LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC pest zijn trouwe klanten weg

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
jolanda77
Berichten: 277
Lid geworden op: 02 feb 2010 10:58

Re: UPC pest zijn trouwe klanten weg

Ongelezen bericht door jolanda77 »

homenieuwsachtergrondvideoTopicsprofielbanenwhitepapersnieuwsbriefblog NieuwsoverzichtPeilingenhot topics:BeveiligingDatacenterArbeidsmarkt U bent nu hier:
»Home»Nieuws»Zeewolde op 200 Mbps symmetrisch over glas»Tags
Zeewolde op 200 Mbps symmetrisch over glas

ArtikelgereedschapTip ons
Printen
Reacties (24)
Meer
Nuttig artikel?
Gepubliceerd: Vrijdag 12 februari 2010
Auteur: Peter Olsthoorn

Een klein glaswonder voltrekt zich in Zeewolde, in weerwil van felle acties van UPC voor klantbehoud. De gemeente heeft nu de snelste internetverbinding van het land.


Zeewolde in Flevoland onthulde donderdag razendsnel internet over glasvezel met symmetrische down- en uploadsnelheid: 200 Mbps. Korné Baars, buiten zijn vrije tijd ondermeer regisseur van Vara’s Kassa, mocht gisteren glimmen namens de tientallen vrijwilligers van de actiegroep Zeewolde op Glasvezel en

Stichting ONZ die een huzarenstukje tot stand hadden gebracht: vanaf hun eerste openbare actie op Koninginnedag 2008 was er binnen twee jaar gisteren de opening van Glashart Zeewolde.

Digitaal HD schoolbord
Enkele voorbeelden uit de praktijk toonden waar deze snelheden al niet goed voor zijn, zoals de toekomst van bijvoorbeeld het onderwijs. Een klaslokaal met een digitaal schoolbord van basisschool ’t Kofschip groot in HD-beeld met aan ‘deze kant’ van de lijn een druk zwaaiende en pratende Vincent Everts die de kinderen antwoord gaf op hun vragen.

Ondertussen draaide op diezelfde verbinding nog Nederland 1, 2 en 3 in HD. Grappig was wel dat het met de officiële opening door de burgemeester Gerrit Jan Gorter dan net weer niet goed genoeg ging volgens de enigszins teleurgestelde glasfans. De Speedtest kwam tot 150 megabit per seconde download en 125 mb/s upload, terwijl 200 mb/s de belofte was.

Want als eerste gemeente in Nederland beschikt Zeewolde over een aanbod van 200 mbps internet in beide richtingen. Het staat nog niet bij het aanbod van XMS voor Zeewolde, terwijl ook bij tweede provider Solcon nog niet met de 200 mb/s adverteert.

Backbone naar Gigabit
Vincent Everts uitte kritiek op de prijs van 80 euro extra voor de 200 mb/s verbinding die volgens hem een te hoge drempel vormt. Gaby ter Keurs, marketingchef van Glashart, zei dat de initiële kosten daar debet aan zijn en die prijs vast zal gaan dalen.

Minder dan 10 procent van de abonnees zal (en mag) de hoogste snelheid op korte termijn in gebruik nemen, teneinde het hele net niet te overbelasten in de precaire aanvangsfase. In de backbone gaat Reggefiber over naar Gigabit ethernet, waarmee Nederland overigens voorop liep op het Netherlight platform van Surfnet. Glashart, het merk waaronder Reggefiber veel glasnetten nu exploiteert, zal het komende jaar benutten om al haar 40 netten op die zware backbone over te zetten.

UPC karavaan
Daarmee breidt Reggefiber de voorsprong op de tv-kabel uit die immers met Ethernet de hoge downloadsnelheden van fiber-to-the-home benadert. In Zeewolde is het weldra gedaan met adsl, maar de tv-kabel biedt hevig verzet volgens Korné Baars: “UPC ging hier vaak met een karavaan door het dorp om bewoners te bewegen om op de kabel te blijven en zich niet op Glashart te abonneren.”

Daarin slaagt UPC nog redelijk, en Baars vindt dat best: “De markt doet zijn werk. Ze concurreren op prijs en als bewoners daarvan profiteren hebben wij dat ook bereikt. Wij willen winnen op kwaliteit, toepassingen en service. Bijvoorbeeld als abonnee van KPN en of UPC moet je bellen en maar afwachten of, en hoe je wordt geholpen bij een probleem. Hier heeft Glashart een winkel en er staat een korps vrijwilligers klaar. En aan die upload kan UPC voorlopig niet komen.”

Nieuwe applicaties
Met de derde factor, applicaties, moet die hogere snelheid naast de aantrekkingskracht van meer HDTV-kanalen tegelijkertijd in huis, het glas steeds attractiever gaan maken. Met vrijwilligers in Zeewolde die in het dagelijks leven werkzaam zijn bij IT-, elektrotechnische – en mediabedrijven probeert Zeewolde op Glasvezel tot applicaties en content te komen. Zo heeft een slimme technicus zelf domotica ontwikkeld en een tweede een lokale programmagids in beelden.

