LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tele 2 alles in één

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
phyl92
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 sep 2010 12:21

Tele 2 alles in één

Ongelezen bericht door phyl92 »

Hallo,

Nadat wij verhuisd zijn naar een huurhuisje zonder enige aansluitingen hebben wij bij Tele 2 een alles in één pakket besteld. Wij hebben dit via internet besteld op een postadres.

Nadat wij een brief hadden ontvangen met de datum van de oplevering van de bestelling, heb ik toch voor de zekerheid even gebeld met de vraag of het uberhaupt wel mogelijk was om dit pakket te bestellen in een huis zonder aansluitingen. Een medewerker van Tele2 heeft aangegeven dat dit geen probleem was en dat ik via aansluitingen.nl een aansluiting kon regelen. Ik was me niet bewust van wat me dat zou kosten. Ik dacht rond de 70 euro. Totdat ik daar navraag over heb gedaan en KPN mij een prijsindicatie van bijna 700 euro gaf. Hier gingen wij natuurlijk niet mee akkoord.

Nadat ik Tele2 (na 10 dagen van ontvangst van de brief) had gebeld met de vraag om het abonnement stop te zetten, kreeg ik te horen dat dit alleen mogelijk was d.m.v. afkopen. Dit zou ons 399.50 euro kosten. Ook dit vonden wij geen klantvriendelijke oplossing, aangezien wij fout zijn voorgelicht door Tele2.

Nou had ik vanmiddag nogmaals contact opgenomen met Tele2 en het verhaal (weer) uitgelegd. Toen werd ik door een medewerker, Jan Pieter, uitgemaakt voor een oplichter. Ik heb gezegd het hier niet bij te laten. Ik wil graag dat dat contract kosteloos ontbonden wordt. Maar hoe pak ik dit aan?

thobe
Berichten: 45
Lid geworden op: 24 sep 2010 20:29
Locatie: Dieren

Re: Tele 2 alles in één

Ongelezen bericht door thobe »

Je hebt dus afgesloten via internet? Dit zijn volgesn mij altijd wel wat lastige zaken, maar op de website van Tele2 wordt erg duidelijk vermeld dat je een ISRA punt nodig hebt. Daarnaast heeft de verkoper je hier ook nog op gewezen (door te zeggen waar je terecht moet zijn). En ik dacht dat je in dat geval dan binnen 7 dagen kunt ontbinden, en dan is 10 te laat.

Er is volgesn mij wel een artikel dei zegt dat deze termijn van 7 dagen in bepaalde situaties 3 maanden is, als tele2 iets niet nakomt bijv. Daar weet ik niet genoeg van helaas, daar heb ik te weinig juridische kennis van.

Dit staat overigens op de website van Tele2, ze laten dus wel weten dat je aansluitingen al nodig dient te hebben:

Postcodecheck: Om te checken of op jouw postcode Tele2 beschikbaar is (Klik voor de check op ‘bestel’ dan volgt direct de postcodecheck)
Telefonie opties: - Standaard KPN telefoonlijn (analoog)
- Kabeltelefoonlijn
- Geen telefoonlijn
Benodigde elektriciteit: 1 vrij stopcontact bij binnenkomst telefoonlijn.
Locatie ISRA punt: Een ISRA punt wordt ook wel aansluitpunt (hoofdtelefoonaansluiting) genoemd en is het punt waar de telefoonlijn van buitenaf het huis binnenkomt. Het modem van Tele2 wordt op het ISRA punt aangesloten
Verantwoordelijkheid ISRA aansluitpunt: Om een Tele2 Internet (en Bellen, en TV) aan te sluiten is een werkend ISRA punt nodig. Indien een ISRA punt niet werkend is, dan komen de kosten voor herstel voor eigen rekening. Zorg dus eerst voor een werkend ISRA punt!
Plek van het ISRA punt: Meestal in de meterkast of in de woonkamer

Ik kan je dus niet helpen met het gratis ontbinden, wat ik duidelijk wil maken is dat Tele2 al voor het bstellen duidelijk vermeld dat je de aansluitingen nodig hebt. Als je dan pas na ontvangst van de brief hier navraag naar gaat doen kun je inderdaad te laat zijn, maar dat weet ik dus niet zeker.

phyl92
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 sep 2010 12:21

Re: Tele 2 alles in één

Ongelezen bericht door phyl92 »

Nou hé hé! €40,- en 5 brieven verder heeft Tele2 eindelijk ons abonnement kosteloos ontbonden. Wij hebben gedreigd de Commissie van Telecommunicatie te stappen als onze klacht niet serieus behandeld zou worden. Wij hebben in de brief ons probleem uitgelegd en onze klachten over de klantenservice uitgesproken.

De 5 brieven waren geadresseerd aan de klantenservice en aan de directeur van Tele2 (ander adres dan de klantenservice dus!) Na één week werden wij namens de directeur gebeld en werd er een excuus aangeboden voor hetgeen er gebeurd is. Aan het einde van het gesprek zij de meneer dat ons contract kosteloos werd ontbonden en dat wij het betaalde geld terug zouden krijgen.

Nooit verwacht dit!

stofzuigertje

Re: Tele 2 alles in één

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Je moet vooraf de kosten van ISRA punt opvragen.
Dit is per woning verschillend, afhankelijk afstanden.

Verder kan Tele2 wel mobiele diensten aanbieden, dus bellen en internet mobiel kan wel.

Marieke J
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 aug 2010 13:43

Re: Tele 2 alles in één

Ongelezen bericht door Marieke J »

Mensen realiseren zich niet dat door het opgeven van een FOUT adres nare consequenties kunnen ontstaan. Als je een postadres invult (dus niet een adres waarvan jij de huurder of de eigenaar bent, maar slechts alleen waar je brieven ontvangt), terwijl je het aansluitadres moet invullen, en dus iets aanvraagt op een adres wat niet het jou is, dan pleeg je in feite "valsheid in geschriften"

Ik snap best wel dat Phyl92 het niet leuk vindt om dat hij/zij daarop gewezen wordt en het woord oplichter komt dan hard aan. Want ik snap best wel dat niet bewust die fout werd gemaakt om een ander schade aan te brengen.

Ik snap ook wel hoe zo'n fout kan ontstaan, want bij het invullen van het werkelijke adres (waar geen ISRAaansluitpunt is), kan je geen Alles-in-een pakket bestellen en dan kom je automatisch niet verder op de website. Sommige mensen zijn dan zo dom om een ander adres, bijv een postadres, in te vullen. Maar zo'n check is natuurlijk niet voor niets.

Ondanks dat de fout NIET bij Tele2 ligt (je bent zelf verantwoordelijk voor het invullen van het juiste aansluitadres) en ondanks dat de wettelijke periode om kosteloos te annuleren voorbij is en ondanks dat Phyl92 Tele2 ten onrechte beschuldigt van foute voorlichting (alles staat keurig op de website, waarop thobe ook al wijst op 30 september 00:08 en ook door de eerste medewerker werd keurig naar de juiste website aansluitingen.nl verwezen), biedt NOTA BENE Tele2 zijn excuses aan en laat het contract kosteloos ontbinden. Natuurlijk heeft tele2 wel kosten gehad aan dit akkefietje, maar is zo aardig om dit niet in rekening te brengen. Uiteindelijk wordt dat betaalt door de bestaande klanten die beter nadenken voordat ze bestellen.

Ik vind dat Phyl92 zijn excuses aan Tele2 moet aanbieden!!

Gesloten