LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Meubelmarkt Montfoort

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
LTDDevil
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 nov 2010 00:10

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door LTDDevil »

Verwacht maar niet dat je je aanbetaling terug krijgt.

De belasting gaat eerst de +-5 miljoen terug halen.
Dan komen de bedrijven die opgelicht zijn, en dat zijn er een hoop!

En dan komen de consumenten pas waarschijnlijk.

eva-87
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 nov 2010 13:08

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door eva-87 »

Wij hadden in augustus ook een bankstel besteld bij meubelmarkt montfoort en een aanbetaling gedaan. Afgelopen maandag nog gebeld wanneer die geleverd zou worden, we zouden de volgende dag terug gebeld worden, niet dus...
Zijn vanmorgen even langs montfoort gereden om te kijken of alle verhalen nou echt waar zijn. Een meneer van een bedrijf ernaast zei dat we even contact op moesten nemen met Mammoet wonen in woerden, die ook onderdeel van meubelmarkt is. Mammoet wonen zegt echter dat alle meubels geleverd gaan worden zodra ze weer alle klantgegevens terug hebben van de fiod. Van de mensen die hun opbellen noteren ze het ordernummer en telefoonnummer en zodra ze meer weten word je terug gebeld. Of wij mammoet wonen moeten geloven weet ik niet, maar we blijven een klein beetje hoop houden.
Ook hebben wij de curator opgebeld en vanmiddag of morgenochtend zetten ze het verloop van de zaak op de site: http://www.phijffer.nl
Het is allemaal afwachten dus. Hoop dat anderen ook een beetje wijzer worden en zodra ze info hebben het door te geven.

twistile
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 nov 2010 13:25

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door twistile »

Dit zaakje stonk aan alle kanten.

Misschien konden de mensen die er voor het eerst iets kochten het nog niet weten, maar zodra je ook maar iets meer contact hebt gehad met het bedrijf dan moet je wel heel naief zijn om het niet te zien.
Correctie: je kan het al zien zonder de winkel te bezoeken. Neem bijv. deze personeelswerving van hun site:
http://www.directmeubel.nl/werken_bij_direct_meubel.htm
Sowieso is er bijna geen enkel bedrijf die het uurloon noemt. Dan ook nog 25 euro per uur. Dat is 4000 euro op maandbasis. Dat haalt misschien een zeer goede verkoper bij een exclusieve meubelzaak, maar een parttimer bij een dozenschuiver?
Pasfoto meesturen (want ze nemen als het even kan alleen maar knappe mensen aan, voor het kantoorwerk nemen ze sowieso alleen maar 'lekkere wijven' aan - wat deze meiden allemaal doen om hogerop te komen laat ik aan de verbeelding over maar het mag duidelijk zijn dat de eigenaren goed hebben genoten. Voor de verkoop ook heren zolang ze maar gladde verkooppraatjes hebben natuurlijk).

Maargoed Nederlanders houden wel van een voordeeltje en wat er allemaal achter zit zal ze worst wezen. Daar maken dit soort mensen dankbaar gebruik van.

Zoals iemand hier al zei 'onze zuurverdiende geld uitgegeven'. Verwende Nederlanders, weet je wie hard werkt, die chinezen die die bankstellen in elkaar zetten, die jullie hier voor een bodemprijsje willen kopen.

De belastingdienst heeft wel zitten slapen, want deze mensen zijn al jaren bezig, maar er is hier toch niemand die het lef heeft om het recht in eigen hand te nemen
Laatst gewijzigd door twistile op 18 nov 2010 13:58, 1 keer totaal gewijzigd.

