LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Maakt Vodafone rekeningen kunstmatig hoog?

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Maakt Vodafone rekeningen kunstmatig hoog?

Ongelezen bericht door Henri42 »

Elkitchtasso schreef:He Angora,

bedankt voor de tip. Internet is nu geblokkeerd. Ik heb de helpdesk gesproken (28 minuten, €7,-) en die wisten te vertellen dat er voor maar €2,- was geinternet. De grote overschrijding komt door het bellen naar mobiele nummers.

Een specificatie kon ik online aanvragen. Die blijkt €5,- te kosten... zucht

nummer 1200 van Vodafone met je GSM is gratis, een van de weinig goede dingen, de online rekening inzien op basis van aut incasso is gratis :), ook een van de weinig goede zaken.

Elkitchtasso
Berichten: 20
Lid geworden op: 04 nov 2010 15:39

Re: Maakt Vodafone rekeningen kunstmatig hoog?

Ongelezen bericht door Elkitchtasso »

Das mooi van die 1200, scheelt weer. Helaas hebben we geen automatische incasso dus kunnen we het niet gratis inkijken.

femrich
Berichten: 28
Lid geworden op: 11 nov 2010 15:11

Re: Maakt Vodafone rekeningen kunstmatig hoog?

Ongelezen bericht door femrich »

Elkitchtasso schreef:Dag allen!

Mijn vriendin ontvangt erg hoge rekeningen voor haar telefoon. (tussen E150 en E200) Haar abonnement is een sim-only scherp 425 + 400 smsjes. Ongeveer E30 samen.

Ik zal eerst even kort een geschiedenis geven.

2 jaar geleden had mijn vriendin schulden, iets van 3000 euro. Daardoor kon zij op een gegeven moment ook haar telefoon niet meer betalen. Ik heb toen op mijn naam een simonly voor haar afgesloten zodat ze niet met nog duurdere prepaid hoefde te bellen.

In 2 jaar tijd heeft ze haar schulden bijna weggewerkt, ze is 100% veranderd wat betreft geld. Alleen ontvangt ze telkens voor haar telefoon hoge rekeningen. In eerste instantie was ik sceptisch over haar: ze belt vast toch teveel met vriendinnen enz.

We hebben het er dus over gehad en zij is sindsdien erg op haar tegoed gaan letten door online haar tegoeden te bekijken. (helaas niet met de 'tikkenteller' op haar telefoon.) Ik kijk ook weleens mee en altijd zit ze binnen de bundel. Als ze op 50% van de maand zit heeft ze ongeveer 50% van haar minuten/smsjes verbruikt.

Deze maand ontving ze weer een rekening van E180 en nu weten we zeker dat het niet klopt. Het is namelijk een overschrijding van E150. Met 30ct/min buiten je bundel is dat dus 500 minuten over je tegoed! Of die online tegoed wordt totaal verkeerd weergegeven of ze heeft in de laatste 10 dagen als een bezetene gebeld. Ik weet hoe moeilijk mijn vriendin het heeft gehad met de schulden en hoe voorzichtig ze nu is met geld, deze rekening klopt gewoon niet. (ook niet als 10 sec. bellen als een minuut wordt gerekend)

We gaan van deze maand natuurlijk weer een specificatie aanvragen, maar die hebben we dus nog niet. Ook gaan we een ander abonnement bij een andere provider nemen zodat we met het 'oude' abonnement kunnen uitzoeken hoe Vodafone zijn rekeningen opbouwt. We gaan dus op verschillende manieren bellen en smsen en registreren en dan vergelijken met de rekening.

Nog wat info:
- ze gebruikt geen internet, gaat ook niet per ongeluk aan.
- ze belt voor 98% naar mobiel, zelden naar vast
- ze belt vrijwel nooit met 0900nummers

Mijn vragen aan jullie:
Heeft iemand anders ook enorme rekeningen die bijna niet mogelijk zijn?
Hebben jullie tips voor het 'testen' van haar abonnement?
Hebben jullie misschien een verklaring die wij over het hoofd zien?

Alvast bedankt.
Hoi ik las net je bericht pas in het andere forum. Maar had al gelezen dat het aan de mobiele nummers lag. Je moet er rekening mee houden dat wanneer je per minuut betaald je 40 tot 50 % meer belminuten nodig hebt dan wanneer je per seconde betaald. Mocht ze nou met veel mensen bellen die dezelfde provider heeft als zij heeft, dan moet ze kijken of ze een soort bundel hebben dat je onderling gratis kan bellen. Scheelt ook vaak een hele hoop geld. Andere optie is wanneer je bij vodafone wil blijven is je abonnement verhogen. Dan heb je meer minuten binnen je bundel. Dan is je abo hoger maar de eindafrekening lager. Je zou contact kunnen opnemen met de provider en hun laten uitrekenen welke bundel het beste bij haar past. Wel raar dat je het alleen maar online kan bekijken als je per automatisch incasso betaald. Er zijn providers waar je het ten alle tijde online kan bekijken en waar je ook een gratis nummer kan bellen en dan hoor je gelijk hoeveel minuten/sms je nog over hebt. Zo kan je makkelijk in de gaten houden hoe het met je bundel staat en je daar aan aanpassen. Mocht je over gaan naar een andere provider dan zou ik zoeken naar een provider waarbij je per seconde betaald, dat scheelt zo ie zo al minimaal 40 %.

Ik zeg T-Mobile op
Berichten: 145
Lid geworden op: 17 aug 2010 23:32

Re: Maakt Vodafone rekeningen kunstmatig hoog?

Ongelezen bericht door Ik zeg T-Mobile op »

ik zou zeker niet zoeken naar een andere provider want ze hanteren allemaal het ARPU model, dus waar het één goedkoper lijkt, is het ander stiekum weer duurder.
Vodafoon heeft net als KPN een veel beter netwerk, met een lagere frequentie, waardoor je bereik en verstaanbaarheid beter is.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Maakt Vodafone rekeningen kunstmatig hoog?

Ongelezen bericht door Henri42 »

Elkitchtasso schreef:He Angora,

bedankt voor de tip. Internet is nu geblokkeerd. Ik heb de helpdesk gesproken (28 minuten, €7,-) en die wisten te vertellen dat er voor maar €2,- was geinternet. De grote overschrijding komt door het bellen naar mobiele nummers.

Een specificatie kon ik online aanvragen. Die blijkt €5,- te kosten... zucht
Elkitchtasso:
heb jij met nummer 1200 naar de klantenservice gebeld?,dit nummer is namelijk gratis.
Indien je een aut incasso hebt kun je via Mijn Vodafone de factuur met specificatie inzien

Gesloten