LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Overstappen naar Eneco

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
BasLu
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 nov 2010 11:50

Overstappen naar Eneco

Ongelezen bericht door BasLu »

Op 28 oktober jl. ben ik via de website van Eneco de Eneco VerhuisService gaan invullen. Ik was nog geen klant, dus via de button 'Nog geen klant bij Eneco' de eerste stap gezet. Bij stap 2 alle gegevens ingevuld en aangeven dat ik per 1 december de sleutel krijg van het nieuwe adres en dat ik dus vanaf dat moment energie van Eneco wil ontvangen. Vervolgens ontvang ik in de week daarop (8 november) onderstaand mailtje:

Geachte mevrouw, heer,

Onlangs heeft u van ons een verzoek ontvangen om uw verhuismeterstanden door te geven.
Wij hebben hier tot op heden nog geen reactie op ontvangen. U kunt met behulp van uw opname kenmerk 811564435 de meterstanden doorgeven op www.eneco.nl/meterstanden of via het telefoonnummer 0800-8709870. Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet, Eneco


Vreemd, want ik had geen bericht hierover van Eneco ontvangen. Dus de volgende dag gebeld met Eneco. Er werd aangegeven door de medewerker dat er een fout is gemaakt en dat ik daardoor het contract en dus ook de kaart voor de verhuismeterstanden niet heb ontvangen. De medewerker gaat er voor zorgen dat alles in orde wordt gemaakt. Mocht ik op 24 november nog niets van Eneco vernomen hebben, dan moet ik weer contact opnemen.

U raadt het al, het is 24 november en ik heb nog niets ontvangen. Dus weer gebeld. Naar nu blijkt is het contract voor de tweede maal naar het nieuwe adres (waar ik volgende week de sleutel pas van krijg) verzonden. Tevens gaf de desbetreffende medewerker aan dat de energie sinds 28 oktober wordt geleverd, terwijl er door mij gevraagd is om vanaf 1 december te leveren.

Deze medewerker gaf aan dat hij gaat proberen om alles in orde te maken. Een garantie dat het nu in orde komt kan hij niet geven. Al met al vind ik het een behoorlijke anti-service van Eneco en wacht ik maar weer een weekje af. Ben benieuwd of dit goed gaat komen en wat de ingangsdatum gaat worden.

Ik heb aangegeven dat ik geen klant meer wil worden bij Eneco, maar ik kan er nu alleen onderuit als ik €250,-- boete betaal omdat ik naar het idee van Eneco sinds 28 oktober jl. klant ben en energie afneem van Eneco.

Heb ook een klacht laten noteren, maar daar gaat Eneco vier weken over doen om het te onderzoeken. Liggen er zoveel klachten voor onderzoek dat er voor een eenvoudige zaak als deze vier weken nodig zijn?

Wie herkent deze problemen of heeft dezelfde ervaringen met Eneco?

Eneco mdw
Berichten: 183
Lid geworden op: 03 feb 2010 11:43

Re: Overstappen naar Eneco

Ongelezen bericht door Eneco mdw »

Beste BasLu,

In uw bericht op dit forum lees ik dat uw aanmelding bij Eneco voor uw nieuwe adres niet naar tevredenheid verloopt. Het is natuurlijk ongepast om de post al naar uw nieuwe adres te sturen, als u nog niet over de sleutels beschikt. Ik kan me goed indenken dat u door deze eraring af wilt zien van uw overeenkomst met ons. Graag kom ik met u in contact, om uw klacht alsnog direct in behandeling te nemen. We hebben klanttevredenheid namelijk hoog in het vaandel staan.

Als u het op prijs stelt dat ik contact met u opneem, mailt u dan uw contactgegevens naar [email protected].

