Ik ben al lang klant van Ziggo, maar met alleen analoog TV. Nu wil ik genruik gaan maken van de digitale TV, ik betaal er immers al een tijd voor. De aanschaf van een decoder kost mij 99 euro. Als je nieuwe klant wordt, betaal je ~60 euro. Is dit de manier om klanten te behouden? Waarom dit soort "positieve discriminatie"? Dit gebeurt veel vaker, denk maar eens aan abonnementen op TV gidsen, waar je leuke kado's krijgt en een half jaar voor een paar euro, trerwijl vaste klanten gewoon alles betalen.
Moeten we dus maar eens collectief omschakelen? en later weer terug gaan ?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] trouwe klanten betalen meer dan nieuwe klanten
Re: trouwe klanten betalen meer dan nieuwe klanten
Dus jij wilt nu zo'n decoder aanschaffen? Ik heb geen idee waarom dat ding duurder zou zijn als voor een nieuwe klant. Misschien even bellen?
Anyway, je andere voorbeeld vind ik nergens op slaan (over de TV gids). Het is toch algemeen bekend dat bedrijven klanten binnen halen met iets. Dus inderdaad een half jaar korting, een cadeau of weet ik veel wat. Je hebt zelf waarschijnlijk ook wel iets gehad toen je het abonnement afsloot. Ik vind het dan niet terecht om jaren later, bij wijze van, te gaan lopen zeuren. Je hebt nu eenmaal niet voortdurend (constant) recht op kortingen of cadeaus. Als jij 10 jaar geleden lid werd en een korting kreeg die toen actueel was en een nieuwe klant krijgt nu een cadeau ... wat is het probleem? Je hebt toch allebei je voordeeltje gehad?
Anyway, je andere voorbeeld vind ik nergens op slaan (over de TV gids). Het is toch algemeen bekend dat bedrijven klanten binnen halen met iets. Dus inderdaad een half jaar korting, een cadeau of weet ik veel wat. Je hebt zelf waarschijnlijk ook wel iets gehad toen je het abonnement afsloot. Ik vind het dan niet terecht om jaren later, bij wijze van, te gaan lopen zeuren. Je hebt nu eenmaal niet voortdurend (constant) recht op kortingen of cadeaus. Als jij 10 jaar geleden lid werd en een korting kreeg die toen actueel was en een nieuwe klant krijgt nu een cadeau ... wat is het probleem? Je hebt toch allebei je voordeeltje gehad?
Re: trouwe klanten betalen meer dan nieuwe klanten
@mamarotte
je ken ook opzeggen en dan alsnog klant worden dan krijg je die aanbieding wel snap je punt wel.
je ken ook opzeggen en dan alsnog klant worden dan krijg je die aanbieding wel snap je punt wel.
Re: trouwe klanten betalen meer dan nieuwe klanten
Wat je natuurlijk kan doen is na het jaar contract over stappen voor een jaar naar een nieuw provider. Dat bespaart je maarliefst wel een paar tientjes per jaar. Tel uit je winst na 10 jaar.
(sarcastisch bedoeld natuurlijk )
(sarcastisch bedoeld natuurlijk )