er wel! En ik had het ook niet voor de abo's die je online kan halen maar de gewone abo. Online is vaak alles voordeliger(tenminste dat lijkt zo). Laat ik dan duidelijker zijn. Ik had het over relax en niet over relax online. Daar zit zeker verschil in!

femrich
Berichten: 28
Lid geworden op: 11 nov 2010 15:11

Re: Youp van't Hek verklaart oorlog aan T-Mobile klantenservice

Ongelezen bericht door femrich »

Ik zeg T-Mobile op schreef:dank, Mich24, we hebben behoefte aan correcte info, niet aan marketing praatjes.
En aan marketingpraatjes doe ik niet. Ik ben volgens mij niet degene die dingen loopt te vertellen die niet kloppen. En ik zie jou volgens mij ook niet voor een ander aan. De informatie die ik heb klopt wel hoor. Je hebt misschien meerdere opties maar wat ik zei klopt wel;-)


femrich
Berichten: 28
Lid geworden op: 11 nov 2010 15:11

Re: Youp van't Hek verklaart oorlog aan T-Mobile klantenservice

Ongelezen bericht door femrich »

Ik zeg T-Mobile op schreef:tmobile@yourservice:

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... _desk.html
Ja en wat wil je daar mee zeggen. Dat zit er een storing in het programma. Dan bel je op dat moment toch 1202. KOST JE NIKS WANT DAT IS OOK GRATIS en dan hoor je ook je tegoed. Je bent wel goed in dingen vinden die niet goed zijn! Misschien moet je is wat dingen gaan zoeken die goed zijn.Ken maar weinig mensen die zo van het negatieve zijn. BLIJ DAT IK NIET ZO IN ELKAAR ZIT

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: Youp van't Hek verklaart oorlog aan T-Mobile klantenservice

Ongelezen bericht door mich24 »

femrich schreef:nee maar volgens mij betaal je voor de relax online minder per maand als wanneer je het in de winkel haalt. Dus of de korting van een paar euro per maand of het gewone bedrag en per seconde betalen. En dan nog is het je eigen keuze wat je doet. Dus de mogelijkheid is er wel! En ik had het ook niet voor de abo's die je online kan halen maar de gewone abo. Online is vaak alles voordeliger(tenminste dat lijkt zo). Laat ik dan duidelijker zijn. Ik had het over relax en niet over relax online. Daar zit zeker verschil in!
Ik werk in de telecom,dus...

Ik zeg T-Mobile op
Berichten: 145
Lid geworden op: 17 aug 2010 23:32

Re: Youp van't Hek verklaart oorlog aan T-Mobile klantenservice

Ongelezen bericht door Ik zeg T-Mobile op »

dank, Mich24, we hebben behoefte aan correcte info, niet aan marketing praatjes.

femrich
Berichten: 28
Lid geworden op: 11 nov 2010 15:11

Re: Youp van't Hek verklaart oorlog aan T-Mobile klantenservice

Ongelezen bericht door femrich »

mich24 schreef:
femrich schreef:nee maar volgens mij betaal je voor de relax online minder per maand als wanneer je het in de winkel haalt. Dus of de korting van een paar euro per maand of het gewone bedrag en per seconde betalen. En dan nog is het je eigen keuze wat je doet. Dus de mogelijkheid is er wel! En ik had het ook niet voor de abo's die je online kan halen maar de gewone abo. Online is vaak alles voordeliger(tenminste dat lijkt zo). Laat ik dan duidelijker zijn. Ik had het over relax en niet over relax online. Daar zit zeker verschil in!
Ik werk in de telecom,dus...
Ja ik ook. Dus weet ook wel waarover ik praat;-)

Elkitchtasso
Berichten: 20
Lid geworden op: 04 nov 2010 15:39

Re: Youp van't Hek verklaart oorlog aan T-Mobile klantenservice

Ongelezen bericht door Elkitchtasso »

Moet je zelf ook netjes blijven, he Femrich..

Ondanks dat T-mobile wel per seconde afrekent, simpele problemen snel opgelost worden en je bij een winkel sneller geholpen wordt, blijft staan dat providers bij problemen niet de klant centraal stellen.

Mensen op hun eigen verantwoordelijkheid wijzen is goed. Maar in sommige gevallen is het de schuld van de provider, of zijn de abo-constructies zo opgetseld dat het extra moeilijk is om te zien dat je ge***** wordt.

Als je dan in een cyclus van problemen komt en je provider helpt nauwelijks of werkt je zelf tegen dan krijg je een aversie tegen zo'n bedrijf.