LTDDevil
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 nov 2010 00:10

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door LTDDevil »

Helaas zijn ze inderdaad niet eerder gepakt. Nu zitten er een hoop mensen met aanbetalingen die ze waarschijnlijk nooit meer terug zien.

loonr
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 nov 2010 12:10

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door loonr »

LET OP!! Ik heb zojuist de curator gesproken, Meubelmarkten is nog niet failliet. Ze zijn nog in onderhandeling. De site van de curator, die ik van hun zelf heb gekregen heet: http://www.phijffer.nl. Daarop kun je het laatste nieuws volgen van Meubelmarkten.
Laatst gewijzigd door loonr op 18 nov 2010 15:00, 1 keer totaal gewijzigd.

mariet_bijl
Berichten: 29
Lid geworden op: 15 nov 2010 18:16

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door mariet_bijl »

idd, wij moeten zo naar mammoet toe, gelukkig hebben wij ook via hun een jaar geleden dit bed gekocht.
We mogen zo langs komen om een nieuw bed uit te zoeken :lol:

MAAR EERST ZIEN DAN GELOVEN :wink:

LTDDevil
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 nov 2010 00:10

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door LTDDevil »

Ben benieuwd...zal wel niks worden hun kennende

@twistile

Dat uurloon is onzin. Het gaat erom hoeveel je verkoopt, en dan betalen ze alsnog je loon verkeerd uit en te laat.

twistile
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 nov 2010 13:25

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door twistile »

LTDDevil schreef:Ben benieuwd...zal wel niks worden hun kennende

@twistile

Dat uurloon is onzin. Het gaat erom hoeveel je verkoopt, en dan betalen ze alsnog je loon verkeerd uit en te laat.
Je hoeft mij niet te vertellen dat dat uurloon onzin is;)
Ik draag het juist als voorbeeld aan dat iedereen kan weten dat het geen zuivere koffie is of op zijn minst nogal vreemde bedrijfsvoering.

loonr
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 nov 2010 12:10

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door loonr »

Op de site www.rechtspraak.nl kun je links bij -Kies databank-, kiezen voor optie Insolventieregister nagaan o.a. of er een specifiek bedrijf failliet is verklaar door de rechter. Deze informatie kreeg ik door van mijn rechtsbijstandverzekering.

Medewerker MM
Berichten: 28
Lid geworden op: 17 nov 2010 22:17

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door Medewerker MM »

UPDATE: Meubelmarkten zo snel mogelijk weer open
Gepubliceerd op 18 november 2010, 15:24
Laatst bijgewerkt op 18 november 2010, 15:37
Beverwijk -
De Meubelmarkten in Beverwijk, de Meern en Montfoort zijn waarschijnlijk in de loop van volgende week weer open. De huidige eigenaar heeft niets te maken met de miljoenenfraude waarvan de vorige eigenaren worden verdacht.

Afgelopen dinsdag werd er door de Fiod beslag gelegd op de drie meubelzaken van Wout Hogervorst. Onterecht, vindt hij. ,,Sinds 1 oktober ben ik de nieuwe eigenaar van Meubelmarkten. De Fiod was in de veronderstelling dat deze winkels nog van vorige eigenaren waren.''

Hogervorst is er ziek van. ,,Klanten bellen me nu in paniek op. Ze denken hun aanbetaling kwijt te zijn, of zijn bang dat hun meubels niet meer geleverd worden.''

Volgens Hogervorst is er echter geen reden tot paniek. Hij wil zo snel mogelijk zijn deuren weer openen en de meubels leveren. Voor de klanten die voor 1 oktober hun meubels bij Meubelmarkten kochten, kan hij echter niets betekeken.

De winkels van Hogervorst zijn per 15 oktober aangesloten bij brancheorganisatie CBW. De regeling waarmee het aankoopbedrag verrekend kan worden bij een andere CBW-erkende winkel geldt dus alleen voor aankopen vanaf deze datum. Maar de klanten die tussen 1 en 15 okotober aankopen bij hem hebben gedaan, laat Hogervorst niet in de kou staan. ,,Bovendien lever ik de meubels die bij mij zijn gekocht gewoon.''

