LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Sanoma klachtenafhandeling

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
djdekievit
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 nov 2010 12:26

Sanoma klachtenafhandeling

Ongelezen bericht door djdekievit »

Begin maart 2010 heb ik een cadeauabonnement op de 101-woonideeën ter waarde van €21,50 besteld voor mijn moeder. Begin september werd er echter wéér een bedrag door Sanoma geïncasseerd, en dit keer zelfs ter waarde van een jaarabonnement van het tijdschrift!

Bij het nemen van het abonnement stond in de voorwaarden dat er niet automatisch verlengd zou worden, maar dat was nu dus wel gedaan. Inmiddels heb ik drie keer aan de telefoon gehangen. In september heb ik direct voor de eerste keer gebeld. Nadat ik vertelde waarvoor ik belde, werd ik doorverbonden, waarbij de verbinding “per ongeluk” werd verbroken. Ik heb gelijk nog een keer gebeld en de mevrouw die ik in eerste instantie aan de lijn had, kon nu opeens wél zelf de klacht afhandelen… Ze vertelde me dat het geen cadeauabonnement betrof, omdat het betaaladres gelijk was aan het afleveradres. Dit is onmogelijk, want het bedrag was gewoon van mijn eigen rekening afgeschreven en dat kan mijn moeder natuurlijk niet zomaar laten doen. De reactie van mevrouw: “Stuur dan een schriftelijke klacht.”

Dit heb ik gedaan: eerst een aangetekende brief en toen ik daar geen reactie op kreeg een “gewone” brief. Ook daarop heb ik niets te horen gekregen.

Vervolgens heb ik op 4 oktober nog maar weer eens gebeld. De dame die ik toen aan de lijn had, gaf aan dat er een foutje gemaakt was: 15 oktober 2010 zou mijn moeder het laatste nummer krijgen en niet pas in 2011. Ze zei letterlijk: “Dit abonnement mag per direct worden opgezegd. U hoeft niet te betalen en u wordt binnen twee dagen teruggebeld door het hoofdkantoor.”

Op 18 oktober ben ik zelf maar weer gaan bellen, omdat Sanoma wederom niets van zich had laten horen. Nu werd ik direct doorverbonden met, volgens mij, iemand van het hoofdkantoor. Deze mevrouw vertelde me dat het abonnement tóch niet zomaar stopgezet kon worden. Ze had, naar eigen zeggen, niets doorgekregen van de medewerkster van het callcenter. Ze kon me hooguit het volgende aanbod doen: na drie nummers, vanaf het eindigen van het cadeauabonnement wordt het contract stopgezet. Ik zou hiervoor 13,50 euro extra betalen en mijn moeder zou het laatste blad krijgen op 19 nov. 2010. Mevrouw beloofde me een nieuwe acceptgiro te versturen met dit bedrag daarop. Als ik dat zou hebben betaald, zou de boel afgehandeld zijn. Op mijn vraag hoe ik daar nu van op aan kon, na de slechte klachtenafhandeling tot dan toe, antwoordde mevrouw dat ik daar echt op kon vertrouwen.

Inmiddels zijn we een maand verder; ik heb nog niets ontvangen van Sanoma en ik weet absoluut niet of er nog een abonnement loopt, of ik iets moet betalen en zo ja, hoeveel dat dan zou zijn. Wat een schandalige manier van klantenbinding en het (niet) afhandelen van klachten! Dit spoort in geen geval met de mooie praatjes op de website van Sanoma! (http://www.sanoma-uitgevers.nl/nl-web-O ... aarden.php)

Ik raad iedere samenwerking met Sanoma (of dochter Zester.nl) van harte af! Jammer, want de producten zelf zijn wel te waarderen.

Babywiel
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 jan 2010 20:31

Re: Sanoma klachtenafhandeling

Ongelezen bericht door Babywiel »

