LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zogenaamd onbeperkt mobiel internet bij KPN Mobiel

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
SeekerNL

Zogenaamd onbeperkt mobiel internet bij KPN Mobiel

Ongelezen bericht door SeekerNL »

Hallo,

Ik hoor laatste tijd zoveel mensen klagen over de afronding van min naar boven, maar ik hoor bijna niemand over de fair usage policy's. Ik heb dus een nieuw KPN Personal Sim abbonement en heb daarbij een surf en mail totaal afgesloten die zogenaamd onbeperkt internet heeft.

Zodra ik meer dan 300mb binnen gehaald had kreeg ik dus meerdere smsjes:
Surf en Mail heeft een Fair Use Policy. U hebt nu 80% verbruikt. Bij bereiken van de FUP wordt uw snelheid de rest van de maand verlaagd. Zie kpn.com/fairuse
Surf en Mail heeft een Fair Use Policy. Deze maand hebt u de FUP grens bereikt en wordt uw snelheid verlaagd tot het einde van de maand. Zie kpn.com/fairuse
Nou goed ik heb dus een Android smartphone in combinatie met het bovenstaande abbonement afgesloten voor 2 jaar en al 2 jaar ( vorige abbonement had ik ook met deze bundel ) staat de fup al op een gemiddelde van 25mb a 30mb, je kunt je voorstellen dat als ik alle updates uit Android market binnen haal dat ik al meer dan gemiddelde gebruikt heb.

Overigens ze zeggen de bundel af te sluiten als je er 3x overheen gegaan bent, maar het was toch onbeperkt he? Met nieuwe smartphones zit je zo aan meer dan 300mb.

Ik vraag me eigenlijk af wat hier tegen gedaan kan worden, want onbeperkt zou niet nog beperkter moeten zijn dan met abonnementen die nu een limiet van 1GB hebben.

berndv

Re: Zogenaamd onbeperkt mobiel internet bij KPN Mobiel

Ongelezen bericht door berndv »

Ik weet niet of je de zoekfunctie al uitgevonden hebt, maar dit is niet het eerste topic over dit onderwerp en speelt ook al van ver voordat de minutenteller bij kpn in ging.

Het lijkt enigszins misleiding. Maar je hebt er voor getekend in met de voorwaarden, zoals ook vermeld in de link in je sms bericht.

Het is wel onbeperkt. Er komen geen extra kosten en je blijft een vrije verbinding houden. Alleen wel met een lagere snelheid.

SeekerNL

Nee ik heb de zoekfunctie niet gebruik :oops: guilty, maar juist die bel min afronding interesseer mij geen ruk, ik kom toch nooit door mijn bel bundel.

Op moment dat ik wordt afgesloten omdat ik meer gebruik dan 300mb dan kun je niet spreken van een onbeperkte internet, het is ja te gek voor woorden.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

SeekerNL schreef:Op moment dat ik wordt afgesloten omdat ik meer gebruik dan 300mb dan kun je niet spreken van een onbeperkte internet, het is ja te gek voor woorden.
Dit kan ik niet uit de voorwaarden halen. En van horen zeggen moet je niet altijd alles uit doen. Je bent gebonden aan de voorwaarden, hier staat wel in waar je het voor mag gebruiken en als zij misbruik vermoeden, mogen ze je wel afsluiten. Maar dan moet dat wel hard te maken zijn. En zoals de voorwaarden aangeven is het voor gebruik van webpagina's en e-mail. Gezellig internetradio streamen, continu youtube kijken of voip valt niet binnen de voorwaarden.

SeekerNL

berndv schreef:
SeekerNL schreef:Op moment dat ik wordt afgesloten omdat ik meer gebruik dan 300mb dan kun je niet spreken van een onbeperkte internet, het is ja te gek voor woorden.
Dit kan ik niet uit de voorwaarden halen. En van horen zeggen moet je niet altijd alles uit doen. Je bent gebonden aan de voorwaarden, hier staat wel in waar je het voor mag gebruiken en als zij misbruik vermoeden, mogen ze je wel afsluiten. Maar dan moet dat wel hard te maken zijn. En zoals de voorwaarden aangeven is het voor gebruik van webpagina's en e-mail. Gezellig internetradio streamen, continu youtube kijken of voip valt niet binnen de voorwaarden.
Dan kan KPN beter direct stoppen met smartphones verkopen, die kunnen wel meer dan surfen en internetten, die kunnen ook gewoon applicaties downloaden, nos journaal kijken, uitzending gemist, app stores / markets.

themanwhoknewtoomuch

Ongelezen bericht door themanwhoknewtoomuch »

en wat helemaal krom is dat ze nu sneller internet aanbieden bij een iphone! Waarom niet bij een mooie smartphone Galaxy s met Android erop!

en dan bijna 600 eu vragen voor maandje internetten buiten bundel! :S

KPN is echt sleht bezig en de klantenservice van KPN is helemaal een drama. Dan leg je probleem uit en stelt een simpele vraag dan zullen ze altijd ontwijkend antwoord geven.

