LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slechte ervaring met FotoSG

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
arth020
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 nov 2010 23:27

Re: Slechte ervaring met FotoSG

Ongelezen bericht door arth020 »

[persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] leest dit forum ook,
dus


ik wil mijn geld terug [persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] , en wel NU !

HET IS MIJN GELD . €393 euro
Laatst gewijzigd door arth020 op 19 nov 2010 18:38, 2 keer totaal gewijzigd.

cranendonck
Berichten: 23
Lid geworden op: 12 aug 2010 03:10

Re: Slechte ervaring met FotoSG

Ongelezen bericht door cranendonck »

:?
Jonge jonge zeg, Wat is hier gaande in FotoSG harlingen.
Was zo goede shop snel spullen ontvangen altijd. Jaar na dato kom ik dit en veel klachten tegen. Wat is daar gebeurt?
:arrow: Nieuw personeel die de zaak afbreken?
:arrow: OP de Fles gegaan?
:arrow: Met de noorder zon verdwenen?

Nou schrik wel even een goede zaak, Op eens zo slecht geworden is.
Dan ben ik goed af gekomen van totaal bedrag van 33,000 eur aan bestelling.
Die ik ontvangen heb vorig jaar. Dus bestel ma niks meer als ik zo lees.

Nou FotoSG als U mee leest vertel eens wat is bij U gaande?
Waarom breek u uw goede naam zo af . Tja je kan iemand voor zijn kop kijken, Maar niet in zijn kop. Dus ja al de gedupeerde Geef die hen geld terug man.

Vr gr. ex klant fotosg

Henk1958
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 mar 2010 16:18

Re: Slechte ervaring met FotoSG

Ongelezen bericht door Henk1958 »

Hallo,

Via Hyves kreeg ik een bericht en toen ben ik echt gaan lezen enz. enz. en zo kwam ik hier dan ook terecht.

Het is misschien (nu dan) een beetje mosterd na de maaltijd, maar je kunt als particulier zelf ook een deurwaarde inschakelen. Mijn inschatting is dat deze meer voor je zou kunnen doen dan dat je zelf nu zou denken.

Mijn advies, schakel dan een deurwaarde in die niet in de gemeente van FotoSG woont, maar in een geheel andere plaats.
Een beetje deurwaarde zal je vooraf goed informeren en adviseren, voordat je zou moeten betalen. Geloof me, er zijn echt goede deurwaardes die het ook echt goed met de mensen menen.

Dit blijf ik volgen, gewoon uit intresse en ik vind het echt erg voor de gedupeerden.

Groetjes, Henk

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: Slechte ervaring met FotoSG

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Harlingen2010 schreef:Ik wil jullie graag helpen en ik denk dat dat kan!
Ik heb zijn huidige gegevens en van zijn vrouw. Ook heb ik hier foto's en heeft hij morgenavond een optreden van hun CD Presentatie voor diegenen die hem willen overvallen. Ik kreeg via hyves het bericht en omdat ik weet wie het is wil ik jullie graag helpen. Ik weet 100% zeker dat hij hier aanwezig is!
Dit gaat dus *echt* he-le-maal nergens meer over.

Sommigen hebben hier hun roeping als rechercheur duidelijk gemist.

Ik begrijp dat jullie boos zijn, maar om iemand zote kakken te zetten op internet gaat echt veel te ver. Je hebt een zakelijk geschil met iemand, hou het dan ook zakelijk. Die man levert je fotospul niet, dat is iets anders dan dat hij je kat verkracht. Dat is persoonlijk.

Nog meer sta ik te kijken van de redactie van dit forum, die hierbij nog niet heeft ingegrepen. Maar goed.

We kunnen het trouwens ook omdraaien. De eerste berichten over die toko doken al maanden geleden op. Waarom zijn er dan nog steeds mensen die bestellen? Je kunt de schuld ook bij jezelf leggen: veel mensen lezen zich eerst in over een webshop (vergelijkingssites) of kopen alleen bij shops met een keurmerk. Je koopt op straat ook niet van een slissende zigeuner, waarom op internet ook niet even wat langer nadenken...

Ik hoop dat iedereen zijn geld terugkrijgt of zijn spullen geleverd krijgt, maar laten we het wel fatsoenlijk houden.

P.S. Henk1958, wat is een deurwaarde? Mijn voordeur is ongeveer 100 euro waard, de jouwe dan?

nanda phielix
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 nov 2010 13:54

Re: Slechte ervaring met FotoSG

Ongelezen bericht door nanda phielix »

:(
Laatst gewijzigd door nanda phielix op 24 nov 2010 01:44, 2 keer totaal gewijzigd.

