LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] eneco moet woord nakomen en te vertrouwen zijn

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
WINNEN
Berichten: 36
Lid geworden op: 14 jan 2010 11:01

eneco moet woord nakomen en te vertrouwen zijn

Ongelezen bericht door WINNEN »

eneco moet woord nakomen en te vertrouwen zijn

als je je woning verhuurd en niet all in dan moet eneco niet doen of het niet all in is d.m.v. bedrog van zo n huurder want deze sturen een vervalst huurcontract waar all in opstaat i.p.v. excl. gas en licht en water.
-dit is een algemener nutsbedrijf euvel-
als je komt voor betalen zijn ze vriendelijk en als je hebt opgezegd wilen ze spoken en komen ze met geschatte meterstanden en als je de meterstand hebt doorgegeven zeggen ze van niet en omdat ze ook een incasso bedrijf van eneco hebben zitten ze er te dicht bovenop en komen met voorbedachte rade al met een incasso met kosten erbij opgeteld bijvoorbeeld de receivables incasso van eneco.
Ook heeft eneco geen woord gehouden t.a.v. een afspraak dat Ik na een
rekening te hebben betaald weer mijn kabel TV kon gaan gebruiken,
nou Ik heb nou n o g geen kabel van eneco en Ik kijk sedert geen TV.
Ik zou echt heel graag TV kijken en hoop op een oplossing.
Verder wens Ik geen contract vervalsende huurders meer in mijn woning en alleen nog maar samen te werken met betrouwbare klanten die Ik vertrouwen kan.
Ik ben onterecht geboycot door eneco en door dat e. zo n invloed had
ben Ik overgestapt naar bijvoorbeeld elektran en e-part en essent
omdat er dan een voordeliger aanbieding is. Telefonisch spiegelen ze een nuts abonnement als een sprookje voor maar het doet meer denken aan een spookje.
Ik kreeg rekeningen waar niets van waar is.
Bij al deze nuts bedrijven is hetzelfde aan de hand:
bij aanmelden is het gezellig en als je overstapt voeren ze dus de rekening op alsof je te maken hebt met een emotionele relatie
zoals een scheiding door gehuwden of samenwonenden, maar het gaat gewoon om een zaak aangelegenheid en Ik vind ook dat je als er door de telefoon een aanbod wordt gedaan ze niet mogen afdwingen of afpersen, want de overstap is niet altijd een betere oplossing voor de nuts gebruiker het is vaak schone schijn.
Je moet heel goed kijken op: meterstand,
periode, geschatte verbruik getallen, en of het abonnement op jouw naam staat of op naam van een ander..
Het vervelende is is als zij te monopolistisch is in hun doen en laten
want daardoor is een vrije markt heel veel beter omdat ze dan elkaar gaan verbeteren in handel en wandel en in abonnementskunde en in
betrouwbare incasso waar niet meteen wordt gedoeld op een extra kosten tendens maar gewoon op goed en zuinig gebruik
Ik heb al deze jaren bewust heel zuinig gebruikt, Ik gebruik al in geen jaren gas, en Ik probeer om niet te veel electriciteit te gebruiken
daarom vind Ik het gemeen dat juist Ik werd aangevallen met spookrekeningen en valse huurders die steelzuchtig zijn en niet te vertrouwen gebleken.
Ik wou liever een betrouwbare relatie patroon waar Ik van op aan moet kunnen en gewoon TV kijken en gas en licht kunnen gebruiken en geloofd worden als Ik de meterstand doorgeef, en geen geschatte verbruik getallen baserende nuts manivesten moeten meemaken.
Ik heb liever helemaal g e e n problemen.
winnen
:wink:

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: eneco moet woord nakomen en te vertrouwen zijn

Ongelezen bericht door Shine »

Ik snap eerlijk gezegd niets van hetgeen u schrijft.
Eneco en kabel? Dat is toch al lange tijd niet meer zo!
U verhuurd een woning en ben bedonderd door een huurder?
Meer kan ik er niet uit opmaken.
Haal even diep adem en vertel het dan nog eens, rustig en begrijpenlijk opnieuw.
Overigens zijn energiebedrijven al jaren geen nutsbedrijven meer.

wolcon
Berichten: 31
Lid geworden op: 30 aug 2010 19:41

Re: eneco moet woord nakomen en te vertrouwen zijn

Ongelezen bericht door wolcon »

Eneco is een oplichtersbedrijf net zoals KPN :twisted:

Eneco mdw
Berichten: 183
Lid geworden op: 03 feb 2010 11:43

Re: eneco moet woord nakomen en te vertrouwen zijn

Ongelezen bericht door Eneco mdw »

Beste WINNEN,

In uw reactie op dit forum lees ik dat u ontevreden bent over ons. U geeft aan dat er een aantal zaken rondom uw meterstanden en betalingen niet goed verlopen. Ik kan me goed voorstellen dat u het vervelend vindt dat u geen kabeltelevisie meer heeft. Eneco verzorgt geen kabeltelevisie. We zijn dan ook niet verantwoordelijk voor de afsluiting hiervan. Neemt u hier contact over op met uw kabelmaatschappij.