Overigens wil ik je (Femrich) ook nog wijzen op een topic dat actueel voor mij is:

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 25&t=86895

Lianne@home
Berichten: 19
Lid geworden op: 26 aug 2010 21:24

Re: Youp van't Hek verklaart oorlog aan T-Mobile klantenservice

Ongelezen bericht door Lianne@home »

Bij de gedachte dat ik T-mobile ging bellen kreeg ik bij wijze van alweer spontane nachtmerries.
In ieder geval wel een naar gevoel. :cry: :evil:
Dit doordat ik afgelopen half jaar zeer slecht te woord ben gestaan bij T-mobile en in de shop en het probleem alsmaar niet opgelost werd. Echt drama. :evil:

Tot mijn GROTE verbazing werd ik NU gelijk te woord gestaan :shock: door de helpdesk en dacht werkelijk bel ik wel met T-mobile en heb ik het goede nummer wel gedraaid en ik wou bijna ophangen van de schrik. :shock:
Wat een verschil zeg! Het kan dus echt! :roll:
En ik werd vriendelijk te woord gestaan door de helpdesk. :shock:
Maar een oplossing bieden ze niet van alle extra onkosten die er gemaakt zijn in het afgelopen half jaar.

En nu is mijn Flex een Relax en hebben ze zoals gewoonlijk bij het afsluiten van dit contract niet alles meegedeeld en berekenen ze bij de Relax nu extra kosten buiten de bundel. :?
Nog een jaar dan kan ik eindelijk weg bij T-mobile. :roll:

Ik zeg T-Mobile op
Berichten: 145
Lid geworden op: 17 aug 2010 23:32

Re: Youp van't Hek verklaart oorlog aan T-Mobile klantenservice

Ongelezen bericht door Ik zeg T-Mobile op »

@Lianne

Je zou eens kunnen testen of de helpdesk over 3 maanden nogsteeds zo snel is als nu, want dan is de aandacht van Youp weer weg, en zijn de jaarcijfers bij T-Mobile bekend, dus worden er weer bezuinigingen doorgevoerd.

Overigens... elke wijziging in de voorwaarden is een reden om op te zeggen, dus hou dat goed in de gaten. Vaak is het een onbegrijpelijk emailtje dat naar een website verwijst, waar je moet inloggen en paar keer moet doorklikken, voor je in kleine grijze lettertjes leest dat de voorwaarden zijn gewijzigd.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Youp van't Hek verklaart oorlog aan T-Mobile klantenservice

Ongelezen bericht door seconds-out »

femrich schreef:
Ik zeg T-Mobile op schreef:tmobile@yourservice:

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... _desk.html
Ja en wat wil je daar mee zeggen. Dat zit er een storing in het programma. Dan bel je op dat moment toch 1202. KOST JE NIKS WANT DAT IS OOK GRATIS en dan hoor je ook je tegoed. Je bent wel goed in dingen vinden die niet goed zijn! Misschien moet je is wat dingen gaan zoeken die goed zijn.Ken maar weinig mensen die zo van het negatieve zijn. BLIJ DAT IK NIET ZO IN ELKAAR ZIT
Kan mij toch niet aan de indruk ontwekken dat we hier met een mederwerker van T-mobile te maken hebben.
Zeer irritant figuur wat zelfs over de rooie gaat als iemand anders een grappig item over T-Mobile plaatst.

Alle berichten van femrich zijn dan ook bij deze gemeld als ordinaire spam. :twisted:

masterslave
Berichten: 169
Lid geworden op: 13 nov 2010 12:11

Re: Youp van't Hek verklaart oorlog aan T-Mobile klantenservice

Ongelezen bericht door masterslave »

seconds-out schreef: Kan mij toch niet aan de indruk ontwekken dat we hier met een mederwerker van T-mobile te maken hebben.
Zeer irritant figuur wat zelfs over de rooie gaat als iemand anders een grappig item over T-Mobile plaatst.

Alle berichten van femrich zijn dan ook bij deze gemeld als ordinaire spam. :twisted:
Er zijn geen berichten gemeld.
Je bent aan stangen!
Had je niet een ban?
Hoe kom je dan hier, weet de moderatie ervan?

Hatertje
Berichten: 533
Lid geworden op: 28 okt 2009 12:24

Re: Youp van't Hek verklaart oorlog aan T-Mobile klantenservice

Ongelezen bericht door Hatertje »

Ik zeg T-Mobile op schreef: Overigens... elke wijziging in de voorwaarden is een reden om op te zeggen
Bla, Kolder, Onzin, Spam!

Dus volgens jouw mogen alle klanten van Telecomprovider hun contract opzeggen als bijvoorbeeld het opzegtermijn van 1 maand naar 2 weken wordt gebracht? (Positieve wijziging)

Alleen bij negatieve wijzigingen in de algemene voorwaarden mogen klanten hun contract kosteloos ontbinden. Positieve wijzigingen geven geen geldige reden tot opzeggen.

Ga eerst is ff research doen voordat je bla begint te verspreiden.