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: Slechte ervaring met FotoSG

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Moderator bedankt.

conquista1
Berichten: 17
Lid geworden op: 18 okt 2009 11:46

Re: Slechte ervaring met FotoSG

Ongelezen bericht door conquista1 »

Het is in ieder geval een vreemde ontwikkeling. Ik begrijp dat er mensen op goede recencies zijn af gegaan, omdat die ook daadwerkelijk kloppen. Ik heb er in het verleden ook besteld en er was nooit iets aan het handje. Was er heel erg tevreden over. Dus de vraag is wat daar in godsnaam dan ineens aan de hand is.

nanda phielix
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 nov 2010 13:54

Re: Slechte ervaring met FotoSG

Ongelezen bericht door nanda phielix »

:?
Laatst gewijzigd door nanda phielix op 24 nov 2010 01:49, 3 keer totaal gewijzigd.

harryeik
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 nov 2010 00:21

Re: Slechte ervaring met FotoSG

Ongelezen bericht door harryeik »

Beste Captain Pervert.
Ben jij zijn vriendje ofzo? Ik heb op een VAKBEURS een bestelling gedaan die FotoSG niet nakomt. Ook na twee aangetekende brieven krijg ik geen reactie. Wederom kosten voor mij, evenals advocaat-kosten. Beschamend gewoon. Zeker ook tegenover de verhalen zoals ik ze hier lees van bijstandmoeders. (overigens voor iedereen.)
Maar wat mij echt zorgen baart is wat frank_63 ook al aangaf: De site is nog in de lucht en iedereen kan bestellen. en NIEMAND doet wat.
RADAR team: DOE eens iets, besteed er tenminste even aandacht aan op de TV.

Groet,
Harry

timpeg
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 mar 2008 09:20

Re: Slechte ervaring met FotoSG

Ongelezen bericht door timpeg »

Goh.. ongeveerd 2 maand geleden heb ik al aangifte gedaan tegen oplichting. Helaas bestellen er dus nog steeds mensen.. Jammer. Even met google aan de gang en de berichten vliegen je om de oren. Toen ik mijn producten bij FotoSG bestelde begon het net verkeerd te gaan, dus kon ik helaas nog niets vinden.

Je kan jezelf de schuld geven dat je niet gegoogled hebt, maar ja.. in je enthousiastme kan je dat vergeten. Het neerzetten van adresgegevens kan je gewoon niet maken, hoe vervelend de zaak ook is. Iedereen heeft zijn privacy. Het enigste wat de deurwaarde kan doen is de bescheiden overhandigen van een evt. rechtzaak als er niet betaald wordt. Pas zodra de rechter uitspraak heeft gedaan kan de deurwaarde overgaan tot beslaglegging.

FotoSG had overigens meer leveranciers. Die kan je moeilijk aansprakelijk stellen voor de geleden schade. Weet dat 1 leverancier zijn best doet om mee te werken, maar hij kan moeilijk alles rechtzetten.

Ik heb eerder het gevoel dat de politie er weinig mee doet. Vraag me wel af wat de mensen van TrosRadar verwachten, buiten het feit dat ze het alleen onder de aandacht kunnen brengen.

Wel jammer dat mensen hier onderling een beetje op elkaar gaan lopen mopperen en moeilijk doen, terwijl het hoofddoel is om het geld terug te krijgen bij / van FotoSG. Over welke hyves wordt er trouwens gesproken?

Gr. Tim

Rogier Bos
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 nov 2010 15:28

Re: Slechte ervaring met FotoSG

Ongelezen bericht door Rogier Bos »

Hallo,

Ik zal mijn klacht maar even toevoegen. Ik heb bij FotoSG op 6 october een Manfrotte producttafel van €722 besteld. Deze zou bijde importeur besteld worden en van daar naar mij worden toegestuurd. Levering zou 3-4 weken duren.

Op 6 november heb ik een herinneringsmailtje gestuurd. Daar heb ik nog geen reaktie opgekregen, Vandaag dus maar eens besloten te bellen. Nadat de telefoon voortdurend in gesprek was kreeg ik toch een wat apart gevoel: "het zal toch niet...?' Via Twitter begreep echter ik al snel dat 'het dus wel zo is.'

Op de site van fotoSG staat dat de statusorder 'in afwachting van betaling is'. Ik heb echter op 6 oktober al gelijk betaald.

Ik begrijp dat de kans dat er als alsnog geleverd gaat worden vrij klein is. ZIjn er mensen die nog wel spullen van FotoSG krijgen?

Ik begrijp ook dat als FotoSG failliet gaat mijn geld waarschijnlijk ook weg is. Wat zijn stappen die ik desondanks toch maar moet nemen? Ik heb hier geen ervaring mee.

arth020
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 nov 2010 23:27

Re: Slechte ervaring met FotoSG

Ongelezen bericht door arth020 »

Inderdaad nanda , het is triest dat mensen zo gemakkelijk de emoties van mensen wegwuiven en dat bestempelen als "weinig nivo" , als je er bent ingeluist met je spaargeld , dan heb je daar emoties bij, behalve als je zwaar onder de anti-depressiva zit , dan niet , robots hebben er inderdaad weinig last van.

