LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wie weet garagebedrijven die aan huurkoop doen?

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Murre
Berichten: 35
Lid geworden op: 13 apr 2010 12:01

Re: Wie weet garagebedrijven die aan huurkoop doen?

Ongelezen bericht door Murre »

Raar dat er hier zo veel reacties staan die al dan niet anoniem van de dealer zijn.
Die dan elke keer iedereen de mond wil snoeren.

En dan die site. Er zijn maar 3 auto's minder dan 10 jaar oud.
Bij elke auto staat er de vage opmerking dat het om een aanbetaling gaat.
Maar wat nu de echte kosten zijn.
En op de site staat nog doodleuk "Als de verkoopleider van “Autohuurkoop West” er een “goed gevoel” bij heeft, kan een contract meteen opgemaakt worden.
"

Ik heb er geen goed gevoel bij!

AutoHuurkoopWestBV
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 mar 2009 14:30

Re: Wie weet garagebedrijven die aan huurkoop doen?

Ongelezen bericht door AutoHuurkoopWestBV »

Beste Dames en heren,

Even een reactie betreffende "Pechie20'' en "Murre''.

Wat betreft 'Pechie20', even om verwarring bij andere lezers te voorkomen, uw reactie is gericht aan www.autohuurkoop.nl en dat is een volledig ander bedrijf dan: Autohuurkoop West BV www.autohuurkoopwest.nl .

Wat betreft 'Murre', ik heb inderdaad al eens meer van een klant gehoord dat er op internet maar 3 auto's zichtbaar zijn op de site. Misschien wat onduidelijk, maar er is nog een extra scroll functie in het tabblad voorraad. Hiermeer kunt u dus door de voorraad heen scrollen.

Er staan iniedergeval altijd tussen de 50 en 70 auto's op onze website: http://www.autohuurkoopwest.nl

:)

M.vr.gr.,

Jeroen Koller
Autohuurkoop West BV
http://www.autohuurkoopwest.nl
Laatst gewijzigd door AutoHuurkoopWestBV op 17 nov 2010 10:37, 1 keer totaal gewijzigd.

missyangel
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 okt 2006 15:14

Re: Wie weet garagebedrijven die aan huurkoop doen?

Ongelezen bericht door missyangel »

Nou vraag ik me dus even af, meneer Koller.
Stel ik zie bij uw bedrijf een auto staan die wel binnen het budget valt wat ik momenteel kan besteden. Is het dan ook mogelijk dat ik zelf een APK laat doen bij een onafhankelijke garage, voor ik definitief een contract bij u teken?
Ik ben in het verleden net even iets te vaak bedonderd met auto's (tot aan APK mét steekproef toe en dan nog een sloopauto onder mijn kont blijken te hebben) om zomaar even iets te geloven wat een autohandelaar me zegt. Dat uw bedrijf zelf een APK keuring regelt is natuurlijk heel mooi maar toch net even iets te fraudegevoelig naar mijn smaak, gezien mijn eigen ervaringen hiermee.
De verhalen op dit forum lopen dermate ver uiteen dat ik toch behoorlijke twijfels heb maar helaas zit ik in een positie dat mijn huidige auto eind deze maand waarschijnlijk de keuring niet haalt en ik toch echt een auto nodig heb voor mijn werk. Dan wil ik binnen mijn mogelijkheden toch wel eindelijk een auto gaan kopen waar ik langer dan een jaar mee kan rijden.
Uitgaande van het feit dat u aangeeft zo klantgericht en meedenkend te zijn neem ik aan dat u tegen een onafhankelijke keuring geen bezwaar kunt maken toch?

riddert
Berichten: 2186
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Wie weet garagebedrijven die aan huurkoop doen?

Ongelezen bericht door riddert »

@missangel:

een apk uitvoeren door een andere garage heeft absoluut geen nut, het geeft ook niet weer of de auto in goede staat verkeerd. De apk geeft alleen weer of de auto veilig aan het verkeer kan deelnemen(op het moment van de keuring)

Dat een motorblok elke 500km een liter olie gebruikt, alle koelvloeistof opslobbert, de remmen binnen 1000 km versleten zijn, de banden minimaal profiel hebben en dus binnenkort aan vervanging toezijn is allemaal geen probleem voor de apk.

als je in deze categorie auto's iets zoekt, heb je zelf iets vergelijkbaars, met dit verschil dat je van je eigen auto weet wat er aan mankeert. Zijn deze kosten redelijk, laten we zeggen minder dan €1000,- , dan zou ik je eigen auto weer oplappen voor een jaar.

mocht je toch een barrel van Koller willen aanschaffen, neem in godsnaam iemand met enige autotechnische kennis mee, en rij erin.

AutoHuurkoopWestBV
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 mar 2009 14:30

Re: Wie weet garagebedrijven die aan huurkoop doen?

Ongelezen bericht door AutoHuurkoopWestBV »

Beste missyangel,

Al onze auto's worden al door onafhankelijk APK station gekeurd! Vervolgens krijgt de auto nog een afleverbeurt.

En natuurlijk biedt ook dat nog geen 100% garantie dat een auto helemaal goed is. Ook wij kunnen, helaas, nog steeds niet door auto's heen kijken.

Mochten er bij aflevering van de auto echter nog problemen zijn, dan lossen we dit als vanzelfsprekend op.

M.vr.gr.,

Jeroen Koller
Autohuurkoop West
www.autohuurkoopwest.nl

alexbrz
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 jun 2011 14:30

Re: Wie weet garagebedrijven die aan huurkoop doen?

Ongelezen bericht door alexbrz »

Ha Jeroen,

dat is een tijdje geleden, maar ik voelde me toch geroepen hier even op te reageren.

Eind 2009/begin 2010 (zo uit t hoofd niet precies te zeggen) heb ik bij Autohuurkoop West een Alfa Romeo 166 aangeschaft, een auto in de toch iets luxere klasse (laten we het "alfa is onbetrouwbaar" geneuzel even achterwege laten, je bent een liefhebber of je bent het niet)

Ik had er wat haast bij vanwege schade aan de oude auto, dat was geen probleem.

Auto opgehaald; helaas niet helemaal goed in orde gemaakt. Gebeld; dit zou voor mij in orde worden gemaakt. Helaas had ik haast, dus heb ik het meteen in de buurt moeten oplossen bij een garagebedrijf. Hiervoor gelukkig wel later een financiele vergoeding gehad; waarvoor dank, netjes.

Wagen heeft zich altijd prima gedragen, was erg betrouwbaar. Eenmaal nog een probleem gehad met de aircopomp/lager, en een aandrijfas. Had de auto toen al geruime tijd, na een belletje werd het alsnog kosteloos vervangen.

Uiteindelijk door een financiele meevaller na een maand of 7 het restant in een keer afbetaald, daardoor ook nog wat korting gehad.

Al met al een prettige ervaring. Reparaties duurder soms iets langer als beloofd, maar dat is een te klein probleem om je op blind te staren.

Ik heb dan ook het idee dat de meeste reacties hier op vermoedens gebasseerd zijn, en niet zozeer op ervaring met dit specifieke bedrijf.

Groet,

Alex

(nee, ik werk er niet, krijg er niet voor betaald en heb geen contact met de heren van autohuurkoop west)

Gesloten