Met vriendelijke groet,

Mike, medewerker Eneco

BasLu
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 nov 2010 11:50

Re: Overstappen naar Eneco

Ongelezen bericht door BasLu »

Dat is een snelle reactie van Eneco, zojuist mijn contactgegevens verstuurd. Hopelijk wordt het nu snel en naar tevredenheid opgelost. Ik houd jullie via het forum op de hoogte van de vorderingen.

BasLu
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 nov 2010 11:50

Re: Overstappen naar Eneco

Ongelezen bericht door BasLu »

Net een telefoontje van Eneco ontvangen. Alles wordt in orde gemaakt en ze nemen begin volgende week contact op om te kijken of alles goed verloopt. :)

BasLu
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 nov 2010 11:50

Re: Overstappen naar Eneco

Ongelezen bericht door BasLu »

Ik moet zeggen dat alle problemen nu voor het grootste deel zijn opgelost :)
Het is alleen jammer dat er in het eerste gesprek met de medewerker van Eneco gesproken wordt over een compensatie, waar vervolgens niet meer op teruggekomen wordt. Nadat ik hier zelf nogmaals naar gevraagd heb zou ik uiterlijk vrijdag van de afgelopen week hierover bericht krijgen. U raadt het al, geen bericht ontvangen. Weer een teleurstellende ervaring bij Eneco. Ze hebben me binnengehouden als klant en daarmee lijkt de service weer voor een groot deel voorbij.

BasLu
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 nov 2010 11:50

Re: Overstappen naar Eneco

Ongelezen bericht door BasLu »

Binnen een half uur reactie, ook de compensatie is geregeld.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Overstappen naar Eneco

Ongelezen bericht door snepke »

BasLu schreef:Binnen een half uur reactie, ook de compensatie is geregeld.
Wat een berichtje op een forum plaatsen ,al niet kan doen

Ferayi
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 okt 2007 13:33

Re: Overstappen naar Eneco

Ongelezen bericht door Ferayi »

Arme Baslu............succes!

BasLu
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 nov 2010 11:50

Re: Overstappen naar Eneco

Ongelezen bericht door BasLu »

Ik was tot gisteren in de veronderstelling dat nu alles in orde was. Echter naar nu blijkt wordt door de netbeheerder de periode waarin ik geen eigenaar van het pand was de energielevering toch op mij verhaald. Inmiddels al weer vele telefoonkosten en negatieve energie verder is het probleem wat speelt tussen Enixis en Eneco over mijn rug uitgevochten. De eerder genoemde compensatie dekt de telefoonkosten en de ellende al lang niet meer.

De bureacratie van Eneco biedt geen mogelijkheid om door te verbinden met de klachtenafdeling, dat er bij mij straks een deurwaarder staat, daar kan de klantenservice zogegezd niets aan doen.

Graag een zeer spoedige oplossing en ontbinding van het contract met Eneco alvorens ik rechtsbijstand inschakel.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Overstappen naar Eneco

Ongelezen bericht door Shine »

U hebt destijds een compensatie ontvangen. Waaruit bestond die compensatie? Wat dat vermeld u dan net weer niet.
Mogelijk dat die eerder uitbetaalde compensatie de kosten van het netbeheer (lopende vanaf okotber tot 1 december 2010) de nu in rekening gebrachte netbeheer kosten dekt.

Eneco mdw
Berichten: 183
Lid geworden op: 03 feb 2010 11:43

Re: Overstappen naar Eneco

Ongelezen bericht door Eneco mdw »

Beste Baslu,

Uit uw bericht van 28 januari 2011 maak ik op dat er helaas nieuwe onduidelijkheden zijn ontstaan na uw laatste contact met ons. U geeft aan dat uw netbeheerder toch kosten bij u in rekening brengt voor een periode waarin u nog geen eigenaar was van het betreffende adres.

Ik wil u daarom opnieuw verzoeken uw klantgegevens te mailen naar [email protected]. Dan kijk ik de gegevens na.

Ik zie uw reactie graag tegemoet.

Met vriendelijke groet,

Kelly, medewerkster Eneco

Gesloten