LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] altijd maar weer te laat die uitkering

Wat zijn de rechten van een werkloze of arbeidsongeschikte en welke ervaringen heb jij met de verschillende instanties?
z.assistente
Berichten: 70
Lid geworden op: 21 sep 2009 16:00

altijd maar weer te laat die uitkering

Ongelezen bericht door z.assistente »

Om gek van te worden
altijd zijn ze weer te laat met die uitkering van de UWV
het moet elke 4 weken ,,maar ze stelen er steeds een paar dagen bij,zodat het een maanduitkering wordt,,,,,hu!! en een klachtenbrief?? hiihih een lachertje,
mevrouw er zitten 3 werkdagen tussen voor uw het op uw rekening heeft
altijd maar weer diezelfde smoesjes,
Dieven zijn het!
pfffff,waar kan ik terecht met deze klacht en ze laten betalen voor de dagen dat ze te laat zijn1

brenda229
Berichten: 277
Lid geworden op: 21 mei 2006 17:56

Re: altijd maar weer te laat die uitkering

Ongelezen bericht door brenda229 »

beetje flauwe reactie van mij, maar misschien moet u gewoon gaan werken..

anita1971
Berichten: 265
Lid geworden op: 30 aug 2006 19:42

Re: altijd maar weer te laat die uitkering

Ongelezen bericht door anita1971 »

Bij mij is de UWV uitkering een maandelijkse.............

Heeft u een WW uitkering?

Enne, in Perspectief staat wanneer u uw uitkering kunt verwachten wanneer het een WAO/WIA uitkering is.

Starscream
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 mei 2010 18:26

Re: altijd maar weer te laat die uitkering

Ongelezen bericht door Starscream »

Je kan beter gaan werken ipv klagen dat je geld waar je niks voor doet wat later krijgt waar ik en velen anderen voor moeten werken..

kansloos die figuren werk zat te beroerd om te werken desnoods een ander vak.

tenzij je ernstig ziek bent ofzo maargoed dat staat niet in je verhaal maar anders kompleet kansloos.

anita1971
Berichten: 265
Lid geworden op: 30 aug 2006 19:42

Re: altijd maar weer te laat die uitkering

Ongelezen bericht door anita1971 »

Ik ben helaas te ziek om te werken en bij mij staat mijn WAO uitkering toch echt max. de 25e van de maand op MIJN REKENING.

Dus meneer/mevrouw is of te ziek om perspectief te lezen :mrgreen: , of hij/zij heeft een WW uitkering en daar heb ik gelukkig alleen in mijn jonge jaren 1x mee te maken gehad. Gelukkig maar een paar maanden.

AEMLB
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 apr 2010 16:25

Re: altijd maar weer te laat die uitkering

Ongelezen bericht door AEMLB »

Bel me even je kan zo 35 uur per week aan de slag, helaas willen de meeste niet want het mooie weer komt er aan en er moet eerst nog berekend worden hoeveel er bijverdiend kan worden naast de uitkering! Bel me toch maar niet, ik heb liever iemand die wel wil en elke vrijdag het loon gestort krijgt.

brenda229
Berichten: 277
Lid geworden op: 21 mei 2006 17:56

Re: altijd maar weer te laat die uitkering

Ongelezen bericht door brenda229 »

ik heb inderdaad een keer zonder werk gezeten, ik heb toen een ww aangevraagd maar kon gelijk weer aan de slag via een uitzendburo.
Via dat uitzendburo bij mijn werkgever waar ik nu werk en heb via een half jaar een contract voor onbepaalde tijd gekregen.

Dus heb wel degelijk geen contractverlenging gehad (ging niet goed met het bedrijf), maar alles aan gedaan om direct weer aanhet werk te gaan.

En voor dat je een vooroordeel heb, ik ben niet gezond en hierdoor parttime beschikbaar voor werk, hier altijd open over geweest en nooit een probleem gehad!
Waar een wil is is een weg, ga een opleiding volgen of onderneem actie.

Als iemand ivm gezondheid niet kan werken of even echt geen werk kan vinden is uitkering een goed vangnet. voor mensen die er misbruik van maken vind ik het schandalig! Waarom moet een ander werken voor jou inkomen?
En dan nog klagen?
sorry, maar heb ik geen respect voor!

malaga
Berichten: 400
Lid geworden op: 24 aug 2005 08:51

Re: altijd maar weer te laat die uitkering

Ongelezen bericht door malaga »

vogels schreef:
Waarom moet een ander werken voor jou inkomen?
Dat is natuurlijk grote onzin! We hebben het hier over een WW-uitkering, daarvoor betaal je premie en heb je gewoon recht op. Vreemd wel, iemand stelt een vraag over uitbetaling WW en krijgt meteen van alles en nog wat voor haar/zijn voeten geworpen. Wie zegt dat er niet gesolliciteerd wordt? Wie zegt dat betrokkene te lui is om te werken? Allemaal vooroordelen zonder dat men iets weet van vragensteller.

