LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vodafone medewerkers en hoge rekeningen

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
kevin.vanderbijl

Vodafone medewerkers en hoge rekeningen

Ongelezen bericht door kevin.vanderbijl »

Hoi Radar lezer,

Na zoveel gelezen te hebben over Vodafone en haar miskleunen komt toch wel een verhaal om van te smullen. In ieder geval voor jullie wel voor mij is het een complete ramp. Mijn gegevens zijn als volgt voor mijn abonnement:

Vodafone basis 70 (eerste twaalf maanden 50% korting)
Vodafone Blox - Zorgeloos sms ( 1000 berichten per maand)
Vodafone Blox - Zorgeloos internet.

Het begint als volgt. De rekening voor de maand november 2009 komt binnen en ik schrik me echt compleet wezenloos. 314,07 euro is het bedrag wat ik moet betalen. Ik sloeg echt stijl achterover, meteen gebeld met de klantenservice maar het verhaal dat ik toch echt zoveel heb gebeld. Hmm echt heel vaag maar oke het is wel inderdaad een gekkenhuis geweest in de vorige maand. Hoop moeten regelen dus vooruit het zou kunnen. Nog steeds vind ik het belachelijk maar meisje van de klantenservice wist het eigenlijk ook niet. Mijn bedrag wat ik zou moeten betalen voor de rekening zou totaal 52,07 moeten zijn. Dit zijn de basis kosten van mijn abonnement inclusief de kosting. Ik heb dus voor 260 euro te veel gebeld. Moet eerlijk dat ik echt heel veel vond maar ik accepteerde het maar. De volgende maanden tot aan 16 april dit jaar gemiddeld boven de 225 euro en ik elke maand maar bellen maar er komt maar geen oplossing. Op 16 april vlieg ik dan toch uiteindelijk uit mijn dak bij de klantenservice nadat ik voor de zoveelste keer te horen krijg dat ik toch echt zoveel bel. De jongeman aan de telefoon vraagt wat ik dan precies heb afgesloten. Na weer in de wacht te hebben gestaan komt de jongeman tot de ontdekking dat een collega mijn sms-blox heeft afgesloten. Dit betekent dat ik dus al maanden buiten mijn bundel aan het smsen en bellen ben. Iets wat ik al vanaf dag 1 roep dat dus niet klopt maar wat volgens de klantenservice dus zo hoort te zijn.;(

De uitleg na het mini onderzoek is dat een collega van zakelijk is ingevallen die dag en dat zij dan een fout heeft gemaakt en hierdoor mij gigantische rekeningen heeft bezorgd. Om me tegemoet te komen gaat hij een onderzoek starten om alle kosten terug te halen. Vanaf dit moment begint de ellende. Het was op een vrijdag dus ik snap dat hij de volgende dag niet gaat terugbellen. Dit is ook geen probleem maar hij gaat me zeker bellen voor het einde van volgende week. Geduldig als ik ben wacht ik af tot vrijdag. Nog steeds niet gehoord over hoe en wat? Ik de klantenservice bellen en ik vraag naar de jongeman die mij vorige keer had geholpen. Maar het limburgsche meisje kan me niet intern doorverbinden? Uhmm pardon? Maar of zij mij misschien kan helpen? Oke ik leg haar het hele verhaal uit, oki ik sta weer in de wacht? Ondertussen begint de ergernis toch al behoorlijk op te lopen. Na zo'n 5 minuten komt het meisje bij me terug met de mededeling dat ze er nog mee bezig zijn. Om een kort verhaal lang te maken; dit speelt nu dus al vanaf april tot en met vandaag. Elke week het zelfde liedje dat ze er nog steeds mee bezig zijn en ik elke week terug gebeld word. In de tussentijd zelf maar mijn blox weer aangezet aangezien deze nog steeds niet zijn aangezet, was me wel beloofd in het telefoon gesprek.

Vandaag was mijn geduld op; Ik heb ze een mail gestuurd dat ze tot vrijdag hebben om met een definitieve oplossing te komen en dit te communiceren. Doen ze dit niet stel ik ze in gebreke op grond van wanprestatie. In ieder voor zover bekend is dit de enige mogelijkheid om ook direct onder mijn contract uit te komen want ik heb het nu echt helemaal gehad met Vodafone. Er zijn teveel dingen gebeurd ook in het verleden waardoor ik nu echt wil overstappen naar een andere provider. Het gaat totaal om een bedrag van ruim geschat 470 euro dat ik teveel heb betaald en niet terug heb tot op de dag vandaag. We zijn nu dus bijna 30 werkdagen verder. Ik ben een student met een klein eigen bedrijfje waardoor ik gewoon wel veel bel etc. maar meer dan 400 euro is toch wel heel erg veel geld en hoe Vodafone hier mee omgaat kan ik gewoon echt niet bevatten.