Hallo,

Ik heb precies hetzelfde meegemaakt met Sanoma/Zester, ik vraag me zelfs af of dat hetzelfde bedrijf is ! Ik had een abonnement op Flair, telefonisch meegedeeld dat het 26 nrs waren maar toen ik een accepgiro ontvinge voor een volgende betalingsperiode bleek al snel dat niet klopte wat mij verteld was. Bij hoog en laag bleef de medewerkster volhouden dat het niet ongedaan gemaakt kon worden. Ze deed mij een aanbod dat ik Flair om kon zetten naar 10 nrs Margriet en 6 nrs van een ander tijdschrift zodat ik na die 10 en 6 keer overal vanaf was. Ik heb haar wel tig keer gevraagd of het dan stopte, ze heeft me meermalen op het hart gedrukt dat ik dat niet bang voor hoefde te zijn en dat zij het in orde zou maken. Helaas bleek het tegendeel en ontving ik wederom een acceptgiro maar nu voor betaling van een half jaar. Weer gebeld, ontzettend lang in de wacht gestaan voor ik eens geholpen werd. De medewerksters die ik die avond gesproken heb konden wederom niets voor mij doen, want zij "waren niet verantwoordelijk voor wat hun collega gezegd had" en had ik "maar beter op moeten letten" of dat ik een opzegbevestiging had ontvangen ! Nu zat ik er wéér aan vast. Ongelofelijk !!! Ik ben al 20 jaar klant van Sanoma maar dit gaat mij echt te ver, dit zou verboden moeten worden en het op deze manier verdiende provisiebedrag dat de medewerker ontving zou terug gevorderd moeten kunnen worden door SAnoma. Ik begrijp dat ieder zijn geld moet verdienen maar niet op deze manier ! Want dat zij op provisie basis werken is mij na 2x zo behandeld te zijn wel duidelijk. Sanoma krijgt door dit call center een slechte naam, dat kan niet hun bedoeling zijn !

Helaas ontvang ik dus geen enkele reactie op mijn mail, dat vind ik erg schandalig. Dus mensen wees gewaarschuwd: Let goed op of de medewerker van het call center doet wat zij beloofd wanneer je een opzegging doet moet je dus een bevestiginge per brief of mail ontvangen. Krijg je die niet dan zit je automatische aan minimaal een half jaar abonnement vast waar je niet meer af komt ! Want een door hun zelf gemaakte fout wordt nooit hersteld.

Dorien

Francis35
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 jan 2009 21:03

Re: Sanoma klachtenafhandeling

Ongelezen bericht door Francis35 »

Ik moet toegeven dat Sanoma mij heel erg geholpen heeft. Ik had een abonnement op de Donald Duck en was vergeten dit te stoppen en zat er dus nog een jaar aanvast a 98 euro!. Ik heb gebeld en ik mocht dit abonnement opzeggen met de voorwaarde dat ik voor minimaal 75 euro aan nieuwe abonnementen nam, scheelde mij toch weer 25 euro. Ik heb dit gedaan en kwam zelfs uit op een bedrag van 67 euro ipv de 75. Ik wens jullie heel veel succes hiermee

Babywiel
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 jan 2010 20:31

Re: Sanoma klachtenafhandeling

Ongelezen bericht door Babywiel »

Hallo Francis,

Zo is dat bij mij ook gegaan. Let er op dat je 6 weken van te voren opzegd en daarvan een schriftelijke bevestiging krijgt anders loopt ook dat abonnement gewoon door en zit je daar weer voor een jaar aan vast.

Het probleem bij mij is inmiddels naar tevredenheid opgelost want ik heb een reactie gehad van Sanoma n.a.v. een mailadres dat ik op deze website vond en gebruikt heb.

Dorien

Francis35
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 jan 2009 21:03

Re: Sanoma klachtenafhandeling

Ongelezen bericht door Francis35 »

Babywiel schreef:Hallo Francis,

Zo is dat bij mij ook gegaan. Let er op dat je 6 weken van te voren opzegd en daarvan een schriftelijke bevestiging krijgt anders loopt ook dat abonnement gewoon door en zit je daar weer voor een jaar aan vast.

Het probleem bij mij is inmiddels naar tevredenheid opgelost want ik heb een reactie gehad van Sanoma n.a.v. een mailadres dat ik op deze website vond en gebruikt heb.

Dorien
hoi Dorien,

ik heb netjes een bevestiging gekregen ook van de opzegging van de 2 nieuwe abonnementen. fjn dat het alsnog is opgelost voor je.

groetjes,

francis

Marijn1
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 dec 2010 19:45

Re: Sanoma klachtenafhandeling

Ongelezen bericht door Marijn1 »

Ook ik heb verscheidene problemen gehad met Sanoma; twee jaar geleden hebben ze zonder melding mijn abonnement stopgezet aangezien de postbode aangaf dat mijn adres niet bestond (het abonnement was al wel vele keren bezorgd en ik woon in een normale woonwijk). Op mailtjes werd niet geantwoord, via de telefoon kwam ik ook niet verder, ik werd er gewoonweg op gewezen dat ik geen bestaand woonadres had, maar ze konden wel een paar oude editie toesturen naar dit niet bestaande adres. Is het overigens niet handiger als het abonnement langer doorloopt dan oude edities opsturen?