Het verrassendste is een applicatie om gedurende de uitzending van een kerkdienst te doneren, opdat de kerk ook van thuisblijvende bidders de nodige giften kan (blijven) ontvangen. De trots en het plezier waarmee de Zeewoldenaren dit soort vernieuwingen maken, straalden ervan af tijdens de openingsbijeenkomst.

Iedereen aan de HD
“En is er een cameraset te leen voor verenigingen, kerken en instellingen die opnames willen maken en verspreiden over het net. Naar gelang ze dat meer zullen doen en er steeds meer de lol en het nut van gaan , gaan ze wel zelf over tot aanschaf van HD-apparatuur”, aldus Baars. De gemeente helpt een handje met morele steun en subsidie, maar investeerde ‘absoluut niet’ in het glasnet zelf, want dat is tegen de regels.

‘Overigens’ is het glasnet Zeewolde nog niet af: 4.500 van de 7.000 woningen zijn ontsloten, met 1.500 abonnees en ‘naar schatting’ zo’n 700 in de pijplijn. In de spannende periode van vraagbundeling in de zomer van 2008 zei zo’n 40 procent van de bewoners in principe ja tegen een glasabonnement. Deze zachte business case is doorgaans voor Reggefiber genoeg om te gaan graven.


en dan vol blijven houden dat upc snelste internet hahahahaha
nu jij weer
.

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: UPC pest zijn trouwe klanten weg

Ongelezen bericht door renegade66 »

en waar zeg ik dat ik xms heb????????
95% in mijn stad is al overgestapt naar xms , hoezo 2 %??
ok, de aanname is een beetje voorbarig, jij behoort dus bij die 5% UPC heeft ? :lol: sorry hoor is een geintje.
andere providers hebben hier niks mee te maken het gaat om upc ..... niet om kpn , ziggo , online of dergelijke
hahahaha, en dan zeggen dat ik off-topic bezig ben?

ff off-topic,
Voorbeeldje van een van jou op in een ander topic! waarbij je Guidion door het slijk haalt.
hoezo door het slijk halen? ik zeg gewoon de waarheid. het is algemeen bekent, en ik ga daar niet om liegen, het zijn "ict-ers" die niets tot weinig van kabelnetwerken afweten. ik ga niet liegen tegen klanten, ik waarschuw ze er zelfs voor. (waar ze wel en niet voor hoeven te betalen)
dat wilde ik nog ff kwijt :wink: :roll:

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: UPC pest zijn trouwe klanten weg

Ongelezen bericht door tiptoo »

renegade66 schreef: ik zeg gewoon de waarheid.
:lol: je bedoelt JOUW waarheid????????????
ik upc???? nooit!

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: UPC pest zijn trouwe klanten weg

Ongelezen bericht door renegade66 »

Minder dan 10 procent van de abonnees zal (en mag) de hoogste snelheid op korte termijn in gebruik nemen, teneinde het hele net niet te overbelasten in de precaire aanvangsfase

de prijs van 80 euro extra voor de 200 mb/s verbinding

De Speedtest kwam tot 150 megabit per seconde download en 125 mb/s upload, terwijl 200 mb/s de belofte was.

Het staat nog niet bij het aanbod van XMS voor Zeewolde, terwijl ook bij tweede provider Solcon nog niet met de 200 mb/s adverteert
:lol: :lol: :lol: ik lach me helemaal ziek hier, voorspeld al veel goeds, en dat bij hooguit 1500 abonnee's laat staan wat er gebeurd als ze ruim 2 miljoen gebruikers hebben.

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: UPC pest zijn trouwe klanten weg

Ongelezen bericht door renegade66 »

je bedoelt JOUW waarheid????????????
dit is wat ik bedoel, het maakt niet uit wat ik zeg, ik werk voor UPC, dus ik zeg nooit de waarheid. heeft u nog meer vragen? Nee? Dan wens ik u een fijne avond. Bij een volgende storing kunt u altijd bellen. dan sturen we Guidion bij u langs. :lol: :wink:

mmichel
Berichten: 220
Lid geworden op: 14 mar 2009 20:21

Re: UPC pest zijn trouwe klanten weg

Ongelezen bericht door mmichel »

Gezien de topic naam doet UPC weer eens zijn best om mensen te schofferen, ditmaal uit hoofde van afvallige66. Maar goed het zij zo. Het is niet te veranderen

Ik hou het voor gezien in dit topic. Moet het nageven UPC is wel consequent volgens het bedrijfs motto:

BIJ UPC IS NIETS VERANDERD

RESET

DE STORING LIGT BIJ U

RESET

BIJ UPC IS NIETS VERANDERD

RESET

WIJ ZIJN GESTOORD VOOR U

RESET

BIJ UPC VERANDERD NOOIT IETS

RESET


Veel plezier...

Helveet
Berichten: 13
Lid geworden op: 09 jun 2005 14:28

Re: UPC pest zijn trouwe klanten weg

Ongelezen bericht door Helveet »

Jongens (en meiden), op wat voor Forum zitten we hier?
Het begint steeds meer op een kleuterklasje te lijken......

De vaste posters zetten hun hakken in het zand, en worden steeds rancuneuzer naar hun "tegenstanders". Hou er eens mee op!

