LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] klant onvriendelijk bij ESSO

Andere onderwerpen over auto en vervoer
cougag
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 okt 2010 23:09

klant onvriendelijk bij ESSO

Ongelezen bericht door cougag »

Hallo
Ik heb een vergissing gemaakt bij het tanken (ESSO), verkeerde benzine 4 liter, daarna de juiste benzine getankt.
Bij afreken heb ik schijnbaar alleen de laatste betaald. En in de haast heb ik bij de kassa op de vraag "heeft U nog andere diensten bij de ESSO afgenomen", schijnbaar nee geantwoord.
( ik had n.l. alleen getankt)
Een paar dagen later kreeg ik een factuur van een incasso bureau van 54,81 euro, voor het niet betalen van 6,81 euro
Naar veel bellen met esso en incassobureau kreeg ik te horen dat dit niet meer terug gedraaid kan worden.
Ik vind absolute niet klant vriendelijke van ESSO.
Ten eersten niet om direct een incasso bureau in te schakelen, en ten tweede niet met te zeggen dat niet terug gedraaid kan worden
Ik lijk zo wel een wanbetaler, terwijl ik duizenden liters heb afgenomen van ESSO. Die overigen van af nu door de concurrent geleverd gaan worden.

tiepmiep
Berichten: 114
Lid geworden op: 26 mei 2010 11:23

Re: klant onvriendelijk bij ESSO

Ongelezen bericht door tiepmiep »

Jij steelt benzine en noemt dan de esso onvriendelijk??
Ze hebben u via uw kenteken u achterhaald ja dat kost wat extra kosten ook!

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: klant onvriendelijk bij ESSO

Ongelezen bericht door tennis »

tiepmiep schreef:Jij steelt benzine en noemt dan de esso onvriendelijk??
Ze hebben u via uw kenteken u achterhaald ja dat kost wat extra kosten ook!
Dit is juist.
Waarom je nu Esso in het spel brengt, want dit heeft niets met de oliemaatschappij te doen.
Als je bij Shell, of ergens anders had getankt en niet betaald, was het ook zo gelopen.
De pomphouder en ook de oliemaatschappij kunnen niet via het kenteken achterhalen, wie de eigenaar is, dus geven zij dit uit, en deze kosten verhalen zij op jou.

Hier kan je het nalezen:
https://www.tankenzonderbetalen.nl/Content/

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: klant onvriendelijk bij ESSO

Ongelezen bericht door crazyme »

cougag schreef: Ik lijk zo wel een wanbetaler, terwijl ik duizenden liters heb afgenomen van ESSO. Die overigen van af nu door de concurrent geleverd gaan worden.
Je bent ook een wanbetaler. Er is niets anders van te maken. Ongetwijfeld ging het per ongeluk, daar zal niemand aan twijfelen.

De concurrent zal op precies dezelfde manier handelen.

MAXIEM

Re: klant onvriendelijk bij ESSO

Ongelezen bericht door MAXIEM »

cougag

Op zich een prima zaak, dat je andere consumenten waarschuwt voor de praktijken van dit bedrijf. Zo kunnen zij in de toekomst bewuster kiezen om wel of geen zaken te doen met deze firma.

Maxiem.

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: klant onvriendelijk bij ESSO

Ongelezen bericht door jlthkoch »

MAXIEM schreef:cougag

Op zich een prima zaak, dat je andere consumenten waarschuwt voor de praktijken van dit bedrijf. Zo kunnen zij in de toekomst bewuster kiezen om wel of geen zaken te doen met deze firma.

Maxiem.
Ik denk alleen dat we dan maar beter alle benzinestations kunnen mijden, want het is toch wel gebruikelijk dat dit traject wordt ingezet als je tankt zonder te betalen......

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: klant onvriendelijk bij ESSO

Ongelezen bericht door tennis »

MAXIEM schreef:cougag

Op zich een prima zaak, dat je andere consumenten waarschuwt voor de praktijken van dit bedrijf. Zo kunnen zij in de toekomst bewuster kiezen om wel of geen zaken te doen met deze firma.

Maxiem.
Dan doe het toch morgen bij een ander bedrijf, kijken of deze dan soepeler zijn voor jou!
Wat een onzin!

Blijkbaar geef je dit advies vaker:
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 1#p1047651

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: klant onvriendelijk bij ESSO

Ongelezen bericht door dhc »

MAXIEM schreef:cougag

Op zich een prima zaak, dat je andere consumenten waarschuwt voor de praktijken van dit bedrijf. Zo kunnen zij in de toekomst bewuster kiezen om wel of geen zaken te doen met deze firma.

Maxiem.

