Onlangs heeft mijn vriendin haar huur opgezegd van haar woning. Ze woont sinds kort bij mij.
Ze huurde voorheen een appartement van een particulier via een makelaar.
Vooraf heeft ze 1 maand huur aan borg betaald.
Tijdens het verhuizen moet ook haar was machine mee. Deze aangesloten op een trekschakelaar. De kabel is doorgeknipt door één van de mensen die mee hielp te verhuizen. Voordat de kabel doorgeknipt werd is de schakelaar op off gezet en de stop eruit gedraaid om zo veillig mogelijk te werken.
Het huis was leeg en werd de makelaar heeft inspectie gedaan. Alles was in orde..
Nu de borg terug.. toch? .
of nee toch niet, de nieuwe huurders betrokken de woning en er is kortsluiting ontstaan doordat de kabel is doorgeknipt waarmee de wasmachine was aangesloten.. Aldus de de verhuurder..
Het lijkt mij persoonlijk onterecht. Tenslotte is er een eindinspectie geweest.. en er waren geen gebreken gevonden.
Daarnaast lijkt het me als de verhuurder iets gaat verhuren er voordat de nieuwe huurders erin trekken er een inspectie gebeurt of alles inderdaad in orde is. Hierbij passeert een badkamer ook de revu en valt de afgeknipte kabel direct op.
Erg benieuwd ben ik hoe andere mensen/experts hier tegen aan kijken.
Mvg
EvanW
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Borg niet terug
-
sjaan banaan
Re: Borg niet terug
uw vriendin had het doorknippen van de kabel netjes moeten melden en in principe moeten laten repareren. Ze kan hooguit het verschil tussen borg en reparatiekosten terugvragen. Dat is mijn mening als leek.
Inderdaad had het zeker gemeld moeten worden door je vriendin. Maar de kosten voor zo'n reparatie staan niet in verhouding tot een volledige maand huur. Misschien nog even langs de makelaar voor een menselijk gesprek?
Ik vraag me trouwens af waarom er een kabel doorgeknipt moest worden. Beetje rare actie van de verhuishulp.
Ik vraag me trouwens af waarom er een kabel doorgeknipt moest worden. Beetje rare actie van de verhuishulp.
-
Pindakaaspotje
** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur