LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Corendon - overboeking
Corendon - overboeking
Op 18 september heb ik een ticket geboekt via Corendon.nl .
Het ticket is direct via creditcard betaald en heb ook direct het ticket en bevestiging dan ook nog die zelfde avond gekregen.
De dag erna 19 september zou ik vanaf vliegveld Weeze naar Antalya vliegen.
Op de luchthaven kwam ik erachter dat mijn vlucht overboekt was.
Helaas was er op de luchthaven niemand van Corendon aanwezig en heb ik met het noodnummer gebeld. De eerste keer werd niet opgenomen , de tweede keer echter wel en kreeg ik te horen dat ik echt niet mee kon , maar wel 8 uur later kon vliegen vanaf vliegveld Eindhoven. Dit aanbod geaccepteerd , met de auto naar Eindhoven gereden. Op de luchthaven daar wederom problemen omdat Corendon niet doorgegeven had dat ik vanaf daar mocht vliegen. Weer 45 minuten moeten wachten. Vervolgens kreeg ik te horen dat deze vlucht ook nog een tussenlanding had in Izmir , ook hierover was ik niet op de hoogte gesteld.
Uiteindelijk ben ik 15 uur later op de bestemming aangekomen. Direct de dag erna een klacht bij corendon ingediend en ik zou binnen 4 weken een reactie krijgen. Dit is ook al een aantal keer toegezegt door het callcenter. Vandaag precies 6 weken later nog steeds geen reactie en zou het volgens het callcenter nog 2 weken kunnen duren.
Is dit de service van Corendon?
Het ticket is direct via creditcard betaald en heb ook direct het ticket en bevestiging dan ook nog die zelfde avond gekregen.
De dag erna 19 september zou ik vanaf vliegveld Weeze naar Antalya vliegen.
Op de luchthaven kwam ik erachter dat mijn vlucht overboekt was.
Helaas was er op de luchthaven niemand van Corendon aanwezig en heb ik met het noodnummer gebeld. De eerste keer werd niet opgenomen , de tweede keer echter wel en kreeg ik te horen dat ik echt niet mee kon , maar wel 8 uur later kon vliegen vanaf vliegveld Eindhoven. Dit aanbod geaccepteerd , met de auto naar Eindhoven gereden. Op de luchthaven daar wederom problemen omdat Corendon niet doorgegeven had dat ik vanaf daar mocht vliegen. Weer 45 minuten moeten wachten. Vervolgens kreeg ik te horen dat deze vlucht ook nog een tussenlanding had in Izmir , ook hierover was ik niet op de hoogte gesteld.
Uiteindelijk ben ik 15 uur later op de bestemming aangekomen. Direct de dag erna een klacht bij corendon ingediend en ik zou binnen 4 weken een reactie krijgen. Dit is ook al een aantal keer toegezegt door het callcenter. Vandaag precies 6 weken later nog steeds geen reactie en zou het volgens het callcenter nog 2 weken kunnen duren.
Is dit de service van Corendon?
Re: Corendon - overboeking
Na lange tijd wachten eindelijk bericht van Corendon gekregen.
Ik krijg een vergoeding van 150 euro. Dit is wat ik voor het ticket betaald heb.
Volgens de consumentenwijzer heb ik recht op veel meer. Zo juist weer met Corendon gebeld en ik moet de klacht OPNIEUW indienen en zeker weer 7 weken wachten!
Ik krijg een vergoeding van 150 euro. Dit is wat ik voor het ticket betaald heb.
Volgens de consumentenwijzer heb ik recht op veel meer. Zo juist weer met Corendon gebeld en ik moet de klacht OPNIEUW indienen en zeker weer 7 weken wachten!
Re: Corendon - overboeking
Corendon is aangesloten bij de ANVR. In de ANVR voorwaarden staat dat een reisorganisatie binnen een maand schriftelijk moet reageren op een klacht. Daar houden ze zich al niet aan.
Ik denk niet dat ze nav je tweede klacht ineens besluiten om een hogere vergoeding te geven. Als ik in jouw schoenen zou staan en het er echt niet mee eens zou zijn (en als je inderdaad in je recht staat, want dat weet ik niet) dan zou ik overwegen om naar de SGR te gaan. Misschien kan je dat ook aangeven bij Corendon, wie weet gaat het dan allemaal wat sneller.
