LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] World Ticket Center: waarschuwing bij boeking!

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Nickless

World Ticket Center: waarschuwing bij boeking!

Ongelezen bericht door Nickless »

Vandaag was mijn vriendin op zoek naar het voordeligste ticket voor haar reis. De prijzen bij Cheaptickets en World Ticket Center lagen erg dicht bij elkaar, dus koos ze voor WTC.

Nadat de gegevens zijn ingevuld ga je naar het volgende scherm waar je je betaling moet doen. Deze ging via de site van iDEAL waar de melding verscheen dat de betaling geannuleerd werd en de site vervolgens afsloot.

Het scherm van Cheaptickets stond nog open, dus werd het ticket vervolgens met succes op die site geboekt.

Een uur later ontving ze een mail waaruit bleek dat, ondanks dat er iets mis was gegaan met de betaling, het ticket bij WTC toch was geboekt. Meteen gebeld met WTC, waar we een weinig meedenkende medewerkster aan de lijn kregen. De boeking kon wel direct worden geannuleerd a raison de €50,--, maar aan de kosten kon niets worden gedaan. "Een duur foutje", vond ook WTC medewerkster Anna.

Een aantal zaken klopt hier m.i. niet aan;
De onderverdeling van de tabbladen op de website, suggereert dat pas na de betaling de reservering gedaan is. (je doorloopt een proces waarbij de laatste stap: "gereserveerd" pas na de voorlaatste stap "betalen" wordt bereikt).

Op het moment dat het betalingsproces door de site wordt afgebroken, wordt er op geen enkele manier duidelijk gemaakt dat het ticket al is geboekt, en er dus op een alternatieve wijze (waarvoor je niet zelf hebt gekozen) wordt gefactureerd.

Via e-mail wordt anderhalf uur later ineens een factuur gestuurd, door iemand van het boekingskantoor, die we direct terugbellen, maar die dan niet welwillend blijkt om de boeking kosteloos terug te draaien. WTC heeft geen (of nauwelijks) kosten gemaakt en kan m.i. zonder enig probleem de reservering uit hun systeem halen en kiezen ervoor dit niet te doen.

Ik kies er dus in ieder geval voor geen tickets meer via WTC te kopen en raad andere mensen ook sterk af om WTC in de overweging te nemen.

-------------------------------

Bericht Re: Gemene truuk bij World Ticket Centre
World Ticket Centre bedient zich van wel meer rottigheid.
Ik probeerde online een vliegticket te kopen, toevallig kom ik uit bij WTC als was ik me daar toen nog niet van bewust. De aankoop lukte niet. Toen ik wilde betalen met creditcard waren er problemen. Ik kreeg foutmeldingen.
geen probleem dacht ik. Ik boek ergens anders. Vevolgens boek ik probleemloos een ticket bij Cheap tickets. Een dag later onvang ik een email met een link.
er zou iets fout gegaan zijn bij de betaling aan World Ticket Centre. Met die link kan ik dat alsnog doen. Uiteraard had ik daar geen behoefte aan, want ik had intussen elders geboekt. De email negeer ik dus. Twee maanden later krijg ik van Incassobureau Graydon (mooie naam voor mafiose afpersers) een brief om de reservering te betalen plus incassokosten natuurlijk, of anders!!!!. Koop niets bij World Ticket Centre ! Het zijn oplichters!

morundo

Re: World Ticket Center: waarschuwing bij boeking!

Ongelezen bericht door morundo »

Hoezo oplichters?De boeking was goed verlopen,allen de betalingswijze niet.Zodra je verplichten velden ga invullen dan ben je bezig met boeken,dat je vriendin ongeduldig was om gelijk ergens anders te boeken,zonder eerste te wachten en/of bellen om te vragen als de boeking door was gegaan ondanks niet betaalt,dan ben je niet opgelicht.

Miss Leid

Ongelezen bericht door Miss Leid »

Wie heeft het hier over oplichters? World Ticket Center communiceert niet duidelijk naar haar consumenten en verdienen daar geld mee. Wanneer er in de pagina was verschenen, bij het misgaan van de betaling dat het ticket ondanks het mislukken van de betaling toch geboekt is en ik contact moet opnemen met World Ticket Center had ik dat uiteraard gedaan. In plaats daarvan kreeg ik de mededeling dat de boeking was geannuleerd. In mijn perceptie betekent dat ik dus geen product heb gekocht. Aangezien ik akkoord was gegaan met de algemene voorwaarden zit ik vast aan een wurg contract, ondanks dat ze op de website zelf suggereren dat je pas wat geboekt hebt, wanneer je hebt betaald. Ik noem dit misleiden van je consumenten en dat is volgens de wet strafbaar. Ongeacht of ik nou wel of niet akkoord ben gegaan met de algemene voorwaarden. Je kunt niet het een in je algemene voorwaarden zetten en het ander op de website, wat direct leesbaar is.

Vandaag langs geweest bij World Ticket Center en kreeg daar geen ander commentaar dan, u heeft op bevestigen geklikt! U heeft op bevestigen geklikt! En ik zou de enige persoon zijn die hun website heeft gemisinterpreteerd. U hoeft alleen maar te googlen om erachter te komen dat er meerdere slachtoffers zijn van World Ticket Center.

morundo

Ongelezen bericht door morundo »

Staat duidelijke op de laste alinea

quote:!. Koop niets bij World Ticket Centre ! Het zijn oplichters!

boer koekoek

Ongelezen bericht door boer koekoek »

Ook ik ben ooit zo stom geweest om bij WTC een vlucht te boeken. Het niet lukken van de betaling lijkt eerder regel dan uitzondering (zie ook de voorgaande posts). In de mail die volgt blijkt ook dat de tickets opeens duurder geworden zijn. Een advies, indien u een vlucht wilt boeken geven luchtvaartmaatschappijen ook de mogelijkheid rechtstreeks bij hen te boeken.

Reis-medewerker

Ongelezen bericht door Reis-medewerker »

In eerste instantie ligt de fout natuurlijk bij WTC dat de betaling niet lukt. Maar als de betaling niet lukt wil het niet zeggen dat de vakantie hierdoor ook niet door kan gaan.

Daarvoor ben je al een overeekomst aangegaan dat je een ticket afneemt bij deze maatschappij en daarna volgt de betaling pas. Het is jammer dat er dan niet direct contact wordt opgenomen met WTC nadat de betaling niet lukt met de vraag is het ticket nu wel geboekt???

Nee nu wordt er direct ergens anders geboekt (begrijpelijk) zonder eerst na te gaan bij WTC.

Conclusie fout ligt niet alleen bij WTC maar ook bij de klant zelf. Je moet goed nadenken voordat je een vervolg stap neemt en de moeite nemen om vooraf dingen na te vragen in plaats van achteraf wanneer het te laat is.

tvalebeek

Ongelezen bericht door tvalebeek »

Bedankt voor dit onderwerp.
Ik moet voor september enkele tickets boeken voor Amerika en weet nu dus zeker waar ik dit NIET ga doen.

Gesloten