Ik vraag me dus af of er meer mensen zijn die dit soort problemen ervaren?

Kevin

zibjan

Re: Vodafone medewerkers en hoge rekeningen

Ongelezen bericht door zibjan »

Ik heb het ook meegemaakt maar niet zo extreem.
Ik heb een abonnement bij vodafone voor 17,95 per maand.
De eerste 6 maanden zou het dus de helft zijn.
De eerste afrekening die ik kreeg stond op dat het een abonnement was van 17,95 en dat ik boven mijn bundel uitkwam.
Ik moest uiteindelijk 45 euro betalen.
Ik naar vodafone gebelt en die zeiden dus dat ik een abonnement had van 17,95 per maand.
Ik wees hun erop dat het de eerste 6 maanden 50% korting zou zijn en dat ik niet zoveel gebelt had.
In hun ogen zou het moeten kloppen.
Ik heb toen uiteindelijk gewacht tot mijn volgende afrekening van hun en die klopte gelukkig wel weer.
Maar het is wel makkelijk geld verdienen zo!!

Zante

Ongelezen bericht door Zante »

Vodafone is kampioen in het opstellen van onjuiste rekeningen in hun voordeel.

Mijn tip is; stuur een aangetekende brief en bewaar het verzendbewijsje goed. Geef in die brief precies aan wat er precies aan de hand is, wanneer je wie gesproken hebt en wat daaruit is voortgekomen. Ik zou ook duidelijk aangeven dat je ervan op de hoogte bent dat iemand een fout heeft gemaakt waardoor je buiten je abonnement hebt gesms't. Verder zou ik aangeven wat je van ze verwacht en voor welke datum je een antwoord verwacht.

Kom je er uiteindelijk met Vodafone niet uit (wat me niets zou verbazen) dan zou ik de geschillencommissie voor telefonie inschakelen.

Succes!

GodsSon

Ongelezen bericht door GodsSon »

Zante schreef:Vodafone is kampioen in het opstellen van onjuiste rekeningen in hun voordeel.

Mijn tip is; stuur een aangetekende brief en bewaar het verzendbewijsje goed. Geef in die brief precies aan wat er precies aan de hand is, wanneer je wie gesproken hebt en wat daaruit is voortgekomen. Ik zou ook duidelijk aangeven dat je ervan op de hoogte bent dat iemand een fout heeft gemaakt waardoor je buiten je abonnement hebt gesms't. Verder zou ik aangeven wat je van ze verwacht en voor welke datum je een antwoord verwacht.

Kom je er uiteindelijk met Vodafone niet uit (wat me niets zou verbazen) dan zou ik de geschillencommissie voor telefonie inschakelen.

Succes!
Wat is jouw probleem met Vodafone?

irisvink1988

Ongelezen bericht door irisvink1988 »

ik heb ook een slechte ervaring met vodafone.
Ik heb het abbonement op mijn naam staan.
Er komt ineens toren hoge rekeningen.
Dan log ik in op de website en staat er dat ik vanuit het buitenland met voicemail heb gebeld. En dat terwijl ik het land niet eens ben uitgeweest!
Sterker nog, ik heb de voicemail uitgeschakelt. Goed nagekeken in de uitgaande bellijst of de voicemail erbij stond. Nee dus! En ze berekenen dat wel bij je service nummers op bij de rekening.
Tevens staat er een nummer bij. 09097290010, ik heb terug gebeld naar dat nummer om te kijken waar het van is. Ineens blijkt dat pay.nl (ofzoiets...) te zijn.
NOOIT GEBELD! Het kan toch nite dat vodafone iets aangeeft dat je gebeld heb maar dat helemaal niet waar is.
Verder, had ik gigantisch hoge bedragen van data verkeer.
Data verkeer kan niet eens omdat ik via de winkel het internet heb afgesloten zodat ik er niet eens op kan! En die medewerker verzekerde dat je niet meer op internet kon komen. Ik heb ook de internet code uit de telefoon gehaald zodat je niet het internet op komt. Tevens heb ik daarover contact gehad met het callcenter natuurlijk, meerdere malen. Toegezegd gekregen dat vodafone het uit ging zoeken van het data verkeer en dat ze terug zouden bellen. Maar er is nu al anderhalve maand voorbij en alsnog geen bericht terug!

