LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Axent nabestaandenzorg

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Hurdegaryp
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 jul 2009 16:43

Axent nabestaandenzorg

Ongelezen bericht door Hurdegaryp »

Meer dan 30 jaar geleden bij ago een levensverzekering met uitkering bij overlijden afgesloten. De looptijd van de verzekering was 30 jaar. keurig tot het einde via automatische incasso premie betaald. In de voorwaarde staat dat de verzekering kan woorden afgekocht. Ja dat kan op verzoek zegt axent maar je bent wel 60 % aan kosten kwijt op de totaal betaalde premie van 30 jaar lang en over rente word geheel niet gesproken. Ik vind dit ook een woeker verzekering. Dat er kosten in rekening worden gebracht begrijp ik maar 60 %......

henk51
Berichten: 1680
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Axent nabestaandenzorg

Ongelezen bericht door henk51 »

Je krijgt een uitkering bij overlijden,dit kon bij afsluiten ook al na 1 jaar het geval zijn geweest.Een gedeelte van de premie is een risico verzekerings premie.
Doordat vele polishouders deze premie betalen wordt het risico afgedekt van mensen die al voor het einde van de premie vervaldatum overlijden.Alleen als je nu komt te overlijden ontvangen de nabestaanden de volle uitkering.De berekening van 30 jaar premie alleen is niet correct de premie is niet alleen voor kapitaal opbouw maar ook voor risico afdekking.

gr Henk

berend12
Berichten: 548
Lid geworden op: 16 aug 2010 20:52

Re: Axent nabestaandenzorg

Ongelezen bericht door berend12 »

Bent U akkoord gegaan met het voorstel van Axent?
Er zijn altijd mensen die het goedpraten, maar ik sta ook te kijken dat ze na 30 jaar zo weinig uitkeren.
Bedankt voor Uw verhaal Hurdegaryp.

henk51
Berichten: 1680
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Axent nabestaandenzorg

Ongelezen bericht door henk51 »

berend12 schrijft
Er zijn altijd mensen die het goedpraten, maar ik sta ook te kijken dat ze na 30 jaar zo weinig uitkeren
Ik vind het knap om zonder het verzekerde en uit te keren bedrag te kennen er zo van te staan kijken.

Ts schrijft:
Ja dat kan op verzoek zegt axent maar je bent wel 60 % aan kosten kwijt op de totaal betaalde premie van 30 jaar lang en over rente word geheel niet gesproken
Ts vermenigvuldigd zijn premie met het aantal maanden dat betaald is.
Dan houd hij maar 40% over zegt hij echter die formule is onjuist omdat er een risico premie in verwerkt zit.In werkelijkheid zijn de kosten lager. De verzekerings maatschappij gaat er ook nog vanuit dat voor kaptitaal opbouw er nog een aantal jaren rente bij te verdienen is.

gr Henk

Hurdegaryp
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 jul 2009 16:43

Re: Axent nabestaandenzorg

Ongelezen bericht door Hurdegaryp »

Even voor Henk, de verzekering heeft een opbouw van de uitkering bij overlijden in de eerste 4 jaren. Verder geeft geeft axent bij navraag op als eerste kosten, afsluitprovisie, reclame kosten en kosten opmaken polis. Verder doorlopende kosten voor incasseren van de premie (was automatische incasso) en administratie kosten. En verder een risicopremiedeel en een spaarpremiedeel om waarde op te bouwen.

Gr. Hurdegaryp

Martijn T
Berichten: 114
Lid geworden op: 24 nov 2008 21:24

Re: Axent nabestaandenzorg

Ongelezen bericht door Martijn T »

als ik het zo lees heeft u een uitvaartverzekering. Deze keert uit bij overlijden,
waarom zou u deze af willen kopen, dat is nl. nooit gunstig bij een uitvaartverzekering.

De polis blijft gewoon bestaan tot u overlijdt en de nabestaanden kunnen daarvan (gedeeltelijk) de uitvaart betalen.

Danihaarlem
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 feb 2011 11:00

Re: Axent nabestaandenzorg

Ongelezen bericht door Danihaarlem »

In verband met het overlijden van mijn vader heb ik de door hem afgesloten uitvaartverzekering van Momento Mori bij Axent moeten indienen. Na bijna 2,5 maand wachten en oneindig lang in de wachtrij te hebben gestaan bij Axent bleek dat er geen copy van de overlijdensakte was bijgevoegd door de uitvaartverzorging. Ik de uitvaartverzorging gebeld en deze beweerden bij hoog en bij laag dat uitdrukkelijk WEL te hebben bijgevoegd. Het is toch te idioot voor woorden dat nabestaanden ZELF er achter moeten komen dat er geen copy is afgegeven en dat Axent dit zelf niet eens opgemerkt heeft en er zelf even een telefoontje aan waagd om te vragen waar de copy blijft...! Dezelfde dag is de copy digitaal verstuurde en ik het de toezegging gekregen dat alles binnen een paar dagen geregeld zou worden maar, maar wederom is bij Axent niets bekend!
Schandalig dat deze maatschappij er zo'n werkwijze op na houdt en nabestaanden dit aan doen!!

johannes10666
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 feb 2011 17:17

Re: Axent nabestaandenzorg

Ongelezen bericht door johannes10666 »

ook na vele jaren bij aegon naar Axent. ze leggen het axent op het slecht te woord staan van klanten. telefoon en faxnummer van de website kloppen niet of zijn overbezet. bij afkopen veel gelamenteer over de afkoopwaarde.
Heb sterk de indruk dat de organisatie slecht geregeld is en dat men langs elkaar heen werkt. ik ben als klant zwaar de dupe . :shock:

kreeft58
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 mar 2013 15:39

Re: Axent nabestaandenzorg

Ongelezen bericht door kreeft58 »

Wij hebben in december 2012 onze uitvaart verzekering opgezegd. Begin februari maar eens gevraagd of en wanneer we de "akkoordverklaring afkoop" kunnen ontvangen.
Ze hadden dus niets ontvangen, maar zouden het opsturen.
Blijkt dat alle polissen op naam van mijn man staan (klopt) Hij is de verzekeringnemer, maar op alle polissen staat als verzekerde "persoon onbekend"
Als adres op alle polissen staat er een adres waar onze zoon gewoond heeft, maar ondertussen woont hij al anderhalf jaar op een ander adres, waar hij ook gewoon zijn post van Axent ontvangt. Ook wij krijgen op ons eigen adres gewoon post van Axent.

En inderdaad in de 2e week van februari ontvingen we de "akkoordverklaring afkoop". Maar....er stonden maar 4 polisnummers op ipv 5. Dus weer gebeld. Sorry, de nieuwe kwam eraan.
Die heb ik op 27 februari teruggestuurd. 6 maart opnieuw gebeld, was niet ontvangen, nou ja...nog niet verwerkt. Dus niet zichtbaar in het systeem.
Vandaag maar eens weer gebeld, ja het formulier is ontvangen. Maar nu blijkt dat er van de kinderen ook nog andere polissen zijn.
Als het goed is krijgen we nu een overzicht.
Afwachten dus maar weer.

Gesloten