LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN wat een ellende!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
juffie_84

KPN wat een ellende!

Ongelezen bericht door juffie_84 »

Hallo allemaal :)
Zoals velen misschien gezien hebben, heeft het programma Kassa het onderwerp behandeld 'afrekenen op de hele minuut, i.pv. op seconden'

Ik zag dit en heb eens gekeken naar mijn specificaties en ja hoor, bij mij was dit ook. Ik had bijvoorbeeld 1.01 gebeld maar moest voor 2 minuten betalen.
KPN is netjes met een persoonlijk aanbod gekomen en ik heb dit geaccepteerd.

Alleen nu zit ik met het volgende probleem:
Het afgelopen jaar heb ik dus veel te veel betaald. Ik heb contact gehad met HI en gevraagd of ik mijn geld terug kon krijgen, wat ik teveel heb betaald.
De medewerkster zei: "nee, hier doen wij niet aan want dit staat in de Algemene voorwaarden"
Waarop ik antwoordde dat ik deze gelezen had en hier niets over in stond. Ze zei: "mevrouw, wij doen hier niet aan"
Ook zei ze: "wij hebben u een persoonlijk aanbod gedaan en dat is om het goed te maken dat wij wellicht onduidelijk zijn geweest over de voorwaarden"
Dat is leuk voor in de toekomst maar voor het afgelopen jaar heb ik daar niets aan! Ik heb betaald voor iets waar ik geen gebruik van heb gemaakt. Zo komt HI er lekker gemakkelijk mee weg! :x
Dus ik zei dat dit voor mij helemaal niet gold, want ik heb de afgelopen jaren helemaal geen contractswijziging gehad en dat HI de voorwaarden zonder mijn medeweten heeft gewijzigd. Hierdoor heb ik dus teveel betaald en dit mag niet.
Ze zei hier niets van te weten....*&^$%^&*^%%* :evil:

Ik vroeg of ze mij kon doorverbinden met iemand anders, die hier meer van wist. Ze verbond me door en een andere mevrouw zei hetzelfde. Alleen nu kwam deze mevrouw met het verhaal dat ik in maart 2009 mijn contract zou hebben gewijzigd van een HI 25 abonnement naar een sim-only 19,95 abonnement.
Bij mijn weten klopt hier niets van!
Ten eerste heb ik nooit een HI 25 abonnement gehad maar een HI 20.
Ten tweede is het HI 20 abonnement al lang voor 2009 omgezet naar een sim-only, omdat ik HI 20 te duur vond voor mijn belgedrag. Het HI 20 abonnement heb ik in 2002 afgesloten, en als ik het te duur vind, wacht ik echt geen 7 jaar om het om te zetten...

Ik vroeg aan de mevrouw of ze mij de gegevens wilde opsturen, zodat ik dit zwart op wit heb staan. Ze antwoordde: "helaas mogen wij dit niet doen" :shock: Het zijn toch MIJN gegevens!! Ze zijn verplicht om mij dit te sturen, dus toen ik dit zei werd ze kribbig en zei dat ze dit niet mocht doen.
Toen ik antwoordde dat ik al contact had gehad met het juridisch loket, begon ze te stotteren en zij dat ik het schriftelijk aan kon vragen.
Over de restitutie is niet meer gesproken door de telefoniste en ik zei dat ik een officiële klacht ging indienen. En eventueel naar de geschillencommissie stap, als we hier niet uitkomen. De medewerkster antwoordde: "daar haalt u echt niets mee uit hoor" Op de manier hoe ze het zei, kan ik me zo boos over maken!!! :x :x :x Ze zei het bijna honend!

Ik heb het grofweg geschat en al mijn telefoonrekeningen opgeslagen; het komt toch uit op een bedrag van 250 euro. VOor een ander is dit misschien niet veel, maar voor mij wel!
Ik ga dus schriftelijk verzoek indienen voor het opvragen van mijn gegevens en een officiële klacht indienen. Eventueel stap ik naar de Geschillencommissie.

Ik weet dat meer 'slachtoffers' zijn van het afronden op hele minuten, i.p.v. seconden. Maar zijn er nog meer mensen die hier ook op stuiten?
Of sta ik niet in mijn recht en dat dit dus geen zin heeft?

Weggaan bij KPN zou geen zin hebben, want andere providers ronden nu allemaal af op hele minuten!
Echt belachelijk! Stel oplichters zijn het! Geen goed woord voor over!

roon164

Re: KPN wat een ellende!

Ongelezen bericht door roon164 »

Hoi,

Ik denk dat je met je persoonlijk aanbod ook voor de gek gehouden bent. Dit zijn niet de abonnementen zoals ze in (in mijn geval) 2007golden. Deze zijn namelijk op 21-10-2010 herschreven en zeker niet in het belang van de klant!

Ik ga naar het Juridisch Loket en kijken wat ik dan kan doen.

Ik roep mensen om dit ook te doen!!

Ik heb het al een aantal keer geschreven nu!!

Gr Roon

juffie_84

Ongelezen bericht door juffie_84 »

Ik heb mijn aanbod geaccepteerd. De voorwaarden vind ik prima. Geen starttarief en vanaf een minuut per seconde betalen.
Ik heb dezelfde maandkosten, die ik hiervoor ook had.

Ik hoop voor je dat je succes hebt!

themanwhoknewtoomuch

Ongelezen bericht door themanwhoknewtoomuch »

weer een situatie waarin de KPN klantenservice slecht presteerd. Het is gewoon niet te geloven dat mensen zo slecht worden geholpen als het om zulke grote bedragen gaat.

bellen, langs een loket, brieven schrijven of emailen. Je blijft bezig om je recht te halen! KPN heeft teveel macht en de NMA zou hier iets aan moeten doen! of Youp natuurlijk! :D

Gesloten