LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Via website Abbo afgesloten+ tel nooit ontvangen nu Incasso

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
shazza
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 nov 2010 22:45

Via website Abbo afgesloten+ tel nooit ontvangen nu Incasso

Ongelezen bericht door shazza »

Beste Lezers,

Ik heb 7 maanden geleden via een website een Abbonoment + telefoon besteld. Ik kreeg een bevestigingsbrief dat ik gebeld zou worden en dan de levering zou plaatsvinden. Na 3 dagen niks gehoord te hebben ik bellen neiamdn nam op 2 dagen geprobeerd en toen was ik het zat. Daarna 5 maanden later een aanmaling van Preventel gehad moet 400 euro betalen aan abbonoment kosten en telefoon.

Ik heb zowel de Incasso buro (preventel) en de telecom provider (Telfort) een brief gestuurd waarin ik ze vraag om bewijzen te leveren getekend contract. Ook vraag ik ze of ze bewijzen hebben van aflevering van de telefoon of simkaart want geen van beide heb ik ontvangen ook heb ik nooit rekening ontvangen maar na 5 maanden de incasso buro. Het enige reactie wat ik terug krijg is een brief met alleen mijn gegevens erop. Ik heb ze duidelijk aan gegeven om naar de rechter te stappen als dit zo doorgaat.

Maar helaas kreeg gisteren weer een brief met een rekening van 425 euro en weer een briefje met alleen mijn gegevens.

Ze hebben mij Geen Getekend contract kunnen geven, Geen bewijs dat ze een simkaart of een telefoon hebben afgegegeven.

Wie o wie kan mij helpen adviseren

Roytheslayer
Berichten: 432
Lid geworden op: 26 apr 2006 13:02

Re: Via website Abbo afgesloten+ tel nooit ontvangen nu Incasso

Ongelezen bericht door Roytheslayer »

Je zegt dat je via een website een abonnement hebt afgesloten.
Zij zijn dus verantwoordelijk voor levering van simkaart en toestel.
Heb je al contact met hen gehad waarom er niks geleverd is?
Indien zij niet thuis geven, inderdaad bij Telfort aangeven dat er nooit ergens voor getekend is.Neem aan dat je inderdaad nooit ergens voor getekend hebt?
Zij zullen dan bij de dealer (website dus) het contract op moeten gaan vragen.
Mocht dit niet getekend zijn , en niet met een kopie van een geldig ID en pin bon of bankafschrift niet ouder dan een maand op moment van tekenen contract aanwezig zijn, dan is er dus geen contract en ben je niet verplicht tot betalen.
Telfort zal alle kosten dan verhalen op de website.

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Via website Abbo afgesloten+ tel nooit ontvangen nu Incasso

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

@shazza,

Graag ben ik u hierbij van dienst. In een privébericht kunt u uw naw-gegevens, 06-nummer van Telfort of klantnummer (staat op de aanmaning) en uw e-mailadres aan ons kenbaar maken.

Laila

shazza
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 nov 2010 22:45

Re: Via website Abbo afgesloten+ tel nooit ontvangen nu Incasso

Ongelezen bericht door shazza »

Telfort webcare schreef:@shazza,

Graag ben ik u hierbij van dienst. In een privébericht kunt u uw naw-gegevens, 06-nummer van Telfort of klantnummer (staat op de aanmaning) en uw e-mailadres aan ons kenbaar maken.

Laila

Bedankt voor jullie hulp.

Laila ik zal je vanavond een privebericht sturen want heb nu niet de klantnummer bij de hand.


Groet,

shazza
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 nov 2010 22:45

Re: Via website Abbo afgesloten+ tel nooit ontvangen nu Incasso

Ongelezen bericht door shazza »

Ik heb mijn hele verhaal weer via een prive bericht opgestuurd met mijn NAW erbij en uitleg.

Hopelijk wordt het nu wel goed aangepakt. en anders gaan we verder discussieren op deze forum.

Ik hou iedereen hiervan op de hoogte, zodat iedereen weet er nu gebeurt.
Met andere woorden BLIJF DEZE TOPIC IN DE GATEN HOUDEN.


Groetjes,

Shazza

BaSZie
Berichten: 23
Lid geworden op: 10 nov 2010 15:55

Re: Via website Abbo afgesloten+ tel nooit ontvangen nu Incasso

Ongelezen bericht door BaSZie »

Laat je in ieder geval niet intimideren door een incassobureau. Meestal moet je tekenen voor ontvangst, dus als jij niks ontvangen hebt, hebben zij ook geen handtekening. Overigens... als jij al die maanden geen gebruik hebt gemaakt van dat abonnement is dat toch ook een goed teken.

shazza
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 nov 2010 22:45

Re: Via website Abbo afgesloten+ tel nooit ontvangen nu Incasso

Ongelezen bericht door shazza »

Beste Lezers,

Bedankt voor al jullie reacties deze hebbenmij erg geholpen.

Ik heb gisteren een bericht van Telfort ontvangen, dat ze hier achteraan zijn gegaan en het zo speodig mogelijk ongedaan gaan maken.

Nu maar hopen dat ik ook bij Preventel wordt afgemeld.

Ik hou iedereen ervan op de hoogte.

Nogmaals mijn dank aan iedereen.

Groet,

Shazza

Rebellian
Berichten: 169
Lid geworden op: 25 nov 2010 09:49

Re: Via website Abbo afgesloten+ tel nooit ontvangen nu Incasso

Ongelezen bericht door Rebellian »

Vraag ook even je BKR notering op bij de bank, Telfort is erg goed in het aanmelden bij de BKR. Dit voorkomt nare verrassingen in de toekomst bij bijvoorbeeld het aanvragen van een Hypotheek.

Indien je een BKR notering hebt moet je deze niet op 'opgelost' laten zetten, maar hij moet helemaal verwijderd worden, dat is gewoon mogelijk ook al spreken ze dit (vaak) tegen.

Uiteraard nadat Telfort alles heeft rechtgezet en het op papier heeft gezet dat het is opgelost / niet jouw schuld is.

Gesloten