Succes!
Ik denk niet dat ze nav je tweede klacht ineens besluiten om een hogere vergoeding te geven. Als ik in jouw schoenen zou staan en het er echt niet mee eens zou zijn (en als je inderdaad in je recht staat, want dat weet ik niet) dan zou ik overwegen om naar de SGR te gaan. Misschien kan je dat ook aangeven bij Corendon, wie weet gaat het dan allemaal wat sneller.
Succes!
Re: Corendon - overboeking
Je hebt rect op 1 dag vergoeding van de reis, zal wel met E 150,- overeenkomenDeefke01 schreef:Na lange tijd wachten eindelijk bericht van Corendon gekregen.
Ik krijg een vergoeding van 150 euro. Dit is wat ik voor het ticket betaald heb.
Volgens de consumentenwijzer heb ik recht op veel meer. Zo juist weer met Corendon gebeld en ik moet de klacht OPNIEUW indienen en zeker weer 7 weken wachten!
Re: Corendon - overboeking
Hoi Henri,
Het betreft alleen een vlucht en volgens de consumentenwijzer heb ik recht op een vergoeding van 450 euro exclusief kilometervergoeding + bel en eetkosten.
Dus het betreft geen gehele vakantie maar enkel en alleen de vlucht.
Groeten,
Dave
Het betreft alleen een vlucht en volgens de consumentenwijzer heb ik recht op een vergoeding van 450 euro exclusief kilometervergoeding + bel en eetkosten.
Dus het betreft geen gehele vakantie maar enkel en alleen de vlucht.
Groeten,
Dave
Re: Corendon - overboeking
Deefke01 schreef:Hoi Henri,
Het betreft alleen een vlucht en volgens de consumentenwijzer heb ik recht op een vergoeding van 450 euro exclusief kilometervergoeding + bel en eetkosten.Dus het betreft geen gehele vakantie maar enkel en alleen de vlucht.
Groeten,
Dave
Dan de brief van de consuwijzer met alle gegevens aangetekend opsturen, telefoontjes zijn meestal verder zinloos en je hebt geen bewijs
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 18 nov 2010 09:45
Re: Corendon - overboeking
Op welke wijze onderbouwt Consuwijzer deze vergoeding.. Als ik het goed begrijp was het ticket € 150,-. Hier heeft u gebruik van gemaakt, echter krijgt u deze nu ook volledig vergoedt.
Daarnaast heeft u extra kilimoters moeten maken, deze heeft u niet vergoedt gekregen. Maar dit is toch niet meer dan logisch, want u heeft gebruik gemaakt van de dienst. Deze dienst is niet geheel in goede lijnen geleverd en hiervoor geven zij u een vergoeding.
€450,- is wel heeeeeeel veel hor en zul je nooit krijgen.
Daarnaast heeft u extra kilimoters moeten maken, deze heeft u niet vergoedt gekregen. Maar dit is toch niet meer dan logisch, want u heeft gebruik gemaakt van de dienst. Deze dienst is niet geheel in goede lijnen geleverd en hiervoor geven zij u een vergoeding.
€450,- is wel heeeeeeel veel hor en zul je nooit krijgen.
Re: Corendon - overboeking
Op 4-11-2010 heb ik een reis gereserveerd voor vertrek 23-12-2010. In de 1ste instantie was mijn aanbetaling mislukt en het reisbureau wirst mij precies te vinden via de computer. Hier wordt ik wel bang van. Het zijn de Turken :E. Uslu Holding B.V. en Y. Karaer Holding B.V.die Conrendon onder een heleboel alias namen opereren. [/b]De dikke mik verdienen zij in Turkije op zogenaamde verblijven waarvan de bestemming pas op het laatst bekend gemaakt worden.Daarnaast werken er allerlei dubieuze medewerkers die dit spelletje meespelen. Ik heb gelukkig de hele communicatie op papier, via email en dit op een aparte usb opgeslagen , want deze gasten zijn de mafiosi zelf. Door allerlei misleidende praktijken en verdraaide verhalen , gestelde vragen ivm met mijn reis waarop ik geen antwoord kreeg en uitgehaalde trucjes om meer te betalen, was voor mij voldoende om de reis af te zeggen. Ik heb mijn geld terug gevraagd en krijg maar 65% terug van de reissom en onder aftrek van een verzekering die ik niet heb gekocht . Dit gebaar van een creditfactuur zonder terugbetaling hebben zij gedaan nadat ik hun heb aangeklaagd bij de geschillencommissie en gedreigd heb hun bij TROS opgelicht te melden.