Kortom, vodafone bedondert de boel. Telefoontjes in rekening brengen die je niet eens belt.
En dataverkeer in rekening brengen terwijl het internet is afgesloten!

Kan ik hier iets aan doen, ik ben in staat vodafone aan te klagen voor deze idiote actie. Graag advies!!

groeten, Iris Vink

moxmox

Ongelezen bericht door moxmox »

wat schandalig dat dit allemaal zomaar kan. heb een scherp 150 en de ene spookrekening na de andere. hetzelfde verhaal als ik hierzo van jullie lees.
ik ben er nu dan ook van overtuigd dat als je zo'n goedkoop abbonememt afsluit je gratis een F@ck me tekent.ik heb altijd minuten over dus ik breng nix in het vodafone laatje. via sms diensten en smsjes naar nrs uit mijn eigen telefoonboek die ik nooit verzend en mijn vrienden nooit ontvangen leuken ze mijn scherp abbonmet op tot wel meer dan honderd euro's per maand.
het is een moderne variant van ordinaire diefstal en ik vraag me af wie ons tegen deze dievan gaat beschermen. alsof me portomeonnee is gejat elke maand en ik nog dankjewel moet zeggen ook . stond erbij en keek erna !!
ga nu me abbonement opzeggen (duurt nog dik een jaar ) trek mijn machtiging in en ga nooooooooooit meer iets betalen aan die oplichters zie ze wel voor de rechter, samen met die andere oplichters van de Nuon ook zo'n stelletje laailichters. leve de vrije markteconomie en de incassoburo's die uit de grond schieten als giftige paddestoelen. en vreemd dat steeds meer mensen in de financiele problemen komen. had nog nooit van een incassoburo gehoord tot de Nuon mij nog 90 euro moest betalen. en dat zo draaiden dat ik hen nu geld verschuldigt ben.
we zullen zien hoe dat bij Vodafone gaat aflopen. ik vrees het ergste.

irisvink1988

Ongelezen bericht door irisvink1988 »

Wat erg om te horen dat het bij jou ook is gebeurd.
Ben benieuwd hoe het bij je afloopt!!!
Alleen vind ik het een nadeel dat er maar niks aan gedaan wordt..
En ik vraag me af, is er wat aan te doen? Aan het aantal klachten te zien zou er eigenlijk actie ondernomen moeten worden.

zeeman-b

Ongelezen bericht door zeeman-b »

Richt een anti-fanclub op en ga de strijd aan als je overtuigt bent van je gelijk.

mich24

Ongelezen bericht door mich24 »

Wat een bejegening richting Voda zeg, wat een fantasie dat Vodafone met opzet hoge rekeningen maakt,en als je een laag abbo hebt expres hoge kosten krijgt.

Lees eerst eens je voorwaarden en lees je rekeningen eens goed uit.

sjoegel

Ongelezen bericht door sjoegel »

Aan de beroerde spelling van veel van de klagers over Vodafone te zien zijn deze niet in staat de rekeningen van Vodafone te lezen en te begrijpen. Ga eerst eens een cursus Nederlands volgen.
Lees dan de rekeningen opnieuw en besef dan dat je er helemaal naast zat. Een excuus aan vodafone is dan wel op zijn plaats.

Nee ik ben geen Vodafone medewerker maar erger me de aan de overspannen reacties die ontstaan door een gebrek aan kennis bij de meeste klagers.

Fran77

Ongelezen bericht door Fran77 »

Jammer dat er mensen zijn die er dus geen begrip voor op kunnen brengen dat je als klant van Vodafone niet meer wilt betalen als wat er verbruikt is. Misschien dat zij dan die €200 extra willen betalen die Vodafone mij al 5 maanden lang afhandig maakt..? Echt geloof me, na 5 maanden raak je daar aardig geïrriteerd over, dus wat nou overspannen reacties...

