NL Energie: de klanten zijn er, nu de service.
17-11-2010 | Gepubliceerd 09:58
17-11-2010 | Laatst bijgewerkt 13:01
De Nederlandse Energie Maatschappij (NL Energie) werft klanten met directe, soms agressieve verkoopmethoden. Daar horen grote risico’s bij, zoals een miljoenenboete van de Consumentenautoriteit. Maar het bedrijf zegt zijn leven te hebben gebeterd.
Wie nog nooit van de Nederlandse Energie Maatschappij heeft gehoord, heeft het afgelopen jaar onder een steen geleefd. Dit energiebedrijf is alomtegenwoordig in reclameblokken en langs de kant van de weg, op grote, schreeuwende billboards.
Lees meer op: http://www.z24.nl/ondernemen/artikel_18 ... rvice.html
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] NEM / NL Energie: de klanten zijn er, nu de service.
-
- Berichten: 737
- Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 19 nov 2010 08:07
Re: NEM / NL Energie: de klanten zijn er, nu de service.
Gisteren ben ik op een slinkse wijze benaderd door een medewerker van de NEM, de heer L. Nguyen (verkopernr. 380016) Hij deed een voorstel met betrekking tot de levering van groene stroom. De heer Nguyen deed zich voor als een onafhankelijke medewerker en vertelde (achteraf misleidend) dat ik over kon stappen. Aangezien zijn praatje nogal vaag was en ik moest begrijpen dat mijn huidige energieleverancier hier van op de hoogte zou zijn en niet de dupe van dit contract zou zijn, ben ik hier op ingegaan en heb de leveringsovereenkomst stroom en gas concumenten (182513) ingevuld en ondertekend. Op slinkse wijze werd mij door de heer Ngyuen verteld dat ik zo via zijn mobiele telefoon een medewerker te horen zou krijgen en alle vragen met "Ja" zou moeten beantwoorden. Zo gezegd, zo gedaan. Ik kreeg de medewerker aan de telefoon, deze nam de gegevens met mij door en begon toen de vragen te stellen welke ik, volgens de heer Nguyen, met "Ja" zou moeten beantwoorden. Er werd bij de vraag gesteld of ik wist dat dit om een commerciële aanbieding ging. Daarop heb ik "Nee" geantwoord waarop de heer Nguyen een staaltje oncollegialiteit en Chinees vuurwerk liet zien: de telefoon werd uit mijn hand gegritst, de betreffende collega werd letterlijk en figuurlijk verrot gescholden en ook ik moest het ontgelden. Ik heb zelden zo iets onbeschofterigs meegemaakt en ga hier dan ook melding van maken bij de consumentenbond. Het misleidende praatje is tot daar aan toe, wellicht ben ik te naïef geweest. Ik begrijp dat men graag geld en klanten wil verdienen, maar dit is daar niet de juiste manier voor. De heer Nguyen zijn onprofessionele, intimiderende en onbeschofte gedrag was echter het toppunt!
Re: NEM / NL Energie: de klanten zijn er, nu de service.
Maar omdat je nu 1 vraag met Nee hebt beantwoordt zit je nu toch niet vast aan een contract?