LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] aangemeld bij CVZ als wanbetaler!

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Mendoza
Berichten: 512
Lid geworden op: 16 jul 2007 03:21

Re: aangemeld bij CVZ als wanbetaler!

Ongelezen bericht door Mendoza »

@ oeteltje,

Wat stond er toendertijd in de omschrijving van de overboeking? Wat gaf je zorgverzekeraar als verklaring voor het probleem?

En heb je de eerste brieven met de waarschuwing voor aanmelding genegeerd omdat je dacht dat het toch wel goed zat?

Ik vind het systeem namelijk een goed initiatief. Er zijn namelijk veel te veel wanbetalers in de zorg. Als iedereen op tijd zou betalen zouden dit soort maatregelen niet nodig zijn.

hanger01
Berichten: 15
Lid geworden op: 29 sep 2010 19:51

Re: aangemeld bij CVZ als wanbetaler!

Ongelezen bericht door hanger01 »

Nee het zorgkantoor had hem tenonrechte aangemeld geen aanmaningen bij de eerste brief was hij al gelijk aangemeld, de premiebetalingen had hij wel degelijk gedaan en dat hij achteraf is afgemeld blijkt wel dat het dus tenonrechte was, de premiebetalingen zijn door hen niet goed verwerkt, en zelf op andere mensen met de zelfde achternaam afgeboekt?!
We zijn blij dat het toch goed gekomen is door het dreigen met naar de geschillencommissie te gaan, ik hoop dat anderen dit bespaart blijft, als je hard werkt in nederland en ze weten dit dan graaien ze en vaak heb je geen tijd voor rechtzaken of geschillencommissies dat weten ze dus proberen ze het
thx voor je reactie

oeteltje
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 nov 2010 17:44

Re: aangemeld bij CVZ als wanbetaler!

Ongelezen bericht door oeteltje »

Mendoza schreef:@ oeteltje,

Wat stond er toendertijd in de omschrijving van de overboeking? Wat gaf je zorgverzekeraar als verklaring voor het probleem?

En heb je de eerste brieven met de waarschuwing voor aanmelding genegeerd omdat je dacht dat het toch wel goed zat?

Ik vind het systeem namelijk een goed initiatief. Er zijn namelijk veel te veel wanbetalers in de zorg. Als iedereen op tijd zou betalen zouden dit soort maatregelen niet nodig zijn.

Bij de overboeking stond netjes de naam van mijn man en bij mij mijn naam en meisjes naam
Anderzorg gaf aan als dit zo binnenkomt bij hun dit altijd naar de hoofdverzekeraar gaat
ik heb toen inderdaad aanmaningen gehad en steeds contact gehad zowel door de telefoon en via de mail dat dit niet klopte en anderzorg zou dit steeds rechtzetten wat ze dus niet deden.
Het gevolg was dat lavg op de proppen kwam.
Alle gegevens weer opgestuurd alles nagekeken en inderdaad ik had betaald.
Wat er toen fout is gegaan de vordering is blijven staan bij LAVG die waren vergeten mij af te melden als betaald.
dus....... aanmelding cvz dus elende begon weer.
ik heb nu nog steeds mijn geld niet terug van cvz want er was loonbeslag gelegd terwijl ik gewoon mijn zorgverzekering elke maand betaalde.
We hebben nu betaald tot eind van dit jaar met een brief van anderzorg zat we dan weg zijn bij hun eindelijk deze elende van bellen en schrijven duurd nu al 3 jaar!


Inderdaag het is een goed cysteem voor als mensen echt geen zorgpremie betalen maar ik betaal en heb er mijn buik van vol!
Het heeft mij veel geld gekost aan bellen 70 cent per minuuut,
en het heeft mij mijn baan gekost omdat anderzorg fout op fout maakt.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: aangemeld bij CVZ als wanbetaler!

Ongelezen bericht door Guardian72 »

oeteltje schreef:Inderdaag het is een goed cysteem voor als mensen echt geen zorgpremie betalen maar ik betaal en heb er mijn buik van vol!
Het heeft mij veel geld gekost aan bellen 70 cent per minuuut,
en het heeft mij mijn baan gekost omdat anderzorg fout op fout maakt.
Ik zou toch maar eens je rechtsbijstand contacteren.
Door fouten van anderen heb jij een hoop kosten gemaakt - en die zullen ze moeten vergoeden.

Of verlies van baan hieraan gerelateerd is, is mischien moeilijker te bewijzen - tenzij de ex-werkgever dit zou willen bevestigen - maar ik zou dit zeker niet over mijn kant laten gaan, en zowel de verzekering, LAVG als CVZ volledig aansprakelijk stellen voor hun administratieve wanorde.

Mendoza
Berichten: 512
Lid geworden op: 16 jul 2007 03:21

Re: aangemeld bij CVZ als wanbetaler!