Ik zit dus met het probleem dat er vanaf mei 2010 content-sms'en op mijn rekening vermeldt staan en sinds die tijd zijn mijn rekeningen tussen de €200 - €250. Voorheen waren mijn rekeningen rond de €80. Ik heb me ook never nooit niet aangemeld voor dit soort content-diensten. Toch heb ik via mijn mobiele internet een Jamba-dienst af kunnen melden. Het lijkt mij niet dat je al aangemeld bent op het moment dat je zo'n dergelijke site bezoekt, dus dat ik me af kon melden was een extra vraagtekentje. Ik ontvang ook nooit sms'en van dit soort maffe diensten. Hierna dacht ik wel van af te zijn, maar helaas. Ieder telefoontje wat ik met de klantenservice van Vodafone heb gehad, eindigt met de conclusie dat ik zij hier niets aan kunnen doen. Kortom hier is je kluitje en zoek het riet maar zelf op. Ik heb nou weer 2 andere payinfo content-diensten op mijn rekening staan, als ik ze google, kom ik nergens op uit. Ik heb toen "gedreigd" mijn rekening niet te voldoen, wetende dat ik mijzelf in diskrediet zou brengen, maar in de hoop dat ze mijn probleem eindelijk eens serieus zouden nemen. Ik ga niet betalen voor iets waarvan de herkomst niet weet. Na enige tijd kwamen zij toen met de oplossing om mij te blokkeren voor internetverkeer. Ik heb me tevens ook aangemeld voor blokkade via smsdienstenfilter.nl. Beide "oplossingen" blijken niets op te leveren, want ik heb er weer een nieuwe payinfo-dienst bij gekregen. Wederom gebeld met Vodafone, weer mijn hele verhaal gedaan en weer met het bekende kluitje het riet in gestuurd. Ik vraag me trouwens af waarom ik iedere keer weer mijn hele verhaal uit moet leggen aangezien er zoiets bestaat als een klantenbestand, waar je dit soort dergelijke informatie in kwijt kan... Ik heb ze natuurlijk ook gevraagd of dit niet hun eigen foefje was om rekeningen op te krikken, maar uiteraard zal daar niemand bij Vodafone op antwoorden.
Ik ben van mening dat zij mij als provider moeten kunnen helpen met dit soort klachten. Doen zij dit niet dan pikken zij dus maar al te graag een graantje mee van dit soort criminele activiteiten, dat is mij opvatting. Ik heb op de site van Vodafone wel een link gevonden waarin zij aangeven je te kunnen helpen middels een akkoordverklaring en een kopie van je ID-bewijs. Het enige wat zij daarmee kunnen opvragen is een bewijs van aanmelding op die betreffende dienst en het aantal records. Daarmee ben ik dus niet geholpen, ik wil gewoon geen onbetrouwbare, torenhoge rekeningen meer. In deze situatie zitten zij dus aan de winnende kant, want als ik mijn rekening niet wil betalen, dan heb ik hier uiteindelijk alleen mijzelf mee, want A) wordt je afgesloten, B) kan ik mijn rekening alsnog betalen met extra aansluit- en aanmaningskosten etc. C) een fijne registratie bij het BKR.
Het idee om mijn mobiel een hele maand niet te gebruiken zou uiteindelijk ook niets opleveren, want na al die telefonische contacten die ik heb gehad met Vodafone is wel gebleken dat zij zich alleen verhalen op de bij hun bekende gegevens. Dat houdt in, ik kan wel zeggen dat ik mijn mobiel een hele maand niet heb gebruikt, als hun gegevens anders zeggen, is dat laatste dus "correct" en daar moet dus voor betaald worden.
Kortom je staat machteloos. Ik ben nu op het verhelderende idee gekomen om mij rechtsbijstand in te schakelen.
Wie weet zijn er anderen die in dezelfde situatie zitten, die dit ook zouden kunnen doen.
Ik weet natuurlijk niet of zij me op weg kunnen helpen, maar ik waag het erop. Al is het alleen maar om een weg te vinden om mijn contract te ontbinden.
Vodafone zelf vindt het wel goed zo, want zijn incasseren er dik mee, dus van hun kant verwacht ik helemaal niets.

Mijn ei is voor nu even kwijt, ik hoop in correct geschreven nederlands...

ricmar94

Ongelezen bericht door ricmar94 »

HI heeft precies hetzelfde probleem met payinfo wat doet de opta hier aan??
Ik ga morgen bellen

want ik neem helemaal niks af, heb geen diensten in het scherm staan

Gesloten