LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Het Net naamswijzing naar KPN, MEER betalen!

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
bobber
Berichten: 34
Lid geworden op: 07 jul 2006 22:12

Het Net naamswijzing naar KPN, MEER betalen!

Ongelezen bericht door bobber »

Enige tijd geleden kregen wij als klant van het Net te horen dat er een naamswijziging zou plaats vinden. Het Net werd KPN.
Op het internet vind ik het volgende;
Als gevolg van de naamswijziging verandert er voor uw internetaansluiting niets:
- Uw e-mailadres blijft hetzelfde
- Uw abonnement blijft hetzelfde
- U blijft hetzelfde betalen

U hoeft zelf niets te doen. U kunt gewoon blijven internetten. Wij zorgen ervoor dat u van de naamswijziging zo min mogelijk merkt en optimaal van onze dienstverlening gebruik kunt blijven maken.

Ons abonnement was bij het Net altijd 29,95.
Nu ik zie op de facturen dat er vanaf April 2010 een bedrag van 35,00 euro voor internet wordt gerekend. Na telefonisch contact met de helpdesk blijkt dat mijn abonnement was omgezet. Dat klopt, ik heb een brief destijds ontvangen hierover terwijl ik niets had aangevraagd. Ik heb toen ook al meteen contact opgenomen om dit op te zeggen.
Toch is ons afgelopen maanden 5,05 euro teveel aan kosten afgeschreven.
Ook vertelde de helpdesk dat KPN geen internet abonnement heeft van 29,95. We worden dus gedwongen over te stappen naar een duurder abonnement van 35 euro per maand.
Nu was de mevrouw van de helpdesk heel coulant en bood ons een jaar korting aan voor 25 euro. Hierna zullen we 35 euro moeten betalen.

Kortom, hoe kan men stellen dat een wijziging van het Net naar KPN niets zou veranderen.
A) we gaan van 29,95 naar 35 euro
B.) ik heb hiervoor steeds naar de helpdesk moeten bellen, a 0,10 cent per minuut. Hier presteert men het om me 6 keer door te verbinden. Steeds moet ik het verhaal opnieuw vertellen. Vervolgens heb ik weer bijna een half uur aan de telefoon gezeten.Ongevraagd dus weer 3 euro kwijt.

Hoe kan men stellen dat:
Als gevolg van de naamswijziging verandert er voor uw internetaansluiting niets:
- Uw abonnement blijft hetzelfde
- U blijft hetzelfde betalen
U hoeft zelf niets te doen. U kunt gewoon blijven internetten. Wij zorgen ervoor dat u van de naamswijziging zo min mogelijk merkt en optimaal van onze dienstverlening gebruik kunt blijven maken.

Dit kan toch niet zomaar!!!! Wat kan ik hieraan doen? Ik hoef dit toch niet te accepteren?

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Het Net naamswijzing naar KPN, MEER betalen!

Ongelezen bericht door tiptoo »

laat het contract ontbinden dit is misleiding van kpn . ook ik had het net, maar heb toen een aanbieding gehad , van jawel 29,95 , deze loopt nu af en ik ben er zodadelijk weg, bij kpn weet de een onderhand niet wat de ander doet , succes.

Enya84
Berichten: 27
Lid geworden op: 18 nov 2010 01:04

Re: Het Net naamswijzing naar KPN, MEER betalen!

Ongelezen bericht door Enya84 »

Lekker snel ben jij! Hetnet bestaat al, weet ik hoelang niet meer. Ben je altijd zo traag van begrip?

KPN heeft elke klant een bevestiging gestuurd destijds van het hoe en wat. Destijds had iedereen de mogelijkheid om zijn contract kosteloos te beeindigen indien je het niet eens was met de wijzigingen. Jij komt meer dan een jaar na dato erachter dat Hetnet niet meer bestaat en dat er andere bedragen van je rekening afgehaald worden. Daar ben je gewoon te laat mee. Je moet je administratie beter bij houden. Want hey, je bent zelf ook verantwoordelijk. Als KPN klanten informeert en jij kijkt nooit je bankafschriften na of je houdt je administratie niet bij, dan heb je toch echt vette pech.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Het Net naamswijzing naar KPN, MEER betalen!

