LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Topic kan gewist worden.

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
SarahP

Topic kan gewist worden.

Ongelezen bericht door SarahP »

Opgelost, dank.
Laatst gewijzigd door SarahP op 17 nov 2010 21:02, 1 keer totaal gewijzigd.

SarahP

Re: Topic kan gewist worden.

Ongelezen bericht door SarahP »

Opgelost, dank.
Laatst gewijzigd door SarahP op 17 nov 2010 21:03, 1 keer totaal gewijzigd.

jolanda77

Ongelezen bericht door jolanda77 »

waneer is die brief gekomen en inderdaad laat d.i.v mensen maar lulen er zijn hier deurwaarders op het forum die kunnen uw antwoord geven maar als uw gisteren
een brief heeft gehad en nooit meer daart voor is er volgens mijn inderdaag een verjaring van vijf jaren is er een uit spraak van de rechter dan is er een termijn van de duur van 20 jaar dus laat uw niet gek maken door mensen hier op het forum
wacht even op een antwoord van een deurwaarden hier

ik weet niet off uw hier wat aan heeft

http://www.quiro.nl/nl_NL/vraag/Verjari ... ning?.html

laat even weten hoe het afloopt groetjes jolanda

Ad Verkaad

Ongelezen bericht door Ad Verkaad »

Verjaringstermijn is in principe 5 jaar na de laatste aanmaning óf na de laatste erkenning. Ik lees dat je zegt dat er de afgelopen 3 jaar geen aanmaning is ontvangen; daarvoor dus kennelijk wel. Op basis daarvan is de vordering niet verjaard.

Overigens, een (gedeeltelijke) afbetaling op de lening is ook een vorm van erkenning; voorzover de laatste aanmaning dus ouder dan 5 jaar is, check dan even wanneer er voor het laatst een bedrag is afbetaald op de lening.

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

SarahP

Ik vind het maar een raar bericht wat je schrijft. Jouw vriend is een lening aangegaan in 2005, die hij kennelijk niet geheel of helemaal niet heeft afgelost. Maar hij weet nergens van!!! Sorry hoor, maar niet iedereen op dit forum is achterlijk.

Maxiem.

BaSZie

Ongelezen bericht door BaSZie »

Lijkt mij vreemd dat je vijf jaar lang een schuld zou kunnen negeren en dan te 'hopen' dat deze verjaard is. Waarom niet gewoon netjes betalen of een regeling treffen? Een schuld ga je zelf aan, dus neem je verantwoordelijkheid, de bank de dupe laten worden is gewoon asociaal.

Ik zou de bank even bellen en proberen nog een regeling te treffen. Wie weet laten ze de incassoprocedure dan wel vallen.

Gesloten