LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] "proefabonnement" op Haarlems Dagblad

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Francis35
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 jan 2009 21:03

"proefabonnement" op Haarlems Dagblad

Ongelezen bericht door Francis35 »

Enige tijd geleden (september) werd ik op straat aangesproken door iemand die abonnementen verkocht voor het Haarlems Dagblad, deze zou automatisch stoppen, wat overigens niet zo was en ook geen proefabonnement. Aanbieding: 5 weken gratis en en 52 euro betalen voor een kwartaal. Oke dat vond ik wel weer eens een keertje leuk een krant, dus nam een abonnement. Deze ging in oo 1 oktober (nieuw kwartaal) 2010 en ontving ook netjes een acceptgiro van 52 euro. Ik wil hem niet door laten lopen en belde vandaag dat ik hem op wilde zeggen: dat kon ik was nog op tijd, maar hij liep dan van 1 januari tot 31 januari nog door omdat de betaling van de acceptgiro pas inging op 29 oktober??? !! Ook kwam ik er achter dat ik maar 4 weken kreeg omdat ik per acceptgiro betaald had, werd ook pas vermeldt in de bevestiging en nu moet ik hem ook nog eens een week extra nemen?? Hoe bedoel je 5 weken gratis?? 3 weken! Ik heb een bevestiging waarin staat dat mijn abonnement per 1 oktober 2010 is ingegaan en mijn inziens loopt deze dan t/m 31 december. Nergens staat dat mijn abonnement door de gratis weken pas ingaat op 29 oktober.
De dame van de klantenservice was ook alles behalve professioneel en beleefd.

Zijn meer mensen hier ingestonken en wat te doen als de acceptgiro komt, er staat namelijk nergens iets over die termijn vanaf 29 oktober

witte angora
Berichten: 31938
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: "proefabonnement" op Haarlems Dagblad

Ongelezen bericht door witte angora »

5 weken gratis en en 52 euro betalen voor een kwartaal
Ik kan er niks anders van maken dan dat het 5 weken gratis is, en aansluitend een kwartaal betalen. Een kwartaal hoeft niet per sé een kalenderkwartaal te zijn, kan ook een willekeurige periode van 3 maanden, of 13 weken zijn.

Waar maak je je eigenlijk druk om. Je ging er van uit dat je 52 euro zou moeten betalen voor de periode 1 oktober tot en met 31 december, nu krijg je je krantje nog een paar weken langer dan je verwacht had.

Je kunt ook :D om de aangename verrassing.

Francis35
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 jan 2009 21:03

Re: "proefabonnement" op Haarlems Dagblad

Ongelezen bericht door Francis35 »

witte angora schreef:
5 weken gratis en en 52 euro betalen voor een kwartaal
Ik kan er niks anders van maken dan dat het 5 weken gratis is, en aansluitend een kwartaal betalen. Een kwartaal hoeft niet per sé een kalenderkwartaal te zijn, kan ook een willekeurige periode van 3 maanden, of 13 weken zijn.

Waar maak je je eigenlijk druk om. Je ging er van uit dat je 52 euro zou moeten betalen voor de periode 1 oktober tot en met 31 december, nu krijg je je krantje nog een paar weken langer dan je verwacht had.
Nee ik krijg hem niet langer dan verwacht want ik moet voor die extra periode ook betalen en heb hem dus geen 5 weken gratis, maar welgeteld 3 en dat was niet afgesproken en prima als ze willen zeggen eerst 5 weken gratis en dan betalen, maar dat blijkt nergens uit: dus met andere woorden: een abonnement verkocht onder valse voorwendselen en geen 5 weken maar 3, en druk maken doe ik me er niet om, het gaat om het principe en dat ook dit dus niet veilig is om te doen.

Je kunt ook :D om de aangename verrassing.

BartSBB
Berichten: 78
Lid geworden op: 06 okt 2010 13:28

Re: "proefabonnement" op Haarlems Dagblad

Ongelezen bericht door BartSBB »

Tip: Koop sowieso NOOIT iets op straat!

Ik heb het zelf (*schaamte* :oops: ) ook wel eens als bijbaantje gedaan. Precies 2 dagen heb ik het uitgehouden en toen ben ik er mee gestopt. Ik kreeg gewoon hele handleidingen en instructies waarin werd verteld dat je niet mocht zeggen dat het een automatische verlenging betreft, hoe je de mensen moest misleiden, etc. etc.. Het was gewoon één grote oplichterij en ik voelde me daar dan ook echt helemaal niet op mijn plaats. Gelukkig heb ik in die 2 dagen niemand opgelicht. Alles wat op straat verkocht wordt is 1 grote leugen, dus trap daar alsjeblieft NOOIT meer in. Als je het graag wilt, doe het dan via een andere weg. Er zijn altijd genoeg acties te vinden. Dan heb je tenminste meteen inzicht in de voorwaarden en weet je waar je aan toe bent.

MAXIEM

Re: "proefabonnement" op Haarlems Dagblad

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Francis35

Voor zover ik het lees, heb jij 31 dagen de krant gratis en 92 dagen de krant tegen betaling. Die 31 dagen klopt dus niet want er is 35 dagen beloofd. Reden dus om deze uitgever te schrijven dat hij niet levert wat er is afgesproken en dat je daarom zeker geen jaarabonnement neemt op deze krant.

Maxiem.

Francis35
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 jan 2009 21:03

Re: "proefabonnement" op Haarlems Dagblad

Ongelezen bericht door Francis35 »

BartSBB schreef:Tip: Koop sowieso NOOIT iets op straat!

