LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Cisco 8455DBV PVR van Ziggo
Cisco 8455DBV PVR van Ziggo
Ik heb sinds december 2009 een Cisco PVR 8455DVB van Ziggo die ondertiteling van een uitzending weer moet kunnen geven maar dat niet doet. Ik ben maanden aan het lijntje gehouden door de belofte van een firmware update die nooit kwam. Ik heb na veel heen en weer mailen de oude Cisco PVR om kunnen ruilen voor een nieuwe, helaas echter met hetzelfde euvel. Ik wil dat Ziggo het apparaat terug neemt en mij de aanschafprijs crediteert want ik heb inmiddels een humax 5050C die het wel kan, zelfs tijdens het opnemen. Ziggo timmerd willens en wetens aan de weg met apparatuur die niet eens aan hun eigen specificaties voldoen. Het is een zeer kwalijke zaak, ik ben hardhorend en heb deze voorziening nodig. Ik ben niet de enige met deze klacht, zie diverse fora op internet. Ik heb Tros Radar verzocht of zij hier aandacht aan kunnen geven. Het is misschien ook wel zinvol commerciele omroepen aan te spreken, omdat zij waarschijnlijk uit kostenoverweging helemaal niet aan ondertiteling doen van nederlandse uitzendingen. Hiermee worden heel veel gehoorgestoorden tekort gedaan.
Re: Cisco 8455DBV PVR van Ziggo
Hallo Leo,
Zoals het er nu uitziet, gaat volgende week de nieuwe firmware update beschikbaar komen die o.a. het probleem van de ondertiteling gaat oplossen.
We kunnen helaas niet uw Cisco terugnemen. Wel wil ik voor u kijken of we u op een andere manier tegemoet kunnen komen. Ik ontvang dan ook graag per privé bericht uw klantnummer of postcode en huisnummer.
Met vriendelijke groet,
Julius
Ziggo Webteam
Zoals het er nu uitziet, gaat volgende week de nieuwe firmware update beschikbaar komen die o.a. het probleem van de ondertiteling gaat oplossen.
We kunnen helaas niet uw Cisco terugnemen. Wel wil ik voor u kijken of we u op een andere manier tegemoet kunnen komen. Ik ontvang dan ook graag per privé bericht uw klantnummer of postcode en huisnummer.
Met vriendelijke groet,
Julius
Ziggo Webteam
Ik heb dit deze Cisco in december 2009 aangeschaft en kwam tot dezelfde ontdekking. De Teletekst ondertiteling werkte niet. Gelijk gebeld naar Ziggo en daar werd gezegd waarschijnlijk binnen 14 dagen. Na 3 weken weer gebeld
en er werd verteld dat men er mee bezig was. Volgende telefoontje met de mededeling dat men in het noorden van het land aan het uittesten was maar dat dit op een fiasco was uitgelopen. Hele jaar door met tussenpozen contact gehad maar nu nog geen ondertiteling. Zelf naar de nieuwe Ziggo studio geweest in Utrecht maar ook geen oplossing. Nu zie ik net dat Ziggo weer adverteert met de Cisco maar er wordt niet verteld dat de ondertiteling niet werkt. Verder werkt mijn apparaat nu goed integenstelling met het begin.
en er werd verteld dat men er mee bezig was. Volgende telefoontje met de mededeling dat men in het noorden van het land aan het uittesten was maar dat dit op een fiasco was uitgelopen. Hele jaar door met tussenpozen contact gehad maar nu nog geen ondertiteling. Zelf naar de nieuwe Ziggo studio geweest in Utrecht maar ook geen oplossing. Nu zie ik net dat Ziggo weer adverteert met de Cisco maar er wordt niet verteld dat de ondertiteling niet werkt. Verder werkt mijn apparaat nu goed integenstelling met het begin.
Hallo Cewe,
Op 19 en 28 oktober 2010 zijn nieuwe firmware updates uitgerold. Met deze updates zijn de NOS teletekst ondertitelingsproblemen wel degelijk verholpen. De NOS teletekst ondertiteling pagina 888 is nou te benaderen via de groene knop op de afstandsbediening. Door op de groene knop te drukken kunt u kiezen tussen verschillende ondertitelingsopties, waaronder de pagina 888 ondertiteling (op Nederland 1,2 en 3).
Rechtstreeks via teletekst de pagina 888 benaderen om de ondertiteling te bekijken werkt inderdaad nog steeds niet, maar dit is nu dus op te lossen door de groene knop te gebruiken.
Met vriendelijk groet,
Julius
Ziggo Webteam
Op 19 en 28 oktober 2010 zijn nieuwe firmware updates uitgerold. Met deze updates zijn de NOS teletekst ondertitelingsproblemen wel degelijk verholpen. De NOS teletekst ondertiteling pagina 888 is nou te benaderen via de groene knop op de afstandsbediening. Door op de groene knop te drukken kunt u kiezen tussen verschillende ondertitelingsopties, waaronder de pagina 888 ondertiteling (op Nederland 1,2 en 3).
Rechtstreeks via teletekst de pagina 888 benaderen om de ondertiteling te bekijken werkt inderdaad nog steeds niet, maar dit is nu dus op te lossen door de groene knop te gebruiken.
