LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] merken combineren?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Marlein
Berichten: 47
Lid geworden op: 12 dec 2007 12:40

merken combineren?

Ongelezen bericht door Marlein »

Is het mogelijk om in 1 blok verschillende merken te combineren?
Ik wil perse hoge druk stoom en koffieautomaat met vaste wateraansluiting van Miele. Qua ovens twijfel ik nog (voor de oplettende lezer, twijfel al meer dan een jaar), aangezien miele geen combitron of oven met magnetron in combinatie met pyrolyse heeft. En ik voel heel veel voor de hide en slide deuren van Neff, bij die combistoom. Lijkt me ideaal om de druppels op te vangen.

Is het ongebruikelijk dus dat je toestellen van je echte voorkeur, niet van 1 merk combineert? En hoe zit dat dan met eventueel korting op de apparaten?

KWiggers
Berichten: 28
Lid geworden op: 30 okt 2010 18:25

Re: merken combineren?

Ongelezen bericht door KWiggers »

Ik weet niet of het ongebruikelijk is maar als ze naast elkaar zitten(de verschillende merken) moet je wel rekening houden met wellicht een kleurverschil in het front.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: merken combineren?

Ongelezen bericht door kweenie »

De apparaten die in het zicht vlak bij elkaar zitten en die vaak op elkaar zijn afgestemd, zou ik wel zoveel mogelijk van één merk doen. Of ik zou ze eerst in de winkel naast elkaar willen zien. De kleuren zijn namelijk vaak toch iets verschillend, ook de 'kleur' van het RVS. Ook kunnen de afmetingen of de 'lijnen' net niet op elkaar aansluiten en dat zou ook jammer kunnen zijn (als je je daar aan stoort). De rest kun je wel 'willekeurige' merken nemen, da's geen probleem. Voor de korting hoeft dat in principe ook niet echt uit te maken, als er wel een groot prijs-/kortingsverschil zou zijn, dan zou ik het een verdachte keukenwinkel vinden.

Ook kun je bv. een RVS afzuigkap en de oven vaak wel van een verschillend merk doen, ook als die net een andere glans heeft, omdat die apparaten zo ver van elkaar zijn en ze ook zo anders van vorm zijn.

Bij sommige merken heb je wel regelmatig acties zoals extra garantie of een kraan of pannenset oid als je meer apparaten van dat merk neemt. Zulke acties loop je dan wel mis. Het is een afweging of je dat erg vindt of niet en wellicht dat de keukenwinkel je daarin ook wel enigszins tegemoet zou willen komen. (Pas daarbij wel op voor sigaren uit eigen doos...)

Ik zou trouwens zelf bij de combistoom juist níet voor de hide en slide kiezen. Als je een stoomschaal uit de oven haalt, dan komen daar nl. vaak eerst nog flink wat druppels vanaf en ik zou het handiger vinden als dat wordt opgevangen door de deur in plaats van dat de kokende druppels op je vloer (of je kleren) komen.

Marlein
Berichten: 47
Lid geworden op: 12 dec 2007 12:40

Re: merken combineren?

Ongelezen bericht door Marlein »

Het leek mij juist dat de slide deur, half ingeschoven veel steviger is dan een gewone klepdeur. vandaar dat ik daarvoor wil kiezen.
Gelukkig ben ik niet geinteresseerd in een pannenset, ik heb er zelf genoeg, destijds alle pannen van sigg kunnen sparen bij appie happie. Doe mij maar gewoon een goede korting.

KWiggers
Berichten: 28
Lid geworden op: 30 okt 2010 18:25

Re: merken combineren?

Ongelezen bericht door KWiggers »

Nog even een aanvulling, had je bericht kennelijk niet al te goed gelezen :oops:

Mijn schoonouders hebben Neff Hide and Slide en dat bevalt ze dus niet bij de stoomoven! En wel om exact de reden die Kwenie beschrijft. Schoonma heeft zich al een lelijk verbrand. Ze laat nu de deur uit/open staan en daar heeft ze dus geen hide and slide voor genomen. Misschien kun je de stoomoven ergens uitproberen?

grentyr
Berichten: 33
Lid geworden op: 04 nov 2010 21:35

Re: merken combineren?

Ongelezen bericht door grentyr »

Hallo Marlein, ik zou zeggen, kijk of je wensenlijst goed vertaald is in het ene produkt, denk niet in korting maar in inhoud, duurzaamheid en vertrouwen in het merk op basis van bewezen kwaliteit, kun je hier iets mee?

Gesloten