LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Photoshop elements, koppelverkoop

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Bobz.
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 nov 2010 11:47

Photoshop elements, koppelverkoop

Ongelezen bericht door Bobz. »

Ik werk met Photoshop Elements 6. Het blijkt dat als je een diaserie gemaakt hebt het niet mogelijk is deze op deze op DVD te zetten. Je moet daarvoor eerst Photoshop Premiere aanschaffen, dus een filmbewerkingsprogramma. Deze twee worden vaak samen verkocht, ook bij de huidige versie nr.9,maar is ook los te koop. Op de doos staat alleen maar dat je schittende diareeksen kunt maken.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Photoshop elements, koppelverkoop

Ongelezen bericht door tennis »

Dus als ik begrijp, kan je de dia serie nergens opslaan, en dan met een ander program branden op dvd?

Bobz.
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 nov 2010 11:47

Re: Photoshop elements, koppelverkoop

Ongelezen bericht door Bobz. »

Ik word voorzichtig nu.
Zover ik weet zijn er formeel 2 mogelijkheden om het bestand op te nemen
.wmv maar dat lukt dus niet zonden Premiere
.pdf, maar daar vervallen dan in - en uitzoomen en nog wat leuke dingen dus is geen optie.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Photoshop elements, koppelverkoop

Ongelezen bericht door tennis »

Heb even een beetje gegoogeld, en dit gevonden.
Het klopt, wat je zegt, maar volgens deze beschrijving, moet het afspelen wel kunnen op de pc.
Heb je dit al eens getest?

Een diavoorstelling maken

Photoshop Elements biedt met het maken van een diavoorstelling op cd of dvd een leuke manier om uw favoriete foto's of vakantiekiekjes te delen met anderen.

De diavoorstelling kan na het branden worden afgespeeld op een computer. Afspelen via de dvd-speler in de huiskamer behoort ook tot de mogelijkheden. Als u beschikt over Premiere Elements, een programma van Adobe voor videobewerking, kunt u zelfs opnemen en afspelen in hoge kwaliteit.

Bobz.
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 nov 2010 11:47

Re: Photoshop elements, koppelverkoop

Ongelezen bericht door Bobz. »

Afspelen op de PC is geen optie. Dat ding staat niet in de huiskamer. Waar is dat je een VCD kunt maken, maar het aantal pixels van 352x240 wordt voor de tv dan uitgerekt tot 720x576, waarvan Photoshop zelf zegt dat het niet zo fraai is.

Ik blijf het niet fraai vinden dat je in de winkel geen enkele verwijzing op de verpakking leest en pas als de diaserie klaar is er achter komt dat het feest niet doorgaat. Eerst wat kopen. Kassa.

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: Photoshop elements, koppelverkoop

Ongelezen bericht door JtC »

Wat ik je kan aanraden, is om eens te kijken naar het programma WinAVI. Het is een programma waarmee je zeer breed verschillende formaten kan omzetten naar een ander formaat: RM, AVI, MPEG, WMA, etc. volgens bepaalde instellingen. Je kunt een demo ervan downloaden. Voor de rest is het volledig werkende programma te downloaden via bijv. torrents. Maar dat laatste mag ik natuurlijk niet zeggen, want dat is illegaal.. 8)

Ed4508
Berichten: 41
Lid geworden op: 08 okt 2010 16:34

Re: Photoshop elements, koppelverkoop

Ongelezen bericht door Ed4508 »

Wat ik niet begrijp is dat je een "dia-programma" nodig hebt. Als je met het gratis programma "Gimp" je jpg-tjes bewerkt, kun je die toch gewoon op DVD zetten? Kan de DVD-speler dan daarna niet gewoon op de TV de jpg-tjes afdraaien?

Ik zou de dia's niet eens op DVD willen hebben, met een SD-kaartje kom je ook een heel eind.

Bobz.
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 nov 2010 11:47

Re: Photoshop elements, koppelverkoop

Ongelezen bericht door Bobz. »

Ik heb naar winavi gekeken, mooi programma.Het probleem is dat je in Elements 2 dingen kunt doen. Tijdelijk opslaan, dat wordt dan gedumpt bij c/programdata, wat je daar moet pakken is te complex voor mij en de tweede is dus exporteren en daarvan kent u het probleem.
Ook Gimp gezien. Ik kende het niet, ziet er goed uit. Maar, ik heb allebei mijn handen nodig gehad om Elements een beetje te kennen dat ik weinig zin heb om met een nieuw programma te beginnen. Met een SD kaartje kom ik nergens, want mijn TV heeft geen toegang daarvoor.
Maar als de ene consument tot de andere. Het is toch vreemd om het advies te krijgen om iets waarvoor je betaald hebt terzijde te leggen en iets anders te gebruiken. Ik wil u niet vermoeien met voorbeelden van andere producten, dat kunt u zelf wel.
Inmiddels heb ik na overleg met de Helpdesk van Adobe een klacht naar de directie van Adobe gestuurd en tevens een klacht naar de Consumentenautoriteit.
Ik ben nu in blijde afwachting

Bobz.
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 nov 2010 11:47

Re: Photoshop elements, koppelverkoop

Ongelezen bericht door Bobz. »

Het probleem is inmiddels goed opgelost door Adobe. Wat ontbrak heb ik inmiddels toegestuurd gekregen.

Gesloten