Bij voorbaat dank,

sisophon
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 mei 2010 21:10

Re: Youp van't Hek verklaart oorlog aan T-Mobile klantenservice

Ongelezen bericht door sisophon »

T-Mobile is de grootste oplichter die er bestaat !!!
En als je te negatief bent op hun forum dan knikkert Anne-Marie je eraf ipv dat ze oplossingen aandragen!
Eerst beschuldigen ze je van fraude dat je een Iphone in Amerika gekocht heb en die via hun wil repareren!
Na 10 keer je imei nummer je zeggen worden ze pas wakker en als je je Iphone opgestuurd is moet je zelf maar uitzoeken waar hij is en wanneer er wat gaat gebeuren.Bij het aangaan van je abonnement zeggen ze niet dat ze verschillende data gebruiken voor nieuw tegoed, je zit bij hun altijd in overige kosten op een vreemde manier.
En ze wijzen je koeltjes op de voorwaarden, nou belangrijke voorwaarden behoren ze bij het overzicht te zetten van je abonnement, plus dat de info op de site helemaal niet klopt, wat ik zeg bedriegers.
Voor mij nooit meer T-Mobile ook al niet om de zeer slechte 3G verbinding.

Ik zeg T-Mobile op
Berichten: 145
Lid geworden op: 17 aug 2010 23:32

Re: Youp van't Hek verklaart oorlog aan T-Mobile klantenservice

Ongelezen bericht door Ik zeg T-Mobile op »

@Hatertje

Altijd makkelijk om met wat snel typen iemand van 'bla' te beschuldigen. Als JIJ onderzoek had gedaan, had je me met feiten kunnen weerleggen. En de feiten zijn anders:
http://www.opta.nl/nl/wat-doet-opta/toe ... orwaarden/
2 Opzeggen wanneer de voorwaarden wijzigen

Een aanbieder van een elektronische communicatiedienst of een programmadienst mag niet zomaar zijn voorwaarden wijzigen. In artikel 7.2 van de Tw staat wat een aanbieder van een elektronische communicatiedienst of een programmadienst moet doen als hij zijn overeenkomst met een consument of met een zakelijke klant wijzigt:

* Informeer de abonnee tenminste vier weken vóór de voorgenomen wijziging over de inhoud van de wijziging.
* Bied de abonnee de mogelijkheid de overeenkomst kosteloos te beëindigen, indien de wijziging niet voordelig is voor de abonnee.
* Informeer de abonnee tenminste vier weken van tevoren over dit opzegrecht.

3 Opzegtermijn en opzegrecht

Voor consumenten geldt zowel het opzegrecht bij contractswijzigingen als het recht op één maand opzegtermijn. Ook als een consument een opzegtermijn heeft van één maand, moet zijn aanbieder hem bij een contractswijziging vier weken van tevoren informeren over de wijziging en zijn opzegrecht.

En dan gaat het dus om de vraag "is de wijziging niet voordelig voor de abonnee?". Om een juridisch sluitend antwoord te krijgen op die vraag moet je kijken in wettelijke regelingen en uitvoeringsbesluiten, in besluiten van daartoe aangewezen instanties (zoals de OPTA), in uitspraken van rechtbanken en in teksten van schikkingen (de zgn. juris prudentie).

De OPTA heeft opzeggingscriteria vermeld in het Beoordelingskader artikel 7.2 Tw (OPTA/IPB/2007/201436, publicatiedatum 19-07-2007).
En in de verzekerings-jurisprudentie is te vinden dat de contractant "...heeft het recht de aanpassing aan de nieuwe tarieven en/of voorwaarden te weigeren, indien deze aanpassing leidt tot premieverhoging en/ of beperking van dekking, tenzij deze wijzigingen het gevolg zijn van een wettelijke regeling of bepaling."

In de wet staat ook e.e.a.:
Burgelijk wetboek Boek 7 Titel 17 artikel 940 lid 4:
4.Indien de verzekeraar de voorwaarden van de overeenkomst ten nadele van de verzekeringnemer of de tot uitkering gerechtigde wijzigt, is de verzekeringnemer gerechtigd de overeenkomst op te zeggen tegen de dag waarop de wijziging ingaat, en in ieder geval gedurende één maand nadat de wijziging hem is meegedeeld.


Wat is ten voordele en wat is ten nadele??

Daar geldt niet jouw of mijn oordeel, en ook niet dat van de provider.
Daarvoor geldt de op dat moment geldende regelgeving, marktsituatie en gebruikelijke voorwaarden van soortgelijke overeenkomsten.

In het algemeen geldt dat een bedrijf nooit zomaar ten voordele van de consument contractvoorwaarden aanpast, maar dat altijd doet met een eigen beschermende en/of winstgevende achtergrond, zodat in 99 van de 100 gevallen aantoonbaar is dat de wijziging in het kader van de op dat moment geldende marktsituatie en wettelijke regelingen niet tot voordeel van de consument leidt.