Op dit moment wederom een probleem met Sanoma, we hebben een nieuw VT-wonen abonnement afgesloten. Hierbij zou een pronkrek geleverd worden. Na twee maanden kregen we een bericht dat hij verstuurd zou zijn. Helaas hebben we echter nooit iets ontvangen. Na een telefoontje werd ons medegedeeld dat we gewoon even moesten wachten. Drie weken na de mail hebben we nogmaals contact opgenomen, nu werd ons medegedeeld dat hij volgens hun systeem verstuurd is, einde bericht.. Tot dusver weten we nu dus niet of we nog ooit iets zullen ontvangen. Op mail is op dit moment nog niet gereageerd en ze kunnen verder niets voor ons doen. Kortom enorm goede service!! Ik weet niet meer wat ik nu moet doen om dit probleem op te lossen, het enige dat ik weet is dat ik geen enkel abonnement meer bij ze afsluit en dit ook andere zal adviseren!!

pineut
Berichten: 61
Lid geworden op: 30 aug 2010 17:57

Re: Sanoma klachtenafhandeling

Ongelezen bericht door pineut »

Ook hier een klacht over werkwijze van Sanoma,
Schriftelijk een abonnement op Yes opgezegd,hiervan echter nooit bewijs gekregen,(tsja als je nog ter goeder trouw bent en je doet wat gevraagd wordt),vervolgens na ontvangst van betalingsverzoek na lang in wacht gestaan te hebben(blijkbaar is het heel druk met klachten)telefonisch medegedeeld dat abonnement schriftelijk opgezegd was,antwoord was:betaal maar niet en verscheur de acceptgiro maar en dan komt het zo wel goed,ik maak er een notitie van.
Tot 2 dagen terug een brief van een Incassobureau binnenkwam,of er maar even betaald kan worden binnen 5 dagen,zo niet dan komen er de bekende kosten en deurwaardersdreigingen aan te pas.
Na telefonisch contact(10 minuten in wacht,weer druk met klachten),wordt doodleuk gezged dat telefoontje van september waarin je dit ter sprake hebt gebracht,nergens terug te vinden is,want: alle gesprekken worden toch opgenomen,.en iedereen met dit smoesje aankomt.en daarom maken ze opnames van je gesprek.Kortom we liegen dat we schriftelijk opgezegd hebben,gebeld hebben en de raad hebben gekregen dat er een aantekening gemaakt zou worden.Opzegbrief als bewijs opsturen heeft geen zin,want zo redeneren ze die kun je vandaag wel geschreven hebben met oude datum erop,incasso terugfluiten kan niet.
(wat een wantrouwen,zo te lezen passen ze zelf zulke technieken toe,en verwijten klanten van zulke praktijken)Nee dit verzin je dat je voor de lol 20 minuten hun dure nummer belt en vervolgens niet betaalt om dan op rekening van Incasso te gaan zitten wachten.
Op de vraag hoe we dan van dit abonnement afkomen omdat schriftelijk niet werkt,was het antwoord betaal eerst maar aan het Incassobureau en dan stopt abonnement vanzelf???
Nou is het toevallig zo dat de Yes niet meer verdergaat en daarvoor in de plaats de Flair komt,dit is al reden genoeg voor Sanoma om contract te stoppen,want hierop is geen abonnement gesloten.
Maar blijkbaar is het zo dat opzeggen zelfs schriftelijk tot een soort van bonus achteraf leidt met een gepeperde rekening van een incassobureau!
Opzegging is niet aangekomen is standaardantwoord,jammer dat je als consument die opmerking niet mag gebruiken zonder voor leugenaar uitgemaakt te worden.
Volgens mij is er maar 1 manier om deze wanpraktijken te stoppen,en dat is :KOOP JE BLADEN IN DE WINKEL,ben je misschien 10 cent per week duurder uit voor het blad zelf,maar uiteindelijk honderden Euro's voordeliger !!

MAXIEM

Re: Sanoma klachtenafhandeling

Ongelezen bericht door MAXIEM »

pineut

Dit is de gebruikelijke gang van zaken bij deze ******** uitgever. Opzeggen moet je altijd schriftelijk doen, aangetekend en met bewijs van ontvangst. Doe dit dus alsnog.

