LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ben kan niet rekenen (internet in het buitenland)

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
wurtel

Ben kan niet rekenen (internet in het buitenland)

Ongelezen bericht door wurtel »

Ik ben in juni in het buitenland geweest. Ik kreeg toen een SMS met daarop o.a. "internet 2.00 per MB". Ik heb inderdaad een beetje gebruik gemaakt van mobiel internet toen.

Op mijn factuur staan echter veel hogere bedragen:

Duitsland Data Internet 11-06-2010 12:53:29 6500 kb 37,77
Duitsland Data Internet 11-06-2010 14:22:59 200 kb 1,16

Omgerekend iets van 5,90 per MB, heel wat anders dan de 2,00 zoals zij gemeld hadden!

In juli was ik weer even in het buitenland, toen kreeg ik een SMS waarop 5,95 per MB vermeld werd. (Toen dus ook geen internet gebruikt in het buitenland!) Nu lijkt het er sterk op dat Ben mijn verbruik van juni tegen het tarief van juli in rekening brengt. Eerst een vraag ingevuld op de daarvoor bestemde plek op hun site. Als reactie krijg ik dat ik maar moet bellen met mijn vraag (waarom dan online een mogelijkheid tot vragen stellen bieden?!). Dus maar gebeld en alles uitgelegd. Het zou uitgezocht worden, en ik zou per email antwoord krijgen. Niet dus, na 3 weken maar weer gebeld. Dat ik geen email reactie had gekregen kwam doordat de medewerker die ik toen gesproken had op vakantie was o.i.d.; belachelijk dat het daar zo werkt... Maar deze dame keek het nog even na, en het blijkt dat ze het wel uitgezocht hadden maar de factuur zou dus wel kloppen. Geen toelichting was mogelijk, als ik nog vragen had moest ik maar een brief schrijven. Ik ben benieuwd of ze nu wel inhoudelijk ingaan op mijn klacht en uit kunnen leggen hoe ze aan die bedragen komen. (En hoe lang dat gaat duren...).

Ik "Ben" uiterst teleurgesteld in Ben.

Emlichheimer

Re: Ben kan niet rekenen (internet in het buitenland)

Ongelezen bericht door Emlichheimer »

Als je de beide bedragen die je geeft vergelijkt, zijn ze beide gelijk per kb.

Gokje: misschien dat Ben 2.00 per Mb rekent, maar dat er via de duitse provider ook nog kosten in rekening gebracht worden.

wurtel

Ik heb alleen te maken met wat Ben rekent voor MB's in het buitenland, wat de buitenlandse provider daarvoor rekent zit al (erg) ruim in de Ben prijs.

Na 5 weken nog geen reactie op mijn brief aan Ben. Sneue bedoening daar.

Mattie88

Ongelezen bericht door Mattie88 »

heb ook ongeveer het zelfde probleem, krijg rekeningen dat niet normaal zijn over de 100 euro's alleen aan data gebruik terwijl ik het niet eens gebruik van maak. Ook een klacht brief geshreven maar konden niks voor me doen. maar ik laat het niet hierbij.

Roytheslayer

Ongelezen bericht door Roytheslayer »

In het buitenland gaat je toestel zoeken (roaming) en dan is het zeker wel zo dat je kosten afhankelijk zijn van welk netwerk er gebruik gemaakt word, komt dan dus bovenop die 2 euro die Ben rekent.

wurtel

Dat er extra kosten komen bovenop wat Ben in het SMSje vermeldt lijkt mij onwaarschijnlijk en ook erg misleidend.

De beltarieven worden in datzelfde SMSjs vermeld, en die kloppen wel met wat er op de factuur verschijnt. Waarom komen daar dan ook geen extra roamingkosten bovenop? Waarom wel bij dataverbruik?

Mattie88: hoe lang duurde het voordat je reactie kreeg op je brief? Ik vind 5 weken absurd. Ik denk dat ik maar een aangetekende brief moet sturen (met handtekening gedoe), dan kan Ben tenminste niet beweren dat ze het niet ontvangen hebben.

Roytheslayer

Kan zijn dat het je onwaarschijnlijk lijkt, maar het is toch echt zo.
Even 1 minuut googlen leert ons dat Data in het buitenland bij ben op 5,95 per mb uitkomt.
Die informatie had je dus zelf ook kunnen vinden.

wurtel

Ja, dat is het tarief NU, vanaf juli 2010. Het SMSje dat ik in juli ontving gaf ook die prijs aan.

Het gaat om kosten die ik in JUNI 2010 maakte, waarbij ik op diezelfde dag een SMS ontving waar 2,00 als prijs vermeld werd.

Ik kreeg dus in juLi een factuur over juNi waarbij kennelijk al de tarief van juLi toegepast werd; en daar heb ik dus een probleem mee.

Roytheslayer: Dit stond overigens allemaal al in mijn eerste post, met 1 minuut lezen had je dat geweten. Jammer dat je mij verwijt de zaken niet goed te onderzoeken, terwijl je dat dus zelf ook niet doet.

Sowieso vind ik een verhoging van 2,00 naar 5,95 ronduit belachelijk. Tegelijk werden de belkosten met 5 cent verlaagd onder druk van de EU, Ben compenseert dat dus erg ruim door de verhoging in data kosten.

Roytheslayer

Die informatie over juli en juni vind ik nergens terug in je eerste post.Edit: toch wel, even vluchtig over heen gelezen, mijn excuses daarvoor.
Maar kan nergens terugvinden dat ben tarieven heeft aangepast, denk dat ze alleen het informatie smsje hebben aangepast
Maar ook in juni was het al zo dat er afhankelijk van welk netwerk gekozen word er extra kosten berekend worden.Is al een hele tijd zo en bij alle aanbieders.
Maar goed blijf je lekker eigenwijs doen, heb ik en meerdere websites het toch gewoon verkeerd begrepen.

wurtel

Je bent dus van mening dat als ik *nu* 1MB in het buitenland verbruik, dat ik dus 5,95 + zo'n 4,00 zou moeten betalen? Want die 4,00 is dus wat ik teveel per MB betaald heb.

Als je een linkje hebt naar een website waar staat dat er naast de al veel hogere data roaming kosten nog extra kosten voor de plaatselijke provider afgerekend moeten worden, dan zie ik die graag. Ik ben vooralsnog van mening dat die 5,95 (nu) per MB al inclusief de roaming kosten zijn (waarom zou anders dat tarief al zo hoog zijn?).

Roytheslayer

Ja dat is wat ik bedoel, denk dat ze bij Ben het inlichtings smsje hebben aangepast.
Wat voorheen dus niet was, waardoor ze wel hen basistarief vermelden maar niet het bedrag wat er bovenop kwam.

Gesloten