De reisbranche heeft een nieuwe manier gevonden om de reissom aantrekkelijk te houden en toch de inkomsten te verhogen.
Als je bij Oad een reis boekt via internet dan merk je op het allerlaatste moment dat er bemiddelingskosten (€ 10,--) in rekening gebracht worden.
Dit staat niet in de reisgids van OAD vermeld.
Die kosten zijn voor een telefonisch reisbureau.
Je boekt via internet om juist de kosten voor een reisbureau, voor een standaard uit gids reis, niet te hoeven te betalen en op deze manier betaal je toch voor een reisbureau.
Dat een reisbureau in een winkelcentrum kosten in rekening brengt kan ik nog wel begrijpen. Zo moeten toch iets doen voor je zoals de gegevens invullen etc.
Dit zijn dus extra inkomsten voor Oad want het reisbureau is Globe een 100% dochter van Oad.
Men hoeft hier niets voor te doen.
Voor een busreis brengt men ook nog extra brandstofkosten in rekening.
Hiervan staat niets vermeld op de site en in de reisgids wordt alleen maar geschreven over brandstofkosten bij vliegreizen.
Reactie van Oad is dat als de brandstofprijzen dalen dit ook wordt teruggegeven aan de reiziger. Heeft u dat ooit wel eens meegemaakt?
Ook dit zijn dus verkapte extra inkomsten voor Oad.
Je ziet het pas op het laatste moment, als je het totaal plaatje ziet.
Ik vind dit niet netjes van Oad.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] sneaky verhoging reissom bij OAD
-
Re: sneaky verhoging reissom bij OAD
Begrijp ik het goed dat u, als het totaalplaatje in beeld is, nog terugkunt?Je ziet het pas op het laatste moment, als je het totaal plaatje ziet.
Dan is het toch uw eigen keus?
En ja, reisbureau's maken ook hun kosten, of ze nou wel of niet van OAD zijn.
Ik snap niet zo goed waar u zich druk over maakt.
Ik maak me er druk over dat je die kosten pas op het laatste moment ziet en dat dit niet kenbaar gemaakt wordt.
Het zou van OAD wel zo netjes zijn als er vermeld wordt dat boeken via internet je ook geld kost.
Je kan natuurlijk overal onderuit.
Maar wat nu als OAD net de reis aanbiedt die je wilt maken.
Het zou van OAD wel zo netjes zijn als er vermeld wordt dat boeken via internet je ook geld kost.
Je kan natuurlijk overal onderuit.
Maar wat nu als OAD net de reis aanbiedt die je wilt maken.
-
Maar is dat niet altijd zo?
Dat je op 't laatst een overzicht krijgt van de kosten en dat daar een soort administratiekosten vermeld worden?
Dat is echt niet alleen bij OAD zo, maar volgens mij bij alle internetverkopers van reizen en vliegtickets.
Dat je op 't laatst een overzicht krijgt van de kosten en dat daar een soort administratiekosten vermeld worden?
Dat is echt niet alleen bij OAD zo, maar volgens mij bij alle internetverkopers van reizen en vliegtickets.
-
Ik ben het met Roosje eens. Bij iedere directselller/touroperator/reisorganisatie moet je administratiekosten/reserveringskosten/bemiddelingskosten betalen. Echter noemen ze het overal anders.
Roosje1957 schreef:Maar is dat niet altijd zo?
Je hebt gelijk dat je aan het eind pas ziet wat de reis werkelijk gaat kosten.
Waar ik me dus aan erger is dat er nergens op de site staat dat je boekt via een reisbureau en dat je daar kosten voor moet betalen.
Als ik naar het reisbureau in het winkelcentrum ga dan weet ik dat er tegenwoordig kosten gerekend worden.
Maar als je nu een reis uit de gids boekt, dus niets bijzonders erbij, en je boekt via internet dan verwacht je niet dat daar dan nog eens kosten voor berekend worden.
Je betaald immers ook al reserveringskosten van de touropperator?
Dit is dus en tussenstap waar ik niet om gevraagt heb, ze hoeven er ook niets voor te doen.
Klopt, maar ik ben het met de ts eens dat het misleidend is om dat pas in de laatste stap te tonen. Ik vind dat je in de eerste stap al moet zien wat je uiteindelijk TOTAAL kwijt bent. Bij reisorganisaties als Jiba, Sunweb en Sudtours kan het ook, dus waarom zou het bij OAD niet kunnen?Reis-medewerker schreef:Ik ben het met Roosje eens. Bij iedere directselller/touroperator/reisorganisatie moet je administratiekosten/reserveringskosten/bemiddelingskosten betalen. Echter noemen ze het overal anders.