Ik hoor laatste tijd zoveel mensen klagen over de afronding van min naar boven, maar ik hoor bijna niemand over de fair usage policy's. Ik heb dus een nieuw KPN Personal Sim abbonement en heb daarbij een surf en mail totaal afgesloten die zogenaamd onbeperkt internet heeft.
Zodra ik meer dan 300mb binnen gehaald had kreeg ik dus meerdere smsjes:
Surf en Mail heeft een Fair Use Policy. U hebt nu 80% verbruikt. Bij bereiken van de FUP wordt uw snelheid de rest van de maand verlaagd. Zie kpn.com/fairuse
Nou goed ik heb dus een Android smartphone in combinatie met het bovenstaande abbonement afgesloten voor 2 jaar en al 2 jaar ( vorige abbonement had ik ook met deze bundel ) staat de fup al op een gemiddelde van 25mb a 30mb, je kunt je voorstellen dat als ik alle updates uit Android market binnen haal dat ik al meer dan gemiddelde gebruikt heb.Surf en Mail heeft een Fair Use Policy. Deze maand hebt u de FUP grens bereikt en wordt uw snelheid verlaagd tot het einde van de maand. Zie kpn.com/fairuse
Overigens ze zeggen de bundel af te sluiten als je er 3x overheen gegaan bent, maar het was toch onbeperkt he? Met nieuwe smartphones zit je zo aan meer dan 300mb.
Ik vraag me eigenlijk af wat hier tegen gedaan kan worden, want onbeperkt zou niet nog beperkter moeten zijn dan met abonnementen die nu een limiet van 1GB hebben.