Immers, als Vodafoon de opzegtermijn verkort tot 14 dagen, en KPN en Telfort verkorten ongeveer op het zelfde moment tot 7 dagen, is de wijziging per saldo niet voordelig maar nadelig voor de contractant.

De OPTA zegt ook in haar toelichting op het bestuit fijntjes "dat de opzegtermijn maximaal 1 maand is". Of te wel... het kan altijd minder nadelig, dus korter.

themanwhoknewtoomuch
Berichten: 53
Lid geworden op: 18 nov 2010 18:31

Re: Youp van't Hek verklaart oorlog aan T-Mobile klantenservice

Ongelezen bericht door themanwhoknewtoomuch »

KPN Kan er ook wat van!

Ik heb laatst met genoegen bij KPN een internet abo afgesloten na onvrede over bereik van T-Mobile (Klanten service van T-Mobile trouwens als uitstekend ervaren)

Omdat ik overstapte van T-Mobile naar KPN kon ik de eerste maanden het nieuwe toestel, dat ik kreeg bij mijn nieuwe abo, niet gebruiken om tegen normale tarieven mee te bellen en internetten.

Ik heb toch mijn nieuwe mobiel gebruikt om te internetten maar alleen over het WIFI signaal bij mij thuis anders zouden de kosten aardig oplopen natuurlijk :idea: . Nu schijn ik toch over het 3G netwerk van KPN geinternet te hebben en heb ik vandaag een derde rekening van 345 eu mogen ontvangen van KPN over de maand oktober/november. Aan het begin van de maand oktober was mijn nieuwe abo bij KPN nog niet actief en heb ik dus tegen enorme duure tarieven over mijn mobiel zitten internetten.

De kosten zijn zo hoog opgelopen omdat, wanneer de telefoon niet actief werd gebruik door mij, het WIFI signaal werd uigeschakeld op mijn mobiel en op de achtergrond over het 3G netwerk van KPN honderden MB's zijn gedownload.

Ik ben door KPN geen enkele keer gewaarschuwd voor het feit dat mijn kosten voor die maand enorm opliepen. Ook heb ik niet bewust gebruik gemaakt van hun 3G netwerk.

Het meest kromme aan het verhaal is dat ik nu elke maand voor maar 2,50 eu de hele dag zorgeloos kan internetten, moet ik wel eerst 500 eu voor betalen :-(

BUITEN BUNDEL?! (575 eu/2,50 eu )/12 maanden = voor 575 eu kan ik 19 jaar internetten bij T-Mobile ipv 1 maand bij KPN

De klantenservice van KPN staat niet open voor mijn verhaal. Het is allemaal mijn schuld en had beter moeten weten. Het lieftst zou ik terug willen naar T-Mobile maar alleen als ik er 500 eu voor krijg :-)

Hatertje
Berichten: 533
Lid geworden op: 28 okt 2009 12:24

Re: Youp van't Hek verklaart oorlog aan T-Mobile klantenservice

Ongelezen bericht door Hatertje »

Ik zeg T-Mobile op schreef: Immers, als Vodafoon de opzegtermijn verkort tot 14 dagen, en KPN en Telfort verkorten ongeveer op het zelfde moment tot 7 dagen, is de wijziging per saldo niet voordelig maar nadelig voor de contractant.
Als jij een klant bent van Vodafone, en Telfort & KPN veranderen hun opzegtermijn naar 7 dagen en Vodafoon naar 14, dan heb je pech. Je bent immers een contract bij Vodafone aangegaan en niet bij Telfort of KPN.

Als het opzegtermijn dus van 1 maand naar 14 dagen wordt veranderd is dat een positieve wijziging voor jou als Vodafone contractant. Het feit dat KPN & Telfort het dan naar 7 dagen veranderen is leuk voor hun klanten maar jij als Vodafoner hebt daar niks mee te maken.

En quote a.u.b. alleen de interessante stukjes die je wilt laten zien. Hele lappen tekst met regeltjes en richtlijnen zijn niet zo interessant om te lezen.

Ik zeg T-Mobile op
Berichten: 145
Lid geworden op: 17 aug 2010 23:32

Re: Youp van't Hek verklaart oorlog aan T-Mobile klantenservice

Ongelezen bericht door Ik zeg T-Mobile op »

Hatertje schreef:
Ga eerst is ff research doen voordat je bla begint te verspreiden
en
Hatertje schreef:
Hele lappen tekst met regeltjes en richtlijnen zijn niet zo interessant om te lezen.
Ik vermoedde al dat het allemaal te moeilijk voor je wordt.

Maar hier zijn genoeg anderen die wel graag de feiten weten.
Succes met je eigen overeenkomst.

Gesloten