LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Overstappen met Ov chipkaart NS

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
leonleon

Overstappen met Ov chipkaart NS

Ongelezen bericht door leonleon »

Ik heb een vraag over het overstappen bij het gebruik van de ov-chipkaart bij de NS.
Ik moet van Utrecht naar Maastricht en wil in Eindhoven de reis onderbreken en een volgende trein nemen naar Maastricht.
Als in Eindhoven niet uitcheck en ook niet incheck kost me dat 12,20€. Als ik wel in Eindhoven uitcheck en weer incheck kost me dat 15,85€.
Als ik op site van NS hiernaar vraag wordt ik steeds verwezen naar onderstaande tekst en wordt gesuggereerd dat ik in Eindhoven zou moeten uit- en inchecken.

Overstappen op een andere NS-trein
Stapt u over op een andere NS-trein, dan hoeft u niet uit en weer in te checken. Reist u niet rechtstreeks van begin- naar eindpunt maar neemt u een omweg via een ander station? Checkt u dan uit en weer in op dit tussenstation.

Ik maak geen omweg.
Weet iemand het juiste antwoord.
BVD

witte angora

Re: Overstappen met Ov chipkaart NS

Ongelezen bericht door witte angora »

Overstappen op een andere NS-trein
Stapt u over op een andere NS-trein, dan hoeft u niet uit en weer in te checken.
Het staat er toch echt. Geen idee waarom je extra zou moeten betalen. Is met het papieren kaartje ook niet.

maurice23121966

Ongelezen bericht door maurice23121966 »

Je moet gewoon in Utrecht inchecken en pas in Maastricht uitchecken. Je betaalt daarvoor gewoon 1 bedrag. Dus echt niet in Eindhoven uitchecken en even later opnieuw inchecken! Het is 1 rit en zo ziet NS dat ook.

groeten,

Maurice

leonleon

Ongelezen bericht door leonleon »

Bedankt voor de reacties. Het is mij nu duidelijk.

Gesloten