LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] tegoed opvragen

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
marties1
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 aug 2010 12:12

tegoed opvragen

Ongelezen bericht door marties1 »

Hallo,'
Ik wil graag mijn onvree uitspreken over het feit dat bij een Telfort mobiel abonnement je geen tussentijds tegoed op kunt vragen.
Volgens de winkelmedewerkster en klantenservice van Telfort zijn ze hier mee bezig. Maar kunnen niet zeggen hoe lang dat gaat duren. Na wat gepluis op internet zie ik reacties van mensen die jaren geleden al dezelfde belofte hebben gekregen.
Toen ik dit merkte heb ik geprobeerd het abonnement te anuleren. Zat nog binnen de 8 dagen maar dit kon niet omdat het abonnement al gebruikt was. Ja... nogal logisch... Als je in de winkel een abonnement afsluit activeert de medewerker direct je kaartje.
Moet je je tellertje aanzetten. Maar deze telt per seconde. En als je met Telfort maar 2 seconden belt wordt er een minuut afgeschreven.
Allemaal zeer omslachtig.
Zo moeilijk kan het toch niet zijn om deze service te gaan verlenen, daar andere providers dit al lang hebben. Patricia

bambi
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 aug 2010 23:39

Re: tegoed opvragen

Ongelezen bericht door bambi »

Mij is hetzelfde overkomen, in de phonehouse werd mij verzekerd dat je de belstatus online zou kunnen bekijken. Voor mij de belangrijkste voorwaarde!
(Het abonnement is voor onze zoon van 15)
Helaas, helaas geen inzicht in de belstatus en op mijn vragen krijg ik van telfort geen antwoord...En ja berichten bij houden is lastig als een gesprek van 10 seconden als 1 minuut gerekend word.
Inmiddels zijn we al vele honderden euros duurder uit en ben ik heel blij dat het abonnement bijna afloopt. Onze zoon mag nu om verdere hoge rekeningen te voorkomen helemaal niet meer bellen.

Ik zeg T-Mobile op
Berichten: 145
Lid geworden op: 17 aug 2010 23:32

Re: tegoed opvragen

Ongelezen bericht door Ik zeg T-Mobile op »

T-mobile kan je dan ook overslaan, want ook daar word je niet wijzer.

Beter is om niet meteen met een zeurend kind naar de belwinkel lopen en daar te vallen voor een glimmende frontje, maar alle afspraken zwart/wit te laten zetten, de voorwaarden meenemen en al die kleine lettertjes te lezen, de websites en deze forums af te pluizen, en dan pas een handtekening te zetten bij je keuze.
Ja, die zal duurder lijken dan die voordeeltjes, maar dat heb je niet die tegenvallers.

Zoals iemand het hier al een keer schreef: mobiele operator is net een waterbed, als je ergens de prijs omlaag drukt, gaat al het andere omhoog.

mootje30
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 nov 2010 12:00

Re: tegoed opvragen

Ongelezen bericht door mootje30 »

ik heb sinds een half jaar een abonnement van telfort en sindsdien betaal ik meer als het dubbele per maand omdat je de belstatus pas na betaling van factuur kan bekijken, de telfort heeft mij verteld dat het aan mijn belgedrag ligt. daar klopt helemaal niks van want ze rekenen per minuut af. bel je 1 min. 05 dat rekenen ze gelijk 2 min. en dat loopt flink op als je korte gesprekken voert.

ik doe hierbij gelijk de voorstel om het weer per seconde af te laten rekenen en dat de klanten de belstatus op elke moment kunnen bekijken.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: tegoed opvragen

Ongelezen bericht door berndv »

Marties: Hoe kom je er bij dat je in de winkel 8 dagen bedenktijd hebt? Die 8 dagen komen van de wet koop op afstand. In de winkel afgesloten is een bindende overeenkomst.

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: tegoed opvragen

Ongelezen bericht door mich24 »

bambi schreef:Mij is hetzelfde overkomen, in de phonehouse werd mij verzekerd dat je de belstatus online zou kunnen bekijken. Voor mij de belangrijkste voorwaarde!
(Het abonnement is voor onze zoon van 15)
Helaas, helaas geen inzicht in de belstatus en op mijn vragen krijg ik van telfort geen antwoord...En ja berichten bij houden is lastig als een gesprek van 10 seconden als 1 minuut gerekend word.
Inmiddels zijn we al vele honderden euros duurder uit en ben ik heel blij dat het abonnement bijna afloopt. Onze zoon mag nu om verdere hoge rekeningen te voorkomen helemaal niet meer bellen.
Beetje flauw om een winkel hier op aan te spreken. Zoiets heet altijd nog eigen verantwoording.

MrV1976
Berichten: 66
Lid geworden op: 09 nov 2010 14:18

Re: tegoed opvragen

Ongelezen bericht door MrV1976 »

Het programma om beltegoed te zien in mijn telfort is af en wordt nu getest. In de telfort winkel kunnen ze je al laten zien hoe het eruit komt te zien, als alles goed gaat staat het vanaf 3 jan 2010 online. Via hun systeem naar links en dan ecare is het zichtbaar. Nog even geduld het wordt echt fantastish hoe het eruit ziet. Telfort is dan wel de laatste met inzage in het beltegoed, maar krijgt wel het mooiste systeem van alle providers. Uw geduld zal worden beloond,

MrV1976
Berichten: 66
Lid geworden op: 09 nov 2010 14:18

Re: tegoed opvragen

Ongelezen bericht door MrV1976 »

ik bedoel 03-1-2011 uiteraard

GodsSon
Berichten: 203
Lid geworden op: 21 feb 2010 18:59

Re: tegoed opvragen

Ongelezen bericht door GodsSon »

MrV1976 schreef:Het programma om beltegoed te zien in mijn telfort is af en wordt nu getest. In de telfort winkel kunnen ze je al laten zien hoe het eruit komt te zien, als alles goed gaat staat het vanaf 3 jan 2010 online. Via hun systeem naar links en dan ecare is het zichtbaar. Nog even geduld het wordt echt fantastish hoe het eruit ziet. Telfort is dan wel de laatste met inzage in het beltegoed, maar krijgt wel het mooiste systeem van alle providers. Uw geduld zal worden beloond,
Het is inderdaad heel belangrijk dat het mooi is, ik heb liever een werkend systeem dat up to date is.

(is trouwens iets dat voor alle providers geldt)

Gesloten