Je standpunt verdedigen en uitleggen is prima, maar sommige postings zijn niets meer dan een ongecontroleerde uiting van fustratie. GROW UP!

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: UPC pest zijn trouwe klanten weg

Ongelezen bericht door renegade66 »

ctrl-alt-del, topic kan dicht. :wink: :lol:

Helveet
Berichten: 13
Lid geworden op: 09 jun 2005 14:28

Re: UPC pest zijn trouwe klanten weg

Ongelezen bericht door Helveet »

renegade66 schreef:ctrl-alt-del, topic kan dicht. :wink: :lol:
Was dat bij sommige mensen ook maar zo makkelijk......... :D

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: UPC pest zijn trouwe klanten weg

Ongelezen bericht door Henri42 »

Helveet schreef:
renegade66 schreef:ctrl-alt-del, topic kan dicht. :wink: :lol:
Was dat bij sommige mensen ook maar zo makkelijk......... :D
Een trouwe klant loopt niet weg bij UPC na een wissewasje, gezien de status van alle overige providers :::::: :)

Rebellian
Berichten: 169
Lid geworden op: 25 nov 2010 09:49

Re: UPC pest zijn trouwe klanten weg

Ongelezen bericht door Rebellian »

Voor de topic starter wellicht interessante informatie:

"Wij hopen dat u ook in 2011 weer veel plezier en gemak beleeft aan de diensten van UPC en zullen er alles aan doen om u tot volle tevredenheid van dienst te zijn. Mocht u desondanks uw abonnement willen wijzigen of beëindigen, dan kunt u dit vóór 1 januari 2011 kosteloos doen."

Dit vanwege tariefsverhogingen in 2011. Ik ga zelf ook mijn pakket weer herzien (consuminderen).

Hallo112
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 nov 2010 01:50

Re: UPC pest zijn trouwe klanten weg

Ongelezen bericht door Hallo112 »

Ik ben vanaf 2006 erg tevreden met UPC.
En zonder hun waren er nu niet van deze internet en DTV vernieuwingen geweest.
Dank je wel UPC voor heerlijk super snel Internet!

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: UPC pest zijn trouwe klanten weg

Ongelezen bericht door tiptoo »

Henri42 schreef:
Een trouwe klant loopt niet weg bij UPC na een wissewasje, gezien de status van alle overige providers :::::: :)

ik vind de status van andere providers stukken beter :lol:

jolanda77
Berichten: 277
Lid geworden op: 02 feb 2010 10:58

Re: UPC pest zijn trouwe klanten weg

Ongelezen bericht door jolanda77 »

ik sluit me daar geheel bij aan wat een giller dat bedrijf

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: UPC pest zijn trouwe klanten weg

Ongelezen bericht door renegade66 »

yup, jolanda en tiptoo hebben helemaal gelijk,

vandaar ook dat er heel veel aandacht in de media is voor die providers, ze doen het allemaal uitermate goed, kijk maar eens rond in dit forum, niets dan lof over die bedrijven. :lol: :lol:

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: UPC pest zijn trouwe klanten weg

Ongelezen bericht door tiptoo »

renegade66 schreef:
vandaar ook dat er heel veel aandacht in de media is voor die providers, ze doen het allemaal uitermate goed, kijk maar eens rond in dit forum, niets dan lof over die bedrijven. :lol: :lol:

yeps en upc spant toch wel aardig de kroon :lol: :lol:

jolanda77
Berichten: 277
Lid geworden op: 02 feb 2010 10:58

Re: UPC pest zijn trouwe klanten weg

Ongelezen bericht door jolanda77 »

met de slechte help desk

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: UPC pest zijn trouwe klanten weg

Ongelezen bericht door renegade66 »

yeps en upc spant toch wel aardig de kroon
hmmm, is dat zo?
ik heb is even wat feiten opgezocht over het aantal onderwerpen op dit forum.

aantal onderwerpen per provider:

284 kpn
178 ziggo
167 telfort = kpn
125 upc
96 tele2
86 online

dit is een kleine selectie van de belangrijkste providers, upc doet het dus nog niet zo slecht als jullie wel denken. dit is bekeken over het laatste jaar. gezien het aantal abonnementen per provider doet upc het zelfs goed.

oftewel KPN en ziggo schieten er ver boven uit. die spannen de kroon :lol: :lol:
weer een feit die vast staat, upc doet het zo slecht niet. het aantal uitzendingen op tros radar over ziggo en kpn is zelfs vele malen hoger dan upc.

lijkt mij nu toch wel duidelijk :P :P

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: UPC pest zijn trouwe klanten weg

Ongelezen bericht door tennis »

Ik heb deze, dus beter als UPC:

86 online


125 upc

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: UPC pest zijn trouwe klanten weg

Ongelezen bericht door tiptoo »

tennis schreef:Ik heb deze, dus beter als UPC:

86 online


125 upc
:lol: die ik krijg is ook beter :lol: dan upc die zou ik elk mens ontraden niks dan problemen :mrgreen:
upc nooit aan beginnen is mijn motto :mrgreen:

Gesloten