Maxiem.

pineut
Berichten: 61
Lid geworden op: 30 aug 2010 17:57

Re: Sanoma klachtenafhandeling

Ongelezen bericht door pineut »

Maxiem bedankt voor je reactie,

Inderdaad was er schriftelijk opgezegd,maar niet aangetekend, echter dit schijnt niet nodig te zijn aangezien je telefonisch kunt opzeggen en via mail.
Echter na vandaag opnieuw gebeld te hebben en gevraagd waar opzegbevestiging bleef,omdat ik geen genoegen neem met het antwoord dat na betaling aan Incassobureau abonnement zou stoppen,werd in eerste instantie geantwoord dat het abonnement al in maart was opgezegd.Toen ik vertelde van rekening van Incassobureau en telefoontjes die niet terug te vinden zijn,moest er ruggespraak gehouden worden.Toen kreeg ik als antwoord wij kunnen hier niets meer aan doen,want het is uit handen gegeven,ik herinnerde haar toen aan uitspraak dat ze me net verteld had dat het per maart al stopgezet was en en kreeg als antwoord dat ze zich vergist had!!Ik moet dit maar met het Incassobureau uitzoeken....Om er zeker van te zijn dat er niet nog meer onaangename verrassingen komen wil ik zwart op wit dat wij hiervan verlost zijn.
Het abonnement mag helemaal niet meer doorlopen lopen omdat blad niet meer bestaat,en toch heb je opzegging nodig,wat een machtspositie en asociale praktijken!!!
Laatst gewijzigd door pineut op 17 dec 2010 18:59, 1 keer totaal gewijzigd.

MAXIEM

Re: Sanoma klachtenafhandeling

Ongelezen bericht door MAXIEM »

pineut

Aangetekend opzeggen met bewijs van ontvangst is wél nodig. Pas dan heb je een wettig bewijs in handen (het getekende bewijsontvangst). Doe je dat niet, dan beweert deze uitgever alsnog glashard dat je telefonisch danwel per e-mail niet hebt opgezegd en dat laatste kun je ook niet bewijzen als dat nodig mocht zijn. Overigens is een fax ook een wettig bewijsmiddel. Vertrouw deze *********** niet, want zij naaien je met liefde een oor aan. 8)

Maxiem.
Laatst gewijzigd door MAXIEM op 17 dec 2010 18:20, 1 keer totaal gewijzigd.

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: Sanoma klachtenafhandeling

Ongelezen bericht door plumber »

Misschien heel dom van mij maar kan iemand mij uitleggen
waarvoor je aangetekend moet opzeggen voor een blad wat
niet meer bestaat.Volgens mij krijg je dan ook niets meer dus
vervalt het recht van betaling. Wordt er dan toch nog geld van
je rekening gehaald dan is dat volgens mij oplichting.
Maar wie ben ik dus leg mij dat eens uit.

MAXIEM

Re: Sanoma klachtenafhandeling

Ongelezen bericht door MAXIEM »

plumber

In feite heb je natuurlijk gelijk, maar deze ********** geven pas op, als ze in de gaten krijgen dat ze schaakmat staan.

Maxiem.

pineut
Berichten: 61
Lid geworden op: 30 aug 2010 17:57

Re: Sanoma klachtenafhandeling

Ongelezen bericht door pineut »

Ben het helemaal met je uitspraak over dat oor eens,vandaag heb ik 3 leugens te horen gekregen.Ten eerste dat abonnement geregistreerd stond als beiindigd per maart,en even later opeens niet meer,vervolgens stond er in de administratie dat het per 13 dec telefonisch was opgezegd,nee mevrouw toen hebben wij gebeld dat er onterecht een incassobrief gekomen was hoe kunnen ze dit antwoorden als inhoud van telefoongesprek genoteerd staat?daar worden dus wijzigingen in aangebracht.En de 3e leugen dat er per mail een bewijs van stopzetting verzonden is,juiste mail adres kon ze opnoemen,echter mail is niet door ons ontvangen!!En last but not least moet je even incasseren dat je als leugenaar behandeld wordt...

pineut
Berichten: 61
Lid geworden op: 30 aug 2010 17:57

Re: Sanoma klachtenafhandeling

Ongelezen bericht door pineut »

@ plumber, je krijgt dan een ander blad toegestuurd en je abonnement loopt gewoon verder....

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: Sanoma klachtenafhandeling

Ongelezen bericht door plumber »

[quote="pineut"]@ plumber, je krijgt dan een ander blad toegestuurd en je abonnement loopt gewoon verder....[/quote]

Dus als ik het goed begrijp ik koop bij de bakker een
brood maar krijg een worst en moet dat dus maar nemen.
Maak hem nou ff zeg.Als ik de Panorama bestel en ik krijg
Linda dan kunnen ze van mij de pot op. Storneren dat geld
nummer blokkeren en ze komen maar.

Gesloten