Als ik in een forum (eosdigitaal.nl) een reactie lees van een deurwaarder die werkt voor tros radar en zijn eigen radar forum-tros mensen als idioten bestempeld , dan vraag ik mij toch echt af wie hier de echte idoot is ;-) wink wink....
"never bite the hand that feeds you "

Geld dat je afhandig word gemaakt doet pijn, niet vreemd dus om boos te zijn/worden, dat is een hele normale reactie. zeker als prive geld betreft, zakelijk zal het wellicht iets minder pijn doen.

Mensen die niets verloren hebben kunnen daar gemakkelijk over oordelen in dit forum, en emoties als "laag nivo of iq bestempelen, dat vind ik persoonlijk armoedig en dan wil ik het graag zeker over EQ hebben.
Gelukkig zijn er ook wat warme harten hier, die boosheid kunnen begrijpen, dank jullie wel:-)

Nu na bijna 3 maanden heb ik nog steeds geen geld terug en ja, ik kom geld tekort dankzij fotosg, ik begrijp dat volgens sommigen je daar maar heel rustig bij moet blijven ? Iedereen is weer anders en de een uit zijn emoties wel en de ander niet. respecteer dat ook.

het is verschrikkelijk als er mensen rondlopen die een bedrijf runnen als fotosg, en niet eens doorhebben wat ze mensen aandoen. het is niet slechts zakelijk, het is vaak ook een prive aankoop van spaargeld en het is gejat door fotosg, en dat geld moet terug.

Het is wel vreemd dat mensen die hoofdaansprakelijk zijjn, ineens in een forum anoniem moeten, terwijl zij juist het bedrijf vertegenwoordigen , fotosg en ...... ...... dat is 1 en dezelde rechtspersoon.

Typisch Nederlands om daders meer rechten en bescherming te geven dan de slachtoffers, die hebben het nakijken, ik word daar een beetje misselijk van om heel eerlijk te zijn. Persoonlijk pleit ik voor de ouderwetse schandpaal, uit de anoniemiteit halen van criminaliteit werkt beter, maar dit is slechts een persoonlijke visie.
Waarschuwingen doorgeven via fora perfect dus, als een winkel slecht is , laat het maar horen!

groet

nanda phielix
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 nov 2010 13:54

Re: Slechte ervaring met FotoSG

Ongelezen bericht door nanda phielix »

:(
Laatst gewijzigd door nanda phielix op 24 nov 2010 01:45, 2 keer totaal gewijzigd.

gvdeutekom
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 nov 2010 23:03

Re: Slechte ervaring met FotoSG

Ongelezen bericht door gvdeutekom »

Beste forumlezers,
Als Harlinger volg ik de ontwikkelingen met Foto SG op de voet. Het is zo zonde om te zien hoe een zeer succesvolle webwinkel zo is afgegleden. Oorspronkelijk gerunt door een gezinnetje vanuit een rijtjeswoning, uitpuilend van dozen en verpakkingen, leverde Foto SG top-service. Op alle relevante fora werd deze winkel geroemd om haar prijzen én service. Als semi-professioneel fotograaf komt ook mijn volledige studiouitrusting van deze winkel. Al deze spullen werden zonder uitzondering snel geleverd en toen één van mijn studioflitsers niet meer werkte, werd deze opgestuurd voor reperatie en binnen twee weken weer goed functionerend geretourneerd.
Naar mijn mening is het mis gegaan toen de winkel verhuisde van de ééngezinswoning naar een groot pand op het industrieterrein in Harlingen. Eerlijk gezegd bekroop mij direct het gevoel dat deze groeistap wel erg ambitieus was. Aangezien ik zelf ook ondernemer ben, weet ik welke extra kosten verbonden zijn aan een dergelijk pand. Met de relatief kleine marges die Foto SG hanteert vraagt dit een continue hoge omzet. Uiteraard ken ik de exacte feiten niet, maar het lijkt er sterk op dat in hoog tempo het aanvankelijke succes door de vingers is gegleden. Dieptepunt is de diefstal die heeft plaats gevonden in de showroom, waarbij er nogal wat geruchten zijn over mogelijke betrokkenheid van de eigenaren.
Ik gun alle gedupeerden van harte hun recht. Hun boosheid en frustratie kan ik erg goed begrijpen. Wel wil ik het beeld nunanceren. Ooit was Foto SG een zeer betrouwbare en onder fotografen populaire leverancier van fotoapparatuur. In die periode heb ik de eigenaren leren kennen als betrokken en betrouwbare mensen. Mijn indruk is dat ze helaas met hun polsstok een te brede sloot hebben proberen over te springen. Met alle droevige gevolgen voor alle betrokkenen van dien.