Ik heb het zelf (*schaamte* :oops: ) ook wel eens als bijbaantje gedaan. Precies 2 dagen heb ik het uitgehouden en toen ben ik er mee gestopt. Ik kreeg gewoon hele handleidingen en instructies waarin werd verteld dat je niet mocht zeggen dat het een automatische verlenging betreft, hoe je de mensen moest misleiden, etc. etc.. Het was gewoon één grote oplichterij en ik voelde me daar dan ook echt helemaal niet op mijn plaats. Gelukkig heb ik in die 2 dagen niemand opgelicht. Alles wat op straat verkocht wordt is 1 grote leugen, dus trap daar alsjeblieft NOOIT meer in. Als je het graag wilt, doe het dan via een andere weg. Er zijn altijd genoeg acties te vinden. Dan heb je tenminste meteen inzicht in de voorwaarden en weet je waar je aan toe bent.
Hai Bart,

Ik heb die jongeman ook aangesproken op zijn verhaal dat hij hier wel eerlijk over moest zijn, maar heb toch getekend ;-). Goed dat je dit werk niet meer doet en als ik voortsan een proefabonnementje wil dan doe ik dit idd op een andere manier :D

Francis35
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 jan 2009 21:03

Re: "proefabonnement" op Haarlems Dagblad

Ongelezen bericht door Francis35 »

MAXIEM schreef:Francis35

Voor zover ik het lees, heb jij 31 dagen de krant gratis en 92 dagen de krant tegen betaling. Die 31 dagen klopt dus niet want er is 35 dagen beloofd. Reden dus om deze uitgever te schrijven dat hij niet levert wat er is afgesproken en dat je daarom zeker geen jaarabonnement neemt op deze krant.

Maxiem.
Wat ik weet is dat het een vreemde constructie is die alleen zij snappen om zo lekker extra te verdienen. Ik denk dat als ik het op misleiding ga gooien ik een heel eind kom en ik ga er zeker wel werk van maken als de factuur voor het laatste stukje komt :-)

Groetjes

Francis

BartSBB
Berichten: 78
Lid geworden op: 06 okt 2010 13:28

Re: "proefabonnement" op Haarlems Dagblad

Ongelezen bericht door BartSBB »

Eerlijk zijn die jongens op straat sowieso nooit. Dat abonnementen verkopen kan een heel lucratief baantje zijn, maar dan moet je wel heel goed zijn. Tenslotte hangt je hele loon af van hoeveel abonnementen je verkoopt. Bij mij was het zo dat je een standaardloon kreeg (heel weinig, en alleen de tijd dat je daadwerkelijk op straat staat krijg je uitbetaald) en dat je vervolgens een tientje per verkocht bonnement kreeg. Vervolgens kreeg je dan bonussen bij 5, 10, 15 etc. verkochte abonnementen. Die bonus werd alleen uitbetaald als je meer verdiend aan je bonus dan dat je basisloon (kwam uit op iets meer dan 30 euro over een dag gezien) was. In dat geval werd je basisloon ook niet meer uitbetaald! Dus je moest al 4 abonnementen per dag verkopen wilde je die bonussen uitbetaald krijgen. Niet gek dus dat ze er alles aan doen om je een abonnement aan te smeren. Ik snap persoonlijk niet hoe ze nog met zichzelf kunnen leven daarna, maar oke.. Bovendien krijg je zoveel boze gezichten e.d. (terecht!) dat het echt helemaal geen leuk werk is!

Dus trap er alsjeblieft niet in!

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: "proefabonnement" op Haarlems Dagblad

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 08 jan 2012 13:47, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora
Berichten: 31938
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: "proefabonnement" op Haarlems Dagblad

Ongelezen bericht door witte angora »

Af en toe laat ik die jongens doelbewust hun hele riedeltje afdraaien, terwijl ik absoluut niet van plan ben een abonnement te nemen. Levert steevast een kwade blik op van de betreffende verkoper, als hij uitgepraat is, terwijl hij meende een slachtoffer te hebben. Een beetje gemeen, jawel, maar als ik het zo lees hoef ik helemaal geen gewetenswroeging te hebben. Wat ik ook nooit gehad heb, daar niet van.:mrgreen:

Francis35
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 jan 2009 21:03

Re: "proefabonnement" op Haarlems Dagblad

Ongelezen bericht door Francis35 »

witte angora schreef:Af en toe laat ik die jongens doelbewust hun hele riedeltje afdraaien, terwijl ik absoluut niet van plan ben een abonnement te nemen. Levert steevast een kwade blik op van de betreffende verkoper, als hij uitgepraat is, terwijl hij meende een slachtoffer te hebben. Een beetje gemeen, jawel, maar als ik het zo lees hoef ik helemaal geen gewetenswroeging te hebben. Wat ik ook nooit gehad heb, daar niet van.:mrgreen:
9 van de 10 keer zeg ik op afstand al NEE vinden ze ook erg leuk :D , en tja soms als ik dan een PROEFabonnementje wil........... :(

witte angora
Berichten: 31938
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: "proefabonnement" op Haarlems Dagblad

Ongelezen bericht door witte angora »

9 van de 10 keer zeg ik op afstand al NEE vinden ze ook erg leuk
Bij mij kijken ze dan meestal chagrijnig. Dus het ene chagrijn of het andere, dan laat ik ze maar af en toe braaf hun riedeltje afdraaien. :lol:

Wat me wel verbaast is dat het lijkt of je ze steeds meer tegenkomt. Die enkele keer dat ik in Haarlem ben, staan ze er steevast (ook van andere kranten) bij de hoek van de MacD, en hier in het dorp (20.000 inwoners) staan ze er soms ook meerdere malen per week voor het Haarlems Dagblad.

In een oververzadigde markt zul je inderdaad heel moeilijk je targets halen, en dan kan ik me het chagrijn wel voorstellen. Maar dat is niet mijn probleem, en ik zal het ook niet oplossen door een abonnementje te nemen.

Gesloten