LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Hema Verzekeringen - Nooit meer!
Hema Verzekeringen - Nooit meer!
Hema Verzekeringen - Nooit meer!
Ook afgaande op de in het begin, positieve geluiden over de Hema verzekering had ook ik, al mijn verzekeringen daar ondergebracht. Ook kinderen en kennissen volgden mijn advies. Totdat.. ik een beroep moest doen op de uitgebreide reis-annuleringsverzekering van de Hema. Op de terugweg van de vakantie is er ingebroken in de auto en zijn uit de afgesloten kofferbak (ook afgedekt middels een plank) twee handtassen ontvreemd. Hierin zaten waardevolle, maar vrij zware spullen. Totale schade bijna 1700,=
De Hema laat een gedeelte vallen onder de inboedelverzekering en keert maximaal 250 uit. Van de overige minder belangrijke spullen als, zonnebril, make-up etc totaal 120,= gaat eerst 100 euro eigen risico af, Uitkering 19 euro. Overige bagage valt niet onder de verzekering (bv.mini laptop)
De auto vertoonde inbraaksporen en de politie is verwittigd, alsmede zijn er foto's gemaakt. Toch beroept de Hema zich op de polisvoorwaarden en is de bagage niet gedekt. Waar neem je nu een reisverzekering voor. Natuurlijk weet ook ik, dat iets in een auto niet veilig is maar dit konden we even niet meenemen (15min.) en lag goed afgeschermd.
De Hema heeft voor mij voorgoed afgedaan en, met mij, worden er in totaal 17 verzekeringen per direct beeindigd. Hopelijk ziet elke consument dit als een goede waarschuwing. Lees de voorwaarden er nog beter op na of laat deze door iemand goed uitleggen.
Hoe dan ook: nooit meer de Hema.
Ook afgaande op de in het begin, positieve geluiden over de Hema verzekering had ook ik, al mijn verzekeringen daar ondergebracht. Ook kinderen en kennissen volgden mijn advies. Totdat.. ik een beroep moest doen op de uitgebreide reis-annuleringsverzekering van de Hema. Op de terugweg van de vakantie is er ingebroken in de auto en zijn uit de afgesloten kofferbak (ook afgedekt middels een plank) twee handtassen ontvreemd. Hierin zaten waardevolle, maar vrij zware spullen. Totale schade bijna 1700,=
De Hema laat een gedeelte vallen onder de inboedelverzekering en keert maximaal 250 uit. Van de overige minder belangrijke spullen als, zonnebril, make-up etc totaal 120,= gaat eerst 100 euro eigen risico af, Uitkering 19 euro. Overige bagage valt niet onder de verzekering (bv.mini laptop)
De auto vertoonde inbraaksporen en de politie is verwittigd, alsmede zijn er foto's gemaakt. Toch beroept de Hema zich op de polisvoorwaarden en is de bagage niet gedekt. Waar neem je nu een reisverzekering voor. Natuurlijk weet ook ik, dat iets in een auto niet veilig is maar dit konden we even niet meenemen (15min.) en lag goed afgeschermd.
De Hema heeft voor mij voorgoed afgedaan en, met mij, worden er in totaal 17 verzekeringen per direct beeindigd. Hopelijk ziet elke consument dit als een goede waarschuwing. Lees de voorwaarden er nog beter op na of laat deze door iemand goed uitleggen.
Hoe dan ook: nooit meer de Hema.
Re: Hema Verzekeringen - Nooit meer!
vind het rot voor je maar zo zie je dat je bij de bekende verzekeringen toch waarschijnlijk beter af bent heb je nu niks aan maar goed wens je sterkte.
-
De meeste verzekeringen doen zo/hebben gelijksoortige voorwaarden. Wordt dus lastig eentje te vinden die je past. Overigens zijn de HEMA verzekeringen ondergebracht bij Unigarant, net als behoorlijk wat anderen (o.a. ook Kruidvat bijv.). Zelf heb ik slechte ervaringen met FBTO; een ander raakt met zijn spiegel jouw auto en geeft mij de schuld en mijn verzekering ging daar blind in mee (terwijl er e.e.a.l niet klopte).
In ieder geval succes...
In ieder geval succes...
Als je elders een rechtsbijstandsverzekering hebt, dus niet ook bij Hema en dus andere eigenaar dus eerst kijken waar deze Hema (ANWB Unigrant) onder viel en dan is vaak 1 brief voldoende om gerechtelijke kosten te voorkomen dat ze alsnog uit coulance snel betalen!
Dus vele proberen zo wel te vangen en niets te betalen.
Daarom is alles bij één verzekeraar niet zo slim.
Dus vele proberen zo wel te vangen en niets te betalen.
Daarom is alles bij één verzekeraar niet zo slim.
-
Wij hebben gebruik gemaakt van een aanbieding 1e jaar 50% korting op een autoverzekering.
Nu het 2e jaar ingaat: een brief en rekening met 10% !! verhoging op de basispremie.
Het is nog niet te duur, maar de room is er wel vanaf.
We gaan het komende jaar wel in met HEMA *), maar gaan intussen op zoek naar een nieuwe verzekeraar.
Komt er ergens een leuke aanbieding voorbij, vertrekken wij weer net zo makkelijk.
In slaap vallen is immers teveel betalen.
En dat geldt niet alleen voor verzekeringen.
*) Niet verplicht, want schadeverzekeringen zijn tegenwoordig na het 1e jaar op ieder gewenst moment per maand opzegbaar, voor wie het weten wil.
Nu het 2e jaar ingaat: een brief en rekening met 10% !! verhoging op de basispremie.
Het is nog niet te duur, maar de room is er wel vanaf.
We gaan het komende jaar wel in met HEMA *), maar gaan intussen op zoek naar een nieuwe verzekeraar.
Komt er ergens een leuke aanbieding voorbij, vertrekken wij weer net zo makkelijk.
In slaap vallen is immers teveel betalen.
En dat geldt niet alleen voor verzekeringen.
*) Niet verplicht, want schadeverzekeringen zijn tegenwoordig na het 1e jaar op ieder gewenst moment per maand opzegbaar, voor wie het weten wil.
Kleine correctie/aanvulling, de HEMA autoverzekering is bij AON verzekeringen ondergebracht (a.k.a. Jacobs en Brom).schoepioen schreef: Overigens zijn de HEMA verzekeringen ondergebracht bij Unigarant, net als behoorlijk wat anderen (o.a. ook Kruidvat bijv.).
-
Er staat ook een foutje in de dienstenwijzer van AON:
http://www.hemaverzekeringen.nl/pdf/dienstenwijzer.pdf
Niet AON, maar Rabobank is al een tijd het grootste intermediairbedrijf van Nederland. AON volgt op plaats 2, gevolgd door Meeùs en ABN AMRO.
Niet jokken HEMA
.
http://www.hemaverzekeringen.nl/pdf/dienstenwijzer.pdf
Niet AON, maar Rabobank is al een tijd het grootste intermediairbedrijf van Nederland. AON volgt op plaats 2, gevolgd door Meeùs en ABN AMRO.
Niet jokken HEMA

-
En AON heeft het weer onder gebracht bij:
ASR 15%
London 20%
Nat.Ned. 15%
Achmea 50%
staat er onderaan onze autopolis.
ASR 15%
London 20%
Nat.Ned. 15%