Ongelezen bericht door Mendoza »

Bij de overboeking stond netjes de naam van mijn man en bij mij mijn naam en meisjes naam
Anderzorg gaf aan als dit zo binnenkomt bij hun dit altijd naar de hoofdverzekeraar gaat
Ik vind het niet netjes.
Waarom heb je niet gewoon het betalingskenmerk gebruikt?

En wat bedoel je met hoofdverzekerde? Uit je verhaal haal ik dat er een polis op naam van je man en een een polis op jouw naam staat. Er is dan sprake van 2 polissen. Als er sprake zou zijn van 1 polis zouden de betalingen ook goed gaan.

Ik heb ervaring met dit soort systemen bij een zorgverzekeraar.

Het bedrijf wil dit soort transacties zo snel mogelijk verwerken. Dan kan op 2 manieren :

bij een ongeldig betalingskenmerk : Mensen vullen vaak "maandpremie november" in bij de omschrijving. Het systeem kijkt dan eerst of er een polisnummer/klantnummer etc. in de omschrijving staat. Indien dit niet het geval is kijkt het systeem naar tenaamstelling bankrekening & bankrekeningnummer.

Bij een juist betalingskenmerk : Het systeem koppelt de overboeking aan de juiste factuur.

Als je vervolgens met de bankrekening van je man overboekt en daar gewoon je naam in de omschrijving zet zal het systeem dat "betalingskenmerk" niet herkennen.

Als dit bovenstaande gebeurt zoals in jouw geval, dan begint het proces richting bronheffing (CVZ) te lopen. Je krijgt dan wel waarschuwingen en die moet je dus genegeerd hebben anders had de klantenservice van Anderzorg je meteen kunnen uitleggen wat er mis ging.
en het heeft mij mijn baan gekost omdat anderzorg fout op fout maakt.
Onzin en daarom ook niet aantoonbaar.

@guardian
Ik zou toch maar eens je rechtsbijstand contacteren.
Door fouten van anderen heb jij een hoop kosten gemaakt - en die zullen ze moeten vergoeden.
Op dit moment ben ik van mening dat de fout bij Oeteltje ligt. Er is geen geldig betalingskenmerk gebruikt en dat is vragen om problemen.

Het verhaal is sowieso niet voldoende duidelijk om hier een oordeel over te geven. Oeteltje, ga inderdaad naar de rechtsbijstand en laat je adviseren of je hier moet procederen. Leg je neer bij het advies dat ze geven.

PS: TS wacht nu al 6 maanden op haar geld van het CVZ. Moet ze ook nog aangifte bij de politie doen? ;)

oeteltje
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 nov 2010 17:44

Re: aangemeld bij CVZ als wanbetaler!

Ongelezen bericht door oeteltje »

Ik ben inderdaad stom geweest om het betaalkenmerk niet te gebruiken.
Het gaat om 2 verschillende polissen maar worden van 1 dezelfde bankrekening afgeschreven.
Anderzorg heeft nooit aangegeven dat ik het verkeerd deed dan had ik echt wel rechtgezet door het betalingskenmerk te gebruiken.
Wat betreft mijn werk ik had een halfjaar contract en was net pas bij hun in dienst en kan me wel voorstellen dat als er binnen 2 maanden een brief bij hun op de mat valt dat hun zeggen we gaan niet verder met je.
Gelukkig heb ik nu weer een baan maar toch heb er slapenlozen nachten van gehad.
Maar waar het mij nu omgaat er is 2 keer geld ingehouden van mijn loon en ik wacht nu al 5 maanden op terug gave van cvz wat gewoon belachelijk is.
en wat betreft anderzorg die kunnen hoog de boom in 3 jaar bellen mailen enz enz die bloemen die ik kreeg met een excuus brief zijn meteen de prullebak hier in gegaan zo ga je niet met mensen om.

hanger01
Berichten: 15
Lid geworden op: 29 sep 2010 19:51

Re: aangemeld bij CVZ als wanbetaler!

Ongelezen bericht door hanger01 »

Wat erg voor je dat je zelf je werk bent verloren dat bedoel ik met dat het ook je zelf aantast, mijn zoon had bij een premiebetaling het relnr vergeten?! hoe moet ik weten wat ze willen hebben misschien ook je gebdatum of burgnr, terwijl ze wel zijn reknr op de accgiro noteren.
hij heeft het geld van cvz nog niet terug maar ik klaag hen wel aan al moet ik tot het gaatje ben dinsdag bij de kantonrechter geweest als ik er niet uitkom ga ik naar de geschillencommssie om al zijn betalingen te laten controleren of het goed is afgeboekt want het zijn echte dieven!!!!!!!
sterkte verder er mee al duurt het al 3 jaar?!