Graag neem ik de onduidelijkheid die bestaat over uw betalingen en meterstanden bij u weg. Als u dit op prijs stelt, vraag ik u om uw contactgegevens samen met het onderwerp van dit forum te mailen naar [email protected].

Met vriendelijke groet,

Mike, medewerker Eneco

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: eneco moet woord nakomen en te vertrouwen zijn

Ongelezen bericht door Shine »

Nou, ik vrees dat WINNEN zelf ook niet helemaal zuivere koffie is.

Zie profiel en postings.
O.a.:
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 45#p960045

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 49#p960649

Daaruit valt op te maken dat TS zelf gewoon de woning huurde en onderverhuurde (een kamer). Als hoofdhuurder ben en blijf jezelf te allen tijden verantwoordelijk.
Later doet TS voorkomen als zou het een eigen woning zijn geweest. NIets is minder waar.
Kortom,............trek uw conclusie.

killRdevil
Berichten: 57
Lid geworden op: 24 dec 2008 00:53

Re: eneco moet woord nakomen en te vertrouwen zijn

Ongelezen bericht door killRdevil »

Ik snap alle commotie jegens Eneco ook niet, heb ook een contract bij hun, maar geen problemen meer...
Wel blijf ik het vreemd vinden dat op mijn laatste jaarnota een geschatte waarde staat, welke door mij precies zo is doorgegeven...
Dat vind ik als enige een beetje dubieus, verder geen problemen met eneco...

vorobeva
Berichten: 42
Lid geworden op: 15 sep 2010 21:33

Re: eneco moet woord nakomen en te vertrouwen zijn

Ongelezen bericht door vorobeva »

killRdevil schreef:Ik snap alle commotie jegens Eneco ook niet, heb ook een contract bij hun, maar geen problemen meer...
Wel blijf ik het vreemd vinden dat op mijn laatste jaarnota een geschatte waarde staat, welke door mij precies zo is doorgegeven...
Dat vind ik als enige een beetje dubieus, verder geen problemen met eneco...
Dat vind ik niet dubieus, maar een hele goede service.

Oxxio handteert over de geschatte waarde nog een factor 1,5-2, waardoor je veel te veel betaalt. Schrijven om dit te verlagen helpt niet. Navraag doen bij de netbeheerder en vervolgens deze geschatte waarden doorgeven aan Oxxio, met de mededeling dat ze in strijd met DTe (Directie Toezicht energie) handelen, heeft als enige optie nog gewerkt.

troubleshooter
Berichten: 471
Lid geworden op: 08 mar 2008 07:39

Re: eneco moet woord nakomen en te vertrouwen zijn

Ongelezen bericht door troubleshooter »

Wie goed leest snapt waar de schoen wringt. TS heeft de woning volgens eigen zeggen verhuurd gehad waarbij de huurders het contract met eneco zouden hebben vervalst op naam der verhuurder en niet betaald hebben. Nu krijg je een verhaal wat niet kloppen kan. De verhuurder is secundair betaler van de aan het perceel geleverde energie. Als de huurder niet betaald en de verhuurder anders dan een officiele verhuur instelling betreft dan betaald de verhuurder in tweede instantie. Maar wat heeft Eneco met kabel van doen?

killRdevil
Berichten: 57
Lid geworden op: 24 dec 2008 00:53

Re: eneco moet woord nakomen en te vertrouwen zijn

Ongelezen bericht door killRdevil »

troubleshooter schreef:Wie goed leest snapt waar de schoen wringt. TS heeft de woning volgens eigen zeggen verhuurd gehad waarbij de huurders het contract met eneco zouden hebben vervalst op naam der verhuurder en niet betaald hebben. Nu krijg je een verhaal wat niet kloppen kan. De verhuurder is secundair betaler van de aan het perceel geleverde energie. Als de huurder niet betaald en de verhuurder anders dan een officiele verhuur instelling betreft dan betaald de verhuurder in tweede instantie. Maar wat heeft Eneco met kabel van doen?
Eneco heeft in het verleden net als Nuon internet via stroom aan willen bieden, maar weet niet of Eneco dit ook daadwerkelijk door heeft gezet, omdat Nuon vroegtijdig gestopt is hiermee...
Overigens weet ik ook niet of dit alweer hervat is bij Nuon.

Gesloten