Op de website www.cbw-erkend.nl staat onder de kopjes veilig kopen - actuele faillissementen dat vestigingen niet failliet zijn. Wel doen klanten met aankopen van voor 1 oktober er goed aan het KvK-nummer op hun aankoopbon te controleren met de nummers op deze site. ,,De CBW-garantie geldt alleen voor deze KvK-nummers. We hebben namelijk het vermoeden dat de vorige eigenaren valse KvK-nummers gebruikten. Voor deze klanten kunnen we niets betekenen'', vertelt Willem Leyh van CBW. ,,Zodra we meer weten, plaatsen we de informatie op onze website.''

LTDDevil
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 nov 2010 00:10

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door LTDDevil »

Dus het oplichten gaat weer door

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door seconds-out »

Hier nog wat recente info.
http://kassa.vara.nl/discussies/discuss ... 16cdf4dc86
http://www.meubelmarkten.nl/

Voor de duidelijkheid..ik ben een neutrale lezer.

mariet_bijl
Berichten: 29
Lid geworden op: 15 nov 2010 18:16

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door mariet_bijl »

we willen het eerst zien en dan geloven .....

Maar we zijn vanmiddag bij mammoet langs geweest we zijn tot nu toe erg netjes geholpen, er liep een vrouw die we bijna wekelijks aan de tel hadden gehad een aantal weken terug.... en bijna al het personeel van alle filialen liepen er..... zo ook iemand van meubel direct die ons meer als n jaar geleden even snel een bed (direct meenemen voor 300 euro) wou aansmeren er zat toen al zowat een strikje om heen ahahahaha.... we wisten niet dat het dezelfde organisatie was......

We hebben een nieuw bed uitgezocht, met een korte levertijd( veel langer als onze 1e 46weken kan denk ook niet)

Ze zetten er spoed bij, en dit zal ong in januari binnen komen, dan zijn we al meer als een jaar bezig om het bed bij ons thuis te krijgen....

Nu ooknog even: niets ten nadelen van het personeel waardoor we vandaag zijn geholpen... we zijn goed geholpen, het vertrouwen is en blijft zwaar en zwaar beschadigd maar we proberen er weer in te geloven.
Laatst gewijzigd door mariet_bijl op 19 nov 2010 07:37, 1 keer totaal gewijzigd.

LTDDevil
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 nov 2010 00:10

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door LTDDevil »

Hopelijk krijg je het bed dit keer wel snel. Dan zul je ook de eerste zijn.
Succes ermee iig :)

Voor MM-Medewerker, telefoontjes helpen niet, de berichten blijven staan.

mariet_bijl
Berichten: 29
Lid geworden op: 15 nov 2010 18:16

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door mariet_bijl »

Ik hoop het ook en zo niet ben ik blij dat we al van alles hebben geregeld bij de rechtsbijstand. :lol:

zie hier info voor de gedupeerde van meubitrans :



Meubitrans B.V.
MEUBITRANS B.V./FAILLISSEMENT

Bij vonnis van de rechtbank Arnhem van 7 september 2010 is de besloten vennootschap met beperkte aansprakelijkheid Meubitrans B.V., gevestigd te Nijmegen, ingeschreven bij
de Kamer van Koophandel voor Centraal Gelderland onder nummer 18117746, in staat van faillissement verklaard. De rechtbank heeft mr. A.T. de Putter, verbonden aan
Phijffer Advocaten, aangesteld als curator.

Nadat het faillissement van Meubitrans B.V. is uitgesproken is door curator onderzoek gedaan naar de gang van zaken rondom deze vennootschap. Daarbij heeft overleg plaatsgevonden met het openbaar ministerie en de FIOD. Tot op heden is het onderzoek van curator niet afgerond. Bij gebrek aan informatie kan op dit moment niet worden vastgesteld welke bedrijfsonderdelen vallen onder Meubitrans B.V..

Op 16 november 2010 heeft de FIOD tezamen met de belastingdienst diverse doorzoekingen gedaan. Daarbij zijn drie mannen opgepakt op verdenking van onder meer belastingfraude en deelname aan een criminele organisatie. Het openbaar ministerie verdenkt de opgepakte mannen van betrokkenheid bij het misbruiken van verschillende besloten vennootschappen en limited company’s. Op dit moment is dit onderzoek in volle gang. Nu het onderzoek nog in volle gang is, heeft curator nog niet de beschikking over de noodzakelijke informatie. Het ligt in de lijn der verwachting dat er op korte termijn nadere informatie zal worden verstrekt aan curator.