SeekerNL

themanwhoknewtoomuch schreef:en wat helemaal krom is dat ze nu sneller internet aanbieden bij een iphone! Waarom niet bij een mooie smartphone Galaxy s met Android erop!

en dan bijna 600 eu vragen voor maandje internetten buiten bundel! :S

KPN is echt sleht bezig en de klantenservice van KPN is helemaal een drama. Dan leg je probleem uit en stelt een simpele vraag dan zullen ze altijd ontwijkend antwoord geven.
Ja maar als ITer weet ik dat voor iPhone zo op gezet is dat mensen zo over limiet heen gaan, want bij iPhone zit er een limiet op en met zo'n snel internet kom je daar gauw aan.

Dus ja daar zou ik niet jaloers op zijn, als je surf en mail extra snel pakt das ook voldoende.

themanwhoknewtoomuch

Ik heb surf en mail extra snel maar krijg elke maand SMS en hele dikke rekeningen!
zie ook op kassa.nl

roon164

Ongelezen bericht door roon164 »

Hoi,

Ik ben het met jullie eens en ik VIND KPN zo langzamerhand een roversbende worden. Alles verandert en waar je het kunt vinden (in de kleine letters zeggen ze dan, maar ook daar niet; en dat komt van KPN medewerker af!!)

Ik ga naar het Juridisch Loket om te kijken wat ik hier aan kan doen en roep iedereen op om het niet te accepteren wat KPN doet.

Ze boden mij een persoonlijk aanbod aan: flexibel2007, maar dan met de regels van 21-10-2010 hahah. Die zijn dus ook aangepast aan deze tijd!! Maar als je akkoord gaat met de aanbieding, dan zit je er aan vast. Doe je het niet, dan houd je wat je nu hebt; in beide gevallen word je bestolen!! En nogmaals, dat VIND ik.

Gr Roon

SeekerNL

themanwhoknewtoomuch schreef:Ik heb surf en mail extra snel maar krijg elke maand SMS en hele dikke rekeningen!
zie ook op kassa.nl
Ik vindt echt heel oneerlijk dat jij KPN de schuld geeft van hoge kosten, als je een smartphone gebruikt en ook nog een simkaart erin stopt ( Je had hem gewoon kunnen gebruiken zonder simkaart of mobiel internet uitschakelen ).

Als je geen bundel hebt voor dat internetten dan betaal je gewoon de hoogste prijs en het is echt niet schuld van providers dat smartphones ook als je hem niet gebruikt verbinding zal maken met mobiel internet.

En fabrikanten waarschuwen je ook en meestal adviseren ze om bundel te gebruiken als je die functies wilt gebruiken die jij deed gebruiken.
roon164 schreef:Hoi,

Ik ben het met jullie eens en ik VIND KPN zo langzamerhand een roversbende worden. Alles verandert en waar je het kunt vinden (in de kleine letters zeggen ze dan, maar ook daar niet; en dat komt van KPN medewerker af!!)

Ik ga naar het Juridisch Loket om te kijken wat ik hier aan kan doen en roep iedereen op om het niet te accepteren wat KPN doet.

Ze boden mij een persoonlijk aanbod aan: flexibel2007, maar dan met de regels van 21-10-2010 hahah. Die zijn dus ook aangepast aan deze tijd!! Maar als je akkoord gaat met de aanbieding, dan zit je er aan vast. Doe je het niet, dan houd je wat je nu hebt; in beide gevallen word je bestolen!! En nogmaals, dat VIND ik.

Gr Roon
Wees blij dat KPN je een bundel per sec aangeboden heeft, ik vindt helemaal niet dat KPN dat zou moeten doen, alleen veel mensen hebben geklaagd, maar als die mensen nou gewoon eens de voorwaarden gelezen hadden van hun abbonement gelezen hadden dan hadden ze geweten dat ze per min betalen.

Wat mij betreft is KPN wat betreft bel bundels eerlijkere dan welke provider dan ook, naar 3 maanden mag je gewoon je bundel aanpassen en dat levert je flinke voordeel op en dan heb je die telefoon dus echt gratis.

