Minister Zalm heeft verklaringen van geen bezwaar afgegeven aan de banken zodat deze hun aandelenportefeuille konden verleasen.
Banken moeten bepaalde liquiditeiten aanhouden van de Nederlandsche Bank b.v. obligaties,aandelen,kort lopende leningen etc.
Deze aandelen doen niks anders dan stof vergaren in de kluis.Zo als de
AEX op b.v. 450 staat ,kan je als bank deze aandelen mooi verleasen.
Dan heb je niet alleen dividend maar ook nog rente te ontvangen
plus een eventuele toekomstige recessie schuif je door naar de lessee.
Op deze manier maken de banken hun verplicht aanhoudende
liquiditeiten extra rendabel en geen enkel koers risico.
1)Dividend
2)Rente(Er zijn helemaal geen leningen.Er wordt gewoon rente berekend
over de waarde van de aandelen,dus de aankoopkoers die de lessee in rekening wordt gebracht).
3)De bank hoeft in slechte economische tijden geen koersverliezen te incasseren,deze schuift hij door naar de lessee.
Ik dacht altijd dat er een vertrouwingsrelatie is tussen bank en klant.
bullocks!
Het ministerie en/of de Nederlandsche Bank zullen Zalm toch wel hebben
gewaarschuwd voor de gevaren van aandelenlease toen Zalm de verklaringen van geen bezwaar afgaf aan deze banken.Dat als het verkeerd zou gaan de belegger ,burger of kiezer met een miljarden euros strop zou blijven zitten.Ik vraag me af wat minister Zalm en oud
minister president Kok toen gedacht hebben:"Kan ons het schelen,
voor ons zitten er dik vet betaalde commissariaten in bij deze banken.De VUT is ook niet meer wat het was".
Ik denk zeker dat Wim Kok op de hoogte was van het aandelenlease
gebeuren omdat dit om miljarden euros ging en een aardig deel van de
bevolking. 600.000 potentiele stemgerechtigden!Wim Kok heeft nu die
aardige commissariaat bij de ING.
De journalisten van RTL Z gaan niet op onderzoek uit in deze aandelenleasezaak want zij vinden hun adverteerders(banken) belangrijker dan de potentiele beleggers die naar dit programma kijken.
Waarom hebben de banken aandelen verleased?Wat was het belang voor de banken om aandelen te verleasen?
I can smell **** all the way up to the top!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Politici huichelaars!
Re: Politici huichelaars!
Ik ben het volledig met je eens.
Het is een grof schandaal om alle risico's eenzijdig bij de klant te leggen.
En, zoals ik in mijn topic "Hoe kunnen aan- en verkoop gecontroleerd worden" al stelde: Er is geen enkele controle mogelijk, er zijn geen aan- en verkoopfacturen, "in-house-matching" is voor de bank zeer lucratief en voor buitenstaanders oncontroleerbaar; kortom, de bank heeft zich ingedekt tegen koersdalingen ten koste van de klant en diens belangen interesseren hem niet.
Inderdaad, je zou van een vertrouwensrelatie moeten kunnen uitgaan.
Ik vind het vreselijk, dat je er niet van kan uitgaan, dat zo'n overeenkomst kosjer is, dat je alle voorlichtingsmateriaal tot op de laatste letter moet lezen, dat je ueberhaupt kans mág lopen belazerd te worden.
En, precies zoals je zegt: de politiek is medeschuldig, evenals de toezichthouders.
Mieke
Het is een grof schandaal om alle risico's eenzijdig bij de klant te leggen.
En, zoals ik in mijn topic "Hoe kunnen aan- en verkoop gecontroleerd worden" al stelde: Er is geen enkele controle mogelijk, er zijn geen aan- en verkoopfacturen, "in-house-matching" is voor de bank zeer lucratief en voor buitenstaanders oncontroleerbaar; kortom, de bank heeft zich ingedekt tegen koersdalingen ten koste van de klant en diens belangen interesseren hem niet.
Inderdaad, je zou van een vertrouwensrelatie moeten kunnen uitgaan.
Ik vind het vreselijk, dat je er niet van kan uitgaan, dat zo'n overeenkomst kosjer is, dat je alle voorlichtingsmateriaal tot op de laatste letter moet lezen, dat je ueberhaupt kans mág lopen belazerd te worden.
En, precies zoals je zegt: de politiek is medeschuldig, evenals de toezichthouders.
Mieke
Cheers Mieke. You are an angel in disguise.
-
Zalm is inderdaad een rat. Het is nog niet te laat om te stemmen !
http://politicus.tip-top.net/?beste=30& ... actie=stem
http://politicus.tip-top.net/?beste=30& ... actie=stem
Dejongh1, ik ga nu naar mijn dochter (19), om te fonduen,
Ik zal een dronk op je uitbrengen!
Mieke
Ik zal een dronk op je uitbrengen!
Mieke