Mendoza
Berichten: 512
Lid geworden op: 16 jul 2007 03:21

Re: aangemeld bij CVZ als wanbetaler!

Ongelezen bericht door Mendoza »

Anderzorg heeft nooit aangegeven dat ik het verkeerd deed dan had ik echt wel rechtgezet door het betalingskenmerk te gebruiken.
Ik zit zelf niet bij anderzorg, maar er staat vast op de factuur/acceptgiro dat je altijd het betalingskenmerk moet gebruiken.

Bovendien kunnen ze je niet lukraak aanmelden bij het CVZ. Heb je geen betalingsherinneringen e.d. gehad?
Wat betreft mijn werk ik had een halfjaar contract en was net pas bij hun in dienst en kan me wel voorstellen dat als er binnen 2 maanden een brief bij hun op de mat valt dat hun zeggen we gaan niet verder met je.
Dit is niet toegestaan en daarom zou je een procedure kunnen starten tegen je ex-werkgever. Echter denk ik dat je je beweringen niet kunt staven met bewijsstukken.
, mijn zoon had bij een premiebetaling het relnr vergeten?! hoe moet ik weten wat ze willen hebben misschien ook je gebdatum of burgnr, terwijl ze wel zijn reknr op de accgiro noteren.
Op de factuur/acceptgiro staat precies uitgelegd wat je moet doen en wat je moet vermelden.
hij heeft het geld van cvz nog niet terug maar ik klaag hen wel aan al moet ik tot het gaatje ben dinsdag bij de kantonrechter geweest als ik er niet uitkom ga ik naar de geschillencommssie om al zijn betalingen te laten controleren of het goed is afgeboekt want het zijn echte dieven!!!!!!!
Loonbeslag en aanmelding bij het CVZ gebeuren niet zomaar. Wees objectief en accepteer dat een groot deel van het probleem door je zoon is veroorzaakt.

Wat heb je dinsdag bij de kantonrechter bereikt? Waarom zou je naar de geschillencommissie moeten?

Laat je nu eerst goed informeren wat voor stappen je moet nemen om het probleem van je zoon op te lossen.

FHV
Berichten: 89
Lid geworden op: 22 feb 2008 18:37

Re: aangemeld bij CVZ als wanbetaler!

Ongelezen bericht door FHV »

Heel erg off topic, maar graaien in een salaris? :lol: :lol: :lol: :lol:

SylvanD
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 jan 2010 15:59

Re: aangemeld bij CVZ als wanbetaler!

Ongelezen bericht door SylvanD »

Beste Mendoza,

Als je de zaken echt objectief wilt bekijken is het gewoon als volgt:

Een commercieel bedrijf zoals Interpolis, Anderzorg of welke zorgverzekeraar dan ook krijgt in Nederland het recht om zonder executoriale titel beslag op iemands loon te (laten) leggen. Dat is een zéér slechte zaak. Want dan kan straks elke telecom aanbieder of desnoods elke pizza-bakker dat ook als je even niet betaald of als het bedrijf alleen maar zegt dat je niet hebt betaald. De zorgverzekeraar heeft hier namelijk helemaal geen bewijsplicht.

Daarnaast moet de verzekeraar, ook als je het relatienummer of betalingskenmerk niet gebruikt de betaling gewoon verwerken. Doen ze dat niet, dan moeten ze het geld terugboeken. Laten we even niet vergeten dat de zogenaamde wanbetalers wel gewoon klanten zijn.

Het wordt hoog tijd dat de verwende Nederlandse zorgverzekeraars concurrentie krijgen van hun Buitenlandse conculegas. Deze zijn veel meer service-gericht en dan ook nog eens bijna de helft goedkoper voor een zeker zo uitgebreid basis pakket.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: aangemeld bij CVZ als wanbetaler!

Ongelezen bericht door Guardian72 »

SylvanD schreef:
Het wordt hoog tijd dat de verwende Nederlandse zorgverzekeraars concurrentie krijgen van hun Buitenlandse conculegas. Deze zijn veel meer service-gericht en dan ook nog eens bijna de helft goedkoper voor een zeker zo uitgebreid basis pakket.
Maar dat zal wel afgedekt zijn dat dat niet mogelijk word.
Die Hogervorst.. hoeveel heeft hij aan dit systeem overgehouden?

Mendoza
Berichten: 512
Lid geworden op: 16 jul 2007 03:21

Re: aangemeld bij CVZ als wanbetaler!