Zodra nadere bruikbare informatie bekend is, zal deze op de website gepubliceerd worden. Het is raadzaam de website te blijven raadplegen.

Over de gang van zaken rondom de vestigingen van Meubelmarkten in Zevenaar, Montfoort en Beverwijk kan geen mededeling worden gedaan.

Consumenten die een koopovereenkomst hebben gesloten met Meubitrans B.V. (KvK-nummer: 18117746) kunnen zich melden bij curator. Eventuele vorderingen kunnen ter verificatie bij curator worden ingediend.

Gezien de grote toestroom van berichten wordt verzocht om per e-mail dan wel schriftelijk te reageren:

Phijffer Advocaten
mr. A.T. de Putter
Postbus 1125
6501 BC NIJMEGEN
e-mail: [email protected]
Laatst gewijzigd door mariet_bijl op 19 nov 2010 07:38, 1 keer totaal gewijzigd.

suuss71
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 nov 2010 00:44

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door suuss71 »

Afgelopen april heb ik bankstel gekocht bij meubelmarkten bewerwijk..en op 2 september jl. heb ik het restant overgemaakt totaal ad. 1350,- euro. Omdat mijn bankstel twee maanden later zou aankomen dan afgesproken kreeg ik ondertussen nog 2 nieuwe maar tijdelijke bankstellen aangeleverd. Afgelopen maandag kreeg ik telefonisch van een van de medewerkers van beverwijk te horen dat mijn bankstel gister zou geleverd worden en zouden ze de tijdelijke bankstellen terug meenemen(niet dus).

Het is het volgende wat ik niet snap;

Winkel heet meubelmarkten beverwijk... maar op de orderbevestigingen die ik heb gekregen staat L&F beheer bv te woerden met een heel ander kvk nummer dan meubitrans die failliet staat vermeld. Geld heb ik dus ook overgemaakt naar L&F beheer bv te woerden. Als ik kijk naar handelsregister op kvk.nl met de kvk nummer dat vermeld staat op mijn factuur/orderbevestiging, staat er inderdaad ook een bedrijf genaamd L&F beheer bv, maar dan in apeldoorn....en die staat niet als failliet vermeld.

Het gaat dus om dezelfde winkel namelijk parallelweg 7 te beverwijk.... maar zo heet hij meubitrans, zo weer L&F beheer bv meubelmarkten beverwijk en ieder met een ander kvk nummer...! Ook de kvk nummers die worden opgegeven (op de site van cbw) van de nieuwe eigenaar zijn weer anders..

Kvk van Meubitrans is 18117746
Kvk nummer van L&F beheer bv meubelmarkten beverwijk is 30201423
kvk nummer van de zogenaamde nieuwe eigenaar is 50919105 - 50918117 -50918796

De nieuwe eigenaar zegt dus dat hij de zaak heeft overgenomen per 1 oktober.. maar hoe is het mogelijk dat wanneer een klant belt (OP 15 NOVEMBER) die voor die datum iets heeft gekocht en betaald, dat dan een medewerker mededeelt dat de bestellingen gewoon geleverd worden? Zouden ze dan niet moeten mededelen dat de bedrijf is overgenomen etc etv... ipv beloven te leveren?? Ze hebben mij nog een derde orderbevestiging verstuurd op 8 oktober jl. waarop staat vermeld dat alles betaald is en dat ze in week 46 zullen leveren...

Kan iemand mij meer vertellen hierover?

alvast bedankt
Suzan

Kae_in
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 nov 2010 02:10

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door Kae_in »

Lekker.....
Ik heb ook een hoekbank + 4 stoelen gekocht.. 1200euro's betaald..
Had deze.. 8 juli al laten bestellen..
had 8x gebeld voor wanneer ze leveren.
Eerst zouden ze week 43 leveren. Owkay denk ik dan.. moet maar.

