LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Black Berry na één dag stuk, wordt opgestuurd

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
miekie22
Berichten: 15
Lid geworden op: 28 mei 2008 19:05

Black Berry na één dag stuk, wordt opgestuurd

Ongelezen bericht door miekie22 »

Mijn schoonzus heeft haar abonnement verlengd en mocht hierbij een nieuwe telefoon uitzoeken. Ze koos voor de Black Berry White. In de winkel werd het apparaat geinstalleerd en trots nam ze het mee naar huis. 's Avonds wilde ze de telefoon aanzetten en toen had ze alleen nog maar een wit scherm. Het apparaat werkte niet meer. In de winkel probeerden ze nog om de Black Barry opnieuw te installeren, maar het was echt defect. De verkoper vertelde dat het apparaat opgestuurd werd en als het een fabrieksfout is, krijgt ze een nieuwe, maar als het haar eigen schuld, krijgt ze te horen wat de rekening is. Ze kreeg absoluut geen nieuwe mee. Nu moet ze tenminste vier weken wachten op haar telefoon. Dit is toch een beetje van de zotten? Een nieuwe telefoon hoort toch niet na één dag stuk te gaan? Kan zij hier tegenin gaan? Of heeft ze gewoon dikke vette pech?
Groetjes Miek

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Black Berry na één dag stuk, wordt opgestuurd

Ongelezen bericht door crazyme »

miekie22 schreef:Een nieuwe telefoon hoort toch niet na één dag stuk te gaan?
De telefoon werkte toen ze de winkel uitliep.

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: Black Berry na één dag stuk, wordt opgestuurd

Ongelezen bericht door mich24 »

Loze opmerking van Crazy Me.

Dan ben ik wel heel benieuwd bij wie dit is gebeurd,welke winkel.
Want dit is natuurlijk onzin,dat je het geaccepteerd heb.

Omruilen in de winkel die boel!

Roytheslayer
Berichten: 432
Lid geworden op: 26 apr 2006 13:02

Re: Black Berry na één dag stuk, wordt opgestuurd

Ongelezen bericht door Roytheslayer »

Inderdaad gewoon omruilen dat ding.
Snap de verkoper wel.
Het is gewoon een ramp om dat ding vergoed te krijgen door de leverancier.
Mag niet langer dan 2 weken geleden besteld zijn, mag geen enkele gebruikerssporen hebben enz enz.
Maar dat is niet het probleem van jou schoonzus, maar van de verkoper.

miekie22
Berichten: 15
Lid geworden op: 28 mei 2008 19:05

Re: Black Berry na één dag stuk, wordt opgestuurd

Ongelezen bericht door miekie22 »

Toevallig kreeg ik vanmiddag een bericht van mijn schoonzus, dat ze nu toch haar Black Berry heeft. Dus ze hebben toch water bij de wijn gedaan. Het is belachelijk dat ze zo gereageerd hebben.

Yme
Berichten: 304
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:21

Re: Black Berry na één dag stuk, wordt opgestuurd

Ongelezen bericht door Yme »

Fijn dat het toch nog geregeld is! De verkoper is echter niet verplicht om het product te vervangen:
Als u iets koopt, hebt u rechten en plichten. Is een product niet goed? Dan hebt u de volgende rechten en plichten.

* U hebt recht op een gratis reparatie of een nieuw product. Dat moet dan binnen een bepaalde tijd en zonder dat u daar te veel last van hebt. De verkoper kan ervoor zorgen dat u een product te leen krijgt, zolang de reparatie duurt. U kunt niet altijd kiezen tussen een reparatie of een nieuw product. Soms wil de verkoper het product alleen maar repareren, omdat dat goedkoper voor hem is. In zo'n geval mag de verkoper zeggen dat hij alleen wil repareren.


