LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Sanoma

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Fred Wetsteijn
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 nov 2010 10:07

Sanoma

Ongelezen bericht door Fred Wetsteijn »

Pas op met telefonische aanbiedingen van Sanoma uitgevers. Ik werd telefonisch benaderd om tegen een gereduceerde prijs een aantal nummers van Procycling te ontvangen en dat dit eenmalig is. Nu blijkt dat ik een abonnement heb en 6 weken voor het laatste nummer had moeten opzeggen. Na telefonisch contact moest ik een brief schrijven naar de klantenservice. Toen ik geen reactie maar een aanmaning kreeg heb ik weer gebeld en kreeg te horen dat er op brieven niet wordt gereageerd en dat alleen op mail wordt gereageerd. Op mijn mail kreeg ik ook geen reactie dus weer gebeld en hier kreeg ik te horen dat het niet anders kon en dat ik voor een jaar een abonnement had. Ik heb inmiddels al mijn abonnementen bij Sanoma uitgevers beeindigd. Ik begrijp dat deze praktijken regelmatig voorkomen bij deze uitgever dus nu allemaal je abonnement opzeggen dat leren ze deze manier van werken wel af.

Babywiel
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 jan 2010 20:31

Re: Sanoma

Ongelezen bericht door Babywiel »

Hallo,

Ik heb precies hetzelfde meegemaakt met Sanoma/Zester, ik vraag me zelfs af of dat hetzelfde bedrijf is ! Ik had een abonnement op Flair, telefonisch meegedeeld dat het 26 nrs waren maar toen ik een accepgiro ontvinge voor een volgende betalingsperiode bleek al snel dat niet klopte wat mij verteld was. Bij hoog en laag bleef de medewerkster volhouden dat het niet ongedaan gemaakt kon worden. Ze deed mij een aanbod dat ik Flair om kon zetten naar 10 nrs Margriet en 6 nrs van een ander tijdschrift zodat ik na die 10 en 6 keer overal vanaf was. Ik heb haar wel tig keer gevraagd of het dan stopte, ze heeft me meermalen op het hart gedrukt dat ik dat niet bang voor hoefde te zijn en dat zij het in orde zou maken. Helaas bleek het tegendeel en ontving ik wederom een acceptgiro maar nu voor betaling van een half jaar. Weer gebeld, ontzettend lang in de wacht gestaan voor ik eens geholpen werd. De medewerksters die ik die avond gesproken heb konden wederom niets voor mij doen, want zij "waren niet verantwoordelijk voor wat hun collega gezegd had" en had ik "maar beter op moeten letten" of dat ik een opzegbevestiging had ontvangen ! Nu zat ik er wéér aan vast. Ongelofelijk !!! Ik ben al 20 jaar klant van Sanoma maar dit gaat mij echt te ver, dit zou verboden moeten worden en het op deze manier verdiende provisiebedrag dat de medewerker ontving zou terug gevorderd moeten kunnen worden door SAnoma. Ik begrijp dat ieder zijn geld moet verdienen maar niet op deze manier ! Want dat zij op provisie basis werken is mij na 2x zo behandeld te zijn wel duidelijk. Sanoma krijgt door dit call center een slechte naam, dat kan niet hun bedoeling zijn !

Helaas ontvang ik dus geen enkele reactie op mijn mail, dat vind ik erg schandalig. Dus mensen wees gewaarschuwd: Let goed op of de medewerker van het call center doet wat zij beloofd wanneer je een opzegging doet moet je dus een bevestiginge per brief of mail ontvangen. Krijg je die niet dan zit je automatische aan minimaal een half jaar abonnement vast waar je niet meer af komt ! Want een door hun zelf gemaakte fout wordt nooit hersteld.

Dorien

Babywiel
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 jan 2010 20:31

Re: Sanoma

Ongelezen bericht door Babywiel »

Het probleem bij mij is inmiddels naar volle tevredenheid opgelost want ik heb een reactie gehad van Sanoma n.a.v. een mailadres dat ik op deze website vond en vandaag gebruikt heb.

Succes allemaal.
Dorien

MAXIEM

Re: Sanoma

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Babywiel

Gezien ervaringen van andere consumenten, is het wél zaak om het komende jaar goed jouw bankrekeningnummer in de gaten te houden en indien nodig onterecht geïnde bedragen tijdig te storneren.

Maxiem.

MrsJones
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 nov 2010 21:09

Re: Sanoma

Ongelezen bericht door MrsJones »

Sanoma beduvelt iedereen, niet alleen met het stilzwijgend en ongevraagd verlengen van abonnementen, hun miljoenenwinst moet immers ergens vandaan komen. Sanoma kan zich dat permitteren want Sanoma heeft een monopoliepositie. Libelle biedt nu voor flinke bedragen cursussen en workshops aan, voornamelijk cursussen kneuterigheid maar ook een cursus communicatie. Communicatie is met Libelle (Sanoma) echter helemaal niet mogelijk, men kan het forum niet aan, er mag niet worden gesproken over politieke en maatschappelijke onderwerpen, wie dat wel doet krijgt een ban. Hun modereerbeleid slaat nergens op, regels wijzigen met de dag omdat men zich geen raad weet met kritische lezeressen. Libelle wil terug naar de jaren vijftig, de vrouw als broedmachine en achter het aanrecht. Ik heb mijn abonnement al lang opgezegd, dat scheelt me bijna zes ouderwetse guldens per week.

Gesloten