Ik begrijp nog steeds niet dat de overheid hier niets tegen doet.
Nu reizen er steeds meer van dit bedrijven als paddestoelen uit de grond met dit soort praktijken. Als je eenmaal hebt betaald, dan is het een ware hel om je geld terug te krijgen.
Wij moeten met ons allen de FIOD, SIOD, justitie, politie en alles wat hier komt kijken melden. Het zal mij niks verbazen, als deze mensen geen illegale werknemers in dienst hebben.
Ik wens een ieder veel sterkte en echt dit idiote maatschappij is als een VIRUS IN NEDERLAND AANWEZIG.
Ik begrijp nog steeds niet dat de overheid hier niets tegen doet.
Nu reizen er steeds meer van dit bedrijven als paddestoelen uit de grond met dit soort praktijken. Als je eenmaal hebt betaald, dan is het een ware hel om je geld terug te krijgen.
Wij moeten met ons allen de FIOD, SIOD, justitie, politie en alles wat hier komt kijken melden. Het zal mij niks verbazen, als deze mensen geen illegale werknemers in dienst hebben.
Ik wens een ieder veel sterkte en echt dit idiote maatschappij is als een VIRUS IN NEDERLAND AANWEZIG.
-
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 25 nov 2010 13:36
Re: Corendon - overboeking
Hallo allen,
Vind dit allemaal wel hele vage verhalen.In geval van de overboeking: men dient alleen volgens anvr/sgr voorwaarden de daadwerkelijke kosten te betalen,dus die 150 euro. Wat netter was geweest was dat men de kilometerkosten ook had vergoed. Echter bent u akkoord gegaan met het alternatief dus de rechten hiervan heeft u verspeeld.
Dat laatste verhaal van Lynette: snap er niets van. Corendon is een gerenomeerd bedrijf in Nederland met takken van bv's in Turkije e.d.van de directeur. Het bedrijf is gewoon aangesloten bij de anvr en sgr dus men hoeft hier niet bang te zijn om erbij te boeken.
Ik heb een eigen reisbureau en boek voor mijn klanten al jaren een tevreden vakantie!
Groeten
Rene
Vind dit allemaal wel hele vage verhalen.In geval van de overboeking: men dient alleen volgens anvr/sgr voorwaarden de daadwerkelijke kosten te betalen,dus die 150 euro. Wat netter was geweest was dat men de kilometerkosten ook had vergoed. Echter bent u akkoord gegaan met het alternatief dus de rechten hiervan heeft u verspeeld.
Dat laatste verhaal van Lynette: snap er niets van. Corendon is een gerenomeerd bedrijf in Nederland met takken van bv's in Turkije e.d.van de directeur. Het bedrijf is gewoon aangesloten bij de anvr en sgr dus men hoeft hier niet bang te zijn om erbij te boeken.
Ik heb een eigen reisbureau en boek voor mijn klanten al jaren een tevreden vakantie!
Groeten
Rene
-
- Berichten: 175
- Lid geworden op: 18 sep 2009 18:56
Re: Corendon - overboeking
Wat een belachelijk verhaal.lyneth D schreef:Op 4-11-2010 heb ik een reis gereserveerd voor vertrek 23-12-2010. In de 1ste instantie was mijn aanbetaling mislukt en het reisbureau wirst mij precies te vinden via de computer. Hier wordt ik wel bang van. Het zijn de Turken :E. Uslu Holding B.V. en Y. Karaer Holding B.V.die Conrendon onder een heleboel alias namen opereren. [/b]De dikke mik verdienen zij in Turkije op zogenaamde verblijven waarvan de bestemming pas op het laatst bekend gemaakt worden.Daarnaast werken er allerlei dubieuze medewerkers die dit spelletje meespelen. Ik heb gelukkig de hele communicatie op papier, via email en dit op een aparte usb opgeslagen , want deze gasten zijn de mafiosi zelf. Door allerlei misleidende praktijken en verdraaide verhalen , gestelde vragen ivm met mijn reis waarop ik geen antwoord kreeg en uitgehaalde trucjes om meer te betalen, was voor mij voldoende om de reis af te zeggen. Ik heb mijn geld terug gevraagd en krijg maar 65% terug van de reissom en onder aftrek van een verzekering die ik niet heb gekocht . Dit gebaar van een creditfactuur zonder terugbetaling hebben zij gedaan nadat ik hun heb aangeklaagd bij de geschillencommissie en gedreigd heb hun bij TROS opgelicht te melden.