Ongelezen bericht door tiptoo »

Enya84 schreef: Want hey, je bent zelf ook verantwoordelijk. Als KPN klanten informeert en jij kijkt nooit je bankafschriften na of je houdt je administratie niet bij, dan heb je toch echt vette pech.

hier ben ik het gedeeltelijk mee eens dat die laat is maar hetnet blijft je als je zelf wilt wel als mailadres houden voor de rest vind ik dat kpn zijn klanten geen goede info geeft , heb het zelf ondervonden.

Enya84
Berichten: 27
Lid geworden op: 18 nov 2010 01:04

Re: Het Net naamswijzing naar KPN, MEER betalen!

Ongelezen bericht door Enya84 »

Ik zeg niet dat providers geen fouten maken.
Maar .... je wordt wel degelijk geinformeerd en je kunt ook altijd je contract beeindigen ivm een wijziging.
Stel dat je, om wat voor reden dan ook, zo'n brief of mail niet hebt ontvangen, dan kun je altijd nog bellen als je iets afwijkends constateert.
Maar deze snuggere Harry komt er nu achter dat Hetnet niet meer bestaat. Dan denk ik, op welke planeet heb jij gezeten? Dan ben je toch echt zelf achterlijk bezig en getuigt het van een achterstallige administratie (die van hem zelf dus)

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Het Net naamswijzing naar KPN, MEER betalen!

Ongelezen bericht door tiptoo »

Enya84 schreef:Ik zeg niet dat providers geen fouten maken.
Maar .... je wordt wel degelijk geinformeerd en je kunt ook altijd je contract beeindigen ivm een wijziging.
Stel dat je, om wat voor reden dan ook, zo'n brief of mail niet hebt ontvangen, dan kun je altijd nog bellen als je iets afwijkends constateert.

hier ben ik het dus niet mee eens, de info bij kpn is super slecht en bellen????0.10 cent per minuut met tig keren doorverbinden?? nou ik dus niet en ja Harry is laat maar goed dat is een ander punt.

Enya84
Berichten: 27
Lid geworden op: 18 nov 2010 01:04

Re: Het Net naamswijzing naar KPN, MEER betalen!

Ongelezen bericht door Enya84 »

tiptoo schreef:
Enya84 schreef:Ik zeg niet dat providers geen fouten maken.
Maar .... je wordt wel degelijk geinformeerd en je kunt ook altijd je contract beeindigen ivm een wijziging.
Stel dat je, om wat voor reden dan ook, zo'n brief of mail niet hebt ontvangen, dan kun je altijd nog bellen als je iets afwijkends constateert.

hier ben ik het dus niet mee eens, de info bij kpn is super slecht en bellen????0.10 cent per minuut met tig keren doorverbinden?? nou ik dus niet en ja Harry is laat maar goed dat is een ander punt.
Ja, je betaalt 10 cpm maar goed kom op zeg. Nogmaals, ik zeg niet dat KPN alles goed doet maar in meer dan een jaar tijd had je toch wel eens kunnen constateren dat er iets anders afgeschreven werd en had je op 1 of andere manier wel contact met KPN kunnen krijgen.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Het Net naamswijzing naar KPN, MEER betalen!

Ongelezen bericht door tiptoo »

Enya84 schreef:
Ja, je betaalt 10 cpm maar goed kom op zeg.
ik zou zeggen probeer het uit en praat dan later mee over de klantensevice van kpn, dan piep je wel anders.

dat Harry laat is met zijn reactie daar had ik al over gezegd dat ik het eens was.

bobber
Berichten: 34
Lid geworden op: 07 jul 2006 22:12

Re: Het Net naamswijzing naar KPN, MEER betalen!

Ongelezen bericht door bobber »

Ik heb destijds ook zelf gereageerd n.a.v de brief. Er werd trouwens nergens beschreven dat ik mijn contract kon opzeggen. Want er veranderde toch niets? En natuurlijk had ik na een maand al door dat er meer afgeschreven werd.
ik heb in juni al een ander voorstel gekregen.
Het gaat me erom dat Het net / KPN in deze gewoon misleidend is en mensen niet juist informeert.
Er verandert niets, geen hogere kosten??
En opzeggen kan altijd ik zit nergens aan vast.
Alleen weet ik (ook ook kpn) dat het bij iedere andere provider hetzelfde gezeur is. Zie de bui al hangen met overstappen naar Brabant net bijv???

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Het Net naamswijzing naar KPN, MEER betalen!

Ongelezen bericht door tiptoo »

bobber schreef: Alleen weet ik (ook ook kpn) dat het bij iedere andere provider hetzelfde gezeur is. Zie de bui al hangen met overstappen naar Brabant net bijv???

er zullen in jouw buurt toch nog wel andere providers zijn? kijk uit met aanbiedingen van kpn, er klopt nooit een meter van.

SirPeter
Berichten: 315
Lid geworden op: 15 dec 2009 17:34

Re: Het Net naamswijzing naar KPN, MEER betalen!

Ongelezen bericht door SirPeter »

Hetnet klanten zijn destijds geïnformeerd via mail, nieuwsbrief, schriftelijke brief en via een tv campagne, nu jullie weer. Dat je niet kan kijken en lezen betekent nog niet dat je misleid bent.

bobber
Berichten: 34
Lid geworden op: 07 jul 2006 22:12

Re: Het Net naamswijzing naar KPN, MEER betalen!

Ongelezen bericht door bobber »

Geinformeerd wel maar niet juist geinformeerd.
Een naamsverandering die verder geen gevolgen zou hebben voor de hetnet klant.
Dat ik meer moest meer betalen werd niet gezegd. Er werd zelfs nadrukkelijk gesteld dat de kosten hetzelfde bleven!
Dat is misleidend.

En de informatie stelt dat je als klant niets hoeft te doen. Als ik niets had ondernomen betaalde ik nog steeds teveel.
Dat is misleidend.

Jammer van zo'n reaktie. Ik respecteer ieders mening maar hij moet wel onderbouwd zijn.

SirPeter
Berichten: 315
Lid geworden op: 15 dec 2009 17:34

Re: Het Net naamswijzing naar KPN, MEER betalen!

Ongelezen bericht door SirPeter »

Er is ook niets veranderd bij hetnet klanten tenzij u dit zelf bij KPN heeft aangegeven of een nieuw telefonische aanbod heeft gekregen van KPN. Anders is er inderdaad ook niets veranderd.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Het Net naamswijzing naar KPN, MEER betalen!

Ongelezen bericht door tiptoo »

SirPeter schreef:Er is ook niets veranderd bij hetnet .

wel degelijk de pakketen van surfen en instappen en bellen zijn er niet meer hoor, nu jij weer :mrgreen:

SirPeter
Berichten: 315
Lid geworden op: 15 dec 2009 17:34

Re: Het Net naamswijzing naar KPN, MEER betalen!

Ongelezen bericht door SirPeter »

Tuurlijk zijn die er niet meer. Oud hetnet klanten zijn gewoon hetnet klanten gebleven TOT er een wijziging uitgevoerd wordt in het pakket. Dan wordt het een KPN Klant en dat is erg logisch.

bobber
Berichten: 34
Lid geworden op: 07 jul 2006 22:12

Re: Het Net naamswijzing naar KPN, MEER betalen!

Ongelezen bericht door bobber »

In ons geval is de wijziging niet in overleg met ons gebeurd.
Alleen de brief dat er niets veranderd, dat we niets hoeven te doen. Alleen een naamswijziging.
Tot ik een maand later zag dat er meer afgeschreven werd en de pakketnaam gewijzigd was. Dat kan dus NIET.
Werk je bij KPN sir pieter?

SirPeter
Berichten: 315
Lid geworden op: 15 dec 2009 17:34

Re: Het Net naamswijzing naar KPN, MEER betalen!

Ongelezen bericht door SirPeter »

Waarom zou ik bij die club willen werken.

Gesloten