LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] internetsnelheid ziggo

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
plixy
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 nov 2010 19:27

internetsnelheid ziggo

Ongelezen bericht door plixy »

L.S,

Vorige week en nieuw (gratis) kabelmodem door de de deur gekregen van Ziggo met daarbij de belofte dat de snelheid van het internet daardoor aanzienlijk zou toenemen. Na het kastje te hebben geinstalleerd bleek de internetsnelheid nog steeds bedroevend laag ( ongeveer 8 mb/s download en 2.3 mb/s upload). Volgens de site van Ziggo zou de snelheid echter 22 mb moeten zijn. Enfin, een mailtje naar Ziggo gestuurd. Een dag later een reply. Na zorgvuldige bestudering van mijn probleem was men bij Ziggo tot de conclusie gekomen dat het welhaast een probleem binnen of buiten mijn huis moest betreffen (!). Ik moest nog maar eens de bijgeleverde brochure doorlezen waarin tips staan om de snelheid te kunnen verhogen. U raadt het al: geen resultaat. Ziggo vermeldde verder nog dat indien het mij niet zou gelukken om de internetsnelheid op een hoger plan te krijgen dat ik dan maar weer contact moest opnemen zodat er een (betaalde) monteur langs kan komen..Ik wordt er zo moe van ....!

devioursoul
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 okt 2010 04:16

Re: internetsnelheid ziggo

Ongelezen bericht door devioursoul »

Ik heb ongeveer het zelfde probleem.

de speedtest van "ziggo" geeft het aan 22 mb down up 3,8
vandaag was het 16,1 mb down / 3,8 mb up

dat klinkt leuk maar echter een pagina openen ho maar, 10 seconden ? hopelijk wel ja als ik al geen time-outs krijg.

de modem knippert tijdens het telefonisch contact hebben met ziggo en het word compleet genegeerd.
ik blijft te horen krijgen dat de modem goed is omdat ik met vast kan bellen.
juist ik heb 4 computers (2 desktops 2 laptops) die verrot zijn.

dan krijg ik een mail om 3 dagen lang elke dag een speedtest te doen.
waar het probleem niet eens ligt maarja, daar zijn we doof voor.

hier werd ik geattendeerd dat het door verouderde hardware kan komen of een virus.

De slechtste desktop beschikt over een q6600 quad core en vergelijkbare hardware (zelf gebouwd)

al deze computers zijn extreem snel voor de duidelijkheid en niet extreem traag.
virussen heb ik op gescand een worm zou over het netwerk kunnen gaan,

hierop heb ik veel antivirussoftware scans laten draaien.

van malwarebytes,norton,esed,kaspersky,avast,avg, tot hitmanpro etc
vandaar dat ik mijn 5 en laatste laptop er bij heb gepakt en direct op de modem
deze was echter een tijdje niet gebruikt maar werkt perfect en als er een virus op mijn netwerk is heeft deze het vrijwel zeker niet gehad.(zit er nooit mee op het netwerk)

gelijk bij het aansluiten bleek het zelfde probleem al weer naar voren te komen.

owja had ik al gezegd dat de afgestudeerde ICT-er aan deze kant van de telefoonlijn zit?

Ziggo ruim je rotzooi eens op.

plixy
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 nov 2010 19:27

Re: internetsnelheid ziggo

Ongelezen bericht door plixy »

In navolging op mijn laatste bijdrage....Bleek dat mijn netwerkkaart te langzaam was en niet meer dan 10mb/s kon doorlaten. Dus een nieuwe erin gedaan. Nu is de snelheid ongeveer 15 mb/s download. Ik moet het er maar mee doen...

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: internetsnelheid ziggo

Ongelezen bericht door renegade66 »

hmmm, had je als afgstudeerde ict-er toch moeten zien, begrijp alleen iets niet!

wil je nu zeggen dat alle computers een 10mb kaartje hebben? want al je computers waren toch langzaam?

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: internetsnelheid ziggo

Ongelezen bericht door tennis »

renegade66 schreef:hmmm, had je als afgstudeerde ict-er toch moeten zien, begrijp alleen iets niet!

wil je nu zeggen dat alle computers een 10mb kaartje hebben? want al je computers waren toch langzaam?

devioursoul is de ICTer, en niet plixy! :roll:

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: internetsnelheid ziggo

Ongelezen bericht door renegade66 »

oeps :oops: :oops: ik zie het, tja praten, lezen en typen gaat niet goed samen :lol: :lol:

Gesloten