LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Immateriële schade legio lease slachtoffers

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Immateriële schade legio lease slachtoffers

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

Niet alleen op dit forum, maar ook op diverse andere plaatsen kom ik hartverscheurende verhalen tegen van mensen die het helemaal niet meer zien zitten. Die ziek zijn geworden of nog erger. Gezinnen met kleine kinderen die jaren geen Kerstfeest meer zullen kunnen vieren. Mensen die gedacht hadden met het gespaarde geld van legio lease met vervroegd pensioen te kunnen gaan en die nu nog tien of meer jaren moeten doorwerken als dat tenminste nog kan in deze tijd wanneer je al boven de 60 bent. Daar heb je dan je hele leven voor gewerkt! Mensen die zelfstandig zijn en hun zaak kapot zien gaan. Mensen die de kapotte centrale verwarming niet meer kunnen vervangen, of zelfs hun huis uit moeten. Mensen die niet meer kunnen werken van de stress.. en zo lees ik zoveel verhalen.
Dan denk ik, is hier geen sprake van immateriële schade? Als Dexia verliest dan kunnen we ze misschien een koekje van eigen deeg geven.. leegplukken die ratten! Alle schade, ook de immateriële schade
zullen ze dan betalen! :twisted:

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: Immateriële schade legio lease slachtoffers

Ongelezen bericht door aert0001 »

Dit onderwerp heb ik ook al eens aangehaald, ik weet nu niet meer precies wanneer, maar is alweer enige tijd geleden.
Hierover had ik een gesprek met een advocaat, hij haalde dit aan, natuurlijk zijn er gevallen van grote immateriële schades, en natuurlijk moet je deze meenemen en aandragen, de redenen hierover kunnen heel divers zijn maar het zijn er veel.
Bovendien alles wat je niet naar voren brengt krijg je ook niet vergoed.
Laten we wel wezen in heel veel gevallen zijn er gigantische immateriële schades geleden.

Ton

Gerard
Berichten: 158
Lid geworden op: 17 aug 2003 16:08

Re: Immateriële schade legio lease slachtoffers

Ongelezen bericht door Gerard »

Daarom is het belangrijk zelf naar de rechter te stappen, als je denkt een sterke zaak te hebben. Ouderen durven deze stap misschien niet zo goed te nemen maar overleg eens met uw advocaat.

malle appie
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 dec 2003 17:54

Re: Immateriële schade legio lease slachtoffers

Ongelezen bericht door malle appie »

http://www.trosradar.nl/?url=PHP/HTML/81
nes: Meneer Bos , ik word een wrak, ik wil dexia ook daarvoor aansprakelijk stellen, kan dat ??? mijn advocaat zegt nee....
advocaat3: Immateriële schadevergoeding wordt in Nederland zelden toegekend in dergelijke zaken, maar het is niet onmogelijk. Het hangt af van de omstandigheden.

Raregast
Berichten: 29
Lid geworden op: 09 nov 2003 17:36

Re: Immateriële schade legio lease slachtoffers

Ongelezen bericht door Raregast »

malle appie uit welke boom ben jij gevallen ? Aan de manier van schrijven denk ik, dat je hier al heel lang aanwezig bent. Je bent net een kameleon, zoals die van kleur verandert, verander jij van naam. Of is het een ander diersoort ?

"Of ben ik een beetje dom."

doordemandgevallen
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 nov 2003 14:02

Re: Immateriële schade legio lease slachtoffers

Ongelezen bericht door doordemandgevallen »

Malle Appie heeft last van zijn Oogkleppen.

ook al denk je dat je geen recht hebt op immateriele schade of denkt dat het toch niet vergoed wordt. Moet je dit toch gaanopvoeren al is het alleen maar om ook de door jouw gemaakte advocaatkosten naar beneden te drukken want die zijn voor eigen rekening en kun je niet verhalen op de tegenpartij. klinkt raar maar is waar.

Raregast
Berichten: 29
Lid geworden op: 09 nov 2003 17:36

Re: Immateriële schade legio lease slachtoffers

Ongelezen bericht door Raregast »

Als je zelf dagvaardt kun je veel kosten meenemen volgens iemand die dat schreef. Want wat je niet eist je niet krijgt.

Hollander
Berichten: 1290
Lid geworden op: 20 okt 2003 22:01

Re: Immateriële schade legio lease slachtoffers

Ongelezen bericht door Hollander »

Het klinkt inderdaad raar: je moet immateriele-schadevergoeding eisen (die je toch niet krijgt) om je eigen advocaatkosten te drukken? ???

doordemandgevallen
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 nov 2003 14:02

Re: Immateriële schade legio lease slachtoffers

Ongelezen bericht door doordemandgevallen »

Hollander het eurootje is bijna gevallen.

Imateriele schade wordt zelden toegekend.
Advocaat kosten, gemaakt voor de procedure, kun je niet vorderen.

Dus als imateriele schade gedeeltelijk in het zeldzame geval wel wordt toegekend drukt dat weer de advocaatkosten.

Voor de meeste gedupeerde is imateriele schade aannemelijk te maken. Maar wat niet automatisch betekend dat er een schadevergoeding tegenovergesteld wordt. Bedenk hoe je leven er nu uit ziet zolang deze kwestie zich voorsleept ten opzichte van je leven wat je leiden voor dit debacle. Slapeloze nachten. Wanhoop nabij. Depressies, verloren vertrouwen in de mensheid en politiek, Ruzies ed in huiselijke sfeer, Echtscheidingen, Ontslag of verslechterde arbeidsverhouding bij je werkgever en ga zo maar door.

malle appie
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 dec 2003 17:54

Re: Immateriële schade legio lease slachtoffers

Ongelezen bericht door malle appie »

Onvoorstelbaar wat een gezever hier, ik heb me vanavond volledig klemgezopen, kom net teruggestrompeld uit de kroeg, net nog ff staan darten op de poster van Bruneel en dan lees ik met me zatte kop deze volstrekt van de pot gerukte kolder. Slapeloze nachten, wanhoop, depressies, verloren vertrouwen in de mensheid en politiek, ruzies ed in huiselijke sfeer, echtscheidingen, ontslag of verslechterde arbeidsverhouding bij je werkgever en dat alles door een verkeerd uitgevallen spaarplan/belegging ? Als geld zo'n bepalende rol speelt is er toch echt meer aan de hand. Sorry maar nu val je inderdaad door de mand. Proost !

Gesloten