Ik heb al jaren een abonnement van KPN Eigen Site & Mail. Nu wil ik het domeinnaam verhuizen, KPN geeft op hun site aan dat dit niet kan.
Deze service kost ca. 4 euro per maand, veel te duur voor een domeinnaam die geredirect wordt naar het standaard adres van kpn (kpn.nl/user).
http://kpn-customer.custhelp.com/cgi-bi ... 4&sc_5=kim
Nu schijnt het zo te zijn dat Planet de domeinnamen destijds op hun eigen naam heeft geregistreerd en dat de gebruiker hiervan gebruik mag maken en daarvoor vorstelijk betaald...
Nu kan KPN veel zeggen, maar wat kan ik doen om toch het domeinnaam te verhuizen en dat ik er zeker van kan zijn dat het domeinnaam mijn eigendom blijft?
De voorwaarden voor verhuizing:
Voor (bijvoorbeeld) een .com domeinnaam geldt dat de huidige provider (KPN) een authID/token zal moeten uitgeven aan de domeinnaamhouder en zal deze tevens het transferlock moeten opheffen. KPN geeft dus aan dat dit alleen bij zakelijk geregistreerde domeinnamen mogelijk is...
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] KPN Eigen site & mail
-
Re: KPN Eigen site & mail
Ik denk dat je eerst moet regelen dat je een nieuw onderkomen hebt voor je domeinnaam, wil deze niet 'verloren' gaan.
Je nieuwe provider kan m.i. de domeinnaam 'opeisen' voor verhuizing.
KPN zal best nog wat ingewikkeld gaan doen, maar als je je goed op de hoogte laat brengen/houden door je nieuwe provider/host en alle gevraagde stappen doorloopt zal je uiteindelijk wel wegkomen bij KPN.
Mag ik je bijv. TransIP aanbevelen?
https://www.transip.nl/domeinnaam-check ... -extensie/
Bijv. een nl.domeinnaam onderbrengen kost zo'n 5 euro per jaar (.com 6 euro) en de doorstuurservice van je mail ook zo'n 5 euro per jaar.
De tarieven zijn excl. BTW.
Het eeuwig gijzelen van een eigen domeinnaam kan volgens mij niet.
Meer spelregels zijn waarschijnlijk te vinden op http://www.sidn.nl
Ook geschillen en klachten over een nl.domein kan men daar kwijt.
Je nieuwe provider kan m.i. de domeinnaam 'opeisen' voor verhuizing.
KPN zal best nog wat ingewikkeld gaan doen, maar als je je goed op de hoogte laat brengen/houden door je nieuwe provider/host en alle gevraagde stappen doorloopt zal je uiteindelijk wel wegkomen bij KPN.
Mag ik je bijv. TransIP aanbevelen?
https://www.transip.nl/domeinnaam-check ... -extensie/
Bijv. een nl.domeinnaam onderbrengen kost zo'n 5 euro per jaar (.com 6 euro) en de doorstuurservice van je mail ook zo'n 5 euro per jaar.
De tarieven zijn excl. BTW.
Het eeuwig gijzelen van een eigen domeinnaam kan volgens mij niet.
Meer spelregels zijn waarschijnlijk te vinden op http://www.sidn.nl
Ook geschillen en klachten over een nl.domein kan men daar kwijt.
Laatst gewijzigd door Tis weer bijzonder op 15 nov 2010 11:36, 2 keer totaal gewijzigd.
Bedankt voor de snelle terugkoppeling, ik zal eens kijken wat ik hiermee kan...
-
Sorry dat ik de gang van zaken niet met 100% zekerheid kan uitleggen.
Het is voor mij al een hele tijd geleden dat ik domeinen verhuisd heb.
Maar zo ging het wel ongeveer in z'n werk.
Eerst nieuw onderkomen zoeken en die dan het domein op laten 'eisen'.
Het is voor mij al een hele tijd geleden dat ik domeinen verhuisd heb.
Maar zo ging het wel ongeveer in z'n werk.
Eerst nieuw onderkomen zoeken en die dan het domein op laten 'eisen'.
Voor het verhuizen van een Internet site met .com moet de provider
een "token" (Auth-id, EPP-code of ook wel verhuiscode) verstrekken, tevens
moet er een registrar-lock verwijdert worden.
Heb gelijk even gebeld met het KPN Opzeggingen (0900 0244, optie 4).
Zij verwezen mij door naar KPN Storingen, hulp bij installatie en monteur (0900 0244, optie 2), omdat het voor de afdeling "Opzeggingen" niet mogelijk is om domeinnamen te verhuizen.
Optie 2, Storingen, "hulp bij installatie en monteur", gaf aan dat zij ook geen domeinnamen mogen verhuizen, maar konden me wel het contract nummer van Eigen Site & Mail geven. Zij verwezen mij door naar KPN Zakelijk (0800 0403), omdat het via hun mogelijk is om (zakelijke) domeinnamen te verhuizen.
KPN "Zakelijk" gaf aan dat Eigen Site & Mail een product is dat destijds door Planet is verkocht en dat ik toch echt met Planet contact op moet nemen, het nummer 0900 0244 optie 4.
Weer terug bij af gaf de helpdesk medewerkster aan dat het verhuizen van domeinnamen alleen schriftelijk kan door een brief te sturen naar:
KPN tav Orderdesk, Postbus 3053, 3800 DB Amersfoort.
Ik heb gelijk een brief gestuurd en ben benieuwd welk bericht ik hierop ontvang.
Houd jullie op de hoogte.
een "token" (Auth-id, EPP-code of ook wel verhuiscode) verstrekken, tevens
moet er een registrar-lock verwijdert worden.
Heb gelijk even gebeld met het KPN Opzeggingen (0900 0244, optie 4).
Zij verwezen mij door naar KPN Storingen, hulp bij installatie en monteur (0900 0244, optie 2), omdat het voor de afdeling "Opzeggingen" niet mogelijk is om domeinnamen te verhuizen.
Optie 2, Storingen, "hulp bij installatie en monteur", gaf aan dat zij ook geen domeinnamen mogen verhuizen, maar konden me wel het contract nummer van Eigen Site & Mail geven. Zij verwezen mij door naar KPN Zakelijk (0800 0403), omdat het via hun mogelijk is om (zakelijke) domeinnamen te verhuizen.
KPN "Zakelijk" gaf aan dat Eigen Site & Mail een product is dat destijds door Planet is verkocht en dat ik toch echt met Planet contact op moet nemen, het nummer 0900 0244 optie 4.
Weer terug bij af gaf de helpdesk medewerkster aan dat het verhuizen van domeinnamen alleen schriftelijk kan door een brief te sturen naar:
KPN tav Orderdesk, Postbus 3053, 3800 DB Amersfoort.
Ik heb gelijk een brief gestuurd en ben benieuwd welk bericht ik hierop ontvang.
Houd jullie op de hoogte.