Ik begrijp nog steeds niet dat de overheid hier niets tegen doet.
Nu reizen er steeds meer van dit bedrijven als paddestoelen uit de grond met dit soort praktijken. Als je eenmaal hebt betaald, dan is het een ware hel om je geld terug te krijgen.
Wij moeten met ons allen de FIOD, SIOD, justitie, politie en alles wat hier komt kijken melden. Het zal mij niks verbazen, als deze mensen geen illegale werknemers in dienst hebben.
Ik wens een ieder veel sterkte en echt dit idiote maatschappij is als een VIRUS IN NEDERLAND AANWEZIG.
Hoe stom ben je als je eerst een reis boekt en even later denkt dat het oplichters zijn.
Sorry hoor, maar dit valt niet serieus te nemen.
-
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 25 nov 2010 13:36
Re: Corendon - overboeking
dit is ook een stom verhaal want een bedrijf die is aangesloten bij de anvr doet niet aan rare praktijken
Re: Corendon - overboeking
Nee Rene Scholten, Je moet niet zomaar oordelen over de ervaringen van een ander. IK HEB GEZEGD DAT IK MIJN COMMUNICATIE HEBT BEWAARD , d.w.z. het is schriftelijk waaruit dit blijkt.
Je hebt het recht om een ander te verdedigen. Niet eerder dan wanneer je alles van beide kanten gehoordhebt. Ik weet niet welk reisbureau je hebt, maar
Hoe wil jij een klant een reis verkopen zonder antwoord te kunnen geven waar het verbijf is. In welk Hotel de reiziger zal verblijven. Corendon geeft geen antwoord hierop. Deze vraag heb schriftelijk al 3 tot 4 keer gesteld. Ze zeggen dat je dat pas weet wanneer je daar aan komt. Verkoop jij ook zulke reizen Rene?
Je hebt het recht om een ander te verdedigen. Niet eerder dan wanneer je alles van beide kanten gehoordhebt. Ik weet niet welk reisbureau je hebt, maar
Hoe wil jij een klant een reis verkopen zonder antwoord te kunnen geven waar het verbijf is. In welk Hotel de reiziger zal verblijven. Corendon geeft geen antwoord hierop. Deze vraag heb schriftelijk al 3 tot 4 keer gesteld. Ze zeggen dat je dat pas weet wanneer je daar aan komt. Verkoop jij ook zulke reizen Rene?
-
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 25 nov 2010 13:36
Re: Corendon - overboeking
Dan had je beter op de site moeten kijken wanr Corendon verkoopt dit soort reizen waar men nog niet weet waar hij daadwerkelijk verblijft.
Dit is het probleem bij de meeste mensen: men wilt iets, heeft er geen verstand van, en leest niet goed. Desalniettemin geeft diegene wel gelijk het wijzende vingertje zonder eerst eens het bij zich zelf te leggen.
Ja ik verkoop dit soort reizen ook inderdaad en ik heb een mobiel reisbureau aan huis met als voordeel dat ik goed geschoold ben en 10 jaar ervaring heb in het reiswezen.
Dus sorry voor jou Lyneth: kijk eerst eens goed voordat je zomaar iets boekt en niet gelijk iemand beschuldigen!
Dit is het probleem bij de meeste mensen: men wilt iets, heeft er geen verstand van, en leest niet goed. Desalniettemin geeft diegene wel gelijk het wijzende vingertje zonder eerst eens het bij zich zelf te leggen.
Ja ik verkoop dit soort reizen ook inderdaad en ik heb een mobiel reisbureau aan huis met als voordeel dat ik goed geschoold ben en 10 jaar ervaring heb in het reiswezen.
Dus sorry voor jou Lyneth: kijk eerst eens goed voordat je zomaar iets boekt en niet gelijk iemand beschuldigen!