nanda phielix
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 nov 2010 13:54

Re: Slechte ervaring met FotoSG

Ongelezen bericht door nanda phielix »

Dank je arth020

Ik heb idd het forum eosdigitaal.nl gelezen, iets geschreven en is verkeerd gegrepen dus

vanaf nu stilte vanaf mijn kant.......en ik heb alle vorige berichten om die reden verwijderd.....
Laatst gewijzigd door nanda phielix op 24 nov 2010 02:33, 6 keer totaal gewijzigd.

mkvandam
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 nov 2010 00:39

Re: Slechte ervaring met FotoSG

Ongelezen bericht door mkvandam »

Ik ben ook ongewild de dupe geworden van FOTOSG, gelukkig voor "slechts" 150 euro, maar goed geld=geld, en hard werken moeten we er allemaal voor.

Het vervelende is dat we natuurlijk allemaal naar ons geld kunnen fluiten... in zulk soort zaken komt er waarschijnlijk vroeg of laat een curator...en dan weet je het wel, met stip op 1 wordt dan altijd als allereerste de achterstallige belasting betaald, dan de leveranciers, huurbazen, ...en helemaal aan het einde (alsof er dan nog wat over is) de klant....

Sorry voor dit doem scenario...maar het is de realiteit.....

nikond700
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 nov 2010 13:26

Re: Slechte ervaring met FotoSG

Ongelezen bericht door nikond700 »

Hallo,
Ook ik ben zo stom geweest om iets te bestellen bij foto SG. Bellen of mailen, het helpt allemaal niets. Na eventjes zoeken, kwam ik op dit forum terecht. Had ik dat maar gedaan voor ik iets bestelde. Het vervelende is, dat iedereen nog gewoon bij foto sg kan bestellen, vervolgens een keurige orderbevestiging krijgt... En daarna .... stilte. Het kan toch niet waar zijn, dat dit niet te stoppen is? Hoeveel slachtoffers mag dit bedrijf nog maken?

EdwinPP
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 dec 2010 21:41

Re: Slechte ervaring met FotoSG

Ongelezen bericht door EdwinPP »

Ik ben bijna slachtoffer geworden met FotoSG. Van de zomer Fresnellens, reflectoren en een snoot besteld voor ca 900 euro en direct betaald. Het werd maar niet geleverd en er was iedere keer wel een excuus. De zgn. inbraak was voor mij de druppel die de emmer deed overlopen. "Ze" vertelde me doodleuk dat er ingebroken was, maar leek er verder niet echt van ondersteboven te zijn.

Na lang drammen heb ik ergens half september uiteindelijk wel mijn geld terug gekregen. Ik had op een gegeven moment een man aan de lijn (ipv de vrouw) en die leek wel betrokken te bij zijn zaak. Ik denk dat dat telefoontje uiteindelijk doorslaggevend is geweest voor de terugbetaling. Voor de rest, herken ik de goede service van vroeger op dit forum en armzalige, ongeinteresseerde bediening van nu.

Ik hoop dat iedereen zijn geld terug krijgt, sterkte!

gilioen
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 dec 2010 00:42

Re: Slechte ervaring met FotoSG

Ongelezen bericht door gilioen »

Zelfs op mails en aangetekend schrijven van een incasso bureau reageren ze niet.
Het is voor mij 3uur rijden en ik overweeg ook om het te doen om zelf mijn spullen of evenwaardig spul te halen.
Echter: is de winkel nog open of zijn de deuren al gesloten.
Failliet zijn ze ( voorlopig ) nog niet.

Nooit problemen gehad met hun tot de laatste bestelling
besteld en betaald in mei 2010 en niets meer ontvangen.
Alleen een mail met de melding: uw studio lamp is hersteld en wordt spoedig naar u verstuurd. ( dat is ook al maanden geleden )

ferfjentink
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 dec 2010 11:15

Re: Slechte ervaring met FotoSG

Ongelezen bericht door ferfjentink »

hallo allemaal
en ja hoor ik heb het zelfde probleem
de vraag: hoe kun je zo stom zijn????? ik heb eerder besteld en dat ging prima
netjes op tijd geleverd.
nu wacht ik al een half jaar op mijn achtergronden of mijn geld
baal dr vreselijk van
heb ze op nieuw besteld bij BENEL.NL en dat ging geweldig!

ik weet ook echt niet hoe ik mijn geld terug kan krijgen
heb mails gestuurd
telefonisch zijn ze niet te pakken te krijgen
heb een brief gestuurd met juridische stappen dreiging.
ik weet het niet meer hoor
belachelijk dat er niemand wat aan kan doen.

Gesloten