Bron: ConsuWijzer.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Black Berry na één dag stuk, wordt opgestuurd

Ongelezen bericht door crazyme »

miekie22 schreef:Toevallig kreeg ik vanmiddag een bericht van mijn schoonzus, dat ze nu toch haar Black Berry heeft. Dus ze hebben toch water bij de wijn gedaan. Het is belachelijk dat ze zo gereageerd hebben.
Binnen 10 uur opgelost. Super hoor.

Roytheslayer
Berichten: 432
Lid geworden op: 26 apr 2006 13:02

Re: Black Berry na één dag stuk, wordt opgestuurd

Ongelezen bericht door Roytheslayer »

Yme schreef:Fijn dat het toch nog geregeld is! De verkoper is echter niet verplicht om het product te vervangen:
Als u iets koopt, hebt u rechten en plichten. Is een product niet goed? Dan hebt u de volgende rechten en plichten.

* U hebt recht op een gratis reparatie of een nieuw product. Dat moet dan binnen een bepaalde tijd en zonder dat u daar te veel last van hebt. De verkoper kan ervoor zorgen dat u een product te leen krijgt, zolang de reparatie duurt. U kunt niet altijd kiezen tussen een reparatie of een nieuw product. Soms wil de verkoper het product alleen maar repareren, omdat dat goedkoper voor hem is. In zo'n geval mag de verkoper zeggen dat hij alleen wil repareren.


Bron: ConsuWijzer.
Toch vind ik dat bij een product wat op de dag van aankoop al klachten vertoond, er geen twijfel mag bestaan bij de verkoper en dat het toestel gewoon ingenomen moet worden en een nieuwe verstrekt.
Als een klant na een maand terugkomt dan ruil ik hem ook niet om, maar stuur ik hem op.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Black Berry na één dag stuk, wordt opgestuurd

Ongelezen bericht door crazyme »

Roytheslayer schreef:Toch vind ik dat bij een product wat op de dag van aankoop al klachten vertoond, er geen twijfel mag bestaan bij de verkoper en dat het toestel gewoon ingenomen moet worden en een nieuwe verstrekt.
Wanneer de klant het toestel zelf heeft gesloopt is het niet redelijk om een nieuwe te vragen. Ook mag de verkoper best de oorzaak onderzoeken, dat kost tijd.

Roytheslayer
Berichten: 432
Lid geworden op: 26 apr 2006 13:02

Re: Black Berry na één dag stuk, wordt opgestuurd

Ongelezen bericht door Roytheslayer »

Ja ok, als ze hem inderdaad hebben laten vallen of iets dergelijks dan is het iets anders.
Maar softwarematige klachten en dergelijke dan is het gewoon omruilen.
Heb deze week nog 2 nokia c7 teruggenomen.
Vallen allebei de hele tijd uit.
Probleem is alleen dat ik ze niet zomaar terug kan sturen, maar dat is mijn probleem en niet van de klant.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Black Berry na één dag stuk, wordt opgestuurd

Ongelezen bericht door crazyme »

Roytheslayer schreef: Maar softwarematige klachten en dergelijke dan is het gewoon omruilen.
Ook "softwarematige" fouten kunnen heel goed gebruikersfouten zijn. Kwestie van de handleiding niet lezen en gaan prutsen. (moi :mrgreen: ) In de winkel kennen ze natuurlijk ook niet elk probleem direct oplossen waardoor nogal snel de conclusie wordt getrokken "rotding"

Maar het is natuurlijk het serviceniveau van de winkel die bepaalt hoe met dit soort zaken wordt omgegaan.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Black Berry na één dag stuk, wordt opgestuurd

Ongelezen bericht door berndv »

Er is hier een groot verschil wat je vind wat redelijk is, en wat wettelijk is vastgelegd.

Het is heel netjes als het artikel meteen wordt omgeruild voor een nieuwe. Zou ik ook niet meer dan logisch vinden. Maar de winkelier mag er voor kiezen om het te laten repareren.

Gelukkig is het positief opgelost.