Helemaal mee eens, ofwel weer berichten zijn verwijderd.
TS staat weer eens aan de schandpaal!

witte angora
Berichten: 32028
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: altijd maar weer te laat die uitkering

Ongelezen bericht door witte angora »

z.assistente schreef:Om gek van te worden
altijd zijn ze weer te laat met die uitkering van de UWV
het moet elke 4 weken ,,maar ze stelen er steeds een paar dagen bij,zodat het een maanduitkering wordt,,,,,hu!! en een klachtenbrief?? hiihih een lachertje,
mevrouw er zitten 3 werkdagen tussen voor uw het op uw rekening heeft
altijd maar weer diezelfde smoesjes,
Dieven zijn het!
pfffff,waar kan ik terecht met deze klacht en ze laten betalen voor de dagen dat ze te laat zijn1
Hoi,

Je klacht is op zich heel begrijpelijk, de WW (daar gaat het om neem ik aan, omdat je het om de 4 weken krijgt?) is al geen vetpot dus als je een paar dagen langer moet wachten is dat niet fijn.

Toch is het wel waar wat anderen ook zeggen: behalve je uiterste best doen om werk te vinden, en premie betalen, gaat het om geld dat je krijgt, en waar je toch redelijk van rond kunt komen.

Probeer het maar te zien zoals het is: een sociaal vangnet waar Nederland uniek in is. In veel andere landen zijn dit soort vangnetten er niet, en als je dan zonder werk zit, heb je een veel groter probleem. Als je het zó ziet, dan zijn die paar dagen niet zo'n probleem meer.

Wat die paar dagen verschil betreft: het kan veel uitmaken waar je bankiert. Voorheen bij de Postbank kreeg ik mijn WAO altijd op de 14e/15e gestort, nu ik bij de Rabo zit is het de 11e/12e, bij hoge uitzondering (weekend) de 14e.

z.assistente
Berichten: 70
Lid geworden op: 21 sep 2009 16:00

Re: altijd maar weer te laat die uitkering

Ongelezen bericht door z.assistente »

ZIe! Waar gaat dit heen met uwv!

PS ik negeer mensen die een ziekelijke, onvoorwaardelijk oordeel klaar hebben over iets waar ze niets van weten en mij niet kennen!
Onvoorstelbaar dat men zo reageert! heb er dan ook geen woorden voor! we zijn hier om elkaar te helpen met advies of ervaringen uit te delen
,NIET OM ELKAAR AF TE MAKEN!
LAAT DAT MAAR AAN DE REGERING OVER!

windwater
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jun 2010 00:29

Re: altijd maar weer te laat die uitkering

Ongelezen bericht door windwater »

Het is mij ook opgevallen dat de uitkeringsdatum steeds een dag verschuift. Heel vervelend als je er op rekent, en je vaste lasten automatisch op een eerdere datum worden afgeschreven. Toch kan het haast niet dat er daardoor dagen niet meetellen; in je uitkeringsspecificatie kun je zien over welke periode je de uitkering precies krijgt. Die periodes sluiten waarschijnlijk wel aan.

Verder groot gelijk aan allen die pleiten tegen vooroordelen over mensen met een WW-uitkering. Ook met een dijk van een motivatie om te werken kun je de pech hebben om werkloos te raken. Daar voel je je dan al beroerd genoeg over, zeker als het gat is niet even simpel te dichten is met een volgende baan!

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: altijd maar weer te laat die uitkering

Ongelezen bericht door VioletPrue »

brenda229 schreef:beetje flauwe reactie van mij, maar misschien moet u gewoon gaan werken..
Wel meer dan een 'beetje flauw'.
U kent de situatie niet en gaat er maar meteen vanuit dat mevrouw blij is om thuis te zitten en haar hand op te houden.

wakker
Berichten: 42
Lid geworden op: 21 sep 2010 13:55

Re: altijd maar weer te laat die uitkering

Ongelezen bericht door wakker »

als je in een grote stad woond (rotterdam(!)) worden dergelijke vooroordelen zovaak bevestigd wat dat betreft je oordeel een beetje vertroebelt.

maar inderdaad, er zijn ook voldoende mensen die geheel terecht door de staat geholpen worden.

Enya84
Berichten: 27
Lid geworden op: 18 nov 2010 01:04

Re: altijd maar weer te laat die uitkering

Ongelezen bericht door Enya84 »

Of het nu wel of niet terecht is dat TS een uitkering ontvangt. Ik vind dat ze niet zo moet zeuren. Misschien vrijwilligerswerk gaan doen? Heb je een nuttige bezigheid en geen tijd meer om je druk te maken om dit soort nonsens?