En natuurlijk zijn die voorwaarden aangepast! Geef KPN eens ongelijk? Enige punt dat ik had was dat ze geen openheid hebben over hoe die fup bepaald wordt, ik heb niet over min afrondingen gehad.

roon164

Ongelezen bericht door roon164 »

Hoi Seeker,

Ik begrijp je denk ik niet

Waarom vind je niet dat KPN dat zou moeten doen? Ik heb een contract en plotseling, zonder het te laten weten ga ik van per sec, per min betalen...
Daarbij, zoals ik schreef staat het niet duidelijk vermeld.
En als ze dan een flexibel 2007 aanbieden (heb ik niet om gevraagd, hebben ze zelf egdaan) dan moeten ze ook het flexibel 2007 aanbieden, en niet een flauw aftreksel ervan.

Ik heb een beetje het gevoel dat alleen jou onrecht is aangedaan, omdat er voor de fup geen duidelijkheid is. Ik zou je willen vragen nog eens rond te kijken hoeveel mensen er "klagen" zoals jij het noemt. IK denk dat de mensen op komen voor hun rechten, net als jij dat doet.

En weet je wat zo leuk is bij KPN: dat als jij je belbundel aanpast, je abonnement ook aangepast wordt. Maar daar lees je dan weer niks over.

Gr Roon

SeekerNL

roon164 schreef:Hoi Seeker,

Ik begrijp je denk ik niet

Waarom vind je niet dat KPN dat zou moeten doen? Ik heb een contract en plotseling, zonder het te laten weten ga ik van per sec, per min betalen...
Daarbij, zoals ik schreef staat het niet duidelijk vermeld.
En als ze dan een flexibel 2007 aanbieden (heb ik niet om gevraagd, hebben ze zelf egdaan) dan moeten ze ook het flexibel 2007 aanbieden, en niet een flauw aftreksel ervan.

Ik heb een beetje het gevoel dat alleen jou onrecht is aangedaan, omdat er voor de fup geen duidelijkheid is. Ik zou je willen vragen nog eens rond te kijken hoeveel mensen er "klagen" zoals jij het noemt. IK denk dat de mensen op komen voor hun rechten, net als jij dat doet.

En weet je wat zo leuk is bij KPN: dat als jij je belbundel aanpast, je abonnement ook aangepast wordt. Maar daar lees je dan weer niks over.

Gr Roon
Als je een nieuw contract aan gaat met nieuwe abbonement vorm dan is wel zo handig om even de voorwaarden goed door te lezen en dan kun je nog zeggen je wist het niet, maar dat betekend niet dat je het binnen de bedenk tijd van abbonement nog had kunnen nalezen.

En ook ik vergis me wel eens met zo'n abbonement, zo bleek het achteraf dat je alleen in buitenland naar andere Nederlanders binnen bundel kan bellen en smsen en blijkt dat niet te gelden als ik naar buitenlands nummer een sms stuur.

Ze bieden een flexibel aan die bij 2010 / 2011 past, die van 2007 kunnen ze moeilijk in zelfde vorm aanbieden, je tekend meestal trouwens ook voor periode van 2 jaar en ik heb 2 jaar lang elke maand 10€ betaald voor dat mobiel internet.

Enige wat ik niet goed vindt is dat er geen openheid over de fup is, ze kunnen wel zeggen dat de gemiddelde gebruiker 30mb gebruikt maar dat is wel erg weinig ( Ze doen er zelf trouwens niet eens uitspraken over op hoe hoog die fup gesteld staat ).

En bij KPN wordt bij bundel aanpassen voor rest niks anders aan gepast, je kortingen behoud je gewoon, juist daarom kies ik toch steeds voor KPN, terwijl Vodafone veel snellere mobiel internet heeft.

themanwhoknewtoomuch

@SeekerNL Dan had KPN dan eerst haarfijn moeten uitleggen en minsten moeten waarschuwen wanneer kosten zo hoog oplopen. De verhouding is helemaal zoek.

BUITEN BUNDEL?! (575 eu/2,50 eu )/12 maanden = voor 575 eu kan ik 19 jaar internet bij T-MOB ipv 1 mnd bij KPN

SeekerNL

themanwhoknewtoomuch schreef:@SeekerNL Dan had KPN dan eerst haarfijn moeten uitleggen en minsten moeten waarschuwen wanneer kosten zo hoog oplopen. De verhouding is helemaal zoek.

BUITEN BUNDEL?! (575 eu/2,50 eu )/12 maanden = voor 575 eu kan ik 19 jaar internet bij T-MOB ipv 1 mnd bij KPN
Weet ik wel, maar eigenlijk is in jouw geval Samsung die je had moeten waarschuwen dat de smartphone ook gegevens gebruikt wanneer je hem niet actief gebruikt.

KPN had mij trouwens ook mooi misleid, ik dacht nog 30€ tegoed te hebben blijkt op factuur maar 14€ te zijn en in mijn KPN zag je dat niet staan, daar stond gewoon hele tijd 30€.

Gesloten