-
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 25 nov 2010 13:36
Re: Corendon - overboeking
Dan had je beter op de site moeten kijken wanr Corendon verkoopt dit soort reizen waar men nog niet weet waar hij daadwerkelijk verblijft.
Dit is het probleem bij de meeste mensen: men wilt iets, heeft er geen verstand van, en leest niet goed. Desalniettemin geeft diegene wel gelijk het wijzende vingertje zonder eerst eens het bij zich zelf te leggen.
Ja ik verkoop dit soort reizen ook inderdaad en ik heb een mobiel reisbureau aan huis met als voordeel dat ik goed geschoold ben en 10 jaar ervaring heb in het reiswezen.
Dus sorry voor jou Lyneth: kijk eerst eens goed voordat je zomaar iets boekt en niet gelijk iemand beschuldigen!
Dit is het probleem bij de meeste mensen: men wilt iets, heeft er geen verstand van, en leest niet goed. Desalniettemin geeft diegene wel gelijk het wijzende vingertje zonder eerst eens het bij zich zelf te leggen.
Ja ik verkoop dit soort reizen ook inderdaad en ik heb een mobiel reisbureau aan huis met als voordeel dat ik goed geschoold ben en 10 jaar ervaring heb in het reiswezen.
Dus sorry voor jou Lyneth: kijk eerst eens goed voordat je zomaar iets boekt en niet gelijk iemand beschuldigen!
Re: Corendon - overboeking
Ook ik heb een eigen reisburo en verkoop Corendon al jaren met veel tevredenheid.
Wat jij geboekt hebt Lyneth is een bingo hotel, waarbij ook aangegeven staat dat je pas op bestemming weet in welk hotel je verblijft. Dat komt door contracten die ze afsluiten met hotels, zo proberen ze de hotels alsnog vol te krijgen waar nodig.
Maar daarvoor moet je toch toerisme hebben gestudeerd.
Dit zullen ze ook gewoon hebben uitgelegd aan je!
Het zijn geen oplichters als ze bij ANVR en SGR aangesloten zijn.
Wat jij geboekt hebt Lyneth is een bingo hotel, waarbij ook aangegeven staat dat je pas op bestemming weet in welk hotel je verblijft. Dat komt door contracten die ze afsluiten met hotels, zo proberen ze de hotels alsnog vol te krijgen waar nodig.
Maar daarvoor moet je toch toerisme hebben gestudeerd.
Dit zullen ze ook gewoon hebben uitgelegd aan je!
Het zijn geen oplichters als ze bij ANVR en SGR aangesloten zijn.
Re: Corendon - overboeking
Inmiddels allemaal opgelost en heb de vergoeding van 450 ontvangen!
Re: Corendon - overboeking
Deefke01 schreef:Inmiddels allemaal opgelost en heb de vergoeding van 450 ontvangen!
echt waar ? van wie ??
Re: Corendon - overboeking
Ik heb bij corendon geboekt , maar heb gevlogen met Sky.
En van Sky heb ik het terug gekregen.
En van Sky heb ik het terug gekregen.
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 29 nov 2010 17:53
Re: Corendon - overboeking
Zoals Spanje01 en Rene al hebben geschreven...eerst goed lezen en begrijpen wat je gaat boeken voordat je op internet gaat schrijven dat een bedrijf aan oplichting doet. Corendon is al vanaf de oprichting lid van ANVR & SGR. Om hier lid van te zijn en blijven moet je aan hele strenge voorwaarden voldoen en bij SGR moet je zelfs een bankgarantie afgeven. Je hebt recht op je eigen mening maar om ongefundeerd uitspraken te doen over een organisatie vind ik niet kunnen. En nee...ik werk niet bij Corendon...maar boek wel al jaren reizen voor mijn klanten bij deze organisatie!
-
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 25 nov 2010 13:36
Re: Corendon - overboeking
Nou Deefke, netjes hoor dat je toch die 450 heb gehad!
Zo ziet men maar weer dat men wel netjes klachten probeert op te lossen.
En Lyneth horen we niet meer dus mag ik concluderen dat die een broodje aap verhaal heeft opgehangen en nu met corendon gevlogen isc
Zo ziet men maar weer dat men wel netjes klachten probeert op te lossen.
En Lyneth horen we niet meer dus mag ik concluderen dat die een broodje aap verhaal heeft opgehangen en nu met corendon gevlogen isc