Eygen
Berichten: 10
Lid geworden op: 17 nov 2010 14:56

Re: altijd maar weer te laat die uitkering

Ongelezen bericht door Eygen »

Enya84 schreef:Of het nu wel of niet terecht is dat TS een uitkering ontvangt. Ik vind dat ze niet zo moet zeuren. Misschien vrijwilligerswerk gaan doen? Heb je een nuttige bezigheid en geen tijd meer om je druk te maken om dit soort nonsens?
Je impliceert dat iemand die te ziek is om te werken, op de een of andere manier wél vrijwillegerswerk kan doen. Leg me maar eens uit hoe dat kan :roll:

dierenvriend1986
Berichten: 85
Lid geworden op: 29 apr 2010 11:38
Locatie: Schoonhoven
Contacteer:

Re: altijd maar weer te laat die uitkering

Ongelezen bericht door dierenvriend1986 »

Enya84 schreef:Of het nu wel of niet terecht is dat TS een uitkering ontvangt. Ik vind dat ze niet zo moet zeuren. Misschien vrijwilligerswerk gaan doen? Heb je een nuttige bezigheid en geen tijd meer om je druk te maken om dit soort nonsens?
Ik weet niet of je een eigen huishouding draait Enya84 maar als steeds de uitbetalingsdatum verschuift dan loop je op een gegeven moment vast aangezien de rest van de vaste lasten gewoon door gaan.

Even aan alle mensen die zo snel klaar staan met hun oordeel:

Ik hoop dat jullie ook ooit krap bij kas komen te zitten door ziekte/ontslag en iedere 5cent om moeten draaien dan piep je wel anders.

gtp
Berichten: 596
Lid geworden op: 16 mar 2009 11:02

Re: altijd maar weer te laat die uitkering

Ongelezen bericht door gtp »

Hebben jullie weleens van 4 wekelijks salaris betaling gehoord? UWV betaald per 4 weken dit betekend dat de betaling elke maand ongeveer 2 dagen eerder komt en je zodoende 13 betalingen in 1 jaar ontvangt.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: altijd maar weer te laat die uitkering

Ongelezen bericht door VioletPrue »

gtp schreef:Hebben jullie weleens van 4 wekelijks salaris betaling gehoord? UWV betaald per 4 weken dit betekend dat de betaling elke maand ongeveer 2 dagen eerder komt en je zodoende 13 betalingen in 1 jaar ontvangt.
Tenzij er dus standaard te laat wordt betaald, dan ben je die 'winst' dus mooi kwijt en is te laat toch echt te laat hoor.

bianca82
Berichten: 771
Lid geworden op: 24 nov 2010 15:36
Locatie: nederland

Re: altijd maar weer te laat die uitkering

Ongelezen bericht door bianca82 »

ww is ook vaak te laat.. irritant als je vaste lasten heb, en als je afhankelijk ben van de ww

gelukkig heb ik nog een 0 uren baan (ja ik meld elk gewerkt uurtje aan t uwv zodat ze het ervan af kunnen trekken) zodat ik teminste nog optijd mn vaste lasten kan betalen

en inderdaad ww heb je voor betaald daar heb je als het goed is voor gewerkt. liefst wilt iemand die ww krijgt (de meeste teminste) ook gewoon een baan (ik wil dus heel graag een 20 uren baan en zoek daar ook gewoon naar daarnaast om toch werkzaam te blijven 0 uren contract EN vrijwilligerswerk naast mijn werk als moeder

hbsdnkmp
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 aug 2012 09:51

Re: altijd maar weer te laat die uitkering

Ongelezen bericht door hbsdnkmp »

Mensen worden ongeschikt verklaard voor 'hun arbeid' en bij mijn weten wordt een UWV-uitkering volgens de desbetreffende wetten per dag berekend. Ooit ging ik halverwege de maand (4 weken?) werken. UWV stelde dat ik de inkomsten uit arbeid moest opgeven en ik weigerde dat omdat ik slechts inlichtingen diende te verstreklken over de uit te keren dagen en dat de dagen die ik gewerkt had er geen recht op uitkering was en dus geen inlichtingenplicht. UWV stelde dat er CRvB jurisprudentie zo zijn enz enz en desgevraagd werd mij die toegezonden. In die 'jurisprudentie werd iemand die zich achteraf op verrekening beriep door de CRvB het bos ingestuurd, echter had ik een en ander vantevoren netjes scvhriftelijk gemeld en na het opzenden van de jurisprudentie ook dat ik er zogezegd de gaten in zou schieten en Donner die op dat moment de Tweede Kamer stond voor te lichten over bijverdienmogelijkheden voor Wajongeren zou ontmaskeren. Dit met het verzoek een beschikking af te geven zodat een rechtsgang zou open staan. Alles wat er kwam geen enkel besluit van UWV, ook niet (rappel)faxen, aangetekende verzending en tenslotte aanbieding ten kantare met twee getuigen om te voorkomen dat UWV zich achteraf erop zou gaan beroepen dat ik geen inlichtingen zou hebben verstrekt en mij ook nog zou gaan beboeten.. Pas ruim 3 jaren later werd een en ander verrekend precies zoals ik had gesteld dat het hoorde! Inmiddels had in die periode niet de leugen geregeerd zoals mevrouw Beatrix dat ooit treffend verwoordde doch de oplichter.

Remedie tegen de late betaling is mijnsinziens alle (werk)dagen waarover recht op uitkering (en dus betaling) is bij elkaar optellen en vergelijken met wat door UWV is uitbetaald en het verschil claimen binnen 5 jaar en jaarlijks deze termijn stuiten. Het zou kunnen dat de wetgever inmiddels stiekem de wetjes heeft veranderd maar het loont de moeite dat eens te checken of dat zo is en p[er wanneer dan wel...

Gesloten