Je hoeft heus niet aan de gang te blijven met je
bij voorkeur schriftelijk te blijven verdedigen.
Zeker niet tegen één of ander incassobedrijf, waarvan de wettelijke status in onze maatschappij 0,0 is.
Incassobureaus hebben geen enkele wettelijke status: iedereen kan een incassobureau beginnen. Zelfs het hebben van een strafblad is geen beletsel voor het openen van een incassobureau. Omdat incasso een ruim winstgevende bedrijfstak is, bestaan er ook in ruime mate malafide incassobureaus. Grotere incassobureaus werken vaak nauw met deurwaarders en advocaten samen, of hebben ze zelfs in dienst. Sommige incassobureaus, zowel bonafide als malafide, hebben debiteurenbezoekers in dienst, die de psychische druk op de schuldenaar tot maximale hoogte opvoeren door de debiteur in persoon, aan zijn eigen voordeur, te benaderen.
Bron: wikipedia.
Echter, het staat wel goed bij een eventuele rechtszaak als je kan aantonen toch nog de moeite te hebben genomen de zaken in goede banen te leiden.
Persoonlijk zou ik dan niet met een incassobureau dat hele verhaal aangaan, maar uitsluitend met hun opdrachtgever.
Incassobureau's beweren namelijk bijna altijd dat ze het precieze van de vordering niet kennen.
Daar ga IK mijn tijd en moeite niet aan verspillen, als ik gelijk heb.
Oja, als het tot een rechtszaak komt vergeet dan vooral niet een tegeneis in te (laten) dienen.
Je hebt bij elkaar geteld schade genoeg lijkt mij.
Tot en met o.a. een nieuw slot aan toe, vanuit verzekerings-technisch oogpunt.