Ongelezen bericht door Mendoza »

Beste Mendoza,

Als je de zaken echt objectief wilt bekijken is het gewoon als volgt:

Een commercieel bedrijf zoals Interpolis, Anderzorg of welke zorgverzekeraar dan ook krijgt in Nederland het recht om zonder executoriale titel beslag op iemands loon te (laten) leggen. Dat is een zéér slechte zaak. Want dan kan straks elke telecom aanbieder of desnoods elke pizza-bakker dat ook als je even niet betaald of als het bedrijf alleen maar zegt dat je niet hebt betaald. De zorgverzekeraar heeft hier namelijk helemaal geen bewijsplicht.
Een zorgverzekeraar doet geen inhouding op het loon, dat doet het CVZ. Helaas een noodzakelijk kwaad tegenwoordig waar heel veel mensen er voor kiezen om wel zorgtoeslag te ontvangen en vervolgens geen zorgverzekeringpremie te betalen.

Ik zie het niet gebeuren dat een dergelijke regeling wordt verspreid over allerlei diensten en producten.
Daarnaast moet de verzekeraar, ook als je het relatienummer of betalingskenmerk niet gebruikt de betaling gewoon verwerken. Doen ze dat niet, dan moeten ze het geld terugboeken. Laten we even niet vergeten dat de zogenaamde wanbetalers wel gewoon klanten zijn.
Dat doen ze ook, maar ook dan is het weer niet goed. Een zorgverzekeraar maakt dan namelijk zelf de keuze op welke maand ze dit afboeken. En dat is bijna altijd een afboeking die niet in het straatje van een klant past. En als ze het terugboeken is het ook weer niet goed. De klant ziet dat namelijk niet, krijgt een aanmaning en is het ook daar weer niet mee eens.
Het wordt hoog tijd dat de verwende Nederlandse zorgverzekeraars concurrentie krijgen van hun Buitenlandse conculegas. Deze zijn veel meer service-gericht en dan ook nog eens bijna de helft goedkoper voor een zeker zo uitgebreid basis pakket.
Zo'n 90% van de wanbetalers behoort tot de minima. Diezelfde minima krijgen €61,- per maand aan zorgtoeslag. Als je dit gaat salderen met een zorgverzekering van €100,- per maand betalen die mensen dus maar €39,- per maand. Kom maar op met voorbeelden uit het buitenland die daar onder zitten.

takken
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 dec 2010 15:30

Re: aangemeld bij CVZ als wanbetaler!

Ongelezen bericht door takken »

Ook ik ben aangemeld als wanbetaler bij
cvz. Dit is door het zilveren kruis achmea
ongedaan gemaakt.
Maar toch is er loonbeslag gelegt door cvz.
Ik ben nu 5 maanden bezig om een bedrag van 136 euro terug te krijgen
van cvz.
Mijn werkgever heeft alle bewijzen van betaling via een email doorgestuurd
naar het cvz.Maar toch is het geld verdwenen. Niemand kan mij zeggen waar dit geld is gebleven.Dit bedrag is de premie van de maand augustus die ik dus niet aan het zileren kruis achmea heb betaald maar aan cvz waadoor het zilveren kruis achmea mij bij een incasso bureau heeft aangemeld waardoor ik nog meer kosten moest betalen(incasso kosten)
Ik ben nu van plan om rechtsbijstand in te schakelen om de zaak op te helderen.
Wie heeft dit ook meegemaakt?

SylvanD
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 jan 2010 15:59

Re: aangemeld bij CVZ als wanbetaler!

Ongelezen bericht door SylvanD »

Beste Mendoza,

Ik vraag me werkelijk af wat je belang is bij de enorme macht die verzekeraars krijgen in Nederland.


Je kunt wel stellen dat de zorgverzekeraar het loon niet inhoudt, maar het CVZ is letterlijk een slaafje van de zorgverzekeraar. Zodra er uit het wilde weg geroepen wordt dat er meer dan 6 maanden betalingsachterstand is wordt er beslag op het loon gelegd. Dat is een on-nederlandse maffia bezigheid. Zorgtoeslag staat hier geheel los van. Iemand die geen zorgtoeslag krijgt kan immers ook onterecht aangemeld worden bij het CVZ.

Ik ben overigens van mening dat beslag op loon nooit toegestaan zou mogen worden zonder executoriale titel. Dit i.v.m. scheiding van machten e.d.

Voor wat betreft de buitenlandse conculega's, er zijn in ons buurland Belgie al zorgverzekeringen vanaf 8 (!!) euro per maand!

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: aangemeld bij CVZ als wanbetaler!

Ongelezen bericht door Guardian72 »

SylvanD schreef: Voor wat betreft de buitenlandse conculega's, er zijn in ons buurland Belgie al zorgverzekeringen vanaf 8 (!!) euro per maand!
Zou het daarom hier verplicht zijn?
Ik vraag me af waarom men stelt dat in Europa vrij verkeer van personen, goederen en diensten is, als ik niet (bijvoorbeeld) in Belgie een verzekering kan afsluiten.

Hoeveel heeft men Hoogervorst destijds toegestopt om dit systeem in te voeren?

Gesloten