Goedendag,
Ik vermoed dat hier sprake is van misleiding op
de website van GSM.nl
Wat is namelijk het probleem?
GSM.nl probeert zijn website bezoekers bij een T-mobile abonnement een extra Web 'n Walk T-mobile mobiele internet bundel door de neus te boren en wel op zo'n manier dat het zo onopvallend mogelijk gebeurt.
Kijk zelf op de website van GSM nl en klik aan de rechterkant onder het kopje "abonnement+gsm" op de link "t-mobile". (dus niet t-mobile verlenging, maar de normale T-mobile link)
Oké. Nu zie je op deze pagina halverwege de volgende aanbieding staan:
Acer Aspire 5336 + Samsung E1170 (3 laptop van links!)
190 minuten of 190 smsjes /mnd
24 mnd een vast laag maandbedrag
Slechts € 19,95 /mnd
(onbeperkt i'net op de E1170)
GSM.nl geeft aan dat je 19,00 euro moet bijbetalen.
Prima dacht ik. Heb ik een Acer 5336 aspire laptop en een samsung telefoon e 1170 voor 19,95 per maand + éénmalig 19,00 euro bijbetalen.
Klik nu op de info/bestelknop.
Vanaf dit moment staat er aan de rechterkant een "gekozen bundel"
Gekozen bundels
Web n Walk Standaard Vast slechts € 9,95 p/mnd + tot € 99,00 toestelkorting
Daar klopt het al niet meer. Ik heb namelijk geen enkele web 'n walk bundel gekozen. Dat kunt u ook zien, toch?
Dit zijn oneerlijke handelspraktijken.
Omdat ik er van uit ging dat ik een bestelling aan het plaatsen was voor de aanbieding op de voorpagina, zie: http://www.gsm.nl/t-mobile/ (bij die acer laptop halverwege de pagina) en deze aanbieding ook nog in mijn gedachte had, ging er bij mij geen lampje branden en is er niets vreemd opgevallen nadat ik op de info/bestelknop klikte. Ik heb gewoon op de bestelknop gedrukt omdat ik wel van de aanbieding van http://www.gsm.nl gebruik wilde maken. Niet omdat ik er web 'n walk bij wilde bestellen.
Tevens staat er expres niet duidelijk vermeld dat de web 'n walk bundel nog 'ns 9.95 euro extra per maand kost. Dat staat nergens aangegeven. Er staat alleen maar "slechts 9,95" maar ja, dit bedrag kan natuurlijk ook in de bundel zijn inbegrepen. Wilde ze de consument JUIST inlichten, dan hadden ze er expliciet moeten bijvermelden dat die 9,95 euro bovenop de prijs van de bundel kwam.
Bijvoorbeeld middels een optelsom. Bent u het daarmee eens?
Nu zit ik met deze bundel opgescheept, terwijl ik er niets aan heb.
Ik moet 24 maanden lang onterecht 9,95 euro per maand betalen.
Ik voel me misleid door GSM.nl!
En ik ben kwaad
Wat moet ik doen? Iemand advies?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] GSM.nl - PAS OP! (misleiding door GSM.nl)
-
Re: GSM.nl - PAS OP! (misleiding door GSM.nl)
Inderdaad vreemd aangezien het toestel zonder die extra 10 euro per maand 100 euro meer kost. Het is dus of 39/maand en 19 euro of 29/maand en 118 euro. Niet zoals ze dat neerzetten.
Die aanbieding is verkeerd, maar in de hele bestelprocedure zijn ze vrij duidelijk wat het nou echt kost.
Zit er op telefoon abonnementen ook geen wet van koop op afstand? Of kwam je hier pas achter toen het geld na een maand van je rekening werd afgeschreven?
Anders misschien naar de reclame code commissie stappen, al heeft dat meestal vrij weinig zin.
ps ik zat trouwens 5 minuten te zoeken naar een het kopje abonnement+gsm aan de rechter kant (het zit links)
Die aanbieding is verkeerd, maar in de hele bestelprocedure zijn ze vrij duidelijk wat het nou echt kost.
Zit er op telefoon abonnementen ook geen wet van koop op afstand? Of kwam je hier pas achter toen het geld na een maand van je rekening werd afgeschreven?
Anders misschien naar de reclame code commissie stappen, al heeft dat meestal vrij weinig zin.
ps ik zat trouwens 5 minuten te zoeken naar een het kopje abonnement+gsm aan de rechter kant (het zit links)
-
Re: GSM.nl - PAS OP! (misleiding door GSM.nl)
GSM.nl heeft het bedrag voor de web 'n walk bundel vandaag aan mij vergoed, omdat niet duidelijk was dat deze internetbundel ook 9,95 euro extra kostte bovenop de prijs voor de relax bundel van t-mobile. Ze hebben hiermee toegeven dat de totale maandprijzen te onduidelijk op de website werden vermeld. Als je een product verkoopt moet je duidelijk communiceren over je prijs. Wat je als klant totaal moest betalen per maand was niet duidelijk op de website of in het contract of in de orderbevestiging vermeld. Ik wist dus niet dat ik 9,95 euro per maand extra moest betalen voor de web 'n walk. Was nergens duidelijk vermeld dat het om een EXTRA MAANDBEDRAG GING.
Ik vind dat ze het geschil uiteindelijk goed hebben opgelost en ook aardig snel. Case closed.
Ik vind dat ze het geschil uiteindelijk goed hebben opgelost en ook aardig snel. Case closed.