Maxiem...of moet ik Read zeggen? Jouw postings lijken erg op een "deskundige" die op de Kassa-site puntjes spaart.....
Blijkbaar heb je de laatste 20 jaar geen tankstation bezocht, op elke pomp staan het bericht dat bij niet betalen een incassoburo ingeschakelt wordt! Dat TS "per ongeluk" vergeten is alles te betalen......tja.....

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: klant onvriendelijk bij ESSO

Ongelezen bericht door dhc »

Maxiem...of moet ik Read zeggen
Maxiem/ReadAC.

Inderdaad, was er al bang voor.......

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: klant onvriendelijk bij ESSO

Ongelezen bericht door crazyme »

cougag schreef:Hallo
Ik heb een vergissing gemaakt bij het tanken (ESSO), verkeerde benzine 4 liter, daarna de juiste benzine getankt.
Bij afreken heb ik schijnbaar alleen de laatste betaald. En in de haast heb ik bij de kassa op de vraag "heeft U nog andere diensten bij de ESSO afgenomen", schijnbaar nee geantwoord.
Ik vraag mij af of deze vraag wel oprecht gesteld wordt.

Wanneer ik tank en de slang terughang is het helemaal niet mogelijk om iets anders te tanken voordat er is afgerekend.

Ook de vraag "heeft u nog andere diensen bij de ESSO afgenomen" komt erg onwaarschijnlijk over.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: klant onvriendelijk bij ESSO

Ongelezen bericht door ronald g »

@crazyme, zoiets kwam ook al bij mij op, de tellers worden binnen op nul gezet zodat er weer getankt kan worden. Ts moet dus naar een volgende pomp gereden zijn en daar de juiste benzine hebben getankt. Hoe dan ook ts is nalatig geweest ( strafbaar klinkt zo cru ).
Voorts bevreemd het mij dat je binnen een paar minuten vergeet dat je verkeerde benzine hebt getankt, dan moet je toch wel heel warrig zijn. De kosten zijn dus geheel terecht opgelegd, immers er is getankt en niet betaald.

marnix
Berichten: 818
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: klant onvriendelijk bij ESSO

Ongelezen bericht door marnix »

Hmm, als ik ergens benzine tank vraagt men nooit bij het afrekenen of ik 'nog andere diensten heb gebruikt'. Wist de kassa-bediende soms dat TS twee keer heeft getankt? Waarom dat dan niet gewoon gemeld aan de klant?

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: klant onvriendelijk bij ESSO

Ongelezen bericht door ronald g »

de fout van de klant afschuiven op de kassa medewerker, die heeft wel iets anders te doen. Ts gaf aan gehaast te zijn.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: klant onvriendelijk bij ESSO

Ongelezen bericht door tennis »

marnix schreef:Hmm, als ik ergens benzine tank vraagt men nooit bij het afrekenen of ik 'nog andere diensten heb gebruikt'. Wist de kassa-bediende soms dat TS twee keer heeft getankt? Waarom dat dan niet gewoon gemeld aan de klant?
En dan laat de kassa bediende de klant gewoon wegrijden, om een incasso procedure te kunnen starten! :roll:

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: klant onvriendelijk bij ESSO

Ongelezen bericht door crazyme »

Er klopt geen fluit van dit verhaal.

Gezien het tijdstip zal het wel weer een trol zijn.

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: klant onvriendelijk bij ESSO

Ongelezen bericht door Mallemalle »

crazyme schreef:
cougag schreef:Hallo
Ik heb een vergissing gemaakt bij het tanken (ESSO), verkeerde benzine 4 liter, daarna de juiste benzine getankt.
Bij afreken heb ik schijnbaar alleen de laatste betaald. En in de haast heb ik bij de kassa op de vraag "heeft U nog andere diensten bij de ESSO afgenomen", schijnbaar nee geantwoord.
Ik vraag mij af of deze vraag wel oprecht gesteld wordt.

Wanneer ik tank en de slang terughang is het helemaal niet mogelijk om iets anders te tanken voordat er is afgerekend.

Ook de vraag "heeft u nog andere diensen bij de ESSO afgenomen" komt erg onwaarschijnlijk over.
hoe moeilijk is het om even bij de kassa te zeggen, ik heb per ongeluk ook4 liter verkeerde brandstof getankt, en dat ook even af te rekenen :roll:

suffe actie

Enya84
Berichten: 27
Lid geworden op: 18 nov 2010 01:04

Re: klant onvriendelijk bij ESSO

Ongelezen bericht door Enya84 »

Alsof het tankstation kon zien dat jij wel wilde betalen. Volgens mij stond Derek Ogilvie niet achter de kassa ....

Gesloten