Met vriendelijk groet,
Julius
Ziggo Webteam
Hartstikke goed het werkt. Jammer dat men dit niet wist toen ik eind oktober
in de winkel in Utrecht ben geweest. En na zoveel telefonisch contact hierover
had ik een briefje of telefoontje erg klantvriendelijk gevonden.
Maar ik ben er toch blij mee.
in de winkel in Utrecht ben geweest. En na zoveel telefonisch contact hierover
had ik een briefje of telefoontje erg klantvriendelijk gevonden.
Maar ik ben er toch blij mee.

-
Helaas ook bij mij hetzelfde probleem, firmware 2.0.0.C en als ik op de groene knop van de afstandsbediening druk de keuze voor Teletekst 888, als ik wacht komt er idd de eerste zin in beeld, deze blijft echter staan en veranderd niet meer, enig idee voor een oplossing ? 

U heeft geen Cisco 8455, maar een Cisco 8485 (firmware 2.0.0.C). De storing met teletekst 888 via de groene knop is bekend bij de 8485. Dit probleem zal in de toekomst worden opgelost met een Firmware update. Helaas is nog niet bekend wanneer deze wordt uitgerold.robinhooduitsoest schreef:Helaas ook bij mij hetzelfde probleem, firmware 2.0.0.C en als ik op de groene knop van de afstandsbediening druk de keuze voor Teletekst 888, als ik wacht komt er idd de eerste zin in beeld, deze blijft echter staan en veranderd niet meer, enig idee voor een oplossing ?
Met vriendelijke groet,
Wim-WebCare Team van Ziggo
Bij mij 23 sep jl alles in een geinstalleerd door ziggo, met cisco 8455dvb recorder.
Na aantal dagen app defect, monteur langs geweest en geconstateerd dat app defect was. Zelf heb ik veel problemen met koeling van app, wordt zeer warm. Omdat ik meer app in de buurt heb staan ziggo gevraagd mij nieuwe versie op te sturen daar er toch een nieuw app opgestuurd zou worden. Ziggo had dit toegezegd, bevestigd dat ik de nieuwe zwarte interactieve recorder zou krijgen gezien koelingsprobleem bij dat app niet was. Wat bleek na aantal weken, werd er weer een cisco 8455dbv afgeleverd. ten eerste een gebruikt app (zat vol met krassen en was erg vies, bruin van nicotine aanslag). ziggo weer gebeld, weer bevestigd dat er een zwarte geleverd zou worden. Defecte app moest ik terug sturen, heb ik ook gedaan, kreeg brieven dat app anders bij mij in rekening gebracht zou worden. Zit nu dus met gebruikt, beschadigd, vies app. Afgelopen maanden al uren met ziggo gebeld, steeds wordt er weer gezegd dat zwarte recorder opgestuurd zal worden maar tot op heden nog niets ontvangen. Dit loopt dus sinds eind september. factuur natuurlijk wel van rekening afgeschreven door ziggo.
Jammer dat ziggo zo met de after sales omgaat, wacht nu al bijna 2 maanden op nieuwe recorder, Rath, Nieuw Buinen
Na aantal dagen app defect, monteur langs geweest en geconstateerd dat app defect was. Zelf heb ik veel problemen met koeling van app, wordt zeer warm. Omdat ik meer app in de buurt heb staan ziggo gevraagd mij nieuwe versie op te sturen daar er toch een nieuw app opgestuurd zou worden. Ziggo had dit toegezegd, bevestigd dat ik de nieuwe zwarte interactieve recorder zou krijgen gezien koelingsprobleem bij dat app niet was. Wat bleek na aantal weken, werd er weer een cisco 8455dbv afgeleverd. ten eerste een gebruikt app (zat vol met krassen en was erg vies, bruin van nicotine aanslag). ziggo weer gebeld, weer bevestigd dat er een zwarte geleverd zou worden. Defecte app moest ik terug sturen, heb ik ook gedaan, kreeg brieven dat app anders bij mij in rekening gebracht zou worden. Zit nu dus met gebruikt, beschadigd, vies app. Afgelopen maanden al uren met ziggo gebeld, steeds wordt er weer gezegd dat zwarte recorder opgestuurd zal worden maar tot op heden nog niets ontvangen. Dit loopt dus sinds eind september. factuur natuurlijk wel van rekening afgeschreven door ziggo.
Jammer dat ziggo zo met de after sales omgaat, wacht nu al bijna 2 maanden op nieuwe recorder, Rath, Nieuw Buinen
Laatst gewijzigd door Erik Rath op 21 nov 2010 13:20, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Niet zo handig om je klantnummer hier zo in het openbaar neer te zetten.
De cisco is gewoon niet zo een geweldig apparaat, beeldkwaliteit is perfect maar je kan hem om de 2 dagen resetten omdat alles dan zo gigantisch langzaam word. Of hij slaat helemaal vast of gaat gewoon vanzelf uit als je aan het zappen bent.
De cisco is gewoon niet zo een geweldig apparaat, beeldkwaliteit is perfect maar je kan hem om de 2 dagen resetten omdat alles dan zo gigantisch langzaam word. Of hij slaat helemaal vast of gaat gewoon vanzelf uit als je aan het zappen bent.