Maar op de week 43 kon ik telefonisch mm niet meer bereiken..
Dus naar de winkel gaan hoe het mee zit! Eventueel order cancelen..
En de MM medewerker ( ik zeg gewoon namen hier..) Marsha van beverwijk.
Dat jullie overstroming of waterschade had. het zal op de week 46 vallen..

This week is 46.. belde ik maandag.. TUUT TUUT.. dit nummer is niet meer in gebruik..
OK? Man..
En nu zegt de nieuwe eigenaar dat hij nix kan doen voor ons? De mensen die hun order VOOR 1 okt. hadden gedaan?

Dus.. op de week 43 toen ik in de winkel kwam.. zaten jullie mij gewoon te liegen?

Ik kwam speciaal voor jullie terug..

mariet_bijl
Berichten: 29
Lid geworden op: 15 nov 2010 18:16

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door mariet_bijl »

Medewerker MM schreef:@ mariet_bijl, jammer van uw reactie nu weer......in de winkel deed u anders voorkomen dan nu weer op dit forum.....ik vraag me af of we u wel serieus moeten nemen ?? Zoals u in de winkel overkwam was u heel redelijk en begripvol !
laten we dat zo houden ! Ook heeft u het over een faillesement van Meubitrans ?? dit zijn wij niet........

Jullie moeten begrijpen dat wij het vertrouwen wel kwijt zijn in jullie, en ik deed me in de winkel niet anders voor ik ben blij dat we geholpen zijn, en ik heb in het bericht ook geschreven dat we netjes geholpen zijn, en ik heb dinsdag in de winkel al aangegeven dat ik de rechtsbijstand er heb bijgehaald voor mocht het weer verkeerd gaan wat ik niet hoop. En wij hopen dat jullie ons vertrouwen zullen winnen hierin, dat heb ik al aangegeven aan de vrouw waardoor we geholpen zijn, gaat het allemaal volgens de afspraken die gemaakt zijn, zal ik al mijn berichten verwijderen, en vertellen dat het ook anders kan.

Jullie moeten nu niet alleen het negatieve ervan lezen want er staat met dikke letters toch dat ik netjes geholpen ben door jullie !!!!!
Ik snap even u negatieve bericht niet maar goed dat zal we door de sitiuatie komen. Wat ik ook best begrijp aangezien al deze berichten hier !!!

Kijk dat ik wat over de meneer uit de meern neerzet, is omdat het me verbaasd dat zo iemand nog bij jullie in dienst is aangezien, vorig jaar hoe hij ons heeft behandeld bij directmeubel.



En ja ik heb het over meubitrans omdat we van 4 verschillende bedrijven een orderbevestiging hebben gehad toen die tijd, waaronder ook meubitrans, L&F meubel, meubelmarkt en mammoet.

jessy
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 nov 2010 08:03

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door jessy »

ik heb ook vorrige week een bankstel in beverwijk gekocht, ik kon de bank direct meenemen maar omdat ik eerst het bedrag moest overboeken op mijn rekening heb ik een aanbetaling gedaan van 100 euro en zou ik de bank later halen. toen ik dinsdag kwam om de bank te halen was de winkel dicht! als ik dus het geld meteen had gehad had ik de bank direct mee kunnen nemen!!!
eindelijk de bank gevonden die ik mooi vond en nu??? op cbw staat niet failliet en ergens anders lees je weer wat anders wat moet je nu geloven???
de geruchten gaan dat ze volgende week waarscchijnlijk weer open gaan

Medewerker MM
Berichten: 28
Lid geworden op: 17 nov 2010 22:17

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door Medewerker MM »

@kae_in
Uiteraard dragen we ook zorg voor de orders die voor 01-Oktober zijn geplaatst
We horen als personeels zijnde waarschijnlijk vandaag wanneer we weer open gaan...
dat we open gaan is al zeker....nu alleen even afwachten wanneer dat zal zijn.

Gesloten