Roytheslayer
Berichten: 432
Lid geworden op: 26 apr 2006 13:02

Re: Black Berry na één dag stuk, wordt opgestuurd

Ongelezen bericht door Roytheslayer »

Nou bij die 2 c7 toestellen is het geen gebruikersfout, rotdingen.
Nokia heeft nog veel werk te doen aan hun nieuwe toestellen. zowel c7 als n8 zijn problemen mee.

Maar weet dat ik inderdaad niet verplicht ben om ze terug te nemen, maar is ook een kwestie van jezelf verplaatsen in de klant.

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: Black Berry na één dag stuk, wordt opgestuurd

Ongelezen bericht door mich24 »

Roytheslayer schreef:Nou bij die 2 c7 toestellen is het geen gebruikersfout, rotdingen.
Nokia heeft nog veel werk te doen aan hun nieuwe toestellen. zowel c7 als n8 zijn problemen mee.

Maar weet dat ik inderdaad niet verplicht ben om ze terug te nemen, maar is ook een kwestie van jezelf verplaatsen in de klant.

tsja, Nokia en nieuwe modellen ;)

Roytheslayer
Berichten: 432
Lid geworden op: 26 apr 2006 13:02

Re: Black Berry na één dag stuk, wordt opgestuurd

Ongelezen bericht door Roytheslayer »

Ja inderdaad,
Tijd dat ze afstappen van symbian en gewoon android gaan gebruiken.
Het werkt zoveel fijner.

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: Black Berry na één dag stuk, wordt opgestuurd

Ongelezen bericht door mich24 »

Als we ze dat nou eens wijs konden maken ;)

Roytheslayer
Berichten: 432
Lid geworden op: 26 apr 2006 13:02

Re: Black Berry na één dag stuk, wordt opgestuurd

Ongelezen bericht door Roytheslayer »

Verder geen klachten over nokia hoor.
Vind ze als 1 van de weinige echt goede ondersteuning bieden bij reparaties en dergelijke. En ben ook altijd groot fan geweest van de toestellen.
Maar met de huidige android toestellen en iphone 4 kunnen ze gewoon niet mee met symbian.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Black Berry na één dag stuk, wordt opgestuurd

Ongelezen bericht door crazyme »

Offtopic :

Is HTC goed ? Welke smartphone "doet het altijd" ?

Roytheslayer
Berichten: 432
Lid geworden op: 26 apr 2006 13:02

Re: Black Berry na één dag stuk, wordt opgestuurd

Ongelezen bericht door Roytheslayer »

Welke het altijd doet is natuurlijk moeilijk te zeggen.
Maar bijvoorbeeld de HTC Legend, desire en het nieuwe paradepaardje Desire HD zijn hele fijne toestellen.
Ook de Galaxy S van samsung scoort goed.
En heb nu zelf een paar dagen de Acer Stream in gebruik en die bevalt ook goed.

miekie22
Berichten: 15
Lid geworden op: 28 mei 2008 19:05

Re: Black Berry na één dag stuk, wordt opgestuurd

Ongelezen bericht door miekie22 »

crazyme schreef:Offtopic :

Is HTC goed ? Welke smartphone "doet het altijd" ?
Ikzelf heb de HTC Wildfire en ben er helemaal "Wild" van, al heb ik soms nog wel even moeite met het touchscreen tijdens bijv. het smsen. Maar er loopt een soort woordenboekje mee, voor als je je vingers verkeerd plaatst, waardoor bijna altijd het juiste woord in beeld komt. Verder werkt hij echt prima!!

ps. het was niet binnen tien uur opgelost hoor. Ze heeft er toch nog een week op moeten wachten en de verkopers wisten eigenlijk ook wel dat het haar fout niet was. Ze hebben zelf nog geprobeerd om de software opnieuw te installeren. Maar goed, het duurde gelukkig